Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חיבור ב- high level ולא עם כבלי RCA


פוסטים מומלצים

שלום חברים,
אחרי הרבה שנים שלא עסקתי באודיו לרכב, לאחרונה חזר לי החיידק והחלטתי לשדרג את המערכת ברכב.
ברכב היה מערכת נחמדה מלפני 12 שנה בערך שעם הזמן הלכה והתפרקה לה אט אט.
זה התחיל מרמקול שרוף ומחרחר (של פוקל אגב K2P) ועד מה ששבר אותי זה ה- HU של JVC שהתחיל לקרטע ולעשות בעיות במסך, בחיבור BT והיה מתנתק בכול בור בכביש.
בתחילה חשבתי להחליף רק את ה- HU ולתקן את הרמקול השרוף, אבל יצא ככה (כרשום נדבקתי שוב) שיצאתי עם סטאפ חדש שלם שכולל את הנ"ל:
מכשיר של אלפיין iLX-705D
מגבר DSP של Audison  AP F8.9 bit
שמגביר סט קידמי של הרץ MLK 165.3 בחיבור אקטיבי בגישור כפול למיד
בדלתות מאחור נשאר סט ישן אבל תקין של פוקל Performance PS 165
מגבר מונו Audison SR 1.500
שמגביר סאב Hertz Mille Pro MPBX 300 S2

 

בעקבות רעשי מנוע/אלטרנטור מידי פעם
בוצע חיבור ב- High Level ולא עם כבלי RCA
מה גם ששליטה על הסאב מהמכשיר אין בצורת חיבור זו.

מקריאה כאן אני מבין שחיבור RCA עדיף מבחינת איכות הסאונד, אכן?
כמה זה משמעותי?
השקעתי לא מעט בציוד ומתבאס שאולי לא מנוצל כמו שצריך.
אשמח לתובנות.
תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אות הסאונד דרך RCA אמור להיות נטרלי יותר מאשר יציאות הרמקולים שעוברות דרך המגבר הפנימי של יחידת הראש.

גם נקודת תחילת העיוות בדר"כ גבוהה יותר מאותה סיבה (יכולת מוגבלת של צ'יפ ההגברה הפנימי).

יש מצב שגם היענות התדרים תהיה שונה.

 

אבל, ה-DSP של אודיסון למיטב זכרוני יודע לשטח מה שצריך.

ואם תוודא שכל ההגדרות שטוחות ביחידת הראש, יש מצב שההבדלים יהיו קטנים.

 

לגבי שליטה בסאב, אתה עדין יכול להגדיר אותו דרך ה-DSP, אבל לגבי שליטה ב-live עליו, לדעתי רק דרך שלט חיצוני של אודיסון.

 

אקרא גם ל- @lanosforce מאחר ועסקיננו באודיסון ;) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אודיסון פרימה פורזה - הוא מוצר חביב ובגישור מספק כביכול 260 וואט לערוץ במקום 85 וואט ב4 אוהם. 

 

לאמר את האמת - יש לי אחד כזה במחסן שלי (ציוד פרטי אני לא עוסק בתחום) ובגישור שלו להגברת מידבאסים לא הייתי משתמש.

 

גם זה ספק כוח אחד קטן ל8 ערוצים וגם אני מפקפק בזה שההגברה שלו נועדה באמת להגביר מידבאסים כבדים - ובגישור, אמנם ההספק עולה בצורה משמעותית אבל כל נתוני השליטה יורדים וכל נתוני העיוות עולים! 

הייתי מגביר גם את המידבאסים האלו על ערוץ של 85 וואט אבל מרוויח את הדאמפינג פקטור ואת אחוזי העיוות. 

 

מעבר לכך לפרימה פורזה יש אופציה לשלט שנקרא DRC - מהשלט הזה אפשר לשלוט בווליום של ערוץ 9 שיוצא אל המונובלוק -אם לא, למונובלוק צריכה להיות אופציה לשלט עצמאי - אפשר להשמיש ולהנות. 

 

לגבי הגדרות של הHU ברכב שמונחת HI LEVEL -כן למוצרי הBIT של אודיסון יש פונקציה של DE-EQUALIZATION שמבטלת את מה שהיצרן עשה ברדיו המקורי - אני לא חושב שהיא תבטל השתלה של ALL PASS FILTER ע"י היצרן - זה לדעתי קיים בסדרת הפורזה החדשה - אבל עדיין - האופציה הזו, הפיצ'ר הזה - מאוד מוצלח במעבדים שלהם. 

 

הייתי פונה חזרה למשווק ממנו רכשת את המוצר ומבקש הפניה למכוון דרך היבואן שיאתחל את המכשיר נכונה ויבצע לך כוון ברכב. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה Tom_22 על המענה,
תודה גם  lanosforce .. קראתי ושיננתי הרבה מהמדריכים שלך כאן לאורך השנים ונותר לי רק לקנא ולפרגן לידע המטורף שלך.
לא ממש הבנתי מה אתה ממליץ לעשות.
לבטל את הגישור למידי הקידמי ולעבוד אקטיבי עם הסט הקידמי והאחורי, כלומר ערוץ לכול אלמנט? או...?
לא ראיתי בתוכנה של אודיסון שנתוני השליטה יורדים במצב גישור, למה הכוונה?
המשווק הוא גם המתקין והמכוון, כנראה הגדיר ככה כי כך ראה לנכון....
אני כמובן יכול לשנות לפי המלצתכם, אני בא מתחום המחשוב ככה שלעבוד מול ממשק התוכנה של אודיסון ובכלל לא זר לי.

את עניין השלט ראיתי ואחבר אחד כזה בהקדם ,תודה!

אם מישהו מוכן לעזור בכיוונים יותר ספציפי, אשמח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי נושא הגישור - אם אתה מרוצה מאיך שהרמקולים מתפקדים - אל תיגע נכון לעכשיו זה לשנות את ההתקנה. 

במידה ובעתיד תשנה התקנה - על אינטגרטורים אני באופן אישי מעדיף לוותר על גישורים. בכל מגבר - כאשר אתה מגשר אתה עולה בהספק אבל פוגם בכל השאר ובהרבה מקרים 85 וואט זה די והותר בכדי להנות. 

 

מלחתכילה לא קנית מוצר אינטגרציה בכדי "להרעיד שכונות" אני מתאר לעצמי. 

 

תתקין את הDRC ותוכל לשלוט בעוצמת הסאב. 

 

לגבי מכוונים מקצועיים כרגע אני מכיר ארבעה בעיקר שעוסקים בזה למחייתם מתוכם לשלושה יש לי דרך התקשרות 

 

רודי קים

דניאל קאר סיסטמס 

יורי הדין - הדין סאונד. 

אדם בשם דימה מאזור הדרום עד כמה שידוע לי. 

 

יש לי פרטי התקשרות עבור רודי, יורי ודניאל - אם תצטרך אנא פנה אליי בפרטי. 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

למונובלוק צריכה להיות אופציה לשלט עצמאי - אפשר להשמיש ולהנות

נכון. שכחתי מהאפשרות 🙃

אם הכוונה לשלוט רק על הווליום של הסאב, נראה לי שזה עדיף מה-DRC (שאתה כל כך "אוהב" אדי 😅).

 

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

לגבי הגדרות של הHU ברכב שמונחת HI LEVEL -כן למוצרי הBIT של אודיסון יש פונקציה של DE-EQUALIZATION שמבטלת את מה שהיצרן עשה ברדיו המקורי - אני לא חושב שהיא תבטל השתלה של ALL PASS FILTER ע"י היצרן

אני רוצה להאמין שבמקרה הזה, כשמדובר ביחידת אפטרמרקט של אלפיין, יציאות ההיי לבל יהיו יחסית נקיות כאשר כל ההגדרות מאופסות, לא?

 

לפני 6 שעות, דרו... כתב:

בעקבות רעשי מנוע/אלטרנטור מידי פעם

היה נסיון כלשהו לפתור את זה? וגם מענין שזה היה רק מדי פעם - איך זה בא לידי ביטוי?

 

מענין אגב, אם עדכון חומרה (וספציפית ההתייחסות שם ל-improvements for stability, particularly in the area of DAB and the power supply management) יכול להשפיע על כזה דבר🤔. כמובן שעדכון כזה (אם בכלל נדרש) בא עם סיכונים לבעיות אחרות.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילה היה רעשי אלטרנטור קבועים אבל בחיבור המינוס של ה-RCA לגוף ה-HU נראה שזה נפתר, אבל תוך כדי נסיעה לא ברור למה ואיך היו פתאום מתחילים רעשים של ממש..מין שריקות כאלו לכמה שניות עד דקה ואז מפסיק וחוזר חלילה.

 

סה"כ שומעים לא רע, אבל נראה לי שיש פוטנציאל ליותר.. אולי רק כיוונים.

יודעים להגיד לי על כמה מומלץ לחתוך בקרוס של האודיסון את הטוויטר והמיד של הסט הקידמי ועל כמה את הסט האחורי ועל איזה סלופ?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי קונה drc ומחבר, בפורזה זה עובד נהדר.

 

האחד שאני לא אוהב זה של מוצר הדגל, אוהב אותו... למוות.

 

והייתי קונה מקלט bt hd כמו הbcon של אודיסון או הamas96 של מוסקוני או ההליקס bt סטרימר החדש שאפילו מגיע עם דיבורית מובנית ושומע בbt מאפליקציה עם ldac מופעל.

 

עולם אחר של סאונד לעומת מה שאתה כרגע מכיר

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, lanosforce כתב:

הייתי קונה מקלט bt hd כמו הbcon של אודיסון או הamas96 של מוסקוני או ההליקס bt סטרימר החדש שאפילו מגיע עם דיבורית מובנית ושומע בbt מאפליקציה עם ldac מופעל.

עולם אחר של סאונד לעומת מה שאתה כרגע מכיר.

בטוח שצריך? יחידת הראש של אלפיין תומכת Hi-Res (לא אלחוטי לדעתי):

The iLX-705D is Hi-Res Audio certified and can decode and playback Hi-Res Audio files up to 96kHz / 1.536 kbps from USB sources in uncompressed supported formats such as FLAC, WAV and APE.

וגם:

With the integrated TIDAL app you can access the High-Res Audio streaming experience with TIDAL

וגם הבלוטות' (גרסה 4.2): Supports LDAC Audio Codec

 

לפני 35 דקות, דרו... כתב:

יודעים להגיד לי על כמה מומלץ לחתוך בקרוס של האודיסון את הטוויטר והמיד של הסט הקידמי ועל כמה את הסט האחורי ועל איזה סלופ?

אני מניח אבל שהדברים כבר כוונו כבר במהלך ההתקנה, לא?

נקודת החיתוך המקורית של הסט הקדמי בין הטוויטר למיד היא 3.5kHz ב-12dB. זו נקודת הפתיחה שלך. נקודת חיתוך "סטנדרטית" בין המידבאס לסאב היא ב-80Hz.

המלצת היצרן לסאב בנפרד (כנראה) בתיבה אטומה עומדת על LPF של 70-80 ב-24dB ו-HPF (סאבסוניק) של 15Hz ב-24dB.

לגבי הסט האחורי, תלוי כמה אתה רוצה שרק יהווה השלמה לקדימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה נותן ה-drc?  ומה ההבדל בין 3 הסוגים (MP/AB)? לי חסר כרשום שליטה על עומצת הסאב שלא מתפקדת במכשיר בגלל החיבור ב- high .level

הבייקון על הכוונת שלי למרות שלמכשיר של אלפיין יש TIDAL מובנה במכשיר, USB שתומך ב-FLAC וב- WAV וגם הבלוטוס מהטלפון שלי עובר בקידוד LDAC ככה שנראה לי שאיכות מקור השמע לא בעייתית.

 

שווה להתעקש לחזור לחיבורי RCA ולחפש פתרון לבעיות הרעשים (גם אם יהיה ארוך ומייגע)או שזה שולי?

אגב אשמח לקבל פרטי התקשרות למישהו שיודע לכוון את מאזור המרכז, אין לי אפשרות לרשום בפרטי כי היוזר שלי חדש.

תודה!

אכן המערכת כוונה בסיום ההתקנה אך לא משהו מאוד מושקע ובהתאמה אישית,

בסוף היום כבר עייפים ולאוזניים ולראש כבר קשה להחיל את זה. ההגדרות של המתקין שמורות על Memory A ואני ישבתי ו"שיחקתי" על B

חבל שלא עשיתי צילומי מסך של ההגדרות אבל בגדול הטוויטר חתוך די גבוהה על אזור ה-6000 המיד מ- 6000 ועד 60

הסט האחורי מ- 80 ועד הגבוהים ביותר והסאב חתוך מ- 60 ולמטה כולם בסלופ 12

את ה-Distance כיוונתי לפי השמיעה והמרחק הפיזי מהרמקולים ככה שהבמה תהיה כמה שיותר בפרונט.

צריך לעבור עוד פעם על המדריך לאודיופיל של lanosforce או להיעזר במישהו שיודע מה הוא עושה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להגיד לך שאני אוהב את הסטאפ שלך ? ממש לא.

 

בנסיבות העניין הייתי מנסה להוסיף ממיר אנלוגי לדיגיטלי 

ומתחבר עם כבל SPDIF למגבר שלך.

זה אמור לבטל לך לחלוטין את הרעשים ולשמור לך על האיכות עד כמה שניתן.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאוץ'... זה כאב.. (מקבל את הביקורת באהבה ובהבנה כמובן ),

מה לא אהבת בסטאפ, הכול? אולי אני עדין יכול להחליף משהו....

מזה הממיר האנלוגי הזה? יכול לתת דוגמא או לינק.

כרגע אין רעשים אבל כרשום זה מחובר ב high level ולא ב- RCA

לא הצלחתי להבין מכם המומחים עד כמה זה נורא אם בכלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lanosforce כתב:

והייתי קונה מקלט bt hd כמו הbcon של אודיסון או הamas96 של מוסקוני או ההליקס bt סטרימר החדש שאפילו מגיע עם דיבורית מובנית ושומע בbt מאפליקציה עם ldac מופעל.

זאת אופציה אחת לעלות ברמה מקלט BT ברזולוציה גבוהה 

יחידת ה BT מתחברת לכניסה האופטית של המגבר עם כבל אופטי 

ולמעשה "עוקפת" את יחידת הראש שלך.

ואז אתה מזרים מדיה מנגן חיצוני כל שהוא ברזולוציה גבוהה ישירות ליחידה הזו.

זאת פחות או יותר האופציה הכי איכותית 

 

אופציה שניה זה מה שאני הצעתי 

שימוש ביחידת הראש המקורית חיבור ממיר אנלוגי לדיגיטלי

שימוש ביציאת RCA ביחידת הראש לממיר שביציאה שלו אתה מקבל יציאה אופטית

ומשם חיבור לכניסה האופטית במגבר.

כזה למשל :

https://www.amazon.com/Digital-Converter-Optical-Coaxial-Including/dp/B07L9KM67Y/ref=sr_1_8?dib=eyJ2IjoiMSJ9.mnUKzT8EamuhS97l_et7Jv42QXLGGWbwBgrXk0gTkvYdlLZCoTCM6hp_KA4gzQMrvghNXqogRHcbI4PFfJiFQubxvKaDAb_0XWZUxmCgQIIoWzrTvkrBIdnFs7GMdbcJMO5Ze0z5rhxkJwdv0cCuqHdK2NMTksI0Y57uxRKva8aJQnd3UoMDBCm8f8uJFMSACT7_ctZVxzSOoz12nQjUqlUj5K26MQThh3XQSYCtOkA.hgienVu1z65-qmbHECuvvEeG0gJca93B5W2_7jvrsMM&dib_tag=se&keywords=analog+to+digital+audio+converter&qid=1709676061&sr=8-8

 

מבחינת איכות 

חיבור היילבל {למעשה מנחת מובנה במגבר} הוא הרמה הנמוכה ביותר 

חיבור RCA הוא ברמה גבוהה יותר 

חיבור אופטי דיגיטלי הוא ברמה גבוהה עם יתרון של אי ספיחת רעשים בכבל אופטי שקט לחלוטין 

חיבור דיגיטלי קוואסלי הוא טכנית ברמה גבוהה יותר ברמת הדגימה אבל לא רלוונטי עבורך 

 

עכשיו נשאלת השאלה עד כמה זה נורא? עבורך קשה לי לענות.

עבור אדם שהוא אודיופיל זה סוג של חילול הקודש.

 

למה אני לא אוהב את הסטאפ הזה 

כי הוא לא מתוכנן נכון , ועם תכנון נכון הייתה יכול לעלות משמעותית ברמת הרכיבים והתוצאה הסופית באותו תקציב.

רק מעצם העובדה שמערכת בתקציב כזה מחוברת בחיבור היילבל זה כבר אומר דרשני.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, AUDIO KING כתב:

אופציה שניה זה מה שאני הצעתי 

שימוש ביחידת הראש המקורית חיבור ממיר אנלוגי לדיגיטלי

 

יש רק הערה\הארה אחת לגבי זה - כשאתה ממיר דיגיטלי לדיגיטלי - אין בזה ספיחת רעשים. 

כשאתה ממיר מקור דיגיטלי לאנלוגי - עד אותה נקודה - אין ספיחת רעשים. 

 

כשאתה ממיר אנלוגי לדיגיטלי - כל עוד אין רעשים - אתה תקבל דיגיטלי נקי לחלוטין שלא סופח רעשים משם הלאה. 

 

הבעיה היא שכאן כנראה יש טווח אנלוגי רועש - והרעש הזה ייקלט כחלק מהאות - כאות - ויומר לדיגיטלי. יתכן וכן יתכן ולא - אבל הסיכוי לא נמוך. 

 

בבתים גדולים שבהם רוצים להעביר שמע מחדר אחד לאזור אחר למשל - משתמשים בפתרון שנקרא WIFI BRIDGE - במקום להעביר כבל אנלוגי ארוך שגם יסבול ניחות וגם יספח רעשים ויפגום באופן קשה באיכות השמע, ממירים את אות האודיו למידע דיגיטלי שמועבר בין שני רפיטרים - וככה אתה יכול להעביר סיגנל אודיו עשרות מטרים בקלות - ללא כל רעש נספח. 

 

לגבי הפרימה פורזה - יש להם צמה נוספת שאפשר לרכוש שהופכת את הכניסת היי לבל לכניסת RCA. 

 

וגם חשוב לציין - בתוכנה של הפורזה אפשר לכוון את הגיין בכניסת ההיי לבל (וגם זה תופס לRCA) 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה להעביר כבל אנלוגי ארוך ולא כבל אופטי ארוך.

אם הוא מחבר את הממיר עם כבל RCA קצר איכותי סמוך ליחידת הראש ומהממיר שולח כבל אופטי ארוך למגבר.

משהוא כזה:

https://www.audiophonics.fr/en/cables-rca-rca/topping-tcr1-25-rca-cable-male-male-silver-plated-ofc-copper-25cm-p-13265.html

 

אני אוהב את הפתרון של הזרמת מדיה ברזולוציה גבוהה אבל לא לכל אחד זה מתאים 

זה גם דורש שימוש בנגן חיצוני 

 

אופציה נוספת היא למכור את יחידת הראש ולרכוש יחידה עם יציאה אופטית מובנית 

כמו למשל המכשירים של JOYING.

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...