Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שוחק את הגיר?


שליקו99
שימו לב! השרשור הזה בן 938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא הבנתי את השאלה.

אתה מבין את עצמך?

עריכה אחרונה על ידי איצי בר

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש בגיר שוחק אותו. אם אתה רוצה לשמור עליו, אל תשתמש בו.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם פות"ש רוצה להבין אילו פעולות של הנהג או מאפיינים של הרכב מגבירים בלאי בגיר, כדאי לציין באיזה סוג גיר מדובר - ידני, אוטומטי פלנטרי, רציף, או רובוטי חד/דו מצמדי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, איצי בר כתב:

אני לא הבנתי את השאלה.

אתה מבין את עצמך?

מה קורה מכנית שמגביר את הבלאי בגיר, שאלה טכנית

לפני כשעה, ronrcz כתב:

אני משער שהוא בעלים של רכב עם DSG ורוצה להימנע ממפגש מהקלקולים של הגיר.

חלילה, מאזדה 3 2016

לפי מה שקראתי הגיר האוטומטי קצת רגיש אז אני רוצה לדעת איך אפשר לשמור עליו

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שכוונה היא למכלול הגיר ולא רק הגיר עצמו.

המכלול כולל את המצמדים או ממיר המומנט בפלנטרי, ומכלולי הגיר המורכבים ממערך של גלגלי שיניים בקטרים שונים בהתאם ליחסי ההעברה. בגיר רציף יש חגורה הנעה על פני שני חרוטים במקום מערך גלגלי שיניים שקובע את יחסי ההעברה.

 

עיקר השחיקה נובעת מצורת הנהיגה, והיא במכלול המצמדים. נזק לגיר עצמו נובע מהרעבת שמן שגורמת לשחיקת שיניים במכלול הגיר, או התחממות והתרחבות הרצועה בגיר רציף. 

ממיר מומנט נשחק גם כן מהרעבת שמן או אבדן צמיגות. לכן בגיר פלנטרי עם ממיר מומנט, מעקב אחר כמות השמן, החלפת שמנים במידת הצורך והקפדה על שימוש במסננים איכותיים, תאריך את חייו למאות אלפי קילומטרים.

 

גם גיר פלנטרי ניתן "להרוס" בזמן קצר, בנהיגה אגרסיבית הגורמת להתחממות השמן ולירידה בצמיגות. ומכאן ועד הרס גלגלי שיניים הדרך ישרה.😉  

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שוחק גיר אוטומטי.

 

1. מעברים מרובים בין PRND. אם אתה עומד ברמזור, תישאר עם D וברקס לחוץ.

 

2. התחלת נסיעה עם גז ברצפה.

 

3. דירדור על N.

 

4. מעבר בין D לR להיפך לפני עצירה מוחלטת. יצא לי כמה פעמים לנסוע עם מישהי, שבתמרוני חניה הייתה עושה ככה, רציתי לבכות.

 

5. אי הקפדה על החלפת שמן לפי הוראות היצרן.

 

6. נסיעה. בגיר אוטומטי יש פדי חיכוך ועוד חלקים שיישחקו כך או כך מתישהו.

 

 

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אאל"ט, חלקי הגיר נעים בלי לקבל שימון שמגיע כשהמנוע מסובב את הממיר מומנט.

 

זה גם למה אסור לגרור רכב אוטומטי כשגלגלים מניעים מסתובבים.

 

חוץ מזה, כשאתה מידרדר על ניוטרל, יש לך פחות שליטה על הרכב.

 

גם למה כן לעשות דבר כזה? זה לא יחסוך לך דלק או משהו.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשכח שאתה מדרדר על N, אין לך את העצירה של המנוע שבולם אותך מלעבור מהירות, 

אני לדוגמא האוטו שלי מוגבל ל146 ק"מ, בירידות מי-ם על N ניסיתי פעם וזה עבר מאוד יפה! (מקווה שאין כאן שוטרים בפורום, גדלתי מאז זה היה כשהיתי נהג חדש,)

חוץ מזה שלכולם יש אשליה שכשאתה מדרדר על N זה חוסך דלק, "אשליה" אבל אנשים חושבים כך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 41 דקות, vadim6385 כתב:

מה שוחק גיר אוטומטי.

 

1. מעברים מרובים בין PRND. אם אתה עומד ברמזור, תישאר עם D וברקס לחוץ.

 

2. התחלת נסיעה עם גז ברצפה.

 

3. דירדור על N.

 

4. מעבר בין D לR להיפך לפני עצירה מוחלטת. יצא לי כמה פעמים לנסוע עם מישהי, שבתמרוני חניה הייתה עושה ככה, רציתי לבכות.

 

5. אי הקפדה על החלפת שמן לפי הוראות היצרן.

 

6. נסיעה. בגיר אוטומטי יש פדי חיכוך ועוד חלקים שיישחקו כך או כך מתישהו.

 

 

 

אינפורמטיבי ומעניין, תודה!

עוד שאלה, אמרו לי כאן בפורום שהדרך הנכונה להעביר רכב למצב חנייה היא להעביר קודם כל לניוטרל, להרים בלם חנייה ורק אז להעביר לפארק.

על מנת שמה שבולם את הרכב הוא לא הגיר.

זה היה נשמע קצת מוזר

הרכב לא מזהה שאמברקס מורם ומשתמש בו כדי לבלום במקום בגיר? 

האם צריך קודם כל להרים אמברקס לפני שאני מעבר על פארק?

אז אם הבנתי נכון, לדוגמא אני החניתי ואני בהילוך רוורס, אני צריך להוריד לניטרל, להרים אמברקס ורק אז להעביר לפארק?

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב עוד דבר שהורס את הגיר - מעבר לP לפני עצירה מוחלטת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 38 דקות, שליקו99 כתב:

 

אינפורמטיבי ומעניין, תודה!

עוד שאלה, אמרו לי כאן בפורום שהדרך הנכונה להעביר רכב למצב חנייה היא להעביר קודם כל לניוטרל, להרים בלם חנייה ורק אז להעביר לפארק.

על מנת שמה שבולם את הרכב הוא לא הגיר.

זה היה נשמע קצת מוזר

הרכב לא מזהה שאמברקס מורם ומשתמש בו כדי לבלום במקום בגיר? 

האם צריך קודם כל להרים אמברקס לפני שאני מעבר על פארק?

אז אם הבנתי נכון, לדוגמא אני החניתי ואני בהילוך רוורס, אני צריך להוריד לניטרל, להרים אמברקס ורק אז להעביר לפארק?

כשהגיר בp בלי בלם יד, המשקל של הרכב מפעיל כח על הגיר. כשאתה מרים בלם יד, הבלמים מחזיקים את המשקל של הרכב והבלימה של הגיר זה עוד תוספת לאבטח את הרכב במקום. 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 938 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...