Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

המכשיר הוא ביאלטי מקורי.
הקפה שאני משתמש בו הוא ייעודי כמובן למקינטה -
https://www.caffediemme.com/caffe-diemme/?lang=en 
הקפה מר מדי, חמוץ קצת, חזק לאללה ופשוט לא ניתן לשתייה. הוא נירכש בארץ והוא טרי.
לבעלי מקינטה: איך אתם עושים? איזה קפה? מה לא תקין אצלי לדעתכם? (הכוונה "לא תקין" בתהליך הקפה, לא מה שאישתי אומרת לי כל שבוע. את זה אני יודע).

  • מצחיק 1
  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה מאוד תלוי למה אתה משווה את מה שיצא לך - מקינטה אחרת? אספרסו? אמריקנו?

 

באופן כללי, במקינטה אין הרבה עם מה להסתבך.. פשוט תנסה קפה אחר שקולע יותר לטעמים שלך.

אם יש לך אפשרות ללכת לחנות קפה שטוחנת במקום, תגיד להם שאתה מחפש קפה מאוזן (לא חמוץ, לא מר) עם טחינה למקינטה, ואם זה יוצא לך חזק מדי אתה יכול או לדלל את זה עם טיפה מים רותחים או לשים פחות קפה (עזוב אותך מטקסים וכללים, תכין מה שטעים).

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

הקפה ממקינטה ייצא די גס בטעמו גם עם תערובות טריות ומשובחות. ככה זה, וזה חלק מהקסם לטעמי האישי.

 

פשוט תנסה תערובות אחרות עד שתמצא אחת שתקלע לטעמך. החוק היחיד שקובע זה טריות, כל השאר טעם אישי ושיווק.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם (נערך)

א.מה זה טרי בעיניך? קפה בן שבוע? חודש? שנה?

קפה ראוי לשתיה ביום ה 8-14 לקלייתו, ועד חודש-חודש וחצי מיום קלייתו (הערכות גסות, הנתונים נבדקו במגוון השוואות שעשו)

על הקפה שאתה רוכש רשום תאריך הקלייה?

ב. מהי הכוונה בקפה שמיועד למקינטה? אם אתה מתכוון לקפה טחון, קח בחשבון שקפה מרגע טחינתו ראוי לשתיה למשך יום+-.

ג.להערכתי הקפה שאתה רוכש, בהנחה וסעיף א ו-ב תקינים, קלוי בקלייה כהה מדי.

ממליץ לנסות קפה בקלייה מקומית לא כהה מדי, אם אתה חי בארץ אפשר להמליץ לך על בתי קליה וסוגי קפה שיותר "הולכים" עם מקינטה וקולעים לטעם כללי

עריכה אחרונה על ידי Or05230
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

Miata ND2

 

פורסם

אני כבר כמה שנים עם מקינטה קטנה, משתמש כל בוקר לקפה הראשון.

ניסיתי כמה סוגים של קפה טחון מסחרי (אני לא פיינשמקר של בתי קלייה וכדו'),

ובשנים האחרונות נסגרתי על לוואצה קרמה אגוסטו חוזק 7.

מזמין מ-KSP לרוב, מחכה למבצעים... https://ksp.co.il/web/item/267271

 

למדתי שבמקינטה (בניגוד למכונת אספרסו) משאירים את הקפה מאוורר, ולא דחוס.

מנקה בשטיפה במים וניעור, ושם לייבוש. פעם בחודש ככה, עובר בעדינות עם נייר ניגוב רטוב עם קצת סבון כלים.

 

הקפה יוצא חזק מאוד (3-4 כפיות קפה, לא פלא...) ואני מוסיף עליו מים רותחים וחלב.

את ה-3-4 דקות של הרתיחה מנצל לתרגילי מתיחות והתעמלות קלה...

פורסם

בתור מי שרגיל לאספרסו ממכונה בלי סוכר וחלב, ניסיתי לקחת לנסיעות מקינטה עם קפה שטחנתי באותו בוקר.

צריך לציין שזה ממש מאכזב, גם מאוד לא נוח לתפעל וגם הקפה יוצא מגעיל. אני ויתרתי.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 19 דקות, BoazB11 כתב:

האחרונות נסגרתי על לוואצה קרמה אגוסטו חוזק 7.

מזמין מ-KSP לרוב, מחכה למבצעים... https://ksp.co.il/web/item/267271

זה קפה טחון למקינטה? על פניו ניראה שלא. 

קפה למקינטה דורש טחינה גסה יותר מקפה שחור.. אחרת נדרש לחץ גבוה מידי בשביל שהמים יעברו את הקפה, והקפה יוצא שרוף.

תנסה פעם קפה שנטחן למקינטה כמו בקישור ששמתי למעלה

  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

פורסם
לפני 46 דקות, Igalz כתב:

זה קפה טחון למקינטה? על פניו ניראה שלא. 

קפה למקינטה דורש טחינה גסה יותר מקפה שחור

ניסיתי כמה סוגים בעבר, עד שהתביית אצלי הסוג הזה.

על השקית יש ציור של מקינטה.... לא יודע אם זה מעיד על רמת הטחינה.

כמו שרשמתי למעלה, אני מאוורר קצת את הקפה בצנצנת ואז שם במקינטה בלי לדחוס.

בהתחלה הייתי דוחס את הקפה כמו באספרסו, אבל אז היה בורח לחץ הצידה דרך הגומייה

וכשחקרתי קצת הבנתי שלא דוחסים, ומאז יוצא מעולה. בול לטעמי.

 

לפני 57 דקות, Igalz כתב:

הקפה יוצא שרוף

לא יוצא לי שרוף.

אני מאוד רגיש לטעם הזה. אפילו קפה שחור אני לא מבשל, אלא עושה 'בוץ' עם מים רותחים,

כי מספיק כמה שניות של רתיחה כדי להרוג את הטעם.

את הקפה הערבי הדלוח שמתבשל שעות אני לא מסוגל לשתות.

בנסיעות לסיני אני מביא איתי קפה שחור, ושם מבקש "קובאייה מע מאיה מרליה" (כוס קטנה, מים רותחים...)

פורסם
לפני 19 דקות, BoazB11 כתב:

בהתחלה הייתי דוחס את הקפה כמו באספרסו, אבל אז היה בורח לחץ הצידה דרך הגומייה

כפי שאמרתי, הוא טחון דק מידי.. לא למקינטה.

אם היה טחון נכון לא היית צריך לרקוד סביבו בשביל שלא ידחס מידי

יום טוב גם לך

פורסם (נערך)
לפני שעה, amosbmw כתב:

בתור מי שרגיל לאספרסו ממכונה בלי סוכר וחלב, ניסיתי לקחת לנסיעות מקינטה עם קפה שטחנתי באותו בוקר.

צריך לציין שזה ממש מאכזב, גם מאוד לא נוח לתפעל וגם הקפה יוצא מגעיל. אני ויתרתי.

ניסית Bialetti Brikka? הטעם יותר יותר טוב ממקינטה רגילה (עדין פחות מאספרסו)

 

לפני שעה, BoazB11 כתב:

למדתי שבמקינטה (בניגוד למכונת אספרסו) משאירים את הקפה מאוורר, ולא דחוס.

מקינטה מייצרת לחץ של 1-2 בר ולכן לא צריך לדחוס את הקפה (אתה אמנם רושם שלמדת, אבל מה שלמדת זה את האופן הרגיל של השימוש, ומי שלימד אותך לדחוס הטעה אותך).

באספרסו אתה מייצר סביב 9 בר ולכן אם לא תדחס טוב אתה תקבל זרימה מהירה שתעבור דרך חלק קטן של הקפה (רק איפה שהמים פוגעים) וללא מיצוי של הטעם. 

 

לפני שעה, Igalz כתב:

זה קפה טחון למקינטה? על פניו ניראה שלא. 

 

מתוך עניין חיפשתי באתר שלהם, קשה לי להאמין שקפה שלא טחון למינה היה מוציא לו טעם טוב.

אז כן, אתה יכול לראות בתחתית התמונה שזו תערובת לפרס, מקינטה ופילטר. אני מניח שב"גיור" שלו עשו את החיים קלים ופשוט שמו ציור של מקינטה על האריזה.

{אגב, הם מציינים שזה מתאים למקינטה מסוג Moka שזו הרגילה. מעניין}

 

Crema e Gusto Classico Ground

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

כל הלוואצה למיניהם שזמינים בסופרים טחונים בין דק לבינוני - בסדר גמור למקינטה. בשום מקינטה לא דוחסים בכל מקרה.

 

בכל הקשור לטעם - לא כוס התה שלי... או ליתר דיוק, תמיד אותו סיפור עם קפה בוואקום - טעים מאוד מיד אחרי הפתיחה, אבל מידרדר בקצב מהיר אחר כך. אין לי הסבר הגיוני לתופעה.

 

עריכה: לעז***ל, המחיר ב-ksp זול בארבעים אחוז בערך... אם התחלופה של הקפה בבית מהירה זה מתחיל להיראות כמו אופציה מוצלחת למי שאין לו מטחנה.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

ירחמיאל, קודם כל בדוק אם אתה מתפעל את המקינטה נכון, אם סימנת על זה וי אז אפשר להתקדם לעניין הקפה עצמו. כאמור, לא דוחסים את הקפה, ונושא עוצמת החום דורש ניסוי וטעיה עד שמגיעים לכיוון הנכון - יותר מדי חום ואתה מקבל "שפיכה מוקדמת" וקפה קר ומגעיל, מעט מדי חום אתה מקבל קפה חם מדי ושרוף. האופטימום בגדול צריך להיות סביב 4-5 דקות להבנתי.

 

לגבי הקפה, @Igalz תודה על הטיפ, לא העליתי על דעתי בכלל לבדוק שמא ביאלטי מוכרים קפה ייעודי למקינטות משלהם. אני יודע שגם ל-Illy יש קפה ייעודי למקינטה. אני כיום קונה לוואצה qualita oro , הוא יותר עדין בטעמו מה-crema&gusto וה-qualita rossa. משתמש במקינטה ביאלטי Mukka Express שמכינה קפוצ'ינו (או משהו שאפשר להגיד שמקביל לקפוצ'ינו), מת על הדבר הזה, אבל זה טקס שלם ולכן מיועד לסופ"ש בלבד.



 

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

×
×
  • תוכן חדש...