Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בבחירת רכיבים למערכת


פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

כרגע יש לי שני סטים של מורל וירטוס (602) ומגבר של hertz ep4x (עם יציאה אחת שרופה).

 

אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע להשלמת הרכיבים למערכת שתנגן יפה באופן סביר :)

 

סאב:

אני מעוניין לרכוש סאב שיוגבר על ידי המגבר הקיים, בגישור. העדיפות היא למשהו קומפקטי אם ניתן. 

1. סאב free air (הם עושים את העבודה?)

2. סאב עם תיבה רגילה, אולי משהו קצת קטן שראיתי שיש ל JL Audio

 

ערכת התקנה:

משום שיהיו לי 2 מגברים אז אצטרך 2 ערכות התקנה? האם יש משהו מומלץ שאפשר להזמין מחו״ל?

 

מגבר:

מגבר כדי להגביר את שני הסטים של מורל, אז 4 יציאות ואני מניח שהמינימום הוא 4x75?

 

אופציונאלי:

1. ממיר בלוטוס ל aux, עבור מערכת בסדר גודל כמו שלי, כמה משנה האיכות שלו? והאם יש משהו שאפשר להמליץ עליו באזור המאה שח שיעשה עבודה טובה יותר ממשהו שעולה 10 שח? 😁

 

2. האם שווה להכניס לסיפור מעבד אותות? האם יש משהו בסיסי?

 

3. בדלתות הקדמיות יש לי מקום גם לרמקול קטן של 3״ (מקווה שאני לא טועה במידה). תכננתי לוותר עליו בגלל העלויות אבל אולי אפשר לשלב פה רמקול נוסף שיצטרף למורל?

 

לגבי התקציב, חשבתי על בערך כ1500 שח למגבר ולסאב, מחפש ביד שנייה בעיקר כדי למצוא משהו טוב יחסית. 

 

 

 

תודה רבה ואשמח לשמוע את דעתכם

עריכה אחרונה על ידי HHaimz

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתכם על המגבר של מורל? mps 5.950?

קשה למצוא מידע עליו אבל אני לא בטוח אם יש לו מסנן לתדרים נמוכים עבור היציאה לסאב. 

 

ובאופן כללי, האם מגבר חמישה ערוצים צורך הרבה חשמל? נגיד בהשוואה למגבר 4 ערוצים ומונו?

אני בעיקר מעוניין לדעת שיעבוד בצורה תקינה ובטוחה עם מערכת החשמל ברכב. יש לי רכב עם מצבר גדול משהו כמו 100 אמפר. 

 

בנוסף חשבתי גם לשמור על כמה ס״מ של רווח בין המגבר לפלטה שעליה הוא ישב כדי שיהיה עוד מקום שבו אוויר לקירור יוכל להכנס (בעזרת סוג של ספייסרים באזורים של ההברגה), אין לי מושג אם זה טוב או לא, יש למישהו דעה לגבי זה?

עריכה אחרונה על ידי HHaimz

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, HHaimz כתב:

קשה למצוא מידע עליו אבל אני לא בטוח אם יש לו מסנן לתדרים נמוכים עבור היציאה לסאב. 

לא ממש קשה. רשום בבירור באתר החברה, במקומות אחרים וגם ניתן לראות בתמונות שיש פילטר סאבסוניק "קשיח" של 25 או 35 הרץ (או כבוי).

 

לפני שעתיים, HHaimz כתב:

ובאופן כללי, האם מגבר חמישה ערוצים צורך הרבה חשמל? נגיד בהשוואה למגבר 4 ערוצים ומונו?

אם סך הספק ההגברה שלהם זהה (5 מול 4+1), אז תאורטית אין הבדל. בפועל, משנה גם מה היעילות של כל מגבר כדי ליצר את ההספק (כחלק או בנפרד מהקלאס של המגבר).

היתרון בדר"כ של הפרדה ל-4+1 הוא ההפרדה למעשה של ספק הכוח (שלא יהיה משותף לכל הערוצים), כדי לייצר בגדול שליטה עדיפה על הרכיבים. לפעמים זה גם ענין של הספק גבוה יותר במגברי מונובלוק לעומת מה שמוצע כשהוא משולב.

 

במקרה הספציפי של המגבר הזה של מוראל, אאל"ט, יש שני ספקי כוח נפרדים. למעשה הם חיברו פיזית את המגבר 4 ערוצים שלהם עם המונובלוק.

זה נתמך במפרטים ובתמונות של הביפנוכו (וגם כאן אם קורא רוסית או יכול להעזר בתרגום גוגל).

 

לפני שעתיים, HHaimz כתב:

יש לי רכב עם מצבר גדול משהו כמו 100 אמפר

יותר מענין האלטרנטור, אם כי אם זה המצבר, אז האלטרנטור כנראה גם גדול, אולי 150A?

בכל מקרה, נשמע שיש מספיק "אבקת חשמל" שם ;) 

 

לפני שעתיים, HHaimz כתב:

בנוסף חשבתי גם לשמור על כמה ס״מ של רווח בין המגבר לפלטה שעליה הוא ישב

טוב להתקין מגברים במקום מאוורר יחסית, עם או בלי רווח (בדר"כ ה-heat sink יהיה בצדדים ו/או החלק העליון), ואפשר גם להתקין מאוורר (Fan) שקט אם צריך ואם אין אחד מובנה במגבר.

 

 

השאלות מההודעה שפתחה את השרשור עוד רלוונטיות? משהו השתנה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, Tom_22 כתב:

לא ממש קשה. רשום בבירור באתר החברה, במקומות אחרים וגם ניתן לראות בתמונות שיש פילטר סאבסוניק "קשיח" של 25 או 35 הרץ (או כבוי).


כן, את זה ראיתי אבל זה hpf להבנתי, תהיתי אם יש lpf שיחתוך את התדרים הגבוהים?

 

לפני 39 דקות, Tom_22 כתב:

השאלות מההודעה שפתחה את השרשור עוד רלוונטיות? משהו השתנה?

כן, אני רק הגדלתי קצת את התקציב כי נראה שצריך. 

 

ולגבי האלטרנטור, שאלה טובה, אני לא יודע, אבדוק. 

 

אני מתרשם שמגבר אחד של 5 ערוצים לא מצריך משהו מיוחד ברכב מבחינת תשתית החשמל. 

 

תודה רבה לך 

עריכה אחרונה על ידי HHaimz

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, HHaimz כתב:

תהיתי אם יש lpf שיחתוך את התדרים הגבוהים

גם זה מופיע בדיוק באותם מקומות (יש לך אפילו תמונה ברורה בלינק לאתר הרוסי שצירפתי קודם) - פילטר "גמיש" 40-220Hz.

השאלה שצריכה להישאל בנוסף היא עד כמה זה משנה, כי - מה בעצם יחידת הראש שדרכה אתה מנגן והאם אין לה אפשרות לתחום דרכה (נפוץ מאוד אם מדובר במכשיר אפטרמרקט). כמו כן אם בסוף כן תרכוש מעבד קול, תוכל להגביל דרכו ממילא.

 

בתאריך 26.3.2024 בשעה 08:19, HHaimz כתב:

סאב:

1. סאב פריאייר או IB (במלא Infinite Baffle) בהחלט יכול לעשות עבודה, כל עוד יש איך להתקין אותו בצורה מתאימה והולמת.

2. אכן יש הרבה סאבים קטנים/שטוחים עם תיבות תואמות. אפשר אולי להתאים משהו גם מתחת לאחד מהמושבים או להשתמש בדופן של תא מטען (ידרוש בניה מתאימה של תיבה).

 

בתאריך 26.3.2024 בשעה 08:19, HHaimz כתב:

משום שיהיו לי 2 מגברים אז אצטרך 2 ערכות התקנה? האם יש משהו מומלץ שאפשר להזמין מחו״ל?

תלוי במידה שוב מה תהיה תצורת החיבור הכללית. תצטרך מספר ואורך מתאים של כבלי RCA (אם זו תהיה צורת החיבור) ומספר ואורך מתאים של כבלי רמקולים. לגבי כבלי חשמל, אם יהיה מדובר בזוג או יותר של מגברים, נהוג למשוך כבל עבה (ומתאים, ועדיף נחושת מלא OFC) אחד לאזור המגברים ולפצל אותו באמצעות מפצל (Distributer block) עם פיוזים כנדרש.

לגבי חברות מומלצות, כל העממיות המוכרות בסדר בגדול בסדרות שהן לא הכי בסיסיות - רוקפורד, מונסטר, קיקר, סטינגר וכיוצב'. יש גם את Knukonceptz שהומלצו בעבר.

 

בתאריך 26.3.2024 בשעה 08:19, HHaimz כתב:

מגבר: מגבר כדי להגביר את שני הסטים של מורל, אז 4 יציאות

אם אכן להתקין ולהגביר את שני הסטים, אז כן. 4 ערוצים בשביל הגברה פסיבית.

אם תלך על מעבד קול, בהינתן יכולותיו, אפשר לעבור להגברה אקטיבית (ערוץ הגברה נפרד לכל אלמנט).

 

בתאריך 26.3.2024 בשעה 08:19, HHaimz כתב:

ממיר בלוטוס ל aux, עבור מערכת בסדר גודל כמו שלי, כמה משנה האיכות שלו

משנה (ואם אפשר אז בחיבור ישיר למגבר/DSP). ורצוי כזה שתומך במקודדים מתקדמים (aptX, LDAC), כתלות גם בטלפון שלך שאני מניח שבו תשתמש כדי להזרים מוזיקה.

אומנם מדובר בפרויקט נרחב יותר, אבל תעיין קצת בשרשור הזה.

 

בתאריך 26.3.2024 בשעה 08:19, HHaimz כתב:

האם שווה להכניס לסיפור מעבד אותות? האם יש משהו בסיסי?

שווה, זה ענין שלך. בסופו של דבר מעבד יאפשר גמישות כיוון רחבה יותר - אבל צריך גם להבין ולדעת מה עושים...או לשמור מספיק כסף בצד לתת למישהו שמבין ;) 

לגבי משהו בסיסי, ראה כאן למשל. מציע לבדוק גם אם יש משהו יד שניה או אצל אחד מהספונסרים בדביקים בראש הפורום (מה שנכון כלפי כל הציוד באופן כללי).

 

בתאריך 26.3.2024 בשעה 08:19, HHaimz כתב:

בדלתות הקדמיות יש לי מקום גם לרמקול קטן של 3״. תכננתי לוותר עליו בגלל העלויות אבל אולי אפשר לשלב פה רמקול נוסף שיצטרף למורל.

אתה מדבר למעשה על מעבר לקומפוננט 3Way (הוספת מיד למידבאס ולטוויטר).

א', לא בהכרח מדובר במקום אידיאלי עבור מיד.

ב', תצטרך דרך לתחום את התדרים שלו ולכוון אותו באופן כללי אל מול השאר. כאן יש יתרון ל-DSP (אם מסוגל לשלוט על מספיק ערוצים), באין קרוסאובר פסיבי מתאים.

ג', בהתאם לנ"ל, כיוון הסאונד מורכב יותר מאשר בעבודה 2Way. לשיקולך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לך על הפירוט!

 

אני נשאר עם יחידת ראש מקורית והחיתוך שם הוא מועט מאוד עד כדי יש מצב שלא יהיה קיים בגלל שאני מנתק את ה dsp המקורי של הרכב (שהוא גם המגבר המקורי שהיה מותקן). מה שגורם לי לחשוב עכשיו שאהיה חייב לתת נסיון למעבד אותות. 

 

שאלה נוספת לגבי מערכת החשמל: כשהמגבר יעבוד בפול פאוור (משהו שאני לא מתכוון להגיע אליו אבל נניח) אז הוא יספק באזור ה800 וואט, כלומר באזור ה60 אמפר. זה נשמע לי המון(!) לא? האם אני מפספס פה משהו או שהרכב פשוט יכול להתמודד עם זה בסבבה? (אני חושב שהאלטרנטור שלי הוא 180 אמפר אבל אני ממש לא בטוח בזה)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שמדובר במרצדס E מהודעות אחרות?

איך אתה עוקף את המגבר המקורי? עדיף לדעתי לעקוף לחלוטין את יחידת הראש המקורית.

תבדוק אם יש שם חיבור MOST אופטי. יכול להיות שניתן להשמיש אותו ואז אולי חצי נחמה.

אגב, במידה וזה לא אתה ביוזר אחר, תבדוק שרשורים בפורום אודיו של עוד חיים 😅 (למשל זה), אולי יש שם משהו רלוונטי גם עבורך.

 

אין בעיה עקרונית לגבי מערכת החשמל (כל עוד המצבר והחיווט תקינים). יש לך גם אלטרנטור וגם מצבר גדולים בערך פי 2 מרכבים ממוצעים בשוק, והם יכולים לסחוב בגדול מערכות עד 750-1000W. ההספק (וצריכת הזרם) הוא גם לא רציף. אתה מנגן מוזיקה, לא אות סינוס טהור ולא מונחת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה E class כבר לא ברשותי וכעת מדובר ברכב דומה אך חזק יותר (ומכאן אני מניח שבגלל זה גם האלטרנטור חזק יותר), a6 3.0tdi v6 😁

 

לעקוף את יחידת הראש נשמע לי מבאס כי אז לא תהיה לי שליטה מההגה אני מניח?

 

כן יש חיבור MOST אופטי וקניתי מתאם לחיבור הזה ל AUX, שעליו אני מתכוון להלביש מקלט BT (שהזמנתי ב10 שח לצורך ההתנסות, אשווה את הסאונד עם ה bt ובלעדיו כדי לראות אם בכלל אני מבחין בהבדל). 

 

לגבי האות, נכון, שכחתי שזה לא רציף, אחלה אם ככה. 

 

תודה לך! אתחיל קצת לתכנן ולרכוש חלקים ואראה איך אתקדם עם זה. 

עריכה אחרונה על ידי HHaimz

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה דור זה?

למרות שיש לך כבר מתאם MOST (כמה יציאות אתה מקבל ממנו? כל הסאונד עובר דרכו? יש לך לינק אליו אולי?), תראה את המוצר הזה אם מתאים:

https://www.audiotec-fischer.de/en/helix/accessories/sdmi25

אומנם הוא יקר מאוד כחדש (ויגרום לחריגה גדולה מהתקציב, בתוספת גם שאר השרשרת אחריו), אבל יספק לך יציאה אופטית סטנדרטית שתיתן אפשרות לחיבור נקי מרעשים למגבר או מעבד שמקבל כניסה כזו.

 

במתאם BT ל-AUX אתה מתכוון שיש למתאם MOST גם חיבור מקביל ל-AUX (ואם כן, איך התיעדוף בין אות המקור ל-BT?) או חיבור AUX במערכת המקורית? עדיף למצוא אולי מגבר או DSP שתומך בחיבור BT (טבעי או באמצעות כרטיס/אביזר שמתחבר אליו) בעל מיתוג נוח/אוטומטי בין המקורות. בכל מקרה השליטה מההגה לא תעבוד על מקור BT שמחובר דרך כל האפשרויות האלו, למעט ווליום אם דרך המערכת.

.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דור c6 / 4f - 2008. אני לא יודע איך עובד הפרוטוקול של MOST ולכן לא יודע להגיד אם מה שיש לי זה יציאה או כניסה או גם וגם.

 

הרכיב שקניתי, אין לי לינק כרגע אבל זה משהו יחסית פשוט בעליאקספרס (להתנסות ראשונית, שמתי את העין גם על משהו קצת יותר מתקדם אם אצטרך) ומתלבש על ה cd changer הקיים ברכב ומאפשר לקודד AUX למערכת (אני מניח שהרכיב עצמו ממיר את האנלוגי של ה AUX לדיגיטלי).

 

אם אחבר BT, אז זה יהיה לAUX החדש שאני מתכוון להוסיף. 
 

בבגאז, המגבר המקורי מקבל אות אנלוגי (מה שעכשיו נשמע לי קצת מוזר כי הוא אמור להיות עם dsp(?)) ותכננתי שהאות הזה יועבר למגבר (המגבר של מורל לדוגמה, תומך באינפוט של עד 20v). 
 

הרכיב שפרסמת אכן מעניין (אני תוהה לעצמי אם הוא לבדו מספיק או שצריך איזשהי אדפטציה לתוכנה של אאודי) אבל חורג מהתקציב אני פשוט לא בטוח שזה שווה את זה ומעדיף להתחיל עם משהו פשוט. 

 

עריכה אחרונה על ידי HHaimz

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה גם את זה (לא זול גם):

https://need4stream.de/Bluetooth-Audio-Interface-mit-Titelanzeige-fuer-MMI-2G

יש שם קובץ הוראות PDF שחציו השני באנגלית.

לכאורה יכול לתת חיבור BT (לא רואה שם באיזה תקן ובאיזה מקודדים תומך) שנשלט מההגה ואפשרות לכניסת AUX (שדי מיותרת כל עוד התכנון הוא להשתמש ב-BT ממילא).

כל תוסף כזה צריך לבדוק היטב שתואם למערכת הספציפית אצלך ולוודא שלא דורש קידוד כלשהו גם (אם כי מופיע שם שאין צורך).

 

אני די בטוח שיש עוד פתרונות שיכולים להיות רלוונטים שלא עלו בראשי (כמו גם לענין חיבור DSP שתוכל לשלוט בו עם שלט משלו, שאולי לא נוח כמו מההגה, אבל עדיף מכלום). אולי למומחה @lanosforce יש עוד רעיונות יצירתיים ;) 

 בסופו של יום אפשר כנראה גם להחליף את המערכת המקורית במשהו אפטרמרקט עם פיצ'רים עדכניים מובנים, שימשיך לאפשר שליטה מההגה ואולי אפילו גם שליטה על מערכות רכב שנשלטות כיום דרך המסך המקורי.

 

לגבי החיבור שקיים כיום אצלך בין יחידת הראש למגבר/מעבד המקורי, אין בעיה עקרונית עם זה שהאות אנלוגי רק כי יש מעבד, אבל זה קצת מוזר אם יש תשתית אופטית ולא משתמשים בה. אבל אולי עוד ענין של רמות גימור ושגעונות של VAG. גם צריך לוודא שאכן מדובר באות אנלוגי ולא משהו דיגיטלי בכל זאת.

בכל אופן, אם זה אנלוגי אז זה בגדול מקל על החיבור למגבר, אבל שימוש במנחת מובנה של מגבר זה או אחר בדר"כ לא נחשב לפתרון איכותי (לא יודע איך זה של מוראל והכניסות היי-לבל של תומכות בעד 10V לכניסות הרגילות ו-20V לכניסת הסאב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, HHaimz כתב:

ה E class כבר לא ברשותי וכעת מדובר ברכב דומה אך חזק יותר (ומכאן אני מניח שבגלל זה גם האלטרנטור חזק יותר), a6 3.0tdi v6 😁

 

לעקוף את יחידת הראש נשמע לי מבאס כי אז לא תהיה לי שליטה מההגה אני מניח?

 

כן יש חיבור MOST אופטי וקניתי מתאם לחיבור הזה ל AUX, שעליו אני מתכוון להלביש מקלט BT (שהזמנתי ב10 שח לצורך ההתנסות, אשווה את הסאונד עם ה bt ובלעדיו כדי לראות אם בכלל אני מבחין בהבדל). 

 

לגבי האות, נכון, שכחתי שזה לא רציף, אחלה אם ככה. 

 

תודה לך! אתחיל קצת לתכנן ולרכוש חלקים ואראה איך אתקדם עם זה. 

תתחדש - אחרי שעברתי על הכל - ומתנצל מראש, הראש שלי בבלאגאן רציני בתקופה האחרונה. 

 

אני חושב שהיה כדאי לגשת לCARAUDIO.CO.IL ולדבר עם סמיון - הוא מתמחה בגרמניום יוקרה הרי - יש לו צמות מוכנות מראש כמעט לכל הדגמים של VAG, מרצדס וBMW וגם הוא משווק את אודיוטק פישר - שהם קונצרן גרמני שמתמחה בפתרונות לרכבים גרמניים. 

 

לדעתי אם יש לך ברכב הזה MOST אז הפתרון הכי קל זה MOST BRIDGE כלשהוא שימיר את זה לאופטי ולשם להכנס לאינטגרטור (מעבד משולב הגברה) ואני דווקא הייתי שוקל כאן פתרונות של מותג MATCH מבית אודיוטק פישר כי אני בטוח בסבירות מאוד מאוד גבוהה - שיש להם חבילת סאונד מוכנה לרכב הזה. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! אבדוק את האופציות האלו. 

 

האם כבל 14 awg ofc נחושת מתאים לרמקולים? ומה לגבי הסאב? (אני ממש מקווה שהחיווט הקיים באאודי הוא איכותי כדי להמנע מלהעביר כבלים לאורך כל האוטו. אדע אחרי שאפרק)

 

 

עריכה אחרונה על ידי HHaimz

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתאר לעצמי שאתה שומע בעוצמות שמע שפויות לחלוטין והתשובה תהיה כן - 14-12 גייג' לוופרים או מידבאסים. 

הזנה עד לקרוס תנסה 12 גייג' ולטוויטרים אפשר גם 18 גייג' 

 

בגדול עובי מוליך 2.5 עד הקרוס - למידבאס 1.5 לטוויטר 0.75 

לסאב וופר תשתדל לתת עובי מוליך 3-4 

 

אני מדבר כאן על מ"מ 

אני מתאר לעצמי שאתה שומע בעוצמות שמע שפויות לחלוטין והתשובה תהיה כן - 14-12 גייג' לוופרים או מידבאסים. 

הזנה עד לקרוס תנסה 12 גייג' ולטוויטרים אפשר גם 18 גייג' 

 

בגדול עובי מוליך 2.5 עד הקרוס - למידבאס 1.5 לטוויטר 0.75 

לסאב וופר תשתדל לתת עובי מוליך 3-4 

 

אני מדבר כאן על מ"מ 

  • רעיון טוב! 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מתכוון לקוטר במ״מ? כלומר עבור הסאב משהו כמו 3-4 מ״מ זה בערך 6-8 awg, נכון?

 

יש חיווט קיים ברכב מהבגאז׳ עד לדלתות. אני מתכנן לשים את הקרוסים מאחורה בתא מטען אבל לא לגעת בחיווט עצמו.

 

 

מה דעתכם על איקוולייזר חיצוני? משום שמה שיש לי כרגע הוא מינימלי מאוד. ראיתי בחו״ל כאלה באזורי ה 50-70 דולר ונשמע לי צעצוע מגניב להתנסות. 

מניח שזה תלוי בכניסות high level כי אם הן לא איכותיות אז זה יכול להיות בעייתי. אני לא בטוח מה הגובה של האות אצלי. 

עריכה אחרונה על ידי HHaimz

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...