Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת משולשים + תפוחי פרונט ב ZX וולקן, *פרוייקט מצולם*.


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 7607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבת שלום :-)

 

בוקר היום הזה נוצל להחלפת 2 משולשים ו 2 תפוחי פרונט ב ZX וולקן 1.9

מדובר במשולשים זהים לאלו שיש בברלינגו/306/ZX.

למרות שניתן להעביר את תפוחי הפרונט הישנים למשולש החדש (3 ברגים) בחרנו להחליף גם את תפוחי הפרונט, עקב עלותם הנמוכה והכדאיות שכבר הכל מפורק.

 

בפרוייקט זה גם חנכנו סט כלים חדש ומפתח ברגים חדש (כמו של הפנצ'רמעכרים, רק על חשמל 220V והספק של 800W) והעבודה היתה קלה מתמיד.

 

להלן התמונות (ברצף של 3 הודעות)

 

תודה למתן שצילם (בדיגיטלית שלי :D) ואפילו התלכלך קצת ;-) יישר כח :lol:

 

איציק

4.jpg

19.jpg

5.jpg

3.jpg

2.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

20.jpg

15.jpg

14.jpg

7.jpg

6.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

21.jpg

10.jpg

9.jpg

8-balljoint.JPG

16.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך...

18.jpg

23.jpg

22.jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

עד כמה שזה נראה, אין מקום לכוון כאן שום דבר פרט לקצוות ההגה / כינוס הגלגלים (TOE IN/OUT) - אם למישהו יש מידע מדוייק בנושא, שישפוך קצת אור על הסוגיה.

 

 

עד כמה שידוע לי, בוולקן נוספת שהיתה אצל יוסי, "כיוון הפרונט" שבוצע כלל החלפת תפוחי הגה בלבד ולפי מה שניתן לראות בפועל, אין שום מקום לכיוון של שיפוע הגלגל או המשולשים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

עד כמה שזה נראה, אין מקום לכוון כאן שום דבר פרט לקצוות ההגה / כינוס הגלגלים (TOE IN/OUT) - אם למישהו יש מידע מדוייק בנושא, שישפוך קצת אור על הסוגיה.

 

 

עד כמה שידוע לי, בוולקן נוספת שהיתה אצל יוסי, "כיוון הפרונט" שבוצע כלל החלפת תפוחי הגה בלבד ולפי מה שניתן לראות בפועל, אין שום מקום לכיוון של שיפוע הגלגל או המשולשים.

 

איציק

איציק .לא צינתה עלות כללית כולל תפוחים. ולפי ההסברים נראה קל מאד. :beerchug:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד.

 

עבודה יפה.

 

אני מוכן להתערב שאצל 95% מהאנשים התושבת ההיא עקומה... סחטיין על ההחלפה.

 

מאיפה הסט כלים? כמה עלה?

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות:

 

כל משולש (ללא תפוח פרונט) עולה בערך 190 שח

(מקורי אצל ז'אן: 903 שח + מעמ ללא תפוח פרונט)

 

כל תפוח פרונט עולה כ-50 שח

(לא שאלתי אצל ז'אן כמה עולה תפוח פרונט אחד).

 

לסיכומו של עניין : 2 המשולשים + 2 התפוחים עלו כמחצית המחיר של משולש מקורי בודד ללא התפוח פרונט שלו.

 

למי שהולך להרכיב חלקים מקוריים במוסך צריך לקחת בחשבון שעל 2 משולשים יקחו לו 1800 שח, על זה יש להוסיף מחיר של עוד 2 תפוחי פרונט, מעמ ועבודה - מה שמסתכם באיזור ה 2500 שח ואפילו יותר (לעומת 480 שח במקרה שלנו).

 

לפי מה שראינו, המשולשים שירדו מהרכב היו, ככל הנראה, גם כן תחליפיים עקב כך שהם היו זהים בצורתם ומשקלם לאלו שקנינו חדשים.

עקב עלותם הנמוכה של המשולשים, לא חשבו לרגע להתעסק עם בוקסות בלבד ושאר שטויות, פשוט שמנו הכל חדש.

 

בקיצור - היה כדאי.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות:

 

כל משולש (ללא תפוח פרונט) עולה בערך 190 שח

(מקורי אצל ז'אן: 903 שח + מעמ ללא תפוח פרונט)

 

כל תפוח פרונט עולה כ-50 שח

(לא שאלתי אצל ז'אן כמה עולה תפוח פרונט אחד).

 

לסיכומו של עניין : 2 המשולשים + 2 התפוחים עלו כמחצית המחיר של משולש מקורי בודד ללא התפוח פרונט שלו.

 

למי שהולך להרכיב חלקים מקוריים במוסך צריך לקחת בחשבון שעל 2 משולשים יקחו לו 1800 שח, על זה יש להוסיף מחיר של עוד 2 תפוחי פרונט, מעמ ועבודה - מה שמסתכם באיזור ה 2500 שח ואפילו יותר (לעומת 480 שח במקרה שלנו).

 

לפי מה שראינו, המשולשים שירדו מהרכב היו, ככל הנראה, גם כן תחליפיים עקב כך שהם היו זהים בצורתם ומשקלם לאלו שקנינו חדשים.

עקב עלותם הנמוכה של המשולשים, לא חשבו לרגע להתעסק עם בוקסות בלבד ושאר שטויות, פשוט שמנו הכל חדש.

 

בקיצור - היה כדאי.

 

איציק

איציק .איפה ניקנו החלקים החליפיים :?: אני לא צריך רק לידע כללי. :wink:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלקים נקנו בחנות חלקי חילוף לרכב בפתח תקוה.

להערכתי, ניתן להשיג את החלקים הללו בכל חנות גדולה של חלפים לרכב בארץ.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלקים נקנו בחנות חלקי חילוף לרכב בפתח תקוה.

להערכתי, ניתן להשיג את החלקים הללו בכל חנות גדולה של חלפים לרכב בארץ.

 

איציק

איציק .ירבו כמוך בפורום . על ההשקעה הזמן והסבלנות. כל הכבוד :beerchug::beerchug::mm_wink::mm_wink: :smilecol: תודה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר יפה מאוד.

קניתי ל-205 ב-270, אשמח לדעת אם זה המחיר שאתה מכיר בשביל 205 GTI.

כי אם יש לך יותר זול, אני אקנה מהחנות שלך.

 

דבר נוסף, עד כמה שאני יודע, משולש של 306 מקורי, ארוך בערך בס"מ אחד משל ZX.

יכול להיות שהתחליפיים, ע"מ להוזיל עלויות ייצור, עושים את כולם באותה מידה?

 

ב-ZX 306, לא מתבצע שום כיוון קאמבר/קאסטר דרך המשולש, אלא רק כיוון גלגלים ע"י סיבוב התפוחים, עד כמה שאני יודע, אם זה מה ששאלת.

קאמבר משנים בפי'ו ע"י הארכת/קיצור המשולש (לא בחיתוך :shock: אלא בקניית אחד עם אורך שונה).

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיר יפה מאוד.

קניתי ל-205 ב-270, אשמח לדעת אם זה המחיר שאתה מכיר בשביל 205 GTI.

כי אם יש לך יותר זול, אני אקנה מהחנות שלך.

אני מוכן לבדוק מחיר, אין בעיה.

 

דבר נוסף, עד כמה שאני יודע, משולש של 306 מקורי, ארוך בערך בס"מ אחד משל ZX.

יכול להיות שהתחליפיים, ע"מ להוזיל עלויות ייצור, עושים את כולם באותה מידה?

משהו ממה שאתה אומר לא מסתדר נכון (או שב 306 שלך זה אחרת ?)

אם המשולש היה ארוך יותר בסנטימטר אחד, זה לא היה מתאים.

במצב אחד (רוחבי) היית פוגע בזווית הקסטר שלו (ואם היה זה שינוי של 1 ס"מ, זה היה מורגש: א. ויזואלית, ב. במדידות שעשינו עם המשולש הישן)

ובמצב אורכי הוא לא היה יכול להתחבר במקומות הנכונים במרכב הרכב כי המקומות שם מאוד מדוייקים ואין "משחק" של 1 ס"מ.

 

ב-ZX 306, לא מתבצע שום כיוון קאמבר/קאסטר דרך המשולש, אלא רק כיוון גלגלים ע"י סיבוב התפוחים, עד כמה שאני יודע, אם זה מה ששאלת.

לזה בדיוק התכוונתי, לפי מה שראיתי יש רק כיוון TOE IN/OUT (מה שנקרא "כינוס אופן" - והכיוון מתבצע בהברגה של"קצוות ההגה". את התפוחי הגה לא מסובבים אלא את זרוע מסרק ההגה, שרק היא ניתנת לסיבוב).

 

כידוע, המשולשים והתפוחים הללו מתאימים 1:1 ל ZX-ים, ברלינגו-ים ו 306-ים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7607 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...