Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: איך נפלו גיבורים - או איך התחדשתי ב- BYD SEAL כפולת מנועים


הלוחש למכוניות

פוסטים מומלצים

  • תגובות 165
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 10 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

 

מקווה להעלות עוד עדכונים על החיים עם "סילי" בהמשך - תודה לכל מי שהגיע עד כאן, ותרגישו חופשי לשאול .

 

לצפייה במאמר המלא

 


תתחדש !
חייב לציין שאתה בחור אמיץ. 

אתה הרי אחד שחי ונושם את התחום ועובדה שהיו לך לא מעט ספקות בנוגע לחשמליות סיניות - יכולתי להמר (גם אם היית רושם 2 משפטים בהתחלה) איך זה יתחיל ואיך זה ייגמר.

זה מאוד פשוט - ההתמכרות לכח ולשקט שיש בחשמליות יכולה להעביר כל אחד על הדעת, בטח אם הוא בא מהתחום ואוהב אותו.

 

ולמה אני חושב שאתה אמיץ ?

הרכב שלך הוא כלי העבודה שלך. 200-300 קמ ביום - זה ב"רגוע" אצלך.

תקרא לי מקובע\מיושן\חשדן....וואלה, לא הייתי שם את הכלי עבודה הכי חשוב שלי על סינית שנמצאת יומיים ורבע בארץ.
תגיד לי להחליף את ה 3008 בחשמלית - אני מחליף. רכב של 6-7 אלף ק"מ בשנה שיוצא לאור השמש לעשות פיפי בסופי שבוע - לא הייתי מפחד שיעשה לי קונצים פה ושם.

להחליף את הברלינגו באיזה חשמלית שיומיים ורבע בארץ ? בחיים לא.

לכן אני חושב שאתה בחור אמיץ מאוד אבל אני מניח שמה שתרם לאומץ זה גם החיסכון המטורף בדלק וזה היה שווה את ההימור.
בסופו של יום החיסכון הזה יוכח ברגע שתמכור את האוטו ותראה מה שוויו וכמה תקבל עליו ביום המכירה (בהקבלה ל A4 לצורך העניין).


לדעתי כל הנושא החשמליות בארץ (במיוחד) הוא עדיין בוסר - ואני בכלל לא מדבר על נושא הטעינה.

כששואלים אותי על חשמלית ההמלצה שלי היא: 1. טסלה (בגלל שלדעתי יש לה הכי הרבה קילומטראז' על האספלט בעולם מבחינת חשמליות) . 2. יונדאי איוניק (אוטו טוב כשלעצמו + בגלל שמדובר ביצרן עם רשת מוסכים מסודרת והוא בעצמו מייצר את הרכב והוא לא "מארח" תחת הכנפיים שלו יצרן סיני לא מוכר שהגיע לארץ). אני יכול להמשיך עם ההמלצה גם עם יתר היבואנים (מעט מאוד יחסית) שכבר יש להם רכב "שלהם" חשמלי ויכולים לספק את השירות והזמינות לתקלות עתידיות.
אגב, בדיוק בעניין הזה טסלה בישראל דווקא נופלת. יש לה רק 2 מרכזי שירות (יש רק בכרמיאל ופתח תקווה) וזה אומר שלקוח מבאר שבע יצטרך לתאם תאריך ושעה להגיע לפתח תקווה בשביל לטפל בבעיה מסויימת. אממה, היתרון שיש להם (והוא: ניסיון מוכח של שנים עם מכוניות שנוסעות על הכביש) הוא דבר שלא יסולא בפז. בכל מקרה, שירות AFTER SALES הוא דבר חשוב במיוחד במוצרים כאלה (וכל אחד לפי מיקומו הגיאוגרפי ובהתאם למה שיבואן הרכב מציע מבחינת נקודות שירות בארץ - צריך לעשות את השיקולים שלו והחשבון מה קורה במקרה ו....).

ועדיין - זה לא שאני פוסל את כל החשמליות הסיניות על הסף...אבל ברור לי שיש הרבה מאוד מתחת לכל ה GLAM הזה שאנחנו עדיין לא חשופים אליו. 
 

לפני שעתיים, Amired כתב:

 

9-10 אולי בטסלה, אבל הרכב הזה פחות חסכוני (לפי החישוב שהוא העלה סביבות 190-200 וואט שעה לק"מ, שזה בערך 5 ק"מ על קווט"ש שהיום עולה 63 אגורות). תוסיף קצת איבוד אנרגיה בטעינה בגלל חום וכו', נסיעה קצת פחות חסכונית, צריכה הרבה יותר גבוהה בחום של חודשי הקיץ ובחורף הקר, תגיע לבערך 13-14 אג' לק"מ.

אם מחירי הדלקים והסולר ימשיכו לעלות סביר שגם תעריף החשמל יעלה גם, לא? אתה מדבר על משק אינפלציוני. זה לא משנה את החישוב בהרבה.

 

חוץ מזה, גם אם ניקח 10, להשוות 10 אג' לק"מ של חשמלי מול 35 של דיזל זה דבר אחד, להשוות 25 אג' עם מס נסועה ל- 35 של דיזל זה כבר חישוב אחר לגמרי.


החישובים הללו חשובים אבל גם אובדן הערך והביקוש (בסוף הדרך, קרי: זמן המכירה של הרכב) הם בעלי משמעות בהסתכלות הסופית על עלות הרכב בכל תקופת הבעלות. משם תיגזר העלות הסופית לק"מ.

 

איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, איציק נ. כתב:


תתחדש !
חייב לציין שאתה בחור אמיץ. 

אתה הרי אחד שחי ונושם את התחום ועובדה שהיו לך לא מעט ספקות בנוגע לחשמליות סיניות - יכולתי להמר (גם אם היית רושם 2 משפטים בהתחלה) איך זה יתחיל ואיך זה ייגמר.

זה מאוד פשוט - ההתמכרות לכח ולשקט שיש בחשמליות יכולה להעביר כל אחד על הדעת, בטח אם הוא בא מהתחום ואוהב אותו.

 

ולמה אני חושב שאתה אמיץ ?

הרכב שלך הוא כלי העבודה שלך. 200-300 קמ ביום - זה ב"רגוע" אצלך.

תקרא לי מקובע\מיושן\חשדן....וואלה, לא הייתי שם את הכלי עבודה הכי חשוב שלי על סינית שנמצאת יומיים ורבע בארץ.
תגיד לי להחליף את ה 3008 בחשמלית - אני מחליף. רכב של 6-7 אלף ק"מ בשנה שיוצא לאור השמש לעשות פיפי בסופי שבוע - לא הייתי מפחד שיעשה לי קונצים פה ושם.

להחליף את הברלינגו באיזה חשמלית שיומיים ורבע בארץ ? בחיים לא.

לכן אני חושב שאתה בחור אמיץ מאוד אבל אני מניח שמה שתרם לאומץ זה גם החיסכון המטורף בדלק וזה היה שווה את ההימור.
בסופו של יום החיסכון הזה יוכח ברגע שתמכור את האוטו ותראה מה שוויו וכמה תקבל עליו ביום המכירה (בהקבלה ל A4 לצורך העניין).


לדעתי כל הנושא החשמליות בארץ (במיוחד) הוא עדיין בוסר - ואני בכלל לא מדבר על נושא הטעינה.

כששואלים אותי על חשמלית ההמלצה שלי היא: 1. טסלה (בגלל שלדעתי יש לה הכי הרבה קילומטראז' על האספלט בעולם מבחינת חשמליות) . 2. יונדאי איוניק (בגלל שמדובר ביצרן עם רשת מוסכים מסודרת והוא בעצמו מייצר את הרכב והוא לא "מארח" תחת הכנפיים שלו יצרן סיני לא מוכר שהגיע לארץ). אני יכול להמשיך עם ההמלצה גם עם יתר היבואנים (מעט מאוד יחסית) שכבר יש להם רכב "שלהם" חשמלי ויכולים לספק את השירות והזמינות לתקלות עתידיות.
אגב, בדיוק בעניין הזה טסלה בישראל דווקא נופלת. יש לה רק 2 מרכזי שירות (יש רק בכרמיאל ופתח תקווה) וזה אומר שלקוח מבאר שבע יצטרך לתאם תאריך ושעה להגיע לפתח תקווה בשביל לטפל בבעיה מסויימת. אממה, היתרון שיש להם (והוא: ניסיון מוכח של שנים עם מכוניות שנוסעות על הכביש) הוא דבר שלא יסולא בפז. בכל מקרה, שירות AFTER SALES הוא דבר חשוב במיוחד במוצרים כאלה (וכל אחד לפי מיקומו הגיאוגרפי ובהתאם למה שיבואן הרכב מציע מבחינת נקודות שירות בארץ - צריך לעשות את השיקולים שלו והחשבון מה קורה במקרה ו....).

ועדיין - זה לא שאני פוסל את כל החשמליות הסיניות על הסף...אבל ברור לי שיש הרבה מאוד מתחת לכל ה GLAM הזה שאנחנו עדיין לא חשופים אליו. 
 


החישובים הללו חשובים אבל גם אובדן הערך והביקוש (בסוף הדרך, קרי: זמן המכירה של הרכב) הם בעלי משמעות בהסתכלות הסופית על עלות הרכב בכל תקופת הבעלות. משם תיגזר העלות הסופית לק"מ.

 

איציק

 

יש גם לטויוטה חשמליות,והשאלה הגדולה באמת כמה יהיה שווה רכב חשמלי שנתיים לפני סיום האחריות על הסוללה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, דניאל1111 כתב:

 

יש גם לטויוטה חשמליות,והשאלה הגדולה באמת כמה יהיה שווה רכב חשמלי שנתיים לפני סיום האחריות על הסוללה.

טויוטה זה קונצנזוס שאין מה להיכנס אליו בכלל...הרי תמיד יימצא הפראייר שישלם 20K ש"ח מעל המחירון על אוטו גמור עם חצי מיליון קילומטר - בשביל שפסיכולוגית הוא יהיה רגוע שיש לו רכב אמין...מי ישמע "מרכבת האלים" האלמותית.

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, BoazB11 כתב:

תתחדש! מעניין ומרתק לקרוא,  רק הערה קטנה -

המדבקה הזו...

מזכירה לי את מדבקות ה- AUTOMATIC וה- INJECTION של פעם.

(לפחות ויתרו על הכיתוב המגוחך של "בילד יור דרימס")

 

image.thumb.jpeg.0174f5eae75716eb771e1a8da62200f3.jpeg

לא אופנה כי אם דרישה חוקית של משרד התחבורה

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש. 

לדעתי - לא תצטער לרגע. חוויה אחרת לחלוטין. 

 

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, איציק נ. כתב:

החישובים הללו חשובים אבל גם אובדן הערך והביקוש (בסוף הדרך, קרי: זמן המכירה של הרכב) הם בעלי משמעות בהסתכלות הסופית על עלות הרכב בכל תקופת הבעלות. משם תיגזר העלות הסופית לק"מ.

 

איציק

 

אתה צודק, אני חושב שבשני המקרים שני הרכבים לא יהיו מאוד מבוקשים בסוף התקופה (רכב דיזל בן 3 עם 120 אלף ק"מ מול רכב חשמלי סיני בן 3 עם 120 אלף ק"מ), וקשה להכניס את זה לחישובים. רוב רכבי הדיזל לא עולים 200,000 שקל אבל גם לא מציעים את מה שהSEAL מציעה אז ההשוואה כאן בעייתית יותר. התייחסתי לעלות התפעול השוטפת של חשמל מול דיזל ששם יותר קל להשוות.

 

עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש קניה מעולה,

 

טסלה מודל 3 בעל יותר מדי חסרונות ואתה התייחסת רק לקצה הקרחון אולי אמצעו 😁

 

לגבי הניסיון של טסלה בייצור רכבים חשמליים הוא נסך בי בפועל רק חוסר בטחון ולא בטחון.

 

מדובר ברכב פסול בשבילי על הסף.

 

אם כבר הייתי מכניס לתמונה את האקספנג p7 או היונדאי איוניק 6 אבל בסופו של דבר ה- byd נותן לדעתי את החבילה המאוזנת ביותר בקטגורית הסדאן החשמלית.


 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קטונתי ממומחי הפורום, אבל בתור אחד שראה את הלוחש בפעולה והמרחקים ההזויים שהוא נוסע (עם נוסעים ובלעדיהם), יש לקרוא היטב את מסקנותיו הן לגבי השימושיות, הן לגבי החיסכון בהוצאות דלק והן לגבי המעבר לחשמלי. והערה קטנה לעניין שווי הרכב בתום תקופה. אסור לשכוח שהרכב משמש כלי עבודה לכל דבר וצריך להכניס זאת לחישוב הכולל.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, איציק נ. כתב:

אגב, בדיוק בעניין הזה טסלה בישראל דווקא נופלת. יש לה רק 2 מרכזי שירות (יש רק בכרמיאל ופתח תקווה) וזה אומר שלקוח מבאר שבע יצטרך לתאם תאריך ושעה להגיע לפתח תקווה בשביל לטפל בבעיה מסויימת. אממה, היתרון שיש להם (והוא: ניסיון מוכח של שנים עם מכוניות שנוסעות על הכביש) הוא דבר שלא יסולא בפז. בכל מקרה, שירות AFTER SALES הוא דבר חשוב במיוחד במוצרים כאלה (וכל אחד לפי מיקומו הגיאוגרפי ובהתאם למה שיבואן הרכב מציע מבחינת נקודות שירות בארץ - צריך לעשות את השיקולים שלו והחשבון מה קורה במקרה ו....).

יש גם בנתניה.

מניח שבאר שבע תהיה הבאה בתור.

 

בכל מקרה, כשאין טיפולים שוטפים אז פחות קריטי לי מוסך באיזור.

מעבר לזה יש שירותים שטסלה נותנת בבית הלקוח, הם מגיעים אליך.

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...