Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב שטח חדש עד 450K


HyperViper
שימו לב! השרשור הזה בן 795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי חבר שהולך להשתחרר משירות קבע בעוד כ-8 חודשים ורוצה להתחיל להכנס חזק לשטח מתוקף היותו איש טבע קלאסי (לא ג'יפאי לשם הג'יפאות, אלא כדי להגיע למקומות בהם הוא יטייל לבד\עם המשפחה). בגדול הוא מבחינתו רוצה לשים הזמנה כמה שיותר מוקדם כדי שהרכב יסופק לו ברגע שצה"ל לוקח חזרה את הרכב שלו (עוד 8 חודשים).

 

מה הוא צריך?

1. עבירות גבוהה, אבל לא פסיכית - הוא לא מחפש לעשות עכשיו מבחני עבירות לשם המבחנים, אלא פשוט להגיע למקומות שהוא צריך להגיע בשטח.

2. תחזוקה נמוכה (מבחינת התעסקות) - הוא אוטו-פוב וטכנו-פוב ולא נהנה מכל עניין התחזוקה, אז מעדיף משהו שלא צריך להתעסק איתו יותר מידי.

3. עדיפות לחשמל במידה וקיים - זה גם יותר ידידותי לסביבה וגם קל יותר להתקרב לבעלי חיים כשאין רעש של מנוע בעירה פנימית.

 

מה הוא לא צריך?

כוח (מעבר למה שדרוש לעבירות), תדמית, נראות, גאדג'טים, שוק אפטר-מארקט, התנהגות כביש חדה במיוחד.

 

אז מה על הפרק?

מכיוון שעבירות ותחזוקה נמוכה הם הפרמטרים הכי חשובים, ישר קופץ לראש הלנד קרוזר וזה באמת המועמד המוביל. אמהמה, מכיוון שמדובר על עוד 8 חודשים תהיתי אם עד אז יכנסו לארץ כל מיני מתחרים חשמליים שהולכים לשנות את השוק לחלוטין. על פניו ממבחנים של רכבים כמו הריביאן, נראה שהעבירות שלהם אף טובה יותר משל רכבים מונעי דלק מאובנים, כי יש מנוע נפרד לכל גלגל וכי מרווח הגחון גבוה יותר בשל העובדה שאין דפרנציאלים וכד'. למשל רכבים כמו ה-F150 לייטנינג, ההאמר, רביאין T1R או T1S, סייבר טראק וכד'. יש משהו מהם שעומד להגיע ב-8 חודשים הקרובים לישראל, לספק יכולות שטח טובות ולהכנס בתקציב של 450K? בנוסף, יש משהו שהוא לא הלנד קרויזר שיכול להתאים? רנגלר פסלתי בגלל האמינות, משער שהברונקו לא טוב בהרבה מבחינת אמינות, כנ"ל הדיפנדר. משהו שאני מפספס או שההנחות שלי לגבי אמינות שגויות?

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהמכוניות שהזכרת בטוח לא ייכנסו בתקציב (האמר, RIVIAN וכו'..). 
הF150 הוא רכב ארוך מאוד וזה מבאס לפעמים בשטח. עדיף רכב יותר קצר. לנדקרוזר אופציה טובה, רנגלר גם כן (אם כי המחיר שלו מופקע בארץ) שיש אותו גם בצורת טנדר בשם גלדיאטור.

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי שעבור מישהו שנשמע שמחפש אופציה של שגר ושכח הלנד קרוזר הוא האופציה הטובה ביותר.  
אני לא מאמין שבתקופה הזאת של ה-8 חודשים הקרובים יכנסו לארץ רכבי שטח חשמליים, מעבר לזה שלדעתי למרות הביקורות המרשימות מאוד של הריביאן חובת ההוכחה עומדת בעינה. אישית הייתי מרגיש פחות בנוח להכנס עמוק לשטח עם רכב כזה עד שיוכח שהוא באמת אמין לחלוטין. 
ישנן מספר נקודות תורפה לדעתי; מה קורה אם אוזלת הסוללה בשטח? מה קורה אם יש תקלה / באג תוכנתי? זה לא רכב 4x4 קונבנציונאלי, אם יש בעיה תוכנתית כלשהי יכולת ההנעה לגלגלים עלולה להשתבש. 
חשוב לי להדגיש - הריביאן נראה כמו רכב מדהים, ואני ממש לא נגד הרעיון. דווקא נסיעה בשטח בשקט מוחלט נשמעת כמו דבר נהדר, אבל הייתי נותן כמה שנים ליצרנים להתגלח על הטכנולוגיה לפני שהייתי קונה כזה בעצמי. 

חזרה לעניין הלנד קרוזר, נשמע לי שהוא האופציה הטובה ביותר מכיוון שהוא משלב אמינות מוכחת, יכולת שטח טובה (לשטח מאתגר תדרש הגבהה ומיגון אך לרוב המוחלט של המסלולים הוא יותר ממספיק) ויותר מכל סחירות שאין שניה לה. 
האופציות האחרות ראויות בהחלט, ויתכן שעדיפות על הלנד קרוזר בסעיפים ספציפיים אבל לאור מה שאתה מתאר נראה כי בעל הרכב עשוי לא לנצל אותן.

  • רעיון טוב! 2
Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יהיה הרכב DAILY של המשפחה ? כי בתקציב הזה נראה לי שיהיה נכון לקנות משהו חשמלי חדש ליום יום (איוניק 5 ? :-P )ולנדקרוזר לטיולים.

יש לי ד'ה ז'ה וו ממה שכתבתי עכשיו ;-) 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הולך להיות אחד משני רכבים משפחתיים יומיומיים. כמו שאני מכיר אותו השני הולך להיות גרוטאה חבוטה שלא מקבלת שום אהבה.

  • מצחיק 1

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל אחד שלא מחפש ניראות, תדמית, גאדג'טים, כח והתנהגות כביש חדה - לנהוג בג'מוסים כמו F150 או שווה ערך, נשמע לי כמו מתכון מצויין ל*עונש* !

זה רכב יום יומי ואני מכיר מעט מאוד אנשים שהיו שמחים להסתובב עם משאית קטנה ביום-יום שלהם.

לדעתי האישית (ואני לא "איש טבע" שחי כל סוף שבוע במדבר בטיזאלג'אחרי) הוא צריך לנדקרוזר (כמה שיותר חדש ועם כמה שפחות ק"מ) לטיולי שטח + רכב "פרטי" נורמלי (חסכוני, חדש, מודרני - לא בשביל התדמית או הגאדג'טים או הניראות - אלא בשביל שיהיה כמה שיותר חדש, אמין ויצריך מינימום התעסקות מצידו).
נקודה נוספת היא גם עניין צריכת הדלק. לדעתי אין היום רכב חשמלי (עם עבירות טובה) ברמה של "רכב שטח" כמו הלנדקרוזר ולכן זו לא אופציה כרגע, כך שרוב הסיכויים שהרכב שטח שלו יהיה כזה שמתודלק בנוזל. בגדלים האלו של המכוניות מדובר בזללנים רציניים ביותר - והמחשבה של לעשות מזה רכב דיילי כאשר 99% מהזמן הוא על הכביש ולא בשטח, זה בזבוז נוראי... (וזה מבלי להיכנס למחירים הדלק שעולים ועולים).

מסייג את דבריי: ללנדרוזר החדש יש מנוע דיזל 2.8 ליטר, שהוא יחסית חסכוני ביחס למנועים הקודמים הגדולים יותר.
ב 450K שח הוא יכול להתפנק בטופ של הלנדקרוזרים: לנד-קרוזר לימיטד סהרה ארוך.

 

הנ"ל הוא נקודה למחשבה כמובן, דעתי האישית בלבד.

אה, ועוד משהו... מחפש יכולת שטח אבל לא מחפש ניראות ? תדמית ? גאדג'טים ? כח ? יכול לחסוך "כמה שקלים" ולקנות היילקס (בין 238K שח ל 308K ש"ח).

איציק
 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ב 450,000 ש"ח כרכב ראשון לשטח? ועוד לאחד שלא שהוא "לא ג'יפאי לשם הג'יפאות, אלא כדי להגיע למקומות בהם הוא יטייל לבד\עם המשפחה"

ברור שהלנדקרוזר יתן לו מענה, אבל לדעתי הוא  מעל ומעבר למה שאתה מתאר (גם בהמשך - מבחינת צרכים).

הייתי חושב על האמרוק או הפורד ריינגר החדשות ומנסה אם הם יגיעו עוד השנה (או מחפש אמרוק משומש עם הסתייגות שאין לו הילוך כח). לא רואה סיבה להשקיע מעבר לזה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.3.2022 בשעה 02:13, race driver כתב:

ההודעה נמחקה. ההנהלה

 

לטעמי אמירת סרת טעם. זה לא משנה אם החבר הוא מורה, עורך דין או חנווני.

 

  • אהבתי 1

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.3.2022 בשעה 02:13, race driver כתב:

ההודעה נמחקה. ההנהלה

 

לא ברור לי למה זה רלוונטי, אבל אם אתה מוכרח לדעת אז הבן אדם חי כמו בדואי (בקטע טוב) כל חייו ולא נכנס לחנות בגדים או רהיטים מימיו (קיבל יד2 ממשפחה או היה על מדים), לא יצא לבילויים, לא עישן, לא שתה, כי כל אלו לא מעניינים אותו. למעשה כלום לא מעניין אותו חוץ מטבע ובע"ח ולכן כל שקל שהרוויח נשאר בבנק עד עצם היום הזה. מעבר לזה, במאה ה-21 יש גם אשה עובדת בבית, שבמקרה הזה היא רופאה מנתחת בכירה. עכשיו שסיפקנו את את הרצון שלך לדעת, אפשר להתקדם.

 

לאחר דיונים הוא הבין שהלנד-קרוזר מאוד גניבה ואמר שאין לו כוח לישון עם עין אחת פקוחה לשארית חייו ולכן עלו שתי אופציות אחרות על השולחן (חדשות מסוכנות):

1. סובארו פורסטר - מה שאני מכיר זה שזה נחמד לשטח עדין, אבל עשוי "להתפרק" גם ברמת הביצוע וגם בתכל"ס בשטח שהוא קצת יותר מאתגר, יכול להיות שאני טועה.

2. סאנגיאנג רקסטון - שנראה הרבה יותר מותאם לשטח (שלדת סולם וכל הג'אז הזה), ומגיע עם 7 מקומות שזה מאוד נחמד אם ירצו לצרף חברים של הילדים.

 

לגבי הטנדרים שהוזכרו למעלה, נראה לי שזה פחות הכיוון, אבל נשמור אותם כאופציה במידה ושני הרכבים שהזכרתי יפלו מסיבה מסויימת.

 

אשמח לחוו"ד :)

 

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרקסטון אחלה אופציה, אבל מיושן ומבאס. לא שהלנד קרוזר הוא EQS ואמנם פחות מאשר בדור הקודם, אבל עדיין, ההבדל מורגש.

פורסטר יכול להיות שייתן אחלה מענה, אבל זאת ממש שאלה של "לאן הוא רוצה להגיע". שיזרוק לך כמה נ.צ על המפה של מקומות שהוא רוצה להגיע (או הגיע בעבר) ונבקש מהג'יפאים שיש פה להעיף מבט ולתת את דעתם. 

על טנדר בחיים לא הייתי הולך. האמריקאים, שיותר מתאימים להיות דיילי, גדולים מדי. ולנסוע בקטנים יותר זה חתיכת סיוט אם הם לא מועמסים. היוצא דופן היחיד שהיה פעם היה הסאנגיונג אקטיון ספורט שהיו לו בולמי קפיץ מאחורה (במקום עלים) אז הוא יותר סביר. אבל בכל מקרה, לנסוע עם בגאז' פתוח ברכב עבודה לכל מקום לא נשמע לי כמו שוס גדול.

על חשמליות אין מה לדבר בינתיים. אין ולא יהיה בטווח של שנה (לכל הפחות) קדימה משהו שיענה על הצורך שלו. ריביאן והאמר לא באופק, סייברטראק..... אני ממש לא רוצה להפר את הכללים ולכתוב חחחחחח, אבל... חחחחחחחח.

 

תכלס - אם הוא רוצה לנצל את כל התקציב - אין מענה יותר "עגול" מלנד קרוזר בתקציבים שלו. הוא מספיק נוח בכביש, מצוין בשטח גם מבחינת איכות חיים בנסיעה בתנאים מאתגרים (שזה לא עניין של מה בכך כי אחרי הפעם הראשונה שתסיים 5 ק"מ של קורדרוי בטנדר עם כל עמוד השדרה שלך ששינה מצב צבירה לערימת אבק על המושב, אתה כנראה תפסיק לרדת לשטח).

אם הוא רוצה משהו עם עוד יותר יכולות שטח ומוכן לוותר על אופי בכביש, באותו תקציב יש את הרנגלר רוביקון הארוך. פה יש גם את היתרון של יבוא מקביל של אוטו מקס. 

יש גם את הברונקו, שראיתי כמה עדויות על fuck-ups בתכנון (נשבר איזשהו משהו שנראה כמו מוט מקשר או trailing arm או משהו דומה, לא זוכר בדיוק, ראיתי את זה די מזמן), אבל לא משהו בלתי פתיר, מניח שזה התגלה די מהר וייפתר. אין לי ניסיון איתו אבל ממה שאני קורא אצל אנשים שאני סומך על דעתם, הוא נפלא. 

 

אם הוא לא רוצה לנצל את כל התקציב, הפורסטר כאמור אחלה רעיון אם היכולות שלו מספקות. כיוון אחר יכול להיות האאוטבק, שיהיה קצת פחות טוב בשטח, אבל.... וואלה לא יודע במה הוא יותר טוב, חוץ מזה שהוא סטיישן, שזה הופך אותו להכי טוב by default. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל יותר נכון לומר שהפורסטר הוא כביש-שביל מאשר שטח, לא ?
לא הבנתי מה הקשר פורסטר בכל הסיפור, או שאני טועה (במחילה).

אז... או שהשטח שהוא מדבר עליו זה לא יותר משביל שמוביל לאיזה אתר קמפינג מסודר (שכל פרייבט יגיע אליו) או שבגלל שהוא חושש מגניבות (לא רוצה לישון עם עין פקוחה כל הזמן) הוא נאלץ להתפשר על משהו פחות "גניב" (אבל אז יש סיכוי שהוא בכלל לא יגיע לאן שהוא רוצה להגיע שהוא אמר לנו שהוא רוצה להגיע אליו :-P :-P :-P )

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא ממש לא רוצה לנצל את כל התקציב, אבל יש לו תקציב דיי מכובד אם צריך. 

 

מבחינת לאן להגיע, הוא יסתפק בשבילי 4 על 4 רגילים. הוא לא מחפש לעשות משחקי עבירות רק בשביל הקטע (כמריר וכד׳). מהיכרותי איתו הוא יסתובב בעיקר בדרום ופחות בצפון (אוהב מדבר), מעבר לזה קשה להגיד מראש.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, איציק נ. כתב:

@פבל יותר נכון לומר שהפורסטר הוא כביש-שביל מאשר שטח, לא ?

אם יודעים לנצל אותו, לפורסטר יש יכולות שטח לא מבוטלות שיספיקו ל-90% מהאנשים ב-90% מהמקרים. 

אבל אל תיקח את המילה שלי, הנה - תקרא מה יואב אמר (כאילו... יש שם גם את המילה שלי, אפילו די הרבה מהן, אבל הבנת למה אני מתכוון :D)

https://carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3315/מבחנים/סובארו-פורסטר-במבחן---חבילה

 

 

רגע רגע רגע רגע רגע!!!!!

הוא צריך כזה

אני לא יודע כמה החדש עולה, כי כאן אין מחירים, אבל להרים טלפון זה בחינם...

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 795 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...