Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1127 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.

 

בקצרה - בכותרת.

 

בהרחבה:

סיטרואן בנזין C5 2007.
לפני חודשיים הרכב נכנס למוסך לצורך תיקון נזילת שמן חזקה בצד הימני (צד מושב הנוסע) התחתון של הרכב. הנזילה מופיעה על גבי הרצפה שמתחת לרכב.
להבנתי יש באזור זה במנוע שלושה מחזירי שמן. לאחר התיקון המוסך אמר שהחליף רק מחזיר שמן אחד כי מעבר לכך לא היה צורך.
למחרת הטיפול לאחר שהשמן ירד כולו לאגן השמן מהמנוע, בדקתי את כמות השמן במדיד ונראה שהכמות הייתה בדיוק על קו המקסימום.

היום (חודשיים אחרי התיקון) בדקתי את כמות השמן במדיד, ונראה שנותר על גבי המדיד 4\3 בתחום שבין המקסימום למינימום, כלומר, בתקופה הזו של חודשיים הרכב איבד 4\1 מהשמן בתחום שבין המינימום למקסימום (250 מ"ל של איבוד שמן?).
בכ"מ, שמן ממשיך לטפטף על הרצפה בצד שבו כביכול אמורים היו לתקן את הנזילה.
במוסך טוענים שמדובר בשאריות ישנות של שמן ואי אפשר ובעייתי לנקות את זה.
מדובר ברכב שבקושי נוסע.
 
בשורה התחתונה, לאחר הטיפול של המוסך אכן יש שיפור משמעותי בקצב הנזילה.
למרות זאת, מבחינתי יש ספק מסוים לגבי האם מדובר בשאריות ישנות של שמן שעדיין נוזלות על הרצפה או שהנזילה לא תוקנה במאת האחוזים באותו איזור ומדובר בשמן שהוא בחלקו טרי.
קצת כואב לי לחיות עם הספק הזה מאחר והטיפול בנזילה היה לא זול.
פורסם

אצלי ברכב אחר הייתה נזילה באותו האזור, לא לקחתי צ'אנסים, אם כבר "חופרים" עד לשם, מחליפים את כולם, האוטו יבש מאז.

חבל מאוד שביצעו את כל העבודה של הפירוק ולא החליפו את השתיים האחרים.

אולי אתה יכול לנקות את האזור בכדי לראות מהיכן בדיוק זה נוזל?

כבר חתמתי...

פורסם

מאחר והרכב שרד עד עכשיו, אני מניח שמדובר במנוע 2000 סמ"ק (RFJ) בנזין 143 כ"ס.

 

בחלק התחתון (קרנקשאפט) יש כ-3 אטמים.

בצד החיצוני יש מחזיר שמן רגיל.

מתחת למחזיר שמן הרגיל יש חלק נוסף (טבעת אטימה, מקט 051237) ומתחתיה אטם O-RING נוסף (מקט 051492).

 

במידה ויש נזילה שממשיכה מהמקום הספציפי הזה, כנראה שצריך להחליף את טבעת האטימה וה-ORING מתחתיה.

למיטב זכרוני זה מצריך פירוק חלקי או מלא של המשאבת שמן.

 

איציק

(חלק 7+8 זה מה שאני מדבר עליו)

120512.gif

  • מעניין 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)
לפני כשעה, איציק נ. כתב:

מאחר והרכב שרד עד עכשיו, אני מניח שמדובר במנוע 2000 סמ"ק (RFJ) בנזין 143 כ"ס.

 

בחלק התחתון (קרנקשאפט) יש כ-3 אטמים.

בצד החיצוני יש מחזיר שמן רגיל.

מתחת למחזיר שמן הרגיל יש חלק נוסף (טבעת אטימה, מקט 051237) ומתחתיה אטם O-RING נוסף (מקט 051492).

 

במידה ויש נזילה שממשיכה מהמקום הספציפי הזה, כנראה שצריך להחליף את טבעת האטימה וה-ORING מתחתיה.

למיטב זכרוני זה מצריך פירוק חלקי או מלא של המשאבת שמן.

 

איציק

(חלק 7+8 זה מה שאני מדבר עליו)

120512.gif

 

אכן, זהו דגם המנוע.

 

לפני שעה, yairw כתב:

אצלי ברכב אחר הייתה נזילה באותו האזור, לא לקחתי צ'אנסים, אם כבר "חופרים" עד לשם, מחליפים את כולם, האוטו יבש מאז.

חבל מאוד שביצעו את כל העבודה של הפירוק ולא החליפו את השתיים האחרים.

אולי אתה יכול לנקות את האזור בכדי לראות מהיכן בדיוק זה נוזל?

 

תודה איציק ויאיר על התגובות.

העניין הוא שאני לא מספיק מתמצא בכדי לדעת בדיוק לאן לגשת ואיפה לנקות.
אני מאמין שהמוסך מכיר כל בורג באוטו כי הוא מטפל ברכבים צרפתיים בלבד.

בשלב זה אני תוהה איך כדאי לפעול מולם. 

עריכה אחרונה על ידי Daniel009
פורסם

תתחיל משטיפה. קח את האוטו למקום ששוטף מכוניות, בדכ יש להם גם שטיפות גחון. יש גם כאלה שיש להם חצי רמפה (45 מעלות) לשטיפה.

שטוף היטב את החלק התחתון של המנוע בצד שיש את הנזילה, וקצת מעל.

תמשיך לעקוב.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

הבעיה שגם אם שוטפים למטה (המוסך ניקה), השמן אחר כך נוזל חזרה לחלק התחתון, לכן לא ניתן לדעת מאיפה בדיוק הנזילה מתחילה, כי בכ"מ הכל מתנקז למטה. 
 

נ.ב

לפני הטיפול במחזיר השמן, המוסך ביצע איטום למכסה שסתומים שממנו הייתה גם נזילה. 

פורסם

מהיכן אתה בארץ ?

 

יש אפשרות לשטוף את כל המנוע, זה לא סיפור.

מתוך היכרות עם המנוע, מכסי השסתומים והאטמים הספציפיים שדיברתי עליהם בפוסט הקודם שלי - הם נקודות התורפה של נזילות השמן במנוע הזה.

זה תיקון חד פעמי עד המוות של האוטו (זה יחזיק שנים בלי בעיה - מדבר מניסיון).

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 49 דקות, איציק נ. כתב:

מהיכן אתה בארץ ?

 

יש אפשרות לשטוף את כל המנוע, זה לא סיפור.

מתוך היכרות עם המנוע, מכסי השסתומים והאטמים הספציפיים שדיברתי עליהם בפוסט הקודם שלי - הם נקודות התורפה של נזילות השמן במנוע הזה.

זה תיקון חד פעמי עד המוות של האוטו (זה יחזיק שנים בלי בעיה - מדבר מניסיון).

אתה יודע מהו סדר הפעולות שעל המוסך לבצע כדי להגיע לאותם מחזירי שמן?

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

טוב, עדכון:

הגעתי שוב למוסך. הרכב עלה על ליפט, מונע הונע, אחרי זמן מה התחיל שוב לנזול. מנהל המוסך השתכנע כי כנראה יש דברים בגו והחליט לבצע באופן חוזר את העבודה.

ממה שהצלחתי לראות, נאטם מחדש מכסה הסתומים. כמו כן נאטם האזור בקומה תחתיו, סביב גל זיזים. זאת ועוד, נאמר שהוחלפו הפעם כל שלושת מחזירי השמן באזור. 

נסעתי לדרכי.

 

למחרת, הנחתי נייר קרטון על הרצפה מתחת למנוע, הנעתי, ונתתי לאוטו לעבוד. לאחר זמן מה, נראה שוב שמטפטף.

חזרתי למוסך. שם משערים כי הנזילה מגיעה מאטם ראש המנוע. כרגע, החלטתי להשאיר את המצב כפי שהוא. לפחות, המצב כרגע הוא טוב יותר מהמצב ההתחלתי. 

 

×
×
  • תוכן חדש...