Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין אופל קורסה 2025 לבין טויוטה יאריס היברידית 2025


Roycohen1979

פוסטים מומלצים

הגיע הזמן להחליף לצודקת את הרכב, אני משחק עם הרעיון כבר תקופה והוא הולך וקורם עור וגידים.

הנסיעות משולבות, כל יום מודיעין ירושלים דרך העליות הבלתי נגמרות של 443, ואז הפקקים הנוראיים של ירושלים, ואז ירידה חזרה למודיעין.

הרכב הוא רכב שני במשפחה אבל עדיין עושה ממוצע של 20-22 אלף קילומטר בשנה.

עד עכשיו היתה עם יונדאי I20 דור שני עם מנוע 1000 משולש צילנדרים וגיר דו מצמדי, הרכב עם 90 אלף קילומטר ועד עכשיו הרבה סימני אמינות גבוהים, היא מאוד אוהבת אותו ואני לעומת זאת שונה כל רגע שאני מבלה בפנים.

האופציות שעולות בראש הן :

1) אופל קורסה GS LINE, היתרון של מנוע טורבו רב מומנט בעליות הארוכות לירושלים, זמינות כוח ונסיעה בסלד נמוך גם בעליות הארוכות, יחד עם 3 צילנדרים יחסית חסכוניים בפקקים וגיר פלנטרי נעים בניגוד לצעצוע כפול המצמדים המזוויע שהיה לה ביונדאי.

נציג המכירות באופל ישר העלה את נושא רצועת התזמון, כאילו חיכה שאשאל וענה לפני שהעליתי את הנושא והבטיח שהרצועה הוחלפה ברצועה משופרת עם הרכב חומרים שונה מהקודמת ובעיית ההתפוררות כבר לא קיימת, ובנוסף אחריות של 4 שנים או 120000 ק"מ אמורה לפתור את הבעיה חלילה אם תקרה בתקופתי ויהיה מדובר בחירטוט של רצועה.

2) טויוטה יאריס היברידית (לא קרוס), מנוע 1500 משולש צילינדרים בשידוך של מנוע חשמלי והספק משולב של 116 כ"ס יחד עם תיבה רציפה. היתרון שלו בצריכת דלק מובן, אבל החשש הוא מהרגשת מאמץ בעליות בגלל התיבה הרציפה, יחד עם חשש נוסף שבעליות הארוכות הסוללה היברידית תגמר ואז ישאר לה מנוע עגלתי מאוד חלש ללא תוספת כוח של המנוע החשמלי שיגרום לרכב להרגיש עוד יותר כבד וחלש ממה שהוא במציאות. במקרה כזה גם צריכת הדלק תעלה בהתאם ללא תגבור של המנוע החשמלי.

בנסיעת מבחן שעשיתי ברכב של קרוב משפחה היאריס הרגישה רועשת אפילו מהיונדאי והכניסה של מנוע הבנזין מורגשת ומוחשית בהרבה מהקורולה לדוגמא וזה עוד היה בכביש מישורי.

אשמח לתבונתכם...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש עכשיו יש נושא חם בפורום על רצועת התזמון בעקבות התביעה המתפתחת והסרטון שפרסמתי בנושא.

כל החומרים המשופרים זה בסוף כוסות רוח למת, כי גומי ושמן לא עובדים יחד. חוץ מתקלה באחריות אתה גם מדבר על ירידת ערך שהיא הוצאה לא מבוטלת, ככה שזה מה שתצטרך לקחת בחשבון פה

 

 

  • רעיון טוב! 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע איך מתקדם העניין, אבל היאריס אמורה לקבל את המנוע החדש של Hybrid 130 עם 130 כ״ס.
בחו״ל השינוי נמצא כבר בדגם של 2024.

אני נוסע עם חבר ביאריס ההיברידית שלו (דור ראשון).
למרות שרעש המנוע בולט בזמן נסיעה, הוא עולה אותה לא פחות טוב מכל ג׳יפון אחר שנוסע על הכביש.

את ההפרש במחיר אתה תפסיד בכל מקרה במכירה אח״כ, אז אלא אם כן יש לך איזה חיבה יוצאת דופן לקורסה, היא לא אמורה להיות אפילו על הפרק.

עריכה אחרונה על ידי axSupreme
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין הרצועה קיים ולכן מומלץ החלפת שמן כול 10 אלף וטיימינג כול 4 שנים או 60 אלף.

האופל חזקה יותר, שקטה יותר ונוחה יותר מהיאריס.

היאריס חסכונית ועם שמירת ערך טובה יותר ואמינות טובה מאוד.

עוד אופציה היא mg3 היברידית-חזקה, חסכונית, נוחה סלון נעים בצבע בז, יציאות מיזוג מאחור אחריות ארוכה של 7 שנים או 150 אלף.

נסה לקחת את ה3 לנסיכת מבחן בעליה אם זה אפשרי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, axSupreme כתב:

לא יודע איך מתקדם העניין, אבל היאריס אמורה לקבל את המנוע החדש של Hybrid 130 עם 130 כ״ס.
בחו״ל השינוי נמצא כבר בדגם של 2024.

אני נוסע עם חבר ביאריס ההיברידית שלו (דור ראשון).
למרות שרעש המנוע בולט בזמן נסיעה, הוא עולה אותה לא פחות טוב מכל ג׳יפון אחר שנוסע על הכביש.

את ההפרש במחיר אתה תפסיד בכל מקרה במכירה אח״כ, אז אלא אם כן יש לך איזה חיבה יוצאת דופן לקורסה, היא לא אמורה להיות אפילו על הפרק.

כרגע הדגם שנמכר הוא מנוע ה116 כ"ס

בכל מקרה נושא הסוללה והעליות כן מאוד מטריד אותי.

אולי אני טועה בצורת המחשבה שלי, אבל אני לא בטוח שהסולה מספיק חזקה כדי לתת תגבור לכל אורך הדרך בעליות הארוכות, ובמידה והסוללות נגמרות אז מקבלים גרוטאה עם מנוע חלשלוש משולש צילנדרים שאין לו מספיק כוח לכל הדעות כדי למשוך בכיף את המשך הדרך לירושלים.

בכל מקרה תאכלס כן יש לי חיבה לאופל כמותב, אני נוסע על אינסיגניה מפלצתית עם 260 כ"ס והנעה כפולה, ולפניה היתה לי אסטרה K, שבניגוד לדעה הרווחת והמוטעית כאן בפורום היא נמכרה עם 178000 ק"מ, אחרי היסטוריית ליסינג והיתה כמו חדשה, מלבד טיפולים היא היתה מכונת נהיגה מדהימה.

לצערינו זה לא באמת אותו יצרן ולא אותה אופל ואפילו לא אותו יבואן.

תאכלס האופל אמורה להיות שקטה בהרבה, נוחה בהרבה, חזקה בהרבה, מערכת המולטימדיה שלה עדיפה עם פקדים פיזיים למיזוג לדוגמא ולכן היא בהחלט עומדת על הפרק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא לא אמורה היא באמת כזאת.

עניין הסוללה אכן הוזכר במבחן של mg3 אם כי תלוי איך נהגו עד העליה- בכול זאת מבחן רכב.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, yulianx כתב:

היא לא אמורה היא באמת כזאת.

עניין הסוללה אכן הוזכר במבחן של mg3 אם כי תלוי איך נהגו עד העליה- בכול זאת מבחן רכב.

סוכן שפעם עבד מולי עם קיה נירו דור קודם היה מתלונן שבנסיעה הררית הסוללה היתה נגמרת והרכב היה הופך לעגלה, עד רמה כזו שהוא היה נכנס לעצבים כל פעם שהיה נוסע למקומות מסויימים במסלול שלו.

כמובן שאין זה מעיד שכל ההיברידיות כאלה, שיש הבדל לסגנון הנהיגה, ליכולת הבלימה הרגנטורית של הרכב, לכביש עצמו, הרי יש הבדל בין לעלות מצומת הערבה לכיוון דימונה או לטפס לרמת הגולן לבין נניח לעלות מצובה לסטף, יש פה עניין של טווח ואורך הטיפוס, ועדיין בגלל זה בדיוק העליתי פה את הנושא.

קיוויתי שמישהו עם הרכב המדובר יוכל לתת לי יותר מידע קונקרטי מיד ראשונה על הנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי במקרה הזה כדאי ללכת עם האופל ולתחזק אותה טוב עם החלפות שמן תכופות ורצועה מוקדמת (שאגב החלפות תכופות גם יעשו טוב לטורבו) ואז היא תראה לך אמינות טובה ותהנה מהיתרונות של הבידוד רעשים , איכות חומרים והתנהגות כביש. לא חושב שתחת תחזוקה קפדנית של האופל ההבדל באמינות הוא דיל ברייקר ששווה להתפשר בשבילו על הרבה דברים חשובים ברכב. אם מדברים על מתחרות אחרות כמו סקודה פאביה או מאזדה 2 הסיפור הוא אחר. 

 

מעבר לזה נסיעה בין עירונית קבועה גורמת לנוכחות מופחתת של הדלק בשמן לעומת רכב בסביבה עירונית בלבד בגלל העבודה הרציפה בטמפרטורת עבודה ואידוי של הדלק שבשמן לעומת נסיעות קצרות בעיר, וזה מפחית את החומרים ש"אוכלים" את הרצועה.

למעשה זו קטגוריה לא צפופה כבעבר ואחרי עליות המחירים הרבה רכבים יוצאים מהמשוואה בטח כשהתמורה לא בשמיים דוגמת סוזוקי סוויפט החדשה 

עריכה אחרונה על ידי nissan1211
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהיגה ברכב עם תיבת הילוכים רציפה במאמץ היא פשוט סיוט!

הרכב רועש והתגובות ללחיצה על דוושת התאוצה איטיות.

השכל אומר יאריס.

כדאי לבדוק סיאט איביזה או סקודה פאביה.

הן מאוד נעימות לנהיגה גם במאמץ ומנסיון אישי, התיבות כפולות המצמדים נעימות גם בנסיעה פקוקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, Roycohen1979 כתב:

הפקקים הנוראיים של ירושלים, ואז ירידה חזרה למודיעין.

 

אם אישתך לא רוצה לפתח רגל ימין של כדורגלן בפקקים, אז חובה פונקציית אוטו הולד שיש ביאריס ואין באופל.

 

לגבי האופל לא הייתי מכניס ראש בריא למיטה חולה, גם רצועת תזמון, גם בעיות עם רינגים, גם שוק חלש. מעבר לכך גם הוצאות דלק גבוהות יותר.

 

בנסיעה עם פקקים גם לא הייתי שוקל רכב עם גיר כפול מצמדים והיה כאן שרשור בפורום לאחרונה של מישהו שאישתו במקרה גם נהגה בדרך לירושלים עם פולקסוגן גולף שנתקעה בצד הדרך עם קלאצים מסריחים ומעשנים במזג אויר חם ובמקום מסוכן.

 

לגבי היאריס לא נסעתי בה, אבל אם הנסיעה דומה לקורולה אז הפחדים מיותרים, תנחה את אישתך לשים מצב "ספורט" בעליות, יחידת ההנעה לא רועשת ולא מתאמצת במיוחד, הייתי אומר אפילו די נינוחה במיוחד בעליות בכבישים בינעירוניים, יוצא לי לנסוע לירושלים ואני תופס את הנתיב השמאלי במהירות שהשתיקה להם יפה, הסוללה לא נגמרת ולא בטיח.

 

ניהול היחידה ההיברידית דואג שהסוללה לא תיגמר ותטען ע"י מנוע הבנזין בכל מצב של עומס נמוך יותר גם בעליות והתמיכה של הסוללה בכל מקרה היא רק נלווית ברקע במהירויות ביעירוניות אבל יש מספיק כוח כאמור.

 

עיקר הפעולה של מנוע החשמל היא בזינוקים ונסיעה איטית בפקקים ושם הסוללה אכן מגיעה למצב של התרוקנות ולאחר שהיא מתרוקנת ועד שהיא מתמלאת לרמה מסויימת יש אכן פחות כוח ויותר רעש ואז פשוט מורידים קצת את הרגל מהגז ומנוע הבנזין מייד מטעין את הסוללה.

 

אבל תיקח נסיעת מבחן בעליות ותבדוק זאת, מה שלי מרגיש כוחני, שקט ונינוח יחסית אולי לך ירגיש אחרת והיאריס זה רכב אחר מהקורולה בכל זאת.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, green כתב:

בנסיעה עם פקקים גם לא הייתי שוקל רכב עם גיר כפול מצמדים והיה כאן שרשור בפורום לאחרונה של מישהו שאישתו במקרה גם נהגה בדרך לירושלים עם פולקסוגן גולף שנתקעה בצד הדרך עם קלאצים מסריחים ומעשנים במזג אויר חם ובמקום מסוכן.

אני גר בירושלים ועובד בת"א, נוהג כרגע בסיאט אטקה 2024 מהעבודה ולפניה היו לי אוקטביה 2020 דור 3 1.5 ואוקטביה 2017 1.2 - עליתי כבר  אלפ]י פעמים לירושלים בכביש הפקוק, אף פעם לא נתקעתי בצד הדרך והקלאצים לא נשרפו... עם 3 רכבי VAG ברציפות, אני מרגיש את השיפור בתפקוד ואמינות ה- DSG של VAG.
באוקטביה 2017 1.2 אחרי 75K קמ היה צורך לבצע עדכון תוכנה (בגלל העברות הילוכים לא חלקות ורעידות) ולאחריה הרכב עבר עוד 50K קמ כמו חדש, האוקטביה 2020 1.5 עברה אצלי 132K קמ במשך 4 שנים ללא שום תקלה בכלל ובגיר בפרט. האטקה כבר עברה אצלי 34K קמ והגיר כמו חדש...
כאשר יגיע הזמן להחליף את הרכב הפרטי שלנו שנוסע כמעט אך ורק בעיר הפקוקה - זה יהיה כנראה סיאט ארונה, אני מרגיש שטכנולוגיית ה-DSG של קבוצת VAG הגיעה לבשלות ואי סומך עליה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קנה מאזדה 3 משומשת קלות https://www.yad2.co.il/vehicles/item/a09jbom1

ולא תצטרך לדאוג בעליות

או https://www.yad2.co.il/vehicles/item/ngc3cn4b

  • אהבתי 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה בהחלט מהווה פשרה בין אמינות, הנאה ואיכות.
אבל מחיר הביטוח שלה מאוד גבוה ומי שהתרגל לתאוצה ולזמינות הכוח של מנועי טורבו, ירגעש שהמאזדה איטית.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקת לאחרונה כמה עולה ביטוח מקיף למאזדה 3? 

אתה תופתע מהמחיר המופקע שמבקשים עליה.

  עריכה: המשתמש mottis ענה לפניי :)

עריכה אחרונה על ידי Rongaflugen
  • מצחיק 1

Not the sound of silence.🇮🇹

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...