Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

היי לכולם,

נקדים תרופה למכה ונגיד מראש שכל מה שקשור לרכבים אני ילד מגודל וכל מה שמונע ממני לעשות "שטויות" זה כסף.

ראיתי שאפשר לעשות סטייג 1 לרכב שלי, השיפור לא גדול, 21+ כ"ס (כ-11% מהסטוק) ו-22+ קג"מ (כ-9% מהסטוק).
לדעתי העלות סבירה, אבל נשאלת השאלה האם כל זה שווה את זה, האם זה משהו שיכול בסופו של דבר לפגוע בתקינות המנוע ב-long run?
ואם למנוע זה לא משנה יותר מדי, מה קורה בטסט עם כל המדדים שנלקחים?

ובהקשר של הטסט (וחוקיות של שיפורים).
אי אפשר להחליף אפילו נורת להט ללד בלוחית רישוי (למרות שאובייקטיבית לד מאיר הרבה יותר ברור את הלוחית), אז איך זה שיש לא מעט רכבים יד שניה עם שיפורים (לא מקוריים) שלא יבישו את מהיר ועצבני, מה כולם נותנים שוחד לבוחנים?
איפה עובר הגבול בין שיפור נסבל (מבחינה חוקית, ואני לא מדבר על לשלם מהצד למעבר של טסט) לבין משהו שהוא לא חוקי בעליל (לדוגמא מה עם בניה של אגזוז)?

פורסם

א. לא כל סטייג' הוא כדאי, לא כל צריבה צולחת.

יש שלל חברות של תוכנות, ולפני צריבה בודקים את העניין עם טיונר מקצועי ולא ב"לחבר שלי יש כזה כלי והוא גם עשה".

ב. חוץ מעלות צריבת התוכנה, יש גם תחזוקה לכך, צמצום טווח טיפולים וכו.

ג. כל מה שאתה מוסיף לרכב ומשנה מהיצרן גובל ב"לא חוקי".

להחליף נורת רישוי זה משחק קטן לעומת בנייה של אגזוז.

נורה אתה מחליף לפני ומחזיר אחרי לבד, סעפת זה כבר בירוקרטיה רצינית יותר.

שיפורים בסדר גודל כזה סביר להניח שלא יספרו לך בדיוק איך זה עובד....

כרגיל עולם הרכב בישראל פתוח מאד(לקבוצה סגורה) ויש מלא מלא טקסס בארץ.

לכן אין על כך תשובה מדוייקת אלא אם כן משהו פה יחלוק עליי.

פורסם

מי אמר לך שאסור להחליף נורה ללד בלוחית רישוי

עשיתי את זה ב I30 וזה עבר בלי בעיה,גם לא תכננתי שזה יקרה פשוט זה מה שהיה באליאקספרס

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם
לפני 3 שעות, avizaz כתב:

מי אמר לך שאסור להחליף נורה ללד בלוחית רישוי

עשיתי את זה ב I30 וזה עבר בלי בעיה,גם לא תכננתי שזה יקרה פשוט זה מה שהיה באליאקספרס

יצא ל כמה פעמים להגיע למכון עם נורות רישוי לד וביקשו ממני להחילף את אם לא אני לא עובר.

פורסם

סוג של היטפלות לזוטות.

 

343. (א) לוחית-זיהוי אחורית ברכב מנועי, למעט רכב לתחבורה קלה, תואר באור לבן אשר ייאפשר ראיה טובה של הלוחית וקריאת הרשום עליה ממרחק של 20 מטר לפחות בזמן תאורה ובמזג אויר נאה ובתנאי שהאור יהיה מכוון להארת הלוחית בלבד.

 

אבל, גם בתקנות לפי חלק ג': תקנים, מפרטים וסימונים של מוצרי תעבורה:

16. (4) הפנסים להארת לוחית הזיהוי לפי תקנה 343, לרכב ששנת ייצורו 1973 ולאחריה, יתאימו לאחד מאלה:

(א) 4 ECE REG.;

(ב) 760/76 EEC;

(ג) 587 SAE J.

פורסם

איך הם יכולים לדעת איך הרכב הגיע במקור, מילא על הפנסים מקדימה\אחורה אבל על הלוחית רישוי?

על האוקטביה שלי יש לדים מהיצרן

השרשור הטוב ביותר בפורום

אני לא הייתי הולך לקנות עכשיו דייהו נובירה - אבל אחרי הרמה שהורגלתי אליה בדייהו נובירה, אני מוכן לעבור רק לב.מ.ו.

פורסם

להרחיב? כפי ששיערת - נסיון.

חלק יתקטננו על נוריות לד(חניה, לוחית, נסיעה לאחור) וחלק יעלימו עין.

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
בתאריך 14.7.2024 בשעה 21:57, GrassCube כתב:

היי לכולם,

נקדים תרופה למכה ונגיד מראש שכל מה שקשור לרכבים אני ילד מגודל וכל מה שמונע ממני לעשות "שטויות" זה כסף.

ראיתי שאפשר לעשות סטייג 1 לרכב שלי, השיפור לא גדול, 21+ כ"ס (כ-11% מהסטוק) ו-22+ קג"מ (כ-9% מהסטוק).
לדעתי העלות סבירה, אבל נשאלת השאלה האם כל זה שווה את זה, האם זה משהו שיכול בסופו של דבר לפגוע בתקינות המנוע ב-long run?
ואם למנוע זה לא משנה יותר מדי, מה קורה בטסט עם כל המדדים שנלקחים?

ובהקשר של הטסט (וחוקיות של שיפורים).
אי אפשר להחליף אפילו נורת להט ללד בלוחית רישוי (למרות שאובייקטיבית לד מאיר הרבה יותר ברור את הלוחית), אז איך זה שיש לא מעט רכבים יד שניה עם שיפורים (לא מקוריים) שלא יבישו את מהיר ועצבני, מה כולם נותנים שוחד לבוחנים?
איפה עובר הגבול בין שיפור נסבל (מבחינה חוקית, ואני לא מדבר על לשלם מהצד למעבר של טסט) לבין משהו שהוא לא חוקי בעליל (לדוגמא מה עם בניה של אגזוז)?

 22קגמ הם תוספת של 9% לסטוק? על מה אתה נוהג סמי טריילר?

 

לעניין כן פוגע באמינות המנוע במיוחד לאורך זמן, לא משנה מה יגידו לך.

אפשר לחיות עם זה בצורה של טיפולים יותר תקופים, ובכללי לדאוג לתחזוקת יתר משמעותית ברכב.

סתם דוגמא בנושא האמינות, חפש רכבים שנוסעים עם סטייג יותר מעשר שנים....

(זה קיים אבל נדיר וזה לרוב דורש צריבה ממישהו שמבין באמת והתאמות נוספות כדי לשרת באמינות לאורך זמן רב)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
לפני 3 דקות, ik3 כתב:

 22קגמ הם תוספת של 9% לסטוק? על מה אתה נוהג סמי טריילר?

סביר שמדובר בטעות סופר והכוונה ל-22 ניוטון-מטר שהם כ-2.2 קג"מ.

פורסם

נושא הצריבה פרוץ מאוד, יש הרבה שרלטנים עם מחשב נייד וחיבור obd שבאים עד אליך ולטענתם חצי שעה והופ יש לך רכב מירוץ.

בהודעות איתם הם מכניסים למחשבון שקיים באינטרנט ואומרים לך שהרכב יקבל ככה וככה, במציאות לא בטוח שהם יודעים בכלל מה הם עושים. הפייסבוק שלהם מלא בהודעות חיוביות מלקוחות מרוצים שלא ברור כלל כמה מהם לקוחות אמיתיים ואף אחד לא יתן לך אחריות שהרכב יצא תקין אחרי הטסייג.

אני שיאית קניתי אינסיגניה שבמקור היו לה 260 כ"ס, לאחר הקניה גיליתי שעשו לה סטייג 1 ברמה מאוד נמוכה ובביצוע גרוע, היא כבייכול הרימה את הרכב ל300-310 כ"ס ו46 קג"מ.

במציאות זה הפך את הרכב ללא צפוי, עם השהיות ארוכות בנמוכים ופרצי כוח לא צפויים, לפעמים הגיעו ב3500 ולפעמים רק אחרי 4500, לא היה ברור מה החוקיות של פרצי הכוח האלו אבל הם היו פשוט מסוכנים.

על הדרך התברר שהתוכנה הרסה את המנגנון שתיזמן את שינוי פתיחת וסגירת השסתומים וזה כבר עלה לי הרבה כסף, כולל להכנס למוסך החברה ולשלם כדי להחזיר את תוכנת ניהול המנוע למקורית.

ישנם מקצוענים בשוק כמו דני ממקס טיונינג שבונה לך תוכנה על דיינו ורואה בפועל את השינויים, אחרים מרכיבים לך תוכנות מדף מוצלחות כמו APR לוואגיות, או refreashteam שמתמחים בהונדות מוגדשות, לעומת זאת יש הרבה יותר אנשים שפשוט עושים מזק לרכב ולכיס שלך ובסוף גם יתנערו מאחריות כשתבוא להתלונן על הנזקים.

בסוף קח בחשבון שתוכנה לא אמורה במישרין אם נעשתה כראוי ובמקוצעיות לפגוע באמינות המנוע, מי שפוגע זה הנהג. יש לך תוכנה, אתה כנראה תלחץ הרבה יותר וגם תנהג בצורה שתצדיק את התוכנה כלומר חזק יותר ומהודק יותר וזה אומר עומסים גבוהים יותר ובלאי גבוה יותר.

אם לא תצמצם טמרווח טיפולים כראוי בנהיגה אגרסיבית אז תסבול עוד יותר מהבלאי.

אותו כנל לצריכת דלק, לכאורה בנהיגה מנהלתית לא אמור להיות שינוי מורגש, אם כבר לטובה, אבל עם התוכנה בא התאבון ושם זה כבר יכאב יותר, יותר סוסים במנוע זה אומר יותר סוסים להאכיל איך שלא תסובב את המשוואה.

לגבי חוקיות- בארץ כמעט כל מה שתעשה יהי הלא חוקי, אם יתפסו זה כבר עניין אחר, לד בלוחית רישוי (לא ברור למה), יש סיכוי שבטסט לא ישימו לב אלא אם הרכב שלך יצעק שהוא רכב משופר עם מדבקות בכל כיוון, חצאיות וספויילרים וצמיגים שצבעת את הלוגו בלבן... 

אם תבוא עם סליפרית אולי פחות ישימו לב, לד בחזית כבר כן יראו כמעט מיד.

אגזוזים בנויים מושכים את העין ואת האוזן, יש לפיט ספוט בחולון ערכות עם רישוי ואישורים של משרד התחבורה, הן יקרות ולא מתאימות לכל רכב אבל מגיעות עם אישורים שאתה יכול להציג בטסט אם ישאלו אותך, כל שינוי אחר למערכת הפליטה תכשיל אותך בטסט, חבר טוב נהג אל איביזה קופרה, כל המערכת שלו היתה בנויה מחלקים עם קלאמפות ולפני טסט הוא היה מעלה את הרכב על הליפט במוסך של הקיבוץ שלו ובחצי שעה עבודה היה מחזיר את כל מערכת הפליטה למקורית ואז מחזיר שוב למשופרת אחרי הטסט.

אם אתה מחפש רק את הצליל, יש לקנות בכל מני דודים אחוריים עם סלונויד בהפעלה חשמלית שבלחיצה על כפתור בשלט פותחים סוג של מעקף והדוד נהיה דוד פתוח עם זרימה ישירה, גם זה שינוי לא חוקי ויכשילו אותך בסטס כיוון שרואים לגמרי שהתקנה לא מקורית אבל אתה נכנס עם דוד שקט ואם הרכב שלך לא יצעק שהוא משופר (דיברנו כבר על מדבקות חצאיות ודיפיוזרים וספויילרים) אולי זה יעבור אצל בוחן מנומנם, אני מכיר בחור עם אופל אסטרה שרוקן את התוכן של הרזונטור וחיבר דוד אחורי חשמלי והוא עבר ככה כבר כמה טסטים בלי בעיות.

יש בתחום מושג שנקרא "סליפרית", זאת מכונית משופרת ומחוזקת אבל כלפי חוץ נראית אנמית ורק חדי עין יבחינו בהבדל שלא מדובר במשפחתית בלבן ליסינג אלא בכלי "אחר", הסליפרית פחות מושכת תשומת לב בטסטים ואצל שוטרי תנועה משועממים.

 

 

  • אהבתי 4
פורסם
לפני כשעה, Roycohen1979 כתב:

 

יש בתחום מושג שנקרא "סליפרית", זאת מכונית משופרת ומחוזקת אבל כלפי חוץ נראית אנמית ורק חדי עין יבחינו בהבדל שלא מדובר במשפחתית בלבן ליסינג אלא בכלי "אחר", הסליפרית פחות מושכת תשומת לב בטסטים ואצל שוטרי תנועה משועממים.

 

 

*אלא אם כן יש לה סמל של וואג, ואז כל מה שכתבת בטל😂

  • מצחיק 3

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...