Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס אקטיב X - ביקורת רכב אישית


YairZov
 שיתוף
עוקבים 21

פוסטים מומלצים

סקירה מעולה. שתי שאלות:

1. יש לך זיהוי תמרורים? מוזר, בst line אין זיהוי תמרורים. אגב, גם במפרט של שני הדגמים מופיע שאין זיהוי. 

2. מוזר באמת. אכן שינו את מרווח הטיפולים. כשאני רכשתי זה היה24 חודשים או 30 ק"מ. מעניין איך אני צריך לנהוג? לפי הנחיות חדשות או ישנות? 

 

 

עריכה אחרונה על ידי print
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

היי חברים, כפי שרשום בכותרת, לפני כחודש רכשתי פורד פוקוס גרסת אקטיב X. ארשום כאן סקירה קטנה, כאשר אתם מוזמנים לשאול מה שתרצו בנוגע לרכב.   אז ככה, לפני הכל - למי הרכב מתאים? או יותר נכון..

צהרים טובים לכולם ושנה טובה. החלטתי להפוך את דיון הביקורת הזה לדיון מתעדכן שכן עם הזמן אני מגלה אספקטים חדשים בנוגע לרכב (לטובה ולרעה) – דברים שבביקורות רכב לא ניתן להבחין וחלקם מופיעים עם הזמן.

שלום לכולם. אני קורא בפורום הזה שנים רבות ולאחרונה החלטתי להצטרף כחבר פעיל יותר, במיוחד לאור השרשורים המאוד אינפורמטיביים על הפוקוס החדשה. בשרשורים האלה יש המון מידע חשוב שמאוד שממש עוזר למי שנמצא במצ

תמונות שפורסמו בשרשור

1. יש זיהוי תמרורים באקטיב איקס. ראיתי את זה ברכב מבחן וזכרתי שזה לא מפורסם במפרט אז שאלתי את הנציג מה קורה עם זה. הוא אמר שאכן יש את האופציה הזאת בדגם הזה, והם בחרו שלא לפרסם אותה כי לטענתו היא לא עובדת טוב. לא יודע על מה הוא מדבר, אצלי זה עובד מעולה. יש אפילו מגביל מהירות חכם שמסתמך על זה ומוריד מהירות בהתאם למה שהוא מזהה.

 

2. הכי טוב זה לפנות לשירות שלהם ולשאל. אני מניח שיגידו לך שההנחניות שונו ואתה צריך לעשות כל שנה או 15 אלף ק"מ, לא הגיוני שיהיו בארץ רכבים שיעשו ככה ואחרים שיעשו אחרת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Olegis כתב:

תיבת הילוכים לא הכי מוצלחת, עושה רושם שהיא לא יודעת לבחור את ההילוך הנכון בחלק מהמצבים (במיוחד בנסיעה בעיר ב-40-50 קמ"ש) ומטפסת בהילוך מהר מדי. זה גורם למנוע לעבוד בסל"ד נמוך מאוד, מה שמביא מדי פעם לרעידות פה ושם. התחושה היא כמו שמשלבים להילוך 3 או 4 ישר מההילוך הראשון בתחילת הנסיעה (נגיד ברכב ידני). המנוע עדיין סוחב יופי, אבל מרגישים שזה לא ההילוך האופטימלי. במהירויות הבינעירוניות לא נתקלתי בתופעה הזאת, הכל חלק וטוב.

לא בטוח שהבעיה היא בתיבת ההילוכים, הרעידות נובעות מכך שמדובר במנוע שלושה צילנדרים שמטבעו רועד ולא מאוזן. ברכבי 3 צילינדרים אחרים שאני מכיר, רעידות שבתחילת חיי הרכב היו מינוריות והופיעו רק במצבים מסוימים הופכות עם הזמן לטורדניות. זאת מאחר ולאחר מספר עשרות אלפי קילומטר, תושבות המנוע כבר לא 100%, יש קצת פיח במנוע, ההצתה לא מושלמת וכו'.

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^ למרות שבכללי הייתי מסכים איתך לגבי מנוע 3 צילינדרים - אני לא חושב שברכב הזה זו הבעיה. המנוע מאוזן בצורה מדהימה - בשום שלב אני לא מרגיש רעידות, פרט לנסיעות בינעירויות בהן אני משייט על הילוך אחרון והמנוע עובד על 1500-1800 סל"ד, זה מרגיש כאילו הוא עומד להשתנק (זה פחות גרוע מכפי שזה נשמע כי הרעידות מינוריות). פרט לזה, בנסיעה עירונית זה קורה לעיתים נדירות מאוד על מצב eco, שכן במצב ספורט כמעט אף פעם המנוע לא יורד מאלפיים סל"ד.

 

@Olegis אני מסכים עם רוב הדברים שרשמת, מה שכן:

  1. גם אני עברתי לרכב הזה מסוזוקי SX4 האצב'ק (2009). לגבי שדה הראייה אני מסכים איתך, אבל זכור שבסוזוקי הייתה לך קורה כפולה מקדימה וזה הפריעה בצורה משמעותית לשדה הראייה. רק כשעברתי לפורד, הבנתי כמה זה הפריע לי ברמה שבכיכרות אני לא צריך להזיז את הראש ימינה כדי לראות האם יש רכב משמאלי שהקורה הכפולה מסתירה.
  2. לרכב יש 8 הילוכים, זה הרבה. הגיר לא באמת מתבלבל, הוא פשוט מעביר הילוכים כל רגע וההעברות לא ממש עדינות (ביחס לסוזוקי למשל). בסוזוקי היו רק 4 הילוכים וכמעט אף פעם לא היו קפיצות עקב מעבר הילוכים כמו בפורד. לכן, לרוב כשאני בעיר אני נוסע על מצב eco שמצד אחד מעלה מהר הילוכים, אז מצד שני לא תהיה קפיצה גדולה בהורדת הילוך אם תלחץ חזק יותר על הגז שכן במצב זה הדוושה פחות רגישה.
  3. לגבי המולטימדיה - מסכים, אבל מה שאני לרוב עושה זה פשוט מחכה כ-30-60 שניות, כמעט תמיד השעה מסתדרת ואז אני מחבר את הפלאפון. גם לי לא ברור מה נסגר עם זה, זה באג מאוד בסיסי שאמור להיות מאוד קל לתקן אותו.
  4. לגבי עניין הטיפולים - זה מאוד מאוד מוזר לטעמי. ברושור המקורי (זה שיש לי) רשום "טיפול כל 30,000 ק"מ או 24 חודשים המוקדם מבינהם". כעת, רשום "טיפול לפי הודעה בלוח השעונים או 15,000 ק"מ או 12 חודשים, המוקדם ביניהם". אברר זאת מולם, אם מישהו כבר בירר - אשמח שירשום כאן למה. בכללי, אמליץ גם ככה לטפל כל שנה.
  5. עניין זיהוי התמרורים - גם אצלי עובד מעולה עד לרמה שאני אפילו קצת בהלם שזה זיהה איזה תמרור עקום ומחוק בשעות הערב.

בכל מקרה לכל מי שקורה על הבעיות הללו - אכן מדובר על בעיות שהן קצת מעצבנות (במיוחד כשהיה אפשר לפתור אותן בקלות מראש), אך עדיין לנסוע ברכב הזה זה פשוט תענוג רצוף (לחובבי נהיגה כמובן), עד כה לא מתחרט אפילו טיפה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, נושא הרעידות לא קיים בst-line, לא יודע מה ההסבר לזה,

אך לא הבנתי איך יש לך זיהוי תמרורים לא חושב שיש לי את זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האם יש דברים בגו או שזה RTFM?

image.png.6052972e993d735be1e93feb67bcacc5.png

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה מעניינת, רק שכדאי גם לציין שהוא מבקש, בלי להתבלבל לשניה, 127,000₪ על רכב שלפחות עד לאחרונה נמכר ב-126,000₪, וזה אחרי שהוא משמיץ אותו במודעה וטוען שהוא מוכן להפסיד כסף. כן, בוא תן לי לשלם יותר על רכב בעייתי שהוא גם יד שניה.

 

לדעתי אפשר לתייג את המקרה הזה כ"הזיה כללית".

  • אהבתי 2

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 שעות, שי כתב:

לא בטוח שהבעיה היא בתיבת ההילוכים, הרעידות נובעות מכך שמדובר במנוע שלושה צילנדרים שמטבעו רועד ולא מאוזן. ברכבי 3 צילינדרים אחרים שאני מכיר, רעידות שבתחילת חיי הרכב היו מינוריות והופיעו רק במצבים מסוימים הופכות עם הזמן לטורדניות. זאת מאחר ולאחר מספר עשרות אלפי קילומטר, תושבות המנוע כבר לא 100%, יש קצת פיח במנוע, ההצתה לא מושלמת וכו'.

 

זה לא המקרה פה, הרעידות המובנות של מנוע 3 צילינדרים לא מורגשות פה בכלל. גם בעמידה וגם כשהמנוע קר - אין כלום. מקסימום שומעים טרטור חלש בבוקר כשהמנוע קר.

אני מדבר על רעידות של סל"ד נמוך מאוד שנגרמות ככל הנראה ע"י בחירת הילוך גבוה מדי. כמו שמרגישים ברכב עם גיר ידני, כשבמקום הילוך 2, נניח, משלבים 3 או 4.

 

לפני 18 שעות, YairZov כתב:

 

@Olegis אני מסכים עם רוב הדברים שרשמת, מה שכן:

  1. גם אני עברתי לרכב הזה מסוזוקי SX4 האצב'ק (2009). לגבי שדה הראייה אני מסכים איתך, אבל זכור שבסוזוקי הייתה לך קורה כפולה מקדימה וזה הפריעה בצורה משמעותית לשדה הראייה. רק כשעברתי לפורד, הבנתי כמה זה הפריע לי ברמה שבכיכרות אני לא צריך להזיז את הראש ימינה כדי לראות האם יש רכב משמאלי שהקורה הכפולה מסתירה.
  2. לרכב יש 8 הילוכים, זה הרבה. הגיר לא באמת מתבלבל, הוא פשוט מעביר הילוכים כל רגע וההעברות לא ממש עדינות (ביחס לסוזוקי למשל). בסוזוקי היו רק 4 הילוכים וכמעט אף פעם לא היו קפיצות עקב מעבר הילוכים כמו בפורד. לכן, לרוב כשאני בעיר אני נוסע על מצב eco שמצד אחד מעלה מהר הילוכים, אז מצד שני לא תהיה קפיצה גדולה בהורדת הילוך אם תלחץ חזק יותר על הגז שכן במצב זה הדוושה פחות רגישה.
  3. לגבי המולטימדיה - מסכים, אבל מה שאני לרוב עושה זה פשוט מחכה כ-30-60 שניות, כמעט תמיד השעה מסתדרת ואז אני מחבר את הפלאפון. גם לי לא ברור מה נסגר עם זה, זה באג מאוד בסיסי שאמור להיות מאוד קל לתקן אותו.
  4. לגבי עניין הטיפולים - זה מאוד מאוד מוזר לטעמי. ברושור המקורי (זה שיש לי) רשום "טיפול כל 30,000 ק"מ או 24 חודשים המוקדם מבינהם". כעת, רשום "טיפול לפי הודעה בלוח השעונים או 15,000 ק"מ או 12 חודשים, המוקדם ביניהם". אברר זאת מולם, אם מישהו כבר בירר - אשמח שירשום כאן למה. בכללי, אמליץ גם ככה לטפל כל שנה.
  5. עניין זיהוי התמרורים - גם אצלי עובד מעולה עד לרמה שאני אפילו קצת בהלם שזה זיהה איזה תמרור עקום ומחוק בשעות הערב.

בכל מקרה לכל מי שקורה על הבעיות הללו - אכן מדובר על בעיות שהן קצת מעצבנות (במיוחד כשהיה אפשר לפתור אותן בקלות מראש), אך עדיין לנסוע ברכב הזה זה פשוט תענוג רצוף (לחובבי נהיגה כמובן), עד כה לא מתחרט אפילו טיפה.

 

1. מבחינתי, ב-SX4 היה שדה ראיה פנטסטי - שמשות ומראות גדולות מאוד ביחס למה שיש היום במכוניות. הקורה הכפולה לא הפריעה לי בכלל, יכול להיות שזה עניין של איפה יושבים ביחס להגה. בפוקוס כל החלונות קטנים יותר והאוטו עצמו גדול יותר, אז זה יוצר אצלי קושי מסויים של הסתגלות. בסופו של דבר זה עניין של הרגל.

 

2. אין לי קפיצות בהעברת הילוכים, הכל עובר מאוד חלק. דווקא בסוזוקי היו לי העברות לא חלקות, במיוחד בין הילוכים נמוכים בהאצות. אם הייתי לוחץ כמו שצריך, הייתה ממש קפיצה בין 1 ל-2. בפוקוס הכל חלק מאוד.

 

3. מולטימדיה - מבאס ברמות. לפעמים זה מסתדר אחרי דקה-שתיים של נסיעה ולפעמים לא. למשל היום השעון התחיל מ-03:00 ולא הסתדר עד שלא איתחלתי את המערכת מחדש (כפתור הדלקה + כפתור העברת שיר או תחנה קדימה). במקרים מסוימים גם זה לא עוזר. האקראיות הזאת לא מאפשרת "לפתח" שיטה להתגבר על זה... מקווה שייצא עדכון בקרוב שיסדר את זה.

 

4. טיפולים - בכל מקרה תיכננתי להחליף פילטרים ושמן כל שנה, גם אם היו ממליצים על טיפולים כל שנתיים. שנתיים נראה לי מוגזם, במיוחד אם מתכננים להחזיק את הרכב כמה שנים טובות (6-7).

 

אכן, הרכב מאוד מהנה ואני לא מתחרט שקניתי אותו. רק העובדה שאני יכול לסיים כל עקיפה שאני מתחיל, שווה את הכל :-) . ברכבים הקודמים שלי זה לא היה טריוויאלי...

 

לפני 17 שעות, wildlands2019 כתב:

תתחדש, נושא הרעידות לא קיים בst-line, לא יודע מה ההסבר לזה,

אך לא הבנתי איך יש לך זיהוי תמרורים לא חושב שיש לי את זה.

 

תודה.

אני חושב שב-St-Line אין זיהוי תמרורים. גם באקטיב איקס אין, על הנייר - אבל קיים בפועל ועובד מעולה. הרווחנו :-) 

 

 

לפני 3 שעות, שי כתב:

האם יש דברים בגו או שזה RTFM?

image.png.6052972e993d735be1e93feb67bcacc5.png

 

לפי מה שקורה אצלי, הרדיו מופעל בעוצמה שבה הוא היה בעת כיבוי הרכב. אני לא משתמש בווטסאפ תוך כדי נהיגה, אז לא יודע בקשר לזה. 

לא ברור איזה הקלדות עושה הבחור לפני תחילת הנסיעה, הבעיה היחידה שיש במולטימדיה היא מה שתואר פה - שמדי פעם השעון מתאפס לשעה מוזרה ואז אנדרואיד אוטו לא מתחבר. חוץ מזה הכל טוב - המסך איכותי, שומעים טוב, התפריטים נוחים וברורים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, שי כתב:

האם יש דברים בגו או שזה RTFM?

image.png.6052972e993d735be1e93feb67bcacc5.png

 כמה לחיצות בשביל להתחבר לטלפון?

מאיפה המציא את זה,

אני מחבר את הכבל ומיד נכנס לוויז או ספוטיפיי תלוי מה בחרתי אחרון בפעם הקודמת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מכירה די הזויה.

א. בגלל מולטימדיה מוכרים רכב?

ב. אם התשובה על סעיף א חיובי מדוע לא בודקים לפני הרכישה את המולטימדיה? 

ג. הבעיה היחידה במולטימדיה- עדכון השעה.

ד. המודעה היחידה שראיתי ביד 2 בה המוכר מפרט הבעיות של הרכב, ובנוסף מבקש מחיר יבואן. 

ה.תקנו אותי אם אני טועה: מאיזו מערכת מולטימדיה ניתן להוציא ווטאפ? בגלל שאין שיחות ווטאפ מוכרים? מבצעים שיחה ללא ווטאפ!

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה יותר ככלי לפריקת תסכול מאשר מכירה אמיתית ולא בגלל המחיר, יש לא מעט מודעות עם מחירים פסיכיים, לא חדש, יותר בגלל פרטי המודעה שמנסים לשכנע למה אסור לקנות את האוטו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

עדכון בנושא צריכת הדלק. עד כה תדלקתי 4 פעמים וזה הולך ככה - 

תדלוק ראשון - 1 ל-13.5

תדלוק שני - 1 ל-14.6

תדלוק שלישי - 1 ל-11.3

תדלוק רביעי - 1 ל-11.6

 

בשניים הראשונים רוב הנסיעות היו בינעירוניות בשיוט נינוח בעיקר, עם קצת עומסים פה ושם. בשניים האחרונים יש הרבה יותר תנועה עירונית ופקקים. אני גם מרשה לעצמי ללחוץ קצת יותר חזק לפעמים, אחרי שהרכב עבר את שלב ההרצה.

 

בסה"כ הנתונים לא רעים, דומים מאוד למה שהיה לי ב-SX4, שצרכה משהו כמו 12-14 ק"מ לליטר - אבל עם רכב הרבה יותר חזק.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

זה דומה מאוד לגרף הצריכה שלי,

גם אני תדלוק ראשון היה סביב ה13 ומשהו, שני 14 ומשהו, ואחרי זה 11 ומשהו ומשם התחיל להתדרדר מהר מאוד שעכשיו הצריכה האחרונה שלי העירונית בלבד(ואני מדגיש ללא אפילו לחיצה אחת, ואני לא מגזים) קיבלתי צריכה מטורפת של 7.8 ק"מ לליטר, זה היה על מצב Normal וeco, לסירוגין, שוב אני מדגיש, נסיעה עירונית נינוחה ללא עומסי תנועה, האודי Q7 של אבא שלי עם 333 כ"ס עושה פחות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע, לא רושם את הנתון הזה.

 

@wildlands2019 - הרבה פעמים בנסיעה בעיר אני רואה צריכה רגעית גבוהה מאוד של 3-5 ק"מ לליטר, בעיקר בהאצות (מתונות מאוד) ביציאה מרמזור או בעליות. גם כשהמנוע קר (בנסיעות קצרות הוא בכלל לא מספיק להגיע לטמפרטורת עבודה טובה), הצריכה גבוהה מאוד. המנוע הזה כנראה אוהב דלק...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...