Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כשל במנועי יונדאי וקיה


daniel204

פוסטים מומלצים

היי חברים,

לאחרונה התחלתי לחפש מחליפה להונדה של אשתי, הכיוון היה טוסון/ספורטאז מנוע 1.6 אטמוספרי מהסיבה שאין צורך בכוח והרכב גם ככה לא צפוי לצאת לנסיעות בינעירוניות כך שהעדפתי שנתון גבוה יותר על פני ביצועים. 

מהחיפושים גיליתי שיש לא מעט רכבים עם קמ נמוך 70-100 אלף שכבר החליפו מנוע! באופן מאוד מפתיע ברשת ובפורום למעט כתבה בthe car אין כמעט התייחסות לנושא. 

השאלה שלי איך יתכן שקיימים על הכביש עשרות אלפי חתיכות מהדגמים הנ"ל ולא רואים יותר רעש ברשת סביב הנושא?

יתכן וביחס לכמות הרכבים על הכביש התופעה לא כ"כ נפוצה? 

 

אני אשמח שמי שמכיר ישפוך קצת מידע באילו דגמים של יונדאי/קיה לא קיים הכשל הנ"ל במנוע והאם בתחזוקה מסויימת ניתן למנוע אותו.  

הרכבים שחשבתי עליהם ספורטאז/טוסון מנוע 2.0/1.6 ויונדאי אלנטרה. 

אגב, מהניסיון שלי עם מס' קיה פורטה שהחזקתי בעבר וטוסון 2.0 שיש לי מהעבודה- 0 תקלות 

משום מה בכתבה הפורטה גם צויינה שקיים בה הכשל. 

 

מצ"ב קישור: https://thecar.co.il/מדוע-נהרסים-כל-כך-הרבה-מנועים-של-יונדאי/

 

תודה מראש.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועים שאיחרו בטיפולים או השתמשו בשמן לא בתקן הנדרש, לקראת 100 אלף קילומטרים עלולים לצבור בוצה.

מרווח הטיפולים שכולל החלפת שמן מנוע, לפי הוראות  היצרן הוא 15 אלף קילומטרים או שנה. זה מקרה קלאסי בו כדאי לצמצם ל 10 אלפים או שנה.

כמובן, לא תמצא רכב בו  החליפו שמן מנוע כל 10 אלפים, אלא אם זה רכב שנסע מעט, והבעלים הכניס אותו לטיפול פעם בשנה בכל זאת.

גם רכב שטופל כמו שעון כל 15 אלף במורשה קיה/ יונדאי יכול להיות עם מנוע נקי שפועל עגול.

לאחרונה חיפשתי ספורטאז'/ טוסון 1.6 אטמוספרי לידידה, ועד שמצאתי רכב ראוי,  נתקלתי בכל מיני תופעות כמו רכב שלא נכנס לטיפול מ 2020 ולא הוחלף לו שמן 50 אלף קילומטרים - כמובן שהמנוע גמור.

עוד רכבים שטיפלו בהם במוסכים פרטיים בשמן זול, עם סימני פרוק קרטר מנוע  שבכל זאת נפגע ( לא עזר פלאשינג).

אנשים חושבים שרשום 15 אלף, לא נורא גם למשוך 20 אלף ויותר.

אז צריך למצוא צדיק בסדום שטיפל במורשה לפי הספר, לקחת אותו לבדיקה של מצב המנוע,  אולי מיד אחרי הרכישה, במידה והשמן מלוכלך, לבצע פלאשינג ומילוי שמן מתאים. אחרי זה כל 10 אלפים או פעם בשנה לטפל.

בגדול, למנועים 2.0 יש פחות את התופעה של הצטברות בוצה, תשקול בכל זאת לקחת.רכב עם מנוע גדול,  אם לא תמצא 1.6 במצב מושלם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר את התופעה של הבוצה, נפוץ מאוד גם בקיה פורטה אבל אני לא חושב שזה המקרה פה. 

בכתבה שצירפתי וגם מפורומים בחו"ל מדברים על מיסב בין הטלטל לבוכנה שגורם לכשל במנוע כזה שלא ניתן לצפות . 

השאלה אם מדובר בסדרה מסויימת של שלדות עם המיסב התקול ואז אפשר פשוט להימנע מהם? או אולי זו תופעה שקיימת רק ב1600, מהסטיסטיקה שבינתיים יצרתי לעצמי, החלפת מנוע זה דבר שכיח ב1600 אטמוספרי בעיקר בספורטאז. במנוע 2000 עדיין לא נתקלתי בהחלפות מהמעטים שהספקתי לפנות אליהם. 

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ללא כל קשר ישיר (אולי כן), מנועי ה-GDI שורפים שמן במידה מוגברת וזו הסיבה העיקרית לכשלון בבד׳ מזהמים במבחן התקופתי (טסט).

שרפת השמן פשוט גומרת את הממיר.ים הקטליטי.ם.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע 1.6GDI שיש בטוסון ובספורטג' זה אותו מנוע שיש בסיד, פורטה, I35, אלנטרה וכו' למעט התופעות של הבוצה עקב הזנחה ואכילת שמן לא שמעתי על בעיות אחרות במנועים האלה. הם דווקא מראים אמינות טובה ואפשר לחיות עם הצריכת שמן גם זמן רב אחרי התופעה מתחילה.

בכל מקרה כמו שהמליצו לך עדיף שתשקול להוסיף גרוש ללירה ותקח את המנוע 2000 עם הרמת אבזור הנמוכה יותר, הוא יותר אמין וחזק וההבדל בצריכת דלק אפסי.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו נראה הרבה תופעות כאלה, מנועים שנהרסים ומכוניות שמפתחות בעיות מיוחדות שמתגלוץ עם השנים.

הסיבה לצערי מאוד פשוטה, אנשים קונים רכב ונשארים במוסך החברה עד לדקה שנגמרת האחריות.

בטיפול שאחרי הם כבר חושבים שהמציאו את הגלגל ונכנסים לטיפול במוסך הזול ביותר שיכלו למצוא, הרי הם לא פרייארים ונראה למישהו שהם ישלמו עלויות של מוסכי חברה ?

ואז הם נכנסים למוסך מורשה משרד התחבורה שהם בטוחים שיודע לטפל ברכב שלהם כי יש לו סמל של יונדאי או קיה יחד עם עוד הרבה סמלים אחרים בשלט מעל הכניסה למוסך, הבלבול הוא ההבדל בין מוסך מורשה יבואן לבין מוסך מורשה משרד תחבורה.

שם שמים להם את השמן הכי זול שניתן היה למצוא, או הפילטרים הכי בסיסיים מיצרנים עלומי שם כדי להצליח לספק את הטיפול במחיר הזול שהם כיוונו אליו.

לעיתים המוסכניק עצמו לא יודע שהרכב בספציפי דורש שמן בתקן מסויים או לא מכיר את פרוטוקול הטיפולים ומשם הדרך לצבור בוצה (יונדאי קיה) או לשבור בוכנה (אופל- שברולט), או לשרוף טורבו (1.6tgdi) היא קצרה מאוד.

העיקר יש להם מכונית שעולה 100000 שקל אבל הם חסכו 300 שקל בטיפול השני כי ישראלים לא פרייארים !

אני לא מדבר כמובן על אנשים עם ראש על הכתפיים שמטפלים לבדם אבל טורחים לברר את הפרטים הקטנים והדקויות שמתאימים לרכב שלהם אלא אלו שפשוט נכנסים למוסך הקרוב ביותר שיתן את המחיר הנמוך ביותר בלי קשר לצרכים של הרכב שלהם.

ויש גם את נושא התביעות הייצוגיות, אנחנו רואים לא מעט כאלה בשנים האחרונות שתקלות סדרתיות במכלולים המהוות בסיס לתביעה ייצוגית (אופל lspi, הונדה מנועי 1.5 וצריכת השמן, רנו ומנועי 1.2 טורבו, פזו סיטרואן ורצועות הטיימינג ועוד כאלה שכנראה שכחתי), במקרים כאלה הכול טוב ויפה עד שרואים סעיף שמקנה לבעל הרכב זכות לממש את הסכם הפשרה בכך שיוכל להוכיח שטיפל ברכב כראוי, בזמן ועם החלפים המתאימים, דבר שבמוסכי חוץ לא תמיד ניתן להוכיח והוא מוצא את עצמו ברכב עם נזק סדרתי אבל לא עומד בתנאי הפשרה כיוון שלא יכול להוכיח שעשה טיפול בזמן כאשר אין כל רקורד לטיפול שכזה במוסך שבו טיפול ובטח לא שהשמן שהוכנס באוטו הוא לפי התקן המתאים לרכב.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט לא נכון. הבעיה של המנועים הללו היא סיפור ידוע, גם מחוץ לישראל אגב. לא קשור בטיפול לקוי אלא בתכנון לקוי. חבל לערבב דברים שלא שייכים האחד לשני. התופעה של טיפול במוסכים מחוץ לרשת מוסכי היבואן, ידועה ומגיעה בראש וראשונה מהמחירים ההזויים שהללו גובים וישנם לא מעט מוסכים מחוץ לרשת שהם גם מקצועיים וגם הגונים, לא כולם מחליפים שמן מנוע בשמן לטיגון ( הקצנה לצורך המחשה, לא להבהל ). אבל כל זה לא שייך לשאלת המנועים הדפוקים הללו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, kompy כתב:

ללא כל קשר ישיר (אולי כן), מנועי ה-GDI שורפים שמן במידה מוגברת וזו הסיבה העיקרית לכשלון בבד׳ מזהמים במבחן התקופתי (טסט).

שרפת השמן פשוט גומרת את הממיר.ים הקטליטי.ם.

ממירים קטליטים שמעתי שהולכים במנועים האלה, צריכת שמן אני לא מכיר לא מהטוסון שלי שמתוחזק ברמה מינימלית ע"י חברת הליסינג ולא בכל הקוריאניות שיש לי ברזומה: 4 פורטה, 2 i35 ורכבים של חברים, אף פעם לא היה איבוד של מ"מ שמן בין הטיפולים. 

אני רואה מה כולם רושמים לגבי הבוצה והצריכת שמן אבל לדעתי התביעה הייצוגית מתייחסת לכשל אחר לגמרי שמשום מה לא פגע במוניטין האמינות של הדגמים שציינתי.

אני עכשיו מנסה להבין אם קיים גם במנוע 2.0 ולהבין באיזה רמה הכשל נפוץ ב1600.

 

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 47 דקות, רועי5 כתב:

פשוט לא נכון. הבעיה של המנועים הללו היא סיפור ידוע, גם מחוץ לישראל אגב. לא קשור בטיפול לקוי אלא בתכנון לקוי. חבל לערבב דברים שלא שייכים האחד לשני. התופעה של טיפול במוסכים מחוץ לרשת מוסכי היבואן, ידועה ומגיעה בראש וראשונה מהמחירים ההזויים שהללו גובים וישנם לא מעט מוסכים מחוץ לרשת שהם גם מקצועיים וגם הגונים, לא כולם מחליפים שמן מנוע בשמן לטיגון ( הקצנה לצורך המחשה, לא להבהל ). אבל כל זה לא שייך לשאלת המנועים הדפוקים הללו.

אתה יודע לפרט מה התכנון הלקוי ובאיזה מנועים הבעיה קיימת?

  • רעיון טוב! 1

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, daniel204 כתב:

ממירים קטליטים שמעתי שהולכים במנועים האלה, צריכת שמן אני לא מכיר לא מהטוסון שלי שמתוחזק ברמה מינימלית ע"י חברת הליסינג ולא בכל הקוריאניות שיש לי ברזומה: 4 פורטה, 2 i35 ורכבים של חברים, אף פעם לא היה איבוד של מ"מ שמן בין הטיפולים. 

אני רואה מה כולם רושמים לגבי הבוצה והצריכת שמן אבל לדעתי התביעה הייצוגית מתייחסת לכשל אחר לגמרי שמשום מה לא פגע במוניטין האמינות של הדגמים שציינתי.

אני עכשיו מנסה להבין אם קיים גם במנוע 2.0 ולהבין באיזה רמה הכשל נפוץ ב1600.

 

 

הייתה לי קיה סיד 1.6GDI חדשה מהניילונים (2013 צורה מעודכנת) בין כל שלל הבעיות של הרכב דרעק הזה ב35K התחילה צריכת שמן של כ200 מ"ל לכל 1000 ק"מ, במוסך טענו שזה תקין למרות שזה לא היה קודם והרכב טופל בזמן אצל היבואן. לאט לאט הכמות צריכת שמן עלתה, ב45K כבר הלכו לי המצמדים והגלגל תנופה העפתי את האוטו הנוראי הזה פחות ממחירון לראשון שבא לקחת.

לאבא שלי יש פורטה 2014 נקנה עם היסטורית טיפולים מסודרת אצל היבואן הרכב טוחן שמן בכמויות של כמעט ליטר על 1000 ק"מ הוא נוסע ככה עוד מלפני הקורונה ואיכשהו עובר טסטים בלי בעיות לא יודע איך. ניסה להחליף גם צמיגות ומותגי שמן שונים כלום לא עוזר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי פורטה 2013 ולזוגתי ספורטז' 2016, לשניהם מנוע 1.6

יחד גמענו כמאתיים אלף קילומטר ברכבים האלו. אפס תקלות למעט טיפולים שוטפים (במוסך מורשה).

על הפורטה אני נוסע כבר 7 שנים, אמינות סופר גבוהה, מעולם לא הוספתי שמן בין טיפולים.

מי שמלונן על הרכב כנראה קנה אחד מוזנח או שהזניח בעצמו, אחרת אין לי הסבר 

 

עריכה אחרונה על ידי Lior200
הוספת מלל
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי הGDI הם המנועים הכושלים נמצאים בסונטה הייברידית ספורטאז 1.6, טוסון 1.6, קיה סיד 1.6, I30 גם מנועי הטורבו הקוראינים הם GDI.

 

המנועים הכי מוצלחים הם MPI ללא GDI נמצא בעיקר בטוסון 2.0, אלנטרה 1.6 מ2016, קיה פורטה, יונדאי I25 ואקסנט החדשות וקיה ריו פיקנטו ו10

  • אהבתי 2

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי i30cw  מודל 2013, מדובר היה במנוע GDI עם ה130 כ"ס שהיה משודך לגיר פלנטרי 6 הילוכים.

הרכב היה מופת לאמינות, מכרתי עם 158000 ק"מ כאשר התקלה היחידה שאי פעם היתה לו היא הגומיה שמתחת לדוושת ברקס שמפעילה את היוניט אורות ברקס.

כשמכרתי את המכונית היא היתה מתוחה כמו תוף, בלי רעשים, בלי קרשוקים.

לפניה היתה לי אחת זהה שהיתה לי כרכב מהעבודה, אותה החלפתי עם 150000 ק"מ, גם היא לא נכנסה למוסך אפילו לא פעם אחת, וזה עוד כשהיה מדובר ברכב של אלדן שהיו דוחים קבוע טיפולים מ15000 ק"מ ל20000 ק"מ כחלק ממדיניות החברה (אגב הם עשו את זה בכל שלושת הרכבים שהיו לי מהם במהלך השנים, כולל פגו פרטנר ופיאט דובלו).

אני מניח שעם השנים והשכלולים גם הגיעו התקלות, אבל לפחות בשנים הראשונות הI30 היתה מכונית סופר אמינה.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, elera כתב:

@CRuzer669

ב-i30, אם הבנתי נכון, החל מגרסה 2?

(שינוי העיצוב שהיה באמצע 2012, עם מנועי ה-1.6 135 כ"ס בניגוד לישנים יותר של 126 כ"ס).

 

 

אכן, הקודם היה MPI 

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...