Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין אופל קורסה 2025 לבין טויוטה יאריס היברידית 2025


Roycohen1979

פוסטים מומלצים

המאזדה אמינה, ללא טורבו, לא ממש איטית. לא יודע כמה יקר לבטח יאריס חדשה. אכן מחירי הביטוח מוגזמים.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שהוא מחפש רכב חדש.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחוץ לקופסא ולא חדש מהקופסא, בהנחה ויש אפשרות לטעינה בבית / בעבודה ואלו מרחקי הנסיעות הדרושות ומדובר ברכב שני במשפחה, הייתי שוקל מאזדה mx30 מיד שניה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, גור אדם כתב:

בתור אחד שעושה את הדרך הזו מדי פעם עם קיה נירו 2018 - עוד לא נתקלתי במצב שבו הסוללה נגמרה.

אני עם נירו פלאגאין 2021, וזה קרה לי לא פעם בעליות לירושלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן שמעתי שהפלאגין יותר בעייתית בקטע הזה - לא יודע אם זה בגלל המשקל העודף, או אופן העבודה של הרכב שמנצל את הבטריה עד תום, לפני שההיבירידי נכנס לפעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, mottis כתב:

אני גר בירושלים ועובד בת"א, נוהג כרגע בסיאט אטקה 2024 מהעבודה ולפניה היו לי אוקטביה 2020 דור 3 1.5 ואוקטביה 2017 1.2 - עליתי כבר  אלפ]י פעמים לירושלים בכביש הפקוק, אף פעם לא נתקעתי בצד הדרך והקלאצים לא נשרפו... עם 3 רכבי VAG ברציפות, אני מרגיש את השיפור בתפקוד ואמינות ה- DSG של VAG.
באוקטביה 2017 1.2 אחרי 75K קמ היה צורך לבצע עדכון תוכנה (בגלל העברות הילוכים לא חלקות ורעידות) ולאחריה הרכב עבר עוד 50K קמ כמו חדש, האוקטביה 2020 1.5 עברה אצלי 132K קמ במשך 4 שנים ללא שום תקלה בכלל ובגיר בפרט. האטקה כבר עברה אצלי 34K קמ והגיר כמו חדש...
כאשר יגיע הזמן להחליף את הרכב הפרטי שלנו שנוסע כמעט אך ורק בעיר הפקוקה - זה יהיה כנראה סיאט ארונה, אני מרגיש שטכנולוגיית ה-DSG של קבוצת VAG הגיעה לבשלות ואי סומך עליה...

מצטרף להמלצה על VAG

אני עם פאביה 2024 1 ליטר - מנוע טורבו 115 כ"ס חזק אוכל את העליות לירושלים בקלות ובלי מאמץ.

גם בימים הכי חמים בפקקים של העלייה למבשרת לא נתקעתי אף פעם...

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

90 אלף הקילומטרים האחרוניןנעשה סדר, חשמלי לא על הפרק ! עד שלא נדע סופית ויכנס לתוקף מס הנסועה אני לא סומך על ממשלת ישראל שלא תתקע 30 אגורות לקילומטר ופתאום היא תשלם 10000 שקל לשנה במעמד הטסט מס נוסף שיהפוך את הרכב לפחות כדאי. כשממשלת ישראל תתעורר על עצמה אז נדע, כרגע יש נעלם גדול מאוד במשוואה בשביל לפתור אותה.

הצודקת נוסעת על גיר רובוטי מהסוג הנחות _דו מצמדי של יונדאי) על בסיס קבוע בעליות לירושלים ובפקקים, ליונדאי איןו אוטו הולד ואין לה שום רגל של כדורגלן, התאוריה של האוטו הולד לא מחזיקה מים.

מעולם לא התחממו לה קלאצים, בשום פקק ושום עליה, היא קיבלה שיעור 5 דקות ממני איך נוהגים על רכב רובוטי ומשם הדרך עברה חלק ב90 אלף הקילומטרים האחרונים.

מאזדה 3 לא על הפרק, לא תתקרב לצריכת דלק של היונדאי, ביטוח בשמיים, בטח במודיעין איפה שאני גר, קיבלתי הצעת ביטוח עקרונית למאזדה 3 וקיבלתי הצעה של 5 ספרות, גם ואגית התקרבה ל11 אלף שקל בשנה. מודיעין היא עיר עם אחוז גניבת רכב גבוה, בייחוד מאזדה 3 ורכבים תוצרת פולקסווגן, הקרבה לשטחים הפכה את העיר לגן עדן לגנבי רכבים והבדיחה בעיר היא כמה זמן שעות לחזיק מאזדה 3 בחניון הרכבת בלילה של אמצע השבוע...

נושא הסוללה המתרוקנת חיי וקיים, לפחות בקיה נירו היברידית דור קודם, בינתיים עשיתי עוד בדיקות עם אנשים שיש להם את הרכב הזה בפועל ועולים על בסיס יומי לירושלים, סוללה מרוקנת היא דבר כמעט שבשגרה אצלם, ולפחות בקיה הרכב הופך להיות עגלה בלתי נעימה בעליל.

כנראה שלא תהיה ברירה ואצטרך לקחת את היאריס לנסיעת מבחן לירושלים וחזרה כדי לראות איך היא תתמודד עם נושא הסוללה בעליות ארוכות לפני שנקבל החלטה סופית.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשה לי לחלוק עליך פות''ש. קראתי בעיון את כל השיקולים שכתבת ובתור אחד שנוסע כל יום ממודיעין לירושלים וחזרה אני מבין אותם היטב. ההבדל הוא שאני עושה את הדרך ברכב חשמלי. לא סתם המלצתי לך לבדוק האופציה. אם יש לך אפשרות להציב עמדת טעינה, ממליץ לקחת זאת בחשבון ברצינות, עזוב עכשיו מיסים שעוד לא אושרו. אם היינו חיים בציפייה למיסים חדשים לא היינו חיים. אתה מוזמן עם האישה לנסיעת מבחן ברכב החשמלי להתרשמות. אבל לא עד ירושלים. רק עד בית חורון וחזרה!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Roycohen1979 כתב:

90 אלף הקילומטרים האחרוניןנעשה סדר, חשמלי לא על הפרק ! עד שלא נדע סופית ויכנס לתוקף מס הנסועה אני לא סומך על ממשלת ישראל שלא תתקע 30 אגורות לקילומטר ופתאום היא תשלם 10000 שקל לשנה במעמד הטסט מס נוסף שיהפוך את הרכב לפחות כדאי. כשממשלת ישראל תתעורר על עצמה אז נדע, כרגע יש נעלם גדול מאוד במשוואה בשביל לפתור אותה.

הצודקת נוסעת על גיר רובוטי מהסוג הנחות _דו מצמדי של יונדאי) על בסיס קבוע בעליות לירושלים ובפקקים, ליונדאי איןו אוטו הולד ואין לה שום רגל של כדורגלן, התאוריה של האוטו הולד לא מחזיקה מים.

מעולם לא התחממו לה קלאצים, בשום פקק ושום עליה, היא קיבלה שיעור 5 דקות ממני איך נוהגים על רכב רובוטי ומשם הדרך עברה חלק ב90 אלף הקילומטרים האחרונים.

מאזדה 3 לא על הפרק, לא תתקרב לצריכת דלק של היונדאי, ביטוח בשמיים, בטח במודיעין איפה שאני גר, קיבלתי הצעת ביטוח עקרונית למאזדה 3 וקיבלתי הצעה של 5 ספרות, גם ואגית התקרבה ל11 אלף שקל בשנה. מודיעין היא עיר עם אחוז גניבת רכב גבוה, בייחוד מאזדה 3 ורכבים תוצרת פולקסווגן, הקרבה לשטחים הפכה את העיר לגן עדן לגנבי רכבים והבדיחה בעיר היא כמה זמן שעות לחזיק מאזדה 3 בחניון הרכבת בלילה של אמצע השבוע...

נושא הסוללה המתרוקנת חיי וקיים, לפחות בקיה נירו היברידית דור קודם, בינתיים עשיתי עוד בדיקות עם אנשים שיש להם את הרכב הזה בפועל ועולים על בסיס יומי לירושלים, סוללה מרוקנת היא דבר כמעט שבשגרה אצלם, ולפחות בקיה הרכב הופך להיות עגלה בלתי נעימה בעליל.

כנראה שלא תהיה ברירה ואצטרך לקחת את היאריס לנסיעת מבחן לירושלים וחזרה כדי לראות איך היא תתמודד עם נושא הסוללה בעליות ארוכות לפני שנקבל החלטה סופית.

 

אל תשכח את הmg3.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, yulianx כתב:

אל תשכח את הmg3.

לא התחברה הגברת, עכשיו היא שאלה לגבי אופל מוקה, שמעה את המחיר וירדה מזה.

נראה איך נתקדם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Roycohen1979 כתב:

ואין לה שום רגל של כדורגלן, התאוריה של האוטו הולד לא מחזיקה מים

 

אם מדברים על החזקה, ההתיאוריה לא צריכה להחזיק מים אלא צריכה לחסוך לאישתך להחזיק את דוושת הבלם לחוצה בכל עצירה של הרכב.

 

ובנסיעה פקוקה לירושלים זה יכול לקרות גם מאות פעמים, מכמה שניות ועד כמה דקות של החזקה רצופה של דוושת הבלם בכל עצירה.

 

זה שאישתך מסתדרת עם זה או כנראה לא יודעת שאפשר בלי זה, זה לא אומר שהיא לא תרווה נחת אם האוטו הולד יחסוך זאת ממנה.

 

אני לא מבין למה לרצות במודע לבצע את מאות הפעמים של הפעולה הפיזית הנ"ל בכל נסיעה כשאפשר להמנע ממנה, אבל כל אחד זכאי לדעתו, אני רק מנסה לעזור...

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 12.12.2024 בשעה 10:20, Roycohen1979 כתב:

נושא הסוללה המתרוקנת חיי וקיים, לפחות בקיה נירו היברידית דור קודם, בינתיים עשיתי עוד בדיקות עם אנשים שיש להם את הרכב הזה בפועל ועולים על בסיס יומי לירושלים, סוללה מרוקנת היא דבר כמעט שבשגרה אצלם, ולפחות בקיה הרכב הופך להיות עגלה בלתי נעימה בעליל

 

חד משמעית נכון. כתבתי על התופעה בסיכום של האיוניק, והיום עם נירו פלאג אין התופעה לא קיימת רק במידה ונוסעים במצב ספורט, אבל אז הרכב דיי בזבזן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, פריג'י כתב:

והיום עם נירו פלאג אין התופעה לא קיימת רק במידה ונוסעים במצב ספורט, אבל אז הרכב דיי בזבזן.

אני עם נירו פלאג אין 2021, וזה בהחלט קיים.

כמובן שזה גם תלוי תקופה, בקיץ למשל עם 35 מעלות בחוץ ומזגן שפועל, זה שכיח יותר.

 

קצת רקע:

בפלאג אין יש שני סוללות שהקיבולת המצרפית שלהן היא 8.9 קוטש.

כשנוסעים במצב הרגיל, מחשב הרכב דואג למלא ולרוקן את סוללת הרכב לפי האלגוריתמים שלו אבל אף פעם הוא לא ימלא את כל הסוללה.

במצב ספורט, מנוע הבנזין תמיד עובד וככה אפשר למלא את כל/רוב הסוללה.

 

השיטה שלי למנוע ריקון סוללה בעליות היא *לפני* העליות ליסוע על מצב ספורט שטוען את הסוללה מעבר לרף שקבע מחשב הרכב במצב הרגיל, ואז בעליות אין את התופעה הזו.

 

אם לא נערכתי ונסעתי על D כשמחשב הרכב מנהל את צריכת הסוללה - ברוב המקרים הסוללה תגמר בעליות לירושלים.

עריכה אחרונה על ידי דור--
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...