Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב כאפיק השקעה.


Emanuel5
שימו לב! השרשור הזה בן 1299 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אנוכי ועוד מספר חברים שוקלים מספר אפיקי השקעה,  אחד הרעיונות שעלה הוא קניית רכב שערכו יעלה עם הזמן.

מתברר שיש לא מעט רכבים כאלו.

 

התקציב לרכב עד 100K יורו (הרכב ירכש ויאוחסן בגרמניה)

טווח ההשקעה הרצוי עומד על 5-10 שנים.

 

עלו מספר רכבים על הכוונת.

כרגע האופציה המובילה הינה פורשה 911  טורבו (996) , ידנית, משנות ה 2000 המוקדמות (כנראה קבריולט).

 

אשמח לשמוע דעתכם על הרכב הנ''ל ואולי רכבים אחרים ששווה להכניס לרשימה.

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה כי שרשורי החופש הגדול\סגר לא נגמרים.

 

וברצינות - האם אתה מכיר את שוק הרכב הגרמני? האם יש לך מושג לגבי עלויות האחסנה ואחזקת הרכב? האם יש מי שיטפל ברישוי התקופתי של הרכב? עלויות ביטוח?

  • רעיון גרוע 6
  • משעמם 3
  • רעיון טוב! 3
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מישהו רוצה למכור אחרי 5 והשני אחרי 10 שנים - מה עושים ?

על שם מי נרשם הרכב ?

איך מעבירים את הכסף הלוך וחזור ?

מה בנוגע למיסוי על הרווח כאן ושם ?

איך קונים את הרכב ? מגיעים לשם ? אם לא, איך מבטיחים שלא מוכרים לכם אוויר ?

 

לדעתי האישית - אתם טרף קל לנוכלים, דגי רקק עשירים ששוחים באוקיינוס שהם לא מכירים.

לדעתי כדאי לשקול חלופות שמצריכות הרבה פחות כאב ראש ועם פוטנציאל רווח גבוה הרבה יותר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התיחסתי למצב כאילו פות"ש הוא יוזם העסקה.

 

אם מדובר בעסקה שהוצעה לו הרי שהייתי מתיחס כמו לכל ההצעות לרכבים ישראליים שמאוחסנים באירופה וצריכים הובלה לארץ, תרמית מוכרת וידועה.

 

ועניין טכני קטן - נכול להיום כמעט אף מדינה אירופית לא מכניסה ישראלים לגבולותיה, כך שהאפשרות לטוס לגרמניה לצורך ביצוע העסקה (עוד עלות לא מבוטלת) לא קיימת, וכנראה לא תהיה קיימת עוד זמן רב.

  • רעיון גרוע 1
  • משעמם 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

די, ספריאל, אפשר לענות בצורה עניינית גם בלי הטון המחנך הזה שלך.

 

מבחינה היסטורית, רק מכוניות נדירות _באמת_ עלו בערכן. ב-99 אחוז מהמקרים מדובר באקזוטיות שנמכרו בעשרות או מאות עותקים לכל היותר.

עם כל הכבוד ל-911, מדובר במכונית "המונית" מדי :-)

תנסה להרכיב עם החברים רשימה רצינית של מכוניות שהערך שלהן עלה באמת (ולא בכמה עשרות אחוזים) ותחזור לפה עם המחירים (רמז - 6 אפסים לפחות, ושמות בקליבר של מקלארן, בוגאטי ושות').

אני לא חושב שזה רעיון כזה גרוע, אבל זאת כן השקעה מאוד גבוהה עם מרכיב רציני של ספקולטיביות. במקרה של האקזוטיות למיניהן, המחירים שאתה רואה הם לא של אוטו שהוזנח במחסן, אלא של אוטו שקיבל מדי פעם טיפולים תקופתיים - ואצל האקזוטיות מדובר בסכומים מטורפים.

היה על זה לפחות פרק אחד בטופ גיר ז"ל ובתוכניות אחרות - אצל אקזוטיות יש לרוב חלקים שצריך להחליף אחרי מספר שנים/חודשים בלי שנסעת אפילו ק"מ אחד, פועל יוצא של חלקים מתכלים ששלפו ממחסנים של מכוניות מירוץ וכיו"ב.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובות כאן דיי מפתיעות ולא לטובה.

 

לגבי רישום הרכב - תפתח שותפות מוגבלת , הרכב ירשם על שם השותפות.

אחסנה - יאוחסן במקום יעודי רחוק מפגעי מזג האוויר תחת אבטחה 24/7 ,  יחד עם עוד לא מעט רכבי אספנות ורכבי על נוספים, הנושא סגור.

ביטוח, טיפול ורישוי כל אלו זוטות, חלקן אף לא רלוונטיות, הנושא סגור.

מיסוי , בשביל זה קיים רו''ח.

 

רכבים שערכם כבר עלה, לא ממש מעניינים, המטרה היא רכב עם ערך "נמוך" שערכו צפוי לעלות, כמו כל השקעה ישנו סיכון שהתחזית לא תתממש זה ברור.

השותפים המדוברים כולם חובבי רכב, אני "הפחות מבין" מכולם.

 

במידה וישנן תגובות ענייניות לגבי הרכב המדובר אשמח לשמוע, ברור ש 911 טורבו אינו רכב על או אקזוטי במיוחד היום, במידה וכן היה , מחירו לא היה באיזור ה 90 אלף יורו, אלא הרבה צפונה, האם המצב עשוי להשתנות עוד 10 שנים, מבינים ממני חושבים שכן ואשמח לשמוע דעות נוספות.

 

תודה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Emanuel5
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הדגם אישית, אבל יצא לי לקרוא ולשמוע כמה וכמה פעמים על כשל במיסב, כפי שמופיע באתר הזה.

יש גם סקירה של דגם הטורבו על ידי דאג דמאורו , שם הוא דואג לציין את זה ועוד כמה דברים בנוגע לאחזקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לדוגמאות לרכבים שמחירם עלה משמעותית ושלא היו רכבים אקזוטיים כבר ברגע שהחל יצורם, או רכבים שמחירם עלה משמעותית כאשר יוצרו יותר מ- 100 אלף יחידות.

עריכה אחרונה על ידי BarryG
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעתיים, Emanuel5 כתב:

פורשה 911  טורבו (996) , ידנית, משנות ה 2000 המוקדמות (כנראה קבריולט).

 

לפני 55 דקות, Emanuel5 כתב:

במידה וישנן תגובות ענייניות לגבי הרכב המדובר אשמח לשמוע

 

 

לדעתי אתה הולך להפסיד כסף והרבה 

זה לא דגם קלאסי ולא דגם נדיר.

 

אבל לדעתי אתה בכיוון הנכון רק לא בעשור הנכון.

אני הייתי הולך על Porsche 930 3.3 Turbo דגם קופה ידני.

שיוצרו בין השנים 78-89 במיוחד על הדגמים מאמצע עד סוף שנות ה-80 

לדעתי זה רכב קלאסי שערכו בטווח של 5-10 שנים יעלה משמעותית

אפשר בטווח התקציב לרכוש אחת שמורה במצב מעולה שתעלה את ערכה.

 

ראה כאן:

https://www.autoscout24.com/lst/porsche/930?sort=price&desc=0&ustate=N%2CU&size=20&page=1&atype=C&

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להרוויח ממכונית זה לקנות מכונית במצב רע, לתקן לבד וישר למכור.

אין בארץ מכונית שבאמת אפשר לקנות ולמכור בטוח ברווח.

אפילו במכוניות על יש הוצאות גבוהות של אחזקה ולא בטוח שתרוויח לאורך זמן.

מקלארן F1 כולם אומרים איך עלו המחירים, תקשיב לו כמה עולה להחזיק את האוטו

 

  • אהבתי 1

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הסיפור הזה מזכיר מאוד את עלילת הסרט הישראלי "מטאליק בלוז".

https://he.wikipedia.org/wiki/מטאליק_בלוז

 

דעתי היא שלא הייתי שם את הכספי על קרן הצבי, בעיקר אם אני הבחור עם הידע המועט בחבורה.

עריכה אחרונה על ידי Mr.Hybrid
  • רעיון טוב! 1

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 43 דקות, BarryG כתב:

אשמח לדוגמאות לרכבים שמחירם עלה משמעותית ושלא היו רכבים אקזוטיים כבר ברגע שהחל יצורם, או רכבים שמחירם עלה משמעותית כאשר יוצרו יותר מ- 100 אלף יחידות.

 

תגדיר משמעותית, לפי איזה בנצ׳מרק?

דאטסון 240Z שנמכרה ב$3,526 בשנת 1971 (שווה ערך ל$22,600 היום), נמכרה בינואר השנה תמורת $310,000. על פניו נשמע הרבה, בפועל זו תשואה של קצת יותר מ5% בשנה.

 

לפי האתר הזה יוצרו יותר מ160,000 יחידות מה240Z. הבעיה זה למצוא אחת שמורה כמו הנ״ל.

 

פות״ש- אני לא הייתי נכנס להשקעה לא נזילה עם שותפים ללא אופק ותשואה מוגדרים. רק לבד.

כשאנשים מדברים על השקעות, אני מבקש מהם להתחיל מהסוף- כמה אתה רוצה להרוויח, ובתוך כמה זמן?

 

עוד כיוון מחשבה זה לקחת השראה מסדנאות כמו Singer ו-Theon Design שמתמחות בשיפוץ ושחזור פורשה משנות ה70-80. ממליץ לך לשבת כשתראה באיזה מחירים סינגר מוכרים את הפורשה שלהם.

 

כתבת שהחברים חובבי רכב, תבקש מהם רשימה של רכבים פוטנציאלים. לא נשמע שעומד מחקר מעמיק מאחורי הבחירה ב996.

 

אין לי ככ מושג אבל ביקשת הימור, אני הייתי קונה AMG GT ושוכח ממנה להרבה שנים טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, עידן. כתב:

 

תגדיר משמעותית, לפי איזה בנצ׳מרק?

דאטסון 240Z שנמכרה ב$3,526 בשנת 1971 (שווה ערך ל$22,600 היום), נמכרה בינואר השנה תמורת $310,000. על פניו נשמע הרבה, בפועל זו תשואה של קצת יותר מ5% בשנה.

מובן ש- 5% לשנה לפני הוצ' אחזקה/שמירה לא עושה שום שכל ביחס לסיכון.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעתיים, BarryG כתב:

אשמח לדוגמאות לרכבים שמחירם עלה משמעותית ושלא היו רכבים אקזוטיים כבר ברגע שהחל יצורם, או רכבים שמחירם עלה משמעותית כאשר יוצרו יותר מ- 100 אלף יחידות.

 

בבקשה, טויוטה סופרה mk4 (הדגם מ1994-2002)

 

היום אקזמפלרים שמורים נמכרים ב80-100 אלף דולר, יותר ממה שעלתה כשהייתה חדשה.

 

 

ויש עוד מכוניות ספורטיביות יפניות משנות ה90:

 

ניסן סקייליין GT-R

הונדה NSX

מזדה RX-7

ניסן סילביה

טויוטה קורולה AE86

סובארו אימפרזה GT

מיצובישי 3000GT

מיצובישי איוו לדורותיה

הונדה סיוויק/אינטגרה/אקורד טייפ R

 

וזה לא כי הן היו נדירות, פשוט רובן הורדו מהכביש במירוצים או בניסיונות שיפורים כאלה ואחרים, או סתם בתאונות.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, vadim6385 כתב:

 

בבקשה, טויוטה סופרה mk4 (הדגם מ1994-2002)

 

היום אקזמפלרים שמורים נמכרים ב80-100 אלף דולר, יותר ממה שעלתה כשהייתה חדשה.

 

יש הבדל בין "עולה יותר היום" ל- "מחירה עלה משמעותית". בתכל',ס הייתי צריך לדייק יותר בשאלה, יותר נכון היה לשאול מציגה תשואה גבוהה (לפחות דו ספרתית). 

לפי זה:

https://garagedreams.net/car-facts/how-much-did-the-toyota-supra-mk4-cost-new

המחיר היה בערך 50 אלף במחירי היום כחדשה. כעבור 20 שנה עולה פי 2, זאת תשואה של בערך 3.5% לשנה, לפי עלויות אחסון... גרוע בתור השקעה (אחלה בתור אוטו 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...