Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם ניתן להשתמש בגיר טיפטרוניק באופן קבוע?


haimos
שימו לב! השרשור הזה בן 6435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אכן במאזדה ההילוך נישאר על המנתק לעומת פג'ו בה הוא עובר בעצמו בירידה שנהם מורידים בעצמם ולא ידוע לי שזה הורס אבל ידוע לי שבפג'ו אם האוטו מיתחמם אי אפשר להכניס את הגיר למצב טיפטרוניק ואם כבר אפשר אז הוא מגיע למנתקים ולא מעביר בעצמו

http://www.benko.co.il

בנקו - יבוא תאורת לד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

haimos

השאלה לא כלכך במקום כי הגיר בנוי לזה, זה כמו לשאול שאלה על אמינות הגיר.

שימוש בטיפטרוניק באופן סביר, כלומר - לא לז**ן את הגיר, לא יפגע באמינותו - אפיךו אם תשתמש בו כל היום, הרי לזה התיבה נועדה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

במצב D כאשר אני עובר לנהיגה ידנית יש עוד מכלול

או כמה מכלולים שאחראים לתרגם לתיבת ההילוכים את ההילוך הידני שאני בחרתי.

 

 

המכלולים הם מגעים חשמליים וחוטי חשמל שדואגים להגיד למחשב שהזזת את הידית, משם אין שום הבדל בין מצב D לבין טיפטרוניק, פיזית ההילוך יעבור באותה שיטה.

 

הגיר אגב לא "בנוי לזה" כי זה לא ממש קשור לגיר עצמו, כל השוני הוא במחשב.

לכן בגדול להשתמש בטיפטרוניק דומה להקלדה על המקלדת של המחשב בבית, אתה בסך הכל לוחץ על כפתור ששולח פקודה למחשב, תהנה ממנו והסר כל דאגה מלבך.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרשו לי לחלוק עליכם. השימוש בטיפטרוניק במאזדה 3, לצורך הורדת הילוכים להאטה (בניגוד להורדת הילוכים לצורך האצה, נגיד), בהחלט מעמיס על הגיר הרבה יותר ממצב דרייב.

למעשה, בכל רכב אוטומטי שהוא, בו מחשב המנוע לא מספיק חכם בשביל להוסיף גז ביניים בהורדת הילוך, יתווסף עומס כזה.

 

אם תנסה במאזדה להעביר להילוך ראשון מהילוך שני ב30 קמ"ש, נניח, תרגיש חבטה לא מבוטלת. הגיר יתן לך לעשות את זה - כל עוד ההורדה לא גורמת לכניסת המנוע לקו האדום - אבל בריא זה לא. הניחוש שלי הוא שזה מקצר משמעותית את חיי הגיר.

 

העניין הוא שגיר אוטומטי בדרך כלל לא מוריד הילוכים בהאטה, אלא בסל"ד נמוך מאוד. לרוב הגיר נשאר באותו ההילוך עד שהמנוע מגיע כמעט לסרק, ואז מעביר להילוך המתאים לאותה מהירות. למשל, בהאטה לקראת רמזור בהילוך רביעי, כשהרכב בדרייב, עד מהירות נמוכה מאוד הוא ישאר ברביעי, ואז יעביר ישר לראשון\שני, מה שמתאים יותר למהירות. כמובן שאם תחליף את ההאטה בהאצה, גם אז הוא יוריד מיידית את ההילוך. אבל הוא לעולם לא יבצע בלימת מנוע על ידי ההילוכים, פשוט בגלל שאין לו מנגנון שמאפשר הורדת הילוך חלקה תחת עומס.

 

בתיבות רובוטיות כמו DSG, אין בעיה לעשות את זה - הרכב יבצע תיאום-סל"ד (גז ביניים) בעצמו וההילוך יכנס חלק.

תיבות אוטומטיות מקובלות פשוט לא יעשו את זה, אם כי אני מניח שבמכוניות ספורט עם גיר אוטומטי (911, נגיד), כן יבוצע תיאום סל"ד.

 

בקיצור, תמנע מהפעולה המזיקה הזו. אני 90% מהזמן משתמש בתפעול טיפטרוניק אצלי במאזדה, אבל משתדל שלא להוריד כך הילוכים בסל"ד מזיק, אלא רק כשהמנוע בסל"ד מאוד נמוך. כמובן שכל פעולה אחרת - הורדה תחת האצה, העלאה - לא מזיקה כלל.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי - מניסיון קצר שלי (אבל רב של אנשים שאני מכיר) עם גיר טיפטרוניק של פאסאט, האפשרות לעשות איתו engine breaking היא מצויינת ועובדת טוב מאוד ללא שום חבטות ומכות משונות. בחורף ועל משטחים חלקים זה מועיל מאוד. הרגשה זהה ביותר של הורדת הילוכים במהלך בלימה ברכב ידני.

I Ride Because I Really Like Dessert

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, אם תוריד משלישי לשני כשהמנוע ב3500 סל"ד, הכל יהיה בסדר. תנסה להוריד משני לראשון כשהמנוע ב4500, למשל, ותקבל וואחאד מכה שבוודאי תגרום לך לחשוב פעמיים בפעם הבאה.

 

אולי אני לא בדיוק אמת מידה ומאחר ובכל גיר ידני שעבר תחת ידיי, הורדתי הילוכים עם גז ביניים, כך שאני רגיל להורדות מאוד חלקות.

 

זה הנסיון שלי, מכמה עשרות אלפי קילומטרים על מאזדה 3, רובם ככולם במצב ידני.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רועי - מניסיון קצר שלי (אבל רב של אנשים שאני מכיר) עם גיר טיפטרוניק של פאסאט, האפשרות לעשות איתו engine breaking היא מצויינת ועובדת טוב מאוד ללא שום חבטות ומכות משונות. בחורף ועל משטחים חלקים זה מועיל מאוד. הרגשה זהה ביותר של הורדת הילוכים במהלך בלימה ברכב ידני.
העדר חבטות ומכות אינו מצביע על היעדר בלאי!

יש הרבה היגיון בדברים של רועי.

כבר הגענו למסקנה שאין שום הבדל מכני בין תיבה אוטומטית רגילה לבין טיפטרוניק, מכאן נובע שכל מה שתיבה אוטומטית לא עושה באופן טבעי לא כדאי לעשות גם בטיפטרוניק ובלימת מנוע היא דוגמא מצויינת לכך.

האמת היא שאת הפיסקה האחרונה כתבתי על פי היגיון בריא בלבד, אין לי סטטיסטיקה על העיניין והידע שלי בתיבות אוטומטיות לא מספיק עמוק כדי להגיד בוודאות אם יהיה בלאי מואץ או לא.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לעיתים משתמש בזה גם בתיבה אוטומטית רגילה..

מושך את הגיר ל2.

עד כמה באמת זה לא בריא לגיר בן 8 שנים?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיהיה ברור

הכל נשלט ע"י מחשב

הורדת והעלאת הילוך בטיפט' מתורגמים לפקודה למחשב

הפקודה הזו זהה לפקודה שהוא נותן לעצמו להעביר הילוך (בקו האדום או לא בקו האדום)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. למה לעזעזל שאני אעביר משני לראשון בסל"ד כזה?

ב. זו בעיה רצינית מאוד אם המחשב מאפשר לעשות דבר כזה, מאוד בעייתי. גם אם בפולקסווגן זה אפשרי, ממש טיפשי ומפגר מצד המפתחים.

I Ride Because I Really Like Dessert

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. למה לעזעזל שאני אעביר משני לראשון בסל"ד כזה?

ב. זו בעיה רצינית מאוד אם המחשב מאפשר לעשות דבר כזה, מאוד בעייתי. גם אם בפולקסווגן זה אפשרי, ממש טיפשי ומפגר מצד המפתחים.

א. מסכים איתך.

ב. אבל זה כל הרעיון של טיפטרוניק, לתת מקסימום חופש לנהג מבלי להחליף תיבה.

וזה עובד אז בכלל אל תגע.

להגן על התיבה מהשגעונות של הנהג זה לא התפקיד של המפתחים, כמו גם למנוע מהנהג להכניס את הרכב בעץ או לקפוץ איתו ראש לבריכה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור, אם תוריד משלישי לשני כשהמנוע ב3500 סל"ד, הכל יהיה בסדר. תנסה להוריד משני לראשון כשהמנוע ב4500, למשל, ותקבל וואחאד מכה שבוודאי תגרום לך לחשוב פעמיים בפעם הבאה.

 

 

אני לא יודע איך זה ב-3, אבל ברוב המכוניות עם (ובלי) הטיפטרוניק, המכונית לא תתן לך להוריד משני לראשון ב-4500 סל"ד ומעלה, בדיוק מהסיבה של שמירת אורך החיים של הגיר. רק כאשר הסל"ד יותר נמוך והנזק הפוטנציאלי לגיר פוחת, המכונית תתן להוריד הילוך.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

העניין הוא שגיר אוטומטי בדרך כלל לא מוריד הילוכים בהאטה, אלא בסל"ד נמוך מאוד. לרוב הגיר נשאר באותו ההילוך עד שהמנוע מגיע כמעט לסרק, ואז מעביר להילוך המתאים לאותה מהירות. למשל, בהאטה לקראת רמזור בהילוך רביעי, כשהרכב בדרייב, עד מהירות נמוכה מאוד הוא ישאר ברביעי, ואז יעביר ישר לראשון\שני, מה שמתאים יותר למהירות. כמובן שאם תחליף את ההאטה בהאצה, גם אז הוא יוריד מיידית את ההילוך. אבל הוא לעולם לא יבצע בלימת מנוע על ידי ההילוכים, פשוט בגלל שאין לו מנגנון שמאפשר הורדת הילוך חלקה תחת עומס. ...

.

זה בדיוק הכוונה שלי, כאשר אני מגיע לדרך עירונית בנסיעה של עד 60~ קמ"ש אני מעדיף להעביר

להילוך 3 ולא להשאר על 4.

 

כאשר אני מאיט אני כמובן עושה את זה במתינות מירבית ולא מנסה תעלולים שאפשר לעשות

גיר הילויכים אמיתי.

 

תודה לכל המגיבים :mm_yeah: :mm_yeah:

אני גם שמח לראות שהשאלה הזו מענינת הרבה אנשים :grin:

 

חיים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6435 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...