Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

המקלחת שלי עברה שיפוץ וצביעה לפני כשנתיים וכעת ישנם שני אזורים בהם הצבע מתקלף. השאלה שלי היא איך צובעים את התקרה של המקלחת בצורה נכונה בהתחשב בכל הלחות שמצטברת שם?
באיזה חומר להשתמש ומה הדגשים? האם אני יכול לצבוע על הצבע הקיים מסביב לאזורים שמתקלפים?

 

תודה מראש.

עריכה אחרונה על ידי Spongebob
פורסם

להסיר עם שפכטל כל מה שרופף
לשייף עם נייר שיוף גס כמה שאפשר, לא צריך להשתגע - רק להגיע למשטח בערך אחיד בין איפה שהתקלף ואיפה שלא.
למרוח בונדרול ולתת לו להתייבש (מנסיוני עדיף לפחות כמה שעות)
לסייד עם סיד (למשל פוליסיד של טמבור) ולא צבע אקרילי כדי שהלחות בתקרת האמבטיה תוכל להתאדות ביתר קלות, למרות שיש כאלה שטוענים שזה לא משנה.

  1. ובעיקר לאוורר את האמבטיה - לא להשאיר את הדלת והחלונות סגורים אחרי מקלחת אלא לתת לחדר להתאוורר.
  • רעיון טוב! 1

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
לפני 1 דקה, elibaba כתב:

להסיר עם שפכטל כל מה שרופף
לשייף עם נייר שיוף גס כמה שאפשר, לא צריך להשתגע - רק להגיע למשטח בערך אחיד בין איפה שהתקלף ואיפה שלא.
למרוח בונדרול ולתת לו להתייבש (מנסיוני עדיף לפחות כמה שעות)
לסייד עם סיד (למשל פוליסיד של טמבור) ולא צבע אקרילי כדי שהלחות בתקרת האמבטיה תוכל להתאדות ביתר קלות, למרות שיש כאלה שטוענים שזה לא משנה.

  1. ובעיקר לאוורר את האמבטיה - לא להשאיר את הדלת והחלונות סגורים אחרי מקלחת אלא לתת לחדר להתאוורר.

 

סיד? הבנתי שישנם צבעים מיוחדים לחדרי אמבטיה שמכילים נוגדי עובש. הם לא עדיפים?

פורסם
לפני 8 שעות, Spongebob כתב:

ישנם צבעים מיוחדים לחדרי אמבטיה שמכילים נוגדי עובש. הם לא עדיפים?

אקרינול של טמבור.

אמור להיות נוגד עובש ופטריות ומיועד לחדרים רטובים.

 

מנסיון עם חדר אמבטיה אחד ששיפצתי וצבעתי ע"פ ההמלצת עם אקרינול הנ"ל,

תוך כמה חודשים צצו מלא כתמי עובש שחור על התקרה.

ניקיתי, ייבשתי, שמתי בונדרול וצבעתי שוב "לפי הספר" עם אקרינול, ושוב כתמי עובש אחרי תקופה קצרה.

התייאשתי, ניקיתי חפיף עם אקונומיקה, וצבעתי הפעם עם סופר-קריל רגיל שהיה לי,

בהנחה שאין מה לעשות נגד העובש ואצטרך לצבוע שוב עוד X חודשים,

אבל למרבה הפלא נגמר הסיפור. הצבע הלא ייעודי החזיק יפה בתנאי הלחות וגם לא פיתח עליו עובש,

ולא נזקק לחידוש קרוב לעשר שנים אח"כ.

 

*זה מנסיון אישי בבית שלי, כך שאני לא יודע אם זה מעיד על הכלל.

 

פורסם
לפני 11 שעות, Spongebob כתב:

באיזה חומר להשתמש ומה הדגשים? האם אני יכול לצבוע על הצבע הקיים מסביב לאזורים שמתקלפים?

 

1. לגרד את כל מה שרופף.

2. לנקות עם מברשת או מטאטא שאריות אבק מהאיזורים שגירדת

3. לעבור עם מברשת או רולר קטן *עם בונדרול*  על המקומות שגירדת.

4. לתקן עם שפכטל את המקומות שגירדת\חפרת (לרוב מתקנים עם שפכטל רגיל כמו קלסימו - 0 בעיות, אבל בהנחה ואתה רוצה להיות יותר צדיק מהאפיפיור [AKA @Fazer והפגושים בסניק] אתה יכול לקנות שפכטל ייעודי לחדרים לחים (Uniflott של Knauff בצבע **ירוק**). שים לב שה-Uniflott הירוק הוא שפכטל עמיד ללחות\מים - זה *לא* "שפכטל חוץ".

5. לצבוע את כל הקירות בבונדרול

6. לצבוע עם אקרינול של טמבור *או* נירלט AQUA BATH (אישית משתמש באחרון בשנים האחרונות בגלל שאני מעדיף את הריח שלו). לדלל כ-10%, לערבב *היטב* ולתת ייבוש מלא בין השכבות.
 

בהצלחה

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 3

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

בשביל "משתמש פשוט" מה שנקרא, אני לא מוצא שום טעם לעבור פה לסיד, ושם באקרילי. החיסכון מינימלי, והרבה יותר פשוט להשתמש באותו צבע לכל דבר.

 

דעתי בכל הקשור למקלחת - צבעים "מונעי עובש" הם בעיקר לתחושת הביטחון העצמי, אם לא פתרת את נושא האיוורור באופן קבע (בצורה מכאנית או בחינוך הדיירים) - הוא יחזור. 

 

 

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
בתאריך 15.8.2025 בשעה 23:18, Spongebob כתב:

סיד? 

סיד.

Ice Age Movies - Sid: "My mother once told me that bad news was just good  news in disguise." Diego: "Was this before she abandoned you?" Sid: "Yes,  it was." | Facebook

בתאריך 16.8.2025 בשעה 00:18, Michazzz כתב:

סאן-דק ? 

Sunflower Rubber Duck by LiLaLu | Ducks in the Window

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני שעתיים, lior2321 כתב:

כלל אצבע

קיר צובעים

תקרה מסיידים

עוזר בעיבוי בכל החללים כולל חדרים רטובים - קח בחשבון שאין תחליף לאוורר

נו בדיוק - אני קורא תיגר על הכלל. נשמע כמו מסורת שצריכה לחלוף.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 18 שעות, hans כתב:

נו בדיוק - אני קורא תיגר על הכלל. נשמע כמו מסורת שצריכה לחלוף.

על מה בדיוק יש לקרוא תיגר? על חוקי הטבע? 

הפרשי טמפרטורה ואדים עולים למעלה, חום עולה למעלה, חום+לחות מזמין חיידקים שיוצרים עובש.

הדבר היחידי שמונע את זה זה ייבוש החלל והאוויר כמה שיותר מהר - פיזי ואקטיבי

וונטה וחלון הם הפתרון האידיאלי אבל עדיין צריך לתת לאדים להתנדף

סיד נושם, אקרילי אוטם

  • אהבתי 1
פורסם
לפני שעה, lior2321 כתב:

וונטה וחלון הם הפתרון האידיאלי אבל עדיין צריך לתת לאדים להתנדף

זה בגדול גם מה שהוא אמר. 

בתאריך 17.8.2025 בשעה 08:39, hans כתב:

אם לא פתרת את נושא האיוורור באופן קבע (בצורה מכאנית או בחינוך הדיירים) - הוא יחזור. 

 

אני עדיין תפוס על הסאן-דק.

אולי אחליף את הניק לסנDUCK? העלה לי מחשבה. 

The Duckfather Art Print

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

כל מה שצריך זה איוורור. לא יודע מה זה סיד נושם. מה, סיד שותה מים והופך אותם לאוויר? מעביר את המים הלאה לתוך תקרת הבטון? נשמע לי כמו חרטא. Prove me wrong. 

 

הסיבה היחידה שהשתמשו בלשון עבר בסיד זה המחיר. היום אין הבדל במחיר, במיוחד לא למשתמש הביתי. מסורת שהבסיס נשמט ממנה מזמן.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני 44 דקות, hans כתב:

כל מה שצריך זה איוורור. לא יודע מה זה סיד נושם. מה, סיד שותה מים והופך אותם לאוויר? מעביר את המים הלאה לתוך תקרת הבטון? נשמע לי כמו חרטא. Prove me wrong. 

אקרילי אמור להיות אטום לחלוטין. 

קרי, אם בסיד יש "נקבוביות" שמאפשרות למים "להישבר" (מבחינת פני השטח, SURFACE TENTION) לחומר אטום לגמרי יש נטייה לגרום למים להיקוות במקום אחד, מה שמשפיע על יעילות האיוד שלהם. 

מקווה שהסברתי את עצמי, מרגיש שלא עשיתי עבודה טובה במיוחד. 

אולי ככה-בין 2 חובבי נגרות: 

END GRAIN שותה דבק ופינישים, הרבה יותר מ FACE GRAIN, בגלל בערך אותו אפקט.

כנ"ל ההבדל בין MDF ובין ציפוי פורניר.

 

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...