Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך זה היה להוציא רישיון נהיגה לפני 30 שנה?


Buki

פוסטים מומלצים

בשנת 91 היה מקובל לעשות הסכם "קבלנות" עם המורה לנהיגה סכום מסויים עד הסוף, נדמה לי בסביבות 1000-2000 ש"ח.

רכב הלימוד היה סובארו DL (היה לו מנגנון מיוחד לזינוק בעליה שרק סיבך את זה) ואח"כ אאודי 80.

 

אח"כ עשיתי רישיון גם בקליפורניה - מגיע בבוקר ל DMV מחכה כמה שעות בתור, עושה תיאוריה במקום על המחשב (הרבה שאלות על אחוזי אלכוהול ודברים לא טריויאלים) ומקבל טופס שאפשר לנהוג שבוע ובזמן הזה להגיע עם הרכב שלך לטסט. חוויה נחמדה.

 

בסין כמעט ואי אפשר לנהוג עם רישיון בינלאומי (יש מדינות בודדות שאפשר) יש איזה פרוצדורה לרכב שכור אבל מי שיש לו רישיון חייב לעבור שוב תיאוריה (פטור מטסט) והתיאוריה שלהם מלאה שאלות מוזרות שתורגמו מסינית, מצרף דוגמה.

השיעורים המעשיים והטסט עצמו אגב נעשים במתחמים סגורים.

 

 

 

 

Screenshot 2024-05-31 214024.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טסט ראשון במארס 1978. אני בן 17, אחרי כ-30 שעורים בבית ספר "רמזור", על פיאט 132 ידנית.

נכשלתי, הטסטר נתן ברקס מיד ביציאה מהחניה בצמוד למדרכה בחצר משרד הרישוי בירושלים. טען שהייתי קרוב מידיי לרכב שחנה לפניי. נו, שויין. המשכנו את כל הסיבוב בתלפיות, כולל חניה.

טסט שני בנובמבר 1978. עברתי.

כמו שבני גילי כבר הזכירו, לא היו מגבלות נהג חדש, מלווה. נדמה לי שכן היית מגבלה של מספר נוסעים, לא זוכר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, pasat04 כתב:
בתאריך 30.5.2024 בשעה 11:17, sperial כתב:

לימודי הנהיגה באותה תקופה הותרו מגיל 18.

ממש לא. את הטסט הראשון עשיתי בן 17, התחלתי ללמוד בגיל 16.5.

כמה שאני זוכר הורידו את גיל הרישיון מ-18 ל-17 ב-1978.

זוכר כי זה ממש היה "לכבודי". בדיוק הגעתי לגיל שאפשר להתחיל...

אני זוכר שעשיתי מעט שיעורים עם המורה יחיאל שהיה קצר רוח ומקלל הרבה, אבל משום מה די חיבבתי אותו.

אז לא היה מינימום של שיעורים, בטח לא 28. ועברתי טסט ראשון ורישיון ב-1979 בגיל 17,

כך שבשנה האחרונה של התיכון היה לי רישיון ואוטו של אמא - סובארו 1400DL אדומה מודל 74 .

חגיגה אמיתית!

 

רישיון על אופנוע עשיתי מיד אחרי הצבא - 1983. מענק השחרור הספיק בדיוק לשיעורים והטסט.

בתקופה שבדיוק על התפר בין האופנועים הבריטיים העתיקים (עם התפעול ה'הפוך' - הילוכים ברגל ימין, ברקס בשמאל)

לבין האופנועים המודרניים, שברוב המקרים היה... ג'אווה 350.

את השיעורים עשיתי על BSA 350, אבל לפני הטסט הוא התקלקל וקיבלתי טריומף שלא היכרתי.

האופנועים האלה כבר אז היו זקנים (יוצרו בשנות ה-60' - בני כ-15 שנים ועם טכנולוגיה משנות ה-50...)

ולכל אופנוע הייתה 'אישיות' ואופי משלו.

האופנוע הלא מוכר לי כבה בזינוק בתמרור עצור, וכל השיירה מחכה לי מעבר לצומת.

הייתי בטוח שנכשלתי, ונתתי קיק לרגלית בכל הכוח. כמעט פירקתי את המנוע, אבל למזלי הוא הניע במכה.

כשחזרתי אמרתי למורה שאיזה באסה, האופנוע כבה ובטח נכשלתי.

אחרי כמה שעות התקשר המורה ואמר לי שעברתי,

והוסיף שהטסטר התרשם מזה שלמרות שהאופנוע כבה לי, התנעתי מיד והמשכתי בטסט.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1985 פ"ת, פיאט 131 סופרמירפיורי בצבע נחושת, אצל המורה לנהיגה הכי רגוע בעולם -אלי.

11 שיעורים, וטסט ראשון. בלי טסט פנימי, בלי שלט נהג חדש, בלי חובת מלווה.

הרכב שנהגתי עליו אחרי קבלת הרישיון היה vw דרבי 1100 , שזה פולו עם תא מטען. אוי איך התעללתי ברכב המסכן...

שנה אח"כ סוזוקי gsx400, בצבע כחול לבן 18 שיעורים וטסט ראשון שארך 3 דקות...

האופנוע שהיה לי שבוע אחרי הטסט cagiva rx 250, מודל 1983. לא היה אופנוע יותר מפגר ממנו באותה תקופה.

VWDerbyDenmark.webp

MXR-250_2.jpg

עריכה אחרונה על ידי fanmanuv
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שרציתי ללמוד נהיגה, סבתי ז"ל הבטיחה לי שכאשר אסיים את התיכון היא תממן לי את לימודי הנהיגה.

 

אחרי הבגרות האחרונה איפשהו בתחילת יולי בשנת 2005 התחלתי לקחת שיעורים ובמקביל עברתי תיאוריה ראשונה.

 

טסט ראשון נקבע אחרי 30 שיעורים ושבוע לפני הגיוס שלי לצה"ל - לצערי נכשלתי בו והתגייסתי ללא רשיון.

אחרי קצת פחות משלושה חודשים של טירונות וקורס הוציאו אותי לרגילה של שבוע וחצי, טלפון למורה לנהיגה, בו אני מודיע לו שיש לי שבוע וחצי לכמה שיעורי רענון וטסט חוזר.

חוץ מאמא ואבא שלי אף אחד לא ידע על הטסט השני.

חזרתי לבסיס אחרי הרגילה עם הבשורה שעברתי טסט שני.

 

למדתי אז על ידני, הרכב היה פאסאט דיזל משנת 1997 (את הטסט עברתי ב-2006) ומי שהיה לומד אצלו על אוטומטי היה נוהג על BMW 320 דיזל.

אחד הפרסומים שלו בקריית גת היה הנהיגה של BMW למי שבוחר ללמוד על אוטומט.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, baer כתב:

רכב הלימוד היה סובארו DL (היה לו מנגנון מיוחד לזינוק בעליה שרק סיבך את זה) ואח"כ אאודי 80.

ע״פ התקנות/הנחיות, את מנגנון ה-Hill-holder חובה היה לנתק ברכב לימוד נהיגה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, zvigolden כתב:

טיפ שאני זוכר ממורה הנהיגה ומשמש אותי עד היום: לעולם לא עוקפים בתוך צומת.

חצי נכון.

תקנה 47(ה)(4) קובעת כי אין לעקוף בצומת. תקנה 47(ו) מחריגה כביש בו יש שני נתיבים או יותר בכיוון, ועקיפת דו״ג או בעל חיים.

אבל גם אני מקפיד לא לסטות מהנתיב בצומת. איזור יותר מורכב שמצריך חלוקת קשב, לא צריך לסבך עוד יותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, שביט כתב:

 

זכורה לי תקופה שבה לבני נוער אסור היה לנהוג בין 1 בלילה ל5 בבוקר, בדגש על שישי בלילה, מה שלא כל כך עזר, כי בפועל החבר'ה היו נזרקים באוטו עד 5 ורק לפנות בוקר חוזרים הביתה.


וואו איך הזכרת לי את זה! באמת אחת התקנות המטומטמות - היינו פשוט מושכים את הבילוי עד 5 בבוקר ונוהגים חצי מתים, גמורים מעייפות. לפעמים הייתי ישן איזה שעה שעתיים באוטו כדי לא לנהוג עד כדי כך עייף

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1982 ואני בן 16 וחצי רישיון טרקטור.

אבא שלי רכב בעיקר על דו״ג וכשאני רציתי רשיון לאופנוע אימי אמרה ״על גופתי...״

 1983 כיתה י״ב רשיון רכב, למדתי נהיגה אצל מורה בירושלים שהייתה לו אופל אסקונה אדומה, כמה התרגשתי כי פעם ראשונה בחיי בתוך רכב עם ריח חדש.

12 שיעורים ונכשלתי בטסט הראשון מהסיבה שהבוחן לא התרשם שאני מסובב את הראש כשאני מסתכל במראות. 3 שיעורים נוספים וטסט שני שכלל הפניות ראש מוגזמות ועברתי.

שני הטסטים לא היו קלים עם חניות רוורס בעליה ונסיעה ברחובות הומים ומלא הולכי רגל.

 

אחי הגדול והוריי תרמו מעט למאמץ הכלכלי וכדי לממן חלק משיעורי הנהיגה עבדתי בחופש הגדול אצל קבלן בירושלים וברגע שידע שיש לי רשיון טרקטור הצביע לעבר ה-  JCB  ואמר לי תעלה. ככה למדתי למשך חודש וחצי איך לעבוד עם הכלי המגניב הזה.

1987 אחרי הצבא רשיון על משאית 15 טון, טסט ראשון.

1995 רישיון על דו״ג וזה כבר היה כשגרתי בקליפורניה ושם קניתי הונדה CBR 600  ואיתו צברתי הרבה נסיון רכיבה ואיך להתעופף מהאופנוע ולהשאר בחיים - פעמיים 🙃

וכמו שנאמר על ידי קודמי הוותיקים, לא היו שום מגבלות על נהגים חדשים בזמנו.

I shall explain: dialog it is exactly like monolog, except in the case of monolog, it is one person talking to himself; in dialog - two persons talking to themselves

Shaike Ophir שייקה אופיר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאני היחיד (זה שמודה על גבי דפי הפורום) עם כמות הטסטים הכי גבוהה פה. זה לא משהו להתגאות בו אבל בהחלט היום הייתי עובר טסט במספר משמעותי יותר נמוך ממה שאני הייתי צריך לעבור עם כל הטכנולוגיה הנוכחית הקיימת של GPS, מצלמות ומסלול קבוע [לא הכרתי את המסלול שנקבע מראש וGPS, כן הכרתי שיש היום מצלמות].

שבעה טסטים, היו נצח עבורי, פספסתי את מה שהיה יכול היה להיות משהו שמקל עליי כלכלית ונותן אופציה לעוד עבודות (הייתי בדיוק במעבר בין רשיונות ב' עד 4 לבין 3.5 כפי שנהוג היום). היו לי טסטים שהרגשתי שעברתי אבל כנראה הייתה בעיה ורק לטסטר היו הפתרונים. בזמנו היה נחמד אם היתה את האופציה לראות את הטעויות שעשיתי וללמוד מהם. אאל"ט בדיוק התחילו המצלמות רכב לצוץ אבל לא בתפוצה מלאה וגם היית צריך להיות מחובר לאינטרנט בשביל להכיר את זה. 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, itsik170 כתב:

שרציתי ללמוד נהיגה, סבתי ז"ל הבטיחה לי שכאשר אסיים את התיכון היא תממן לי את לימודי הנהיגה.

 

אחרי הבגרות האחרונה איפשהו בתחילת יולי בשנת 2005 התחלתי לקחת שיעורים ובמקביל עברתי תיאוריה ראשונה.

 

טסט ראשון נקבע אחרי 30 שיעורים ושבוע לפני הגיוס שלי לצה"ל - לצערי נכשלתי בו והתגייסתי ללא רשיון.

אחרי קצת פחות משלושה חודשים של טירונות וקורס הוציאו אותי לרגילה של שבוע וחצי, טלפון למורה לנהיגה, בו אני מודיע לו שיש לי שבוע וחצי לכמה שיעורי רענון וטסט חוזר.

חוץ מאמא ואבא שלי אף אחד לא ידע על הטסט השני.

חזרתי לבסיס אחרי הרגילה עם הבשורה שעברתי טסט שני.

 

למדתי אז על ידני, הרכב היה פאסאט דיזל משנת 1997 (את הטסט עברתי ב-2006) ומי שהיה לומד אצלו על אוטומטי היה נוהג על BMW 320 דיזל.

אחד הפרסומים שלו בקריית גת היה הנהיגה של BMW למי שבוחר ללמוד על אוטומט.

רק על השיווק הטוב הזה שיעור עלה אצלו בטח 150 שקל ל45 דק' כשאז הממוצע היה 90 שקל על כל רכב ידני פשוט כמו אוקטביה.

 

רישיון B על ידני ב2008, טסט שני תאוריה ראשונה.

אני זוכר את הנסיעה לתמח"ת בקו 460 מלוד עוד שהיה משרדים לתאורייה בקומה ה5.

היו שמה כמה בני דודים שצהלו משמחה

והביאו עוגה, בטח עברו תיאוריה 10 או יותר... 

 

רישיון C1 בערך 2012 סתם כי התחשק לי לנהוג על דודג' ראם של העבודה לפני הצבא.

(התגייסתי בגיל 20, הנדסאי) 

ועד לא מזמן בשנת 21 רישיון D מטעם אגד, שמחייב קורס רכב ציבורי של 148 שעות.

 

שנה לאחר מכן הצבא החליט שהוא נותן לי קורס בבית נבאללה לרישיון C כי הקמנו פלוגה חדשה של ניוד בגדוד, יאללה למה לא. 

והנה עכשיו מנצל את המומנטום של C שנותן לך פטור מתאוריה לגורר תומך ל3 שנים , אז הE בעוד שבוע מתחיל.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...