Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה משמעות "תן זכות קדימה" כאן?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1266 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי!
 

אני לומד נהיגה. שוטטתי ב"גוגל מפות" ומצאתי את המקום הבא בעיר שלי:
 

https://www.google.com/maps/@31.911641,34.8025885,3a,75y,177.43h,89.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1swX_Je_QnDAyHj1rkJMtZWg!2e0!7i13312!8i6656?hl=iw
 

השאלה שלי היא: מה ה"ביג דיל" במקום הזה? ולמה אני צריך לתת זכות קדימה? הרי מי שמגיע משמאל מגיע ישר לנתיב שמאל, וכנראה אין סיכון שהוא יגלוש לנתיב שלי (ימין) ויתנגש בי. ואחר כך, אם הוא ירצה לעבור לימין הוא ממילא יצטרך לאותת ולבדוק לפני שהוא עובר.
 

כלומר: איך ההוראה "תן זכות קדימה" אמורה להשפיע עלי כשאני מגיע למקום הזה? האם אני אמור לעצור ולהמתין שכל התנועה בנתיב שמאל תיפסק לפני שאני נכנס?

פורסם

רשום לך, זכות קדימה לרכב הבא משמאל. 

 

משמאלך זו הדרך הראשית, הדרך מונה 2 נתיבים לכל כיוון אם לא שמת לב. 

אתה מצטרף לנתיב הימני של הדרך הראשית, ולא לנתיב ימני חדש שמצטרף אליה. 

 

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 31 דקות, ניקולו כתב:

וכנראה אין סיכון שהוא יגלוש לנתיב שלי (ימין) ויתנגש בי

 

במילים אחרות, הנתיב הימני הוא לא ״שלך״. אין לך נתיב האצה והוא גם לא מסומן כך.

 

לפני 32 דקות, ניקולו כתב:

כלומר: איך ההוראה "תן זכות קדימה" אמורה להשפיע עלי כשאני מגיע למקום הזה? האם אני אמור לעצור ולהמתין שכל התנועה בנתיב שמאל תיפסק לפני שאני נכנס?

 

חוקית, אתה אומר לתת זכות קדימה לתנועה בנתיב הימני, כאשר עקרונית אתה יכול להשתלב בימני כאשר יש תנועה רק בשמאלי.

אבל בגלל שבעיקול עסקינן ובגלל שיש לנהגים נטייה לגלוש לנתיב לידם בעיקול, ובגלל שאתה צריך לתת זכות קדימה... תיזהר מלסמוך על זה שרכב בשמאלי יישאר שם.

  • אהבתי 2

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מעבר למה שנכתב, גם אם לבאים משמאל היה נתיב נפרד ולמשתלבים נתיב חדש שמצטרף, תמרור ז״ק אומר שרכב שמגיע משמאל זכאי לעבור לנתיב הימני בדיוק כשהוא נפתח, והמשתלב צריך לתת לו ז״ק.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

זה אומר : "האט ותן זכות קדימה" , להתקדם בזהירות  ולא "לטוס" לעבר הנתיב.

גם עם טכנית כולם נוסעים בשמאלי , תמיד יכול להיות מישהו שיגלוש לימני מסיבה זו או אחרת דווקא כשאתה מגיע , המטרה של התמרור זה שכל מי שמגיע

יבדוק שהכביש פנוי לפני שהוא נכנס.

  • אהבתי 1
פורסם

התמרור הזה כבר מזמן לא אומר להאט.

החובה להאט הוסרה לפני שנים, מתוך הבנה ש: 1. לפעמים צריך להאיץ כדי לתת ז״ק. 2. גם חצי קמ״ש זו האטה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 19 שעות, ניקולו כתב:

היי!
 

אני לומד נהיגה. שוטטתי ב"גוגל מפות" ומצאתי את המקום הבא בעיר שלי:
 

https://www.google.com/maps/@31.911641,34.8025885,3a,75y,177.43h,89.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1swX_Je_QnDAyHj1rkJMtZWg!2e0!7i13312!8i6656?hl=iw
 

השאלה שלי היא: מה ה"ביג דיל" במקום הזה? ולמה אני צריך לתת זכות קדימה? הרי מי שמגיע משמאל מגיע ישר לנתיב שמאל, וכנראה אין סיכון שהוא יגלוש לנתיב שלי (ימין) ויתנגש בי. ואחר כך, אם הוא ירצה לעבור לימין הוא ממילא יצטרך לאותת ולבדוק לפני שהוא עובר.
 

כלומר: איך ההוראה "תן זכות קדימה" אמורה להשפיע עלי כשאני מגיע למקום הזה? האם אני אמור לעצור ולהמתין שכל התנועה בנתיב שמאל תיפסק לפני שאני נכנס?

 

אתה טועה!

רכבים המגיעים מכיוון פארק ת.מ.ר/המדע, יש להם שני נתיבים הממשיכים לכיוונך, כך שהנתיב הימני אינו ״שלך״.

רכבים המגיעים מכיוון רחוב הרצל/גשר ה-44 אמורים להשתלב אל הנתיב השמ׳, כך שהימני נותר ״שלך״, אך חלקם גולשים במהרה אל הימני כדי לפנות אל נווה עמית.

רכבים המגיעים מדרך האצ״ל ומפרססים, אין להם את היכולת להצמד אל השמאל(מה לעשות? רדיוס הסיבוב של רכב הנו מוגבל).

עם הזמן, והנחיות של מורה הנהיגה, אתה תלמד את דפוס ההתנהגות במיקום זה ותדע להשתלב בבטחה.

  • אהבתי 2

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)
בתאריך 14.12.2022 בשעה 05:55, kompy כתב:

 

אתה טועה!

רכבים המגיעים מכיוון פארק ת.מ.ר/המדע, יש להם שני נתיבים הממשיכים לכיוונך, כך שהנתיב הימני אינו ״שלך״.

רכבים המגיעים מכיוון רחוב הרצל/גשר ה-44 אמורים להשתלב אל הנתיב השמ׳, כך שהימני נותר ״שלך״, אך חלקם גולשים במהרה אל הימני כדי לפנות אל נווה עמית.

רכבים המגיעים מדרך האצ״ל ומפרססים, אין להם את היכולת להצמד אל השמאל(מה לעשות? רדיוס הסיבוב של רכב הנו מוגבל).

עם הזמן, והנחיות של מורה הנהיגה, אתה תלמד את דפוס ההתנהגות במיקום זה ותדע להשתלב בבטחה.

תודה! סוף סוף אני מבין.

(מקודם לא ממש הבנתי את התשובות שקיבלתי, ועכשיו אני רואה שיש משהו שתרם לזה: הצילום שמסרתי הוא משנת 2015, ובו יש סימון של שני נתיבים על הדרך הראשית, אבל כשאני "צועד" שם הצילומים מתחלפים לשנת 2012, ששם הסימון על הכביש מראה רק נתיב אחד (אם כי גם במקרה הזה רוב הטיעונים כאן עדיין תקפים). בתמימותי בחנתי רק את התמונות של 2012. את השלטים האדומים הבולטים האלה הם כנראה הציבו לאחר שהם שינו את סימון הנתיבים על הכביש.)

עריכה אחרונה על ידי ניקולו
×
×
  • תוכן חדש...