Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1353 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, ESTK כתב:

אבל אם אתה מהנדס עדיף לעשות השלמה לזרם חזק , 5 קורסים 2 מעבדות ופרוייקט גמר

אני לא בטוח שאפשר לעשות השלמה אחרי 10+ שנים מסיום התואר. כמו כן בדקתי רשימת קורסי חובה להתמחות - 14 קורסים שהם 29 נ''ז והרמה שלהם בהתאם.
 

פורסם

תבדוק שוב, שלמדתי בחולון בזמנו הצטרפו אנשים שסיימו בעבר (לא יודע כמה שנים) את הלימודים במגמות אחרות, ובאו לעשות השלמה לזרם חזק, 

https://www.hit.ac.il/engineering/B.Sc/electricity

תברר מול ראש המגמה

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם

לא מענה ספציפי לשאלה, אבל המבחן האחרון של תורת החשמל ב2 המועדים היה קשה בצורה יוצאת דופן ולא נבדקו בצורה הוגנת.

אני במועד הראשון נכשלתי ועברתי רק אחרי ערעור

ניגשתי למועד השני בשביל הספורט וכבר שלפתי שם ואני די בטוח שבבדיקה חוזרת הייתי עובר את ה90

וזה מבחן שמתי דוד כתב שהיה הכי קשה ב40 שנה האחרונות.

"מה אתה מעדיף, מה רע בשביט? או מראה בשביט?"

פורסם
בתאריך 3.10.2022 בשעה 12:36, yuvk כתב:

חיפשתי אופציה ללמוד לבד בבית ולהבחן במבחנים של מה"ט. לא מצאתי אופציה כזו. אם יש מבחנים ואני עובר אותם, למה אני צריך לשלם למכללה (שלא לדבר על לחמם את הכיסא).

בעבר כשלמדתי הנדסאי חשמל (מרחתי את הלימודים).

במהלך הלימודים לימדתי קורסים של חשמלאי מוסמך וחשמלאי ראשי במכללה

עלה לי רעיון להיבחן בעצמי כדי שעד שאסיים את ההנדסאי תהיה לי בינתיים תעודה של חשמלאי מוסמך.

באגף הרישום לא הסכימו בשום אופן, טענו שאני חייב להיות רשום כתלמיד לקורס.

אני חייב להגיד תודה על שסירבו לי כי זה דירבן אותי לסיים את לימודי ההנדסאי

בתאריך 7.10.2022 בשעה 17:52, מה רע בשביט? כתב:

לא מענה ספציפי לשאלה, אבל המבחן האחרון של תורת החשמל ב2 המועדים היה קשה בצורה יוצאת דופן ולא נבדקו בצורה הוגנת.

אני במועד הראשון נכשלתי ועברתי רק אחרי ערעור

ניגשתי למועד השני בשביל הספורט וכבר שלפתי שם ואני די בטוח שבבדיקה חוזרת הייתי עובר את ה90

וזה מבחן שמתי דוד כתב שהיה הכי קשה ב40 שנה האחרונות.

אני כבר שנים לא בתחום, אבל לפי מה שאני יודע יש מאגר שאלות בכל מקצוע, ברגע ששולטים בכל השאלות אין הפתעות במבחן.

 

פורסם

דרך אגב 

המבחנים היום הם אמריקאים, לא צריך דרך לא צריך כלום, הכל מול מחשב,

מבחנים די מטופשים שלא בודקים רמת ידע ולא כלום,

אם יש לך קצת מזל אתה מנחש נכון (2 תשובות הן נפסלות מיד אם אתה קצת הקשבת בשיעור, ואז צריך לנחש בין 2 תשובות נוספות)

 

עצוב מאוד שזה המצב , אבל מנסים להעביר כמה שיותר כי כנראה יש מחסור מאוד חמור בחשמלאים 

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
לפני 55 דקות, ESTK כתב:

דרך אגב 

המבחנים היום הם אמריקאים, לא צריך דרך לא צריך כלום, הכל מול מחשב,

מבחנים די מטופשים שלא בודקים רמת ידע ולא כלום,

אם יש לך קצת מזל אתה מנחש נכון (2 תשובות הן נפסלות מיד אם אתה קצת הקשבת בשיעור, ואז צריך לנחש בין 2 תשובות נוספות)

 

עצוב מאוד שזה המצב , אבל מנסים להעביר כמה שיותר כי כנראה יש מחסור מאוד חמור בחשמלאים 

ועדיין איזה 60% נכשלים ועושים את המבחן עוד פעם.

שזה בזיון האמת כי אלה מבחנים שעם קצת שכל אפשר לעבור עם ללמוד את הכל יומיים לפני מאפס.

 

הדבר העצוב זה שהאנשים האלה הם אחכ החשמלאים שאנחנו מזמינים הביתה (בשביל *לא* להזמין הלכתי ללמוד) ובכל מיני קבוצות diy רושמים "אם אתה לא חשמלאי אסור לך להוציא את התקע מהשקע כי לא עברת הסמכה".

  • אהבתי 1
פורסם

לא בדיוק עונה על השאלה, אבל בכל זאת שיהיה רשום. 

 

אני לומד בקרוס ערב לתעודת חשמלאי מוסמך במכללה למנהל.

קורס של שנתיים, שני מפגשים בשבוע שעות 17:00 עד 21:00.

מחיר הקורס 11 אלף שקל.

 

סיימתי את השנה הראשונה, עברתי את שני המבחנים של השנה הראשונה (תורת החשמל ומכונות חשמל). מבחנים אמריקאים של 40 שאלות, אי אפשר לעבור אותם אם לא לומדים. 

 

בסיום הקורס מקבלים תעודת עוזר חשמלאי. 

עם התעודה הזו אפשר לעבוד תחת פיקוח של חשמלאי מוסמך, צריך לצבור וותק של שנה (הוכחה באמצעות תלושי משכורת והמלצה של אותו חשמלאי מוסמך שפיקח עליך). 

 

כשיש את זה מגישים את זה למשרד העבודה ומקבלים תעודה של חשמלאי מוסמך ללא לימודים או מבחנים נוספים. 

 

  • מעניין 1

 

 

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

אני לומד בקרוס ערב לתעודת חשמלאי מוסמך

למה קוראים לזה "קורס חשמלאי מוסמך" אם הקורס לא נותן את הרישיון?

פורסם

זה כמו רישיון נהיגה. חצי שנה ראשונה נוהג עם מלווה. 

 

עדיין קוראים לזה קורס רישיון נהיגה😁

 

 

והקורס כן נותן לך רישיון לעבוד (עוזר חשמלאי) תחת פיקוח בשנה ראשונה. בניגוד לאחד שאין לו רישיון שלא יכול לעבוד בכלל. 

 

פשוט רוצים שמעבר לקורס החשמלאים יצברו ניסיון מעשי בשטח לפני שיתחילו לעבוד לבד, לדעתי זה הגיוני דווקא, ניסיון בשטח שום קורס לא יתן לך. 

 

 

פורסם

ערכתי  את ההודעה, תעבור עליה שוב. 

לפני 17 דקות, yuvk כתב:

בוקי, יש נוכחות חובה כלשהי? עבודות/תרגילים מלבד המבחנים בסוף?

חייב השתתפות במינימום 80% מהשיעורים, יש הקראת שמות בכל שיעור. אחרת לא מזינים לך זכאות לגשת למבחנים. 

 

עד עכשיו שנה ראשונה הייתה רק תאוריה זאת אומרת פתרון תרגילים במעגלי חשמל. 

 

בהמשך יש חצי שנה מעשי. 

  • מעניין 1

 

 

פורסם
לפני 18 שעות, Ooga כתב:

ועדיין איזה 60% נכשלים ועושים את המבחן עוד פעם.

מתוך אותם 60% שנכשלים במה"ט, אני מעריך שחצי מהם נכשלו שלא באשמתם. 

המבחן מהט הראשון שעברתי היה בזיון מוחלט. אנשים שפתרו נכון פשוט חתכו להם את הנקודות בלי שום סיבה (למעט הסיבה האחת שאני יכול לחשוב עליה-עירעור עולה כסף). 

אין לי יותר מדיי נסיון עם מבחני מהט בינתיים (רק 1...) אבל הקצת ניסיון שיש לי, וממה שראיתי, ומהיכרותי עם "מדינת הקומבינות" שאנחנו גרים בה- המצב הזה הוא הסטנדרט הקיים למיטב הבנתי.

יכול להיות שיש גם מגמה של הכשלה במגמות מסויימות כדי שלא לייצר עומס (כמו שקורה עם לשכת עורכי הדין, שהמבחנים שלהם נהיים קשים מאד כשיש הרבה מועמדים בשנה).

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)
לפני 30 דקות, ברווז כתב:

מתוך אותם 60% שנכשלים במה"ט, אני מעריך שחצי מהם נכשלו שלא באשמתם. 

אז באשמת מי בדיוק ? שים לב שאתה *מעריך* שזה המצב, אך אינך יכול לדעת בוודאות

לפני 30 דקות, ברווז כתב:

אנשים שפתרו נכון פשוט חתכו להם את הנקודות בלי שום סיבה (למעט הסיבה האחת שאני יכול לחשוב עליה-עירעור עולה כסף). 

איך אתה יודע שהם ענו/פתרו נכון ?  כי הם אמרו ?

לפני 30 דקות, ברווז כתב:

יכול להיות שיש גם מגמה של הכשלה במגמות מסויימות כדי שלא לייצר עומס (כמו שקורה עם לשכת עורכי הדין, שהמבחנים שלהם נהיים קשים מאד כשיש הרבה מועמדים בשנה).

אין קשר בין הדברים.

לשכת עו"ד - המטרה המוצהרת שלה היא לדאוג לעורכי הדין ולרמה מסוימת. ברגע שיש הרבה עו"ד, אז יש צפי למלחמות ביניהם על כל לקוח, ובעקבות כך ירידה במחירים ובאיכות העבודה שהלקוח מקבל (לא שכיום חסרים עו"ד ברמה נמוכה). ובל נשכח כי בכירי הלשכה הם בעצמם עו"ד אשר בבוא היום יודחו מתפקידם (מישהו אחר יזכה בבחירות) ויחזרו לעבוד בתור עו"ד מן השורה.

 

מאידך, מה"ט היא גוף ממשלתי. אין לה שום מטרה נסתרת. יש הצפה של עוסקים בתחום ? זבש"ך. זה לא עניינם. זה שוק חופשי.

התפקיד שלהם הוא לנסות להבטיח רמת ידע תיאורטי מינימלי.

העלות של הערעור לא מעניין אותם. הכסף הולך לקופת האוצר (זה בערך כמו לטעון שהמשטרה נותנת הרבה דוחות תנועה כי הכסף הולך אליה )

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • אהבתי 2
פורסם
לפני 44 דקות, guya72 כתב:

אז באשמת מי בדיוק ? שים לב שאתה *מעריך* שזה המצב, אך אינך יכול לדעת בוודאות

מעריך שחצי מהם נכשלו שלא באשמתם. יכול להיות יותר מחצי. יכול להיות פחות מחצי.

באשמת מי? באשמת הבודק.

לפני 44 דקות, guya72 כתב:

איך אתה יודע שהם ענו/פתרו נכון ?  כי הם אמרו ?

מתפרסמים פתרונות לשאלות, בין היתר באתר של מכללות אורט. הפתרון שלהם, והפתרון של אותו חבר שנפל על הסאגה הזו- זהה 1 ל 1.

חבר שלו עבר את המבחן גם כן ושלח לו את הפתרונות. זהים (כמעט) 1 ל 1. החבר קיבל את מלא הניקוד. הבחור "נחתך" בציון.

לא חסר הוכחות מוחשיות שאני גם יכול להראות.

לפני 44 דקות, guya72 כתב:

אין קשר בין הדברים.

לשכת עו"ד - המטרה המוצהרת שלה היא לדאוג לעורכי הדין ולרמה מסוימת. ברגע שיש הרבה עו"ד, אז יש צפי למלחמות ביניהם על כל לקוח, ובעקבות כך ירידה במחירים ובאיכות העבודה שהלקוח מקבל (לא שכיום חסרים עו"ד ברמה נמוכה). ובל נשכח כי בכירי הלשכה הם בעצמם עו"ד אשר בבוא היום יודחו מתפקידם (מישהו אחר יזכה בבחירות) ויחזרו לעבוד בתור עו"ד מן השורה.

לא חסר כתבות המדברות על הנושא. למשל זו.

"לאורך שנים קיימות טענות כי הבחינה קשה מידי וחוסמת את הכניסה למקצוע. לדברי ועדת הבוחנים רמת הקושי של הבחינה "משקפת את הרף המקצועי הנדרש ממי שמבקש להיות עו"ד בישראל"."

או הכתבה (מאמר?) הזו.

להמשיך?

לפני 44 דקות, guya72 כתב:

מאידך, מה"ט היא גוף ממשלתי. אין לה שום מטרה נסתרת. יש הצפה של עוסקים בתחום ? זבש"ך. זה לא עניינם. זה שוק חופשי.

התפקיד שלהם הוא לנסות להבטיח רמת ידע תיאורטי מינימלי.

העלות של הערעור לא מעניין אותם. הכסף הולך לקופת האוצר (זה בערך כמו לטעון שהמשטרה נותנת הרבה דוחות תנועה כי הכסף הולך אליה )

אני לא מצליח להעלות טיעון הגיוני אחר למצב שנוכחתי בו במו עיניי. 

אם נתעלם ברמת הקושי המשתנה (מתקיימות רפורמות מעת לעת, אוקי- מוצדק ולגיטימי), זה לא מסביר את מה שקרה לבחור שלומד איתי (ולעוד כמה מהחברים בכיתה שגם להם חתכו נקודות באופן לא הוגן לחלוטין). 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...