Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס אקטיב X - ביקורת רכב אישית


YairZov
 שיתוף
עוקבים 19

פוסטים מומלצים

צהרים טובים לכולם ושנה טובה.

החלטתי להפוך את דיון הביקורת הזה לדיון מתעדכן שכן עם הזמן אני מגלה אספקטים חדשים בנוגע לרכב (לטובה ולרעה) – דברים שבביקורות רכב לא ניתן להבחין וחלקם מופיעים עם הזמן. למי שיש גם את הרכב הזה - כמובן גם מוזמן לשפוך כל מני דברים שהוא שם לב אליהם.

אני כבר כמעט שלושה חודשים עם הרכב ועברתי כאלפיים ק"מ על הרכב הזה בנסיעה משולבת. הייתי אומר 70% מסך הנסיעות הן עירוניות, 30% מהזמן הן נסיעות בינעירוניות.
 

נסיעה בינעירונית:

  • צריכת הדלק מצוינת למנוע שכזה. הייתי אומר באזור ה-14-15 ק"מ לליטר, בנהיגה רגועה (עם בקרת שיוט במיוחד), על הילוך אחרון.
  • תמיד יש כח זמין, לא משנה מתי. עד היום לא הרגשתי שלרכב הזה חסר כח בשום אופן ולא צריך להגיע לסל"ד גבוה כדי לעוף על פני רכבים, פשוט תענוג.
  •  המנוע של הרכב מאוד מאוד שקט, כמעט חרישי. מה שכן - כל השאר לא ממש. אני שומע מעט את הצמיגים ואני כן שומע רעשי כביש, בכבישים שאינם "מושלמים". בהתחשב בזה שסוזוקי sx4 2009 שיש לי היא שקטה יותר (פרט לרעשי רוח) – מעט מאכזב.
  • בקרת השיוט עובדת טוב, הזחילה בפקקים – מצוינת, פשוט תענוג. עם זאת, הרכב לוקח הרבה יותר דלק בזחילה (כמעט פי 2), גם זה קצת מאכזב.
  • בנסיעה על הילוך אחרון (בין אם נהיגה רגילה או בקרת שיוט), כאשר הרכב משייט על 1800~ סל"ד - הרכב מעט רועד. כאשר מעלים מעט את המהירות והרכב מוריד להילוך שביעי והסל"ד מתאזן על איזור ה-2200~ - זה לא קורה. אני תוהה האם הבעיה היא בגיר (כלומר אולי עדכון תוכנה יפתור את זה), או שפשוט מדובר על מנוע 3 ציל' ואין ממש מה לעשות בנושא פרט להעלאת הסל"ד מעט. נתקלתי בעוד אנשים שזה קורה להם, לכן לא מדובר על הבעיה נקודתית ברכב שלי.

נסיעה עירונית:

  • צריכת הדלק לא טובה – בערך 8.5 ק"מ לליטר, על נהיגה שרובה במצב eco.
  • המצב הכי נוח לנהוג בו הוא eco. במצב זה ההעברות ההילוכים מעט עדינות יותר והגיר פחות מתבלבל.
  • בכללי, ההעברות ההילוכים הן לא עדינות. ניתן להרגיש הורדה/העלאה של הילוכים והיות ויש 8 מהם – מתקבלת איכות נסיעה מעט קופצנית. 8 הילוכים זה מעולה ותורם בסופו של דבר לחסכון בדלק – אבל ברכב הזה אני חושב ש-6 הילוכים היה טוב עוד יותר, על אחד כמה וכמה כשגם מרגישים שהגיר מעט מסרס את המנוע בכל מעבר של הילוך.

מערכת מולטימדיה:
אני משתמש כמעט תמיד באנדרואיד אוטו ולפעמים יש איתו בעיות – בין אם זה בגלל האפליקציה בפלאפון, בין אם זה בכלל הכבל – אבל זה משהו שאני מוכן לקבל. מה שאני לא מוכן לקבל זה שתי סיטואציות שנתקלתי בהן:

  1. השעון ברכב כל יום מתאפס ל-3:00 בלילה. בבוקר אני נכנס לרכב והשעון מראה 3:00. לאחר כמה דקות - לרוב השעה משתנה לשעה הנכונה, אבל לפעמים זה לא קורה. כשזה לא קורה, לא ניתן גם לחבר את הפלאפון עבור שימוש באנדרואיד אוטו, שכן הוא מציג הודעה שהשעה ברכב אינה מעודכנת. אם אני משנה ידנית לשעה התואמת לפלאפון - רק אז זה מתחבר. למה לעזאזל זה קורה?
  2. היה מקרה הזוי, שקרה פעם אחד. חיברתי את הפלאפון ואז ישר נתקתי כי רציתי לבדוק משהו. באותה נסיעה, הפלאפון לא התחבר לי שנית ומערכת המולטמדיה הדיפולטית התנהגה מוזר - היה דילאיי בהעברת הערוצים של הרדיו, כנ"ל של הווליום. אבל זה ניחא. הדבר ההזוי שקרה זה שכשיצאתי מהרכב ונעלתי אותו - מערכת המולטימדיה המשיכה לעבוד. חיכיתי כ-30 שניות, והיא עדיין עבדה ברכב כשהוא מכובה ונעול. בסופו של דבר שמתי על מיוט. כשיצאתי מיום העבודה לרכב - הנושא הסתדר ומאז זה לא קרה שוב. אני עדיין תוהה איך זה היה יכול לקרות?

איכות חומרים והרכבה:

  • שמתי לב שפורד קצת התקמצנו, אולי אפילו יותר מדי, בשורת המושבים האחורית של הרכב. הדפנות של הדלתות למשל נראות בעיצוב זהה כמו של הדלתות הקדמיות - אך בפועל עשויות מחומר פלסטיקי שמרגיש זול. זול מדי.
  • השטיחונים - מרגישים מאוד זולים ובסיסיים. הייתי שמח לקבל משהו איכותי וכנראה שגם עמיד יותר (אולי עם דפנות גומי וכדומה).
  • ישנה בעיה בחלון בצד של הנהג. כשאר פותחים אותו מעט, שומעים מעט תקתוקים. אחרי בדיקה קצרה, מדובר על הגומי שעוטף את החלון שעושה רעשים כאשר רוח מזיזה מעט את החלון. זה לא משהו קריטי, אבל זה משהו כזה בסיסי שקל להבחין בו לפני שמוציאים רכב מהייצור.
  • הגג של הרכב (מבחוץ) גמיש מכפי שחשבתי. גם כשאני מנקה אותו בצורה עדינה אני מרגיש תנודות ממנו.
  • בחלק מהגרסאות בחו"ל הרכב מגיע עם מגני-שוליים לדלתות. כשפותחים את דלת הרכב - השול קופצת החוצא כדי לא לפגוע ברכב/רכב שחונה ליד. בארץ זה לא מוצע, ולכן החורים מכוסים ע"י כיסויי פלסטיק. אותם כיסויי פלסטיק תפוסים ע"י לחץ, ולכן קל נורא להוציא אותם - או יותר נכון שיפלו. וזה מה שקרה לי כבר כמה פעמים. כנ"ל לגבי כיסויי הפלסטיק לתופסני מושב הבטיחות - שפשוט יוצאים מהמקום כל פעם ללא סיבה.

לסיכום עד כה:

  • נסיעה בינעירונית - סה"כ בסדר גמור, לרכב הרבה כח, הוא יחסית חסכוני, המנוע שקט, כן שומעים רעשי כביש/צמיגים/רוח.
  • נסיעה עירונית - לא כ"כ חסכוני, מצב eco לטעמי הוא המומלץ, הגיר לא מאוד עדין.
  • מערכת מולטימדיה - עושה יותר מדי בעיות מכפי שהיא הייתה אמורה לעשות, מניח שמדובר על תוכנה שלא עברה אופטימיזציה ו/או חומרה חלשה מדי למערכת שכזו.
  • איכות חומרים והרכבה - צריך לפטר מישהו ממחלקת QA בפורד, ומהר.

 

סיכום של הסיכום - אני עדיין אוהב נורא לנהוג ברכב (ואף מצפה לזה בכל פעם מחדש) ואני עדיין חושב שהוא נותן תמורה מדהימה עבור הכסף (ביחס לרכבים בארץ, כמובן). בסופו של דבר לכל רכב יש את הפאקים שלו - השאלה כמה פאקים יש, כמה פאקים יתווספו בעתיד ומה גודלו של כל פאק שכזה. עד כה לא הגעתי למצב של אכזבה מהרכב - אפילו לא קרוב, כנראה שכיום הייתי עושה את אותה בחירה. זה פשוט תמוה בעיניי איך דגם שהוא די "מפותח", דור רביעי, שמיוצר על-ידי חברה לא קטנה, עדיין כוללים פאקים נקודתיים וקטנים שניתן לפתור בלי בעיה.

  • אהבתי 1
  • מעניין 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

היי חברים, כפי שרשום בכותרת, לפני כחודש רכשתי פורד פוקוס גרסת אקטיב X. ארשום כאן סקירה קטנה, כאשר אתם מוזמנים לשאול מה שתרצו בנוגע לרכב.   אז ככה, לפני הכל - למי הרכב מתאים? או יותר נכון..

צהרים טובים לכולם ושנה טובה. החלטתי להפוך את דיון הביקורת הזה לדיון מתעדכן שכן עם הזמן אני מגלה אספקטים חדשים בנוגע לרכב (לטובה ולרעה) – דברים שבביקורות רכב לא ניתן להבחין וחלקם מופיעים עם הזמן.

שלום לכולם. אני קורא בפורום הזה שנים רבות ולאחרונה החלטתי להצטרף כחבר פעיל יותר, במיוחד לאור השרשורים המאוד אינפורמטיביים על הפוקוס החדשה. בשרשורים האלה יש המון מידע חשוב שמאוד שממש עוזר למי שנמצא במצ

תמונות שפורסמו בשרשור

חוות הדעת שלך מאוד זהה למכר שלי שקבל אקטיב טורר מהעבודה, מה שאני יכול להגיד שאצלי שונה:

1. הרעש, אצלי הרכב מאוד שקט, אפילו הכי שקט שהיה לי עד כה.

2. רעידות, אין לי בכלל רעידות.

3. נושא הטקטוקים מגומיית החלון, עדיין לא נתקלתי בזה.

 

לגבי המולטידיה, מכיר את נושא השעון, כדי לפתור את זה ברגע שזה נתקע, תחבר את הBT של הטלפון, אם לא עובד, תכבה ותניע מחדש זה יסתדר, אך בכל מקרה, הייתי במוסך בגלל זה, ואמרו לי שכבר חודש הבא אמורים לקבל עדכון שיפתור את זה.

 

למרות זאת, גם אני חושב שמדובר בVFM גבוהה מאוד, אך הרכב רחוק מלהיות מושלם, ויש לא לא מעט פאקים שקצת מאכזבים.

אני ארשה לעצמי להשוות אותה למאזדה 3 ספיריט למשל בתור אחד שיש לו גם כזאת במשפחה, המאזדה ללא ספק עדיפה, למרות שחווית הנהיגה/הכח בפוקוס הם רמה אחרת, מעבר לזה המאזדה הרבה יותר איכותית ומושלמת וללא ספק שמי שיכול להוסיף את ההפרש, לא יתאכזב, והמאזדה הרבה יותר חסכונית.

אצלי צריכת הדלק בינתיים לא עוברת את ה11.5-12 ק"מ לליטר במשולב,

צריכת הדלק רחוקה שנות אור ממה שהיצרן מצהיר,

יש לי הרגשה שתהיה תביעה ייצוגית בקרוב נגד פורד בגלל העניין הזה.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני ארשה לעצמי להשוות אותה למאזדה 3 ספיריט למשל בתור אחד שיש לו גם כזאת במשפחה, המאזדה ללא ספק עדיפה, למרות שחווית הנהיגה/הכח בפוקוס הם רמה אחרת

ממש לא רמה אחרת. בפוקוס יש קצת יותר כח אבל תיבת ההילוכים פחות טובה.
בסופש האחרון פורסם מבחן משווה נחמד בידיעות אחרונות עם הפוקוס וה3.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 44 דקות, wildlands2019 כתב:

חוות הדעת שלך מאוד זהה למכר שלי שקבל אקטיב טורר מהעבודה, מה שאני יכול להגיד שאצלי שונה:

1. הרעש, אצלי הרכב מאוד שקט, אפילו הכי שקט שהיה לי עד כה.

2. רעידות, אין לי בכלל רעידות.

3. נושא הטקטוקים מגומיית החלון, עדיין לא נתקלתי בזה.

 

לגבי המולטידיה, מכיר את נושא השעון, כדי לפתור את זה ברגע שזה נתקע, תחבר את הBT של הטלפון, אם לא עובד, תכבה ותניע מחדש זה יסתדר, אך בכל מקרה, הייתי במוסך בגלל זה, ואמרו לי שכבר חודש הבא אמורים לקבל עדכון שיפתור את זה.

 

למרות זאת, גם אני חושב שמדובר בVFM גבוהה מאוד, אך הרכב רחוק מלהיות מושלם, ויש לא לא מעט פאקים שקצת מאכזבים.

אני ארשה לעצמי להשוות אותה למאזדה 3 ספיריט למשל בתור אחד שיש לו גם כזאת במשפחה, המאזדה ללא ספק עדיפה, למרות שחווית הנהיגה/הכח בפוקוס הם רמה אחרת, מעבר לזה המאזדה הרבה יותר איכותית ומושלמת וללא ספק שמי שיכול להוסיף את ההפרש, לא יתאכזב, והמאזדה הרבה יותר חסכונית.

אצלי צריכת הדלק בינתיים לא עוברת את ה11.5-12 ק"מ לליטר במשולב,

צריכת הדלק רחוקה שנות אור ממה שהיצרן מצהיר,

יש לי הרגשה שתהיה תביעה ייצוגית בקרוב נגד פורד בגלל העניין הזה.

- יכול להעיד גם אצלי בנכונותם של סעיפים 1-3. 

- לגבי צריכת הדלק (8.5 בעיר), לא הגעתי אף פעם לצריכה כזו. 

- לגבי השעון במולטימדיה, באיזה מוסך היית? אשמח גם לקפןץ לשם כשיהיה עדכון.

מצטרף לתחושת ההנאה מהנהיגה. כשאני בבית אני מחפש סיבה לצאת ולעשות עוד סיבוב ברכב

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צריכת הדלק בנסיעה עירונית - אני נוסע כברירת מחדל כל יום לעבודה ובחזרה, והן הנסיעות העיקריות שלי. נסיעה חד-כיוונית היא כ-15 דקות ויש יותר מ-10 רמזורים, ומדי פעם פקקים. לכן, יש המון האצות מ-0, כלומר צריכת הדלק די גבוהה.

 

@wildlands2019:
- לגבי רעידות - נסה לנסוע במהירות 100-110 קמ"ש עם בקרת שיוט (או במצב eco כך שתגיע להילוך אחרון). בסל"ד של 1800 יש מעט רעידות. מרגיש מעט כמו רכב דיזל.
- לגבי מערכת מולטימדיה - האם זה יתעדכן אוטומטית (עם חיבור של הסמארטפון לדוגמא עבור רשת) או שיהיה צורך להגיע למוסך? גם זה מעט מוזר שכן הרכב קיים כבר כשנתיים בחו"ל, ורק עכשיו מעדכנים? בכל מקרה את הפרוצדורה שאמרת אני כבר עשיתי ולרוב זה עובד, אך זה לא צריך להיות כך. מבחינתי זה משהו שלא מקובל, זה משהו מאוד בסיסי שתיאורתית קל מאוד לסדר.
- עניין התקתוקים מהחלון זה משהו נקודתי אצלי, לסדר את הגומי וזהו. אפילו לא קפצתי למוסך בשביל זה עדיין כי זה עד כדי כך שולי, אך עדיין קל מאוד לזיהוי ברגע שנוהגים אפילו 100 מטר על הרכב עם חלון חצי פתוח, לכן הופתעתי שזה לא סודר עוד במפעל.

- תביעה ייצוגית ממי? מכמה עשרות אנשים שקנו את הרכב עד כה? כמו כן, כמעט כל יצרן היום מפריז בנתוני צריכת הדלק, לכן אני די פסימי שיהיה משהו.

מסכים גם עם מה ש-@אביעד רשם, גם לדעתי במאזדה תיבת ההילוכים היא טובה יותר. אבל, בפורד עצם העובדה שהמנוע הינו טורבו והוא חזק יותר (גם כ"ס וגם מומנט), לעומת המאזדה בקושי צריך ללחוץ על דוושת הגז כדי להרגיש האצה די משמעותית, וזאת מבלי שהמנוע בכלל יעבור את ה-3.5 אלף סל"ד. הלכתי על הפורד כי היא פשוט ריגשתה אותי הרבה יותר בנהיגה וידעתי שהפרש המחירים בינה לבין המאזדה נובע, בין היתר, מאיכות החומרים.

זה מצחיק שכשאני מסיע מדי פעם אנשים ברכב הם אומרים "תתחדש" וכל מה שמסביב, ואז אומרים "למה אין פתחי מזגן מאחור" או "היו יכולים לעצב בצורה מעט טובה יותר" וכמובן הערות כמו "אין כמו טויוטה, אין כמו מאזדה" ולא ממש מבינים למה קניתי פורד. אבל, כולם, כולל כולם, משתתקים ומבינים למה קניתי את הרכב 2 דקות אחרי שהתחלנו בנסיעה - שהוא קפוא לחלוטין מהמזגן ה"קדמי בלבד" ואני נותן חצי דוושה על מצב ספורט.

עריכה: לגבי עניין עדכון מערכת המולטימדיה (SYNC), אפשר להכנס לקישור הבא ולהכניס את ה-VIN של הרכב (נמצא על השמשה הקדמית, בצד הנהג למטה), וזה יציג האם יש עדכונים. כרגע זה מראה שאין עדכונים לרכב שלי. שימו לב שזה האתר של בריטניה שכן בארה"ב זה לא עובד.

https://www.ford.co.uk/owner/resources-and-support/sync-bluetooth/update#/

עריכה אחרונה על ידי YairZov
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי active x מהעבודה.

המולטימדיה שהגיעה לישראל ואירופה נקראת  "Sync2.5" מדובר בגירסא מוחלשת של הsync3.

יש אזכורים בפורומים בחול שיש עדכון שמסדר את נושא השעון וכנראה שמקלקל דברים אחרים.

 

כשהשעון לא מעודכן והAndroid auto לא מתחבר אפשר לחבר את הפלאפון, ללחוץ רצוף על הכפתור כיבוי + שיר אחורה עד להפעלה למחדש של המערכת.

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, print כתב:

- יכול להעיד גם אצלי בנכונותם של סעיפים 1-3. 

- לגבי צריכת הדלק (8.5 בעיר), לא הגעתי אף פעם לצריכה כזו. 

- לגבי השעון במולטימדיה, באיזה מוסך היית? אשמח גם לקפןץ לשם כשיהיה עדכון.

מצטרף לתחושת ההנאה מהנהיגה. כשאני בבית אני מחפש סיבה לצאת ולעשות עוד סיבוב ברכב

 

אני הייתי בנעמה בחיפה, אך אתה יכול לקפוץ לכל מוסך שתרצה, מי שאמר לי את זה ,זה איש שירות שחזר אלי בטלפון בגלל התלונה שלי.

 

לדעתי צריכת הדלק פשוט יותר מדי קיצונית לצד הרע, הצהרה דומה של היצרן עם ה3 שהיתה לי ושם במשולב הייתי נע בקלות בין 13-14 ק"מ לליטר, בפוקוס הגעתי פעמיים בלבד לצריכת של  13.1 ופעם שניה 14.2  ק"מ לליטר אך זה בזמן ההרצה, אך אני מודה, שאין לי שמץ איך זה קרה, היום אני כבר בקושי מצליח לגרד אפילו את ה12 ק"מ לליטר.

 

@YairZov

לגבי הרעידות, אני נוסע המון בעיקר מהירות הזו בכביש 4 ו2, תמיד על בקרת שיוט, ואין לי רעידת בכלל, ממש בכלל, נוסע חלק ושקט מאוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים אז שאלה לבעלי הפוקוס שמטרידה אותי:  האם כשפותחים את מכסה המנוע יש לכם קצת סימנים של לכלוכים בצבע לבן, משהו שדומה לצבע סיד (כאילו צבעו קיר בסיד לבן ליד הרכב)?  זה נמצא רק על החזית לא בכל תא המנוע.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רעש תיקתוקים מנסיעה עם חלון פתוח יש במצבים מסוימים בכל רכב (בכל רכב בו אני נהגתי לפחות,מי שלא שומע כנראה רגיל לנסוע עם חלונות סגורים או מקשר את הרעשים למקור אחר או לא רגיש לרעשים).

 

הרעידות בהילוך 8 להבנתי נובעות מאופי פעולה של מנוע שעובד בסל"ד נמוך מאד, הרגשה דומה הרגשתי בפיז'ו 5008 1.2 בהילוך 8  בנסיעה במהירות ביניערונית נמוכה יחסית (יותר הרגשה מחוספסת ופחות עגולה של המנוע ורעש אחר שלו מאשר ממש רעידות).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 40 דקות, green כתב:

רעש תיקתוקים מנסיעה עם חלון פתוח יש במצבים מסוימים בכל רכב (בכל רכב בו אני נהגתי לפחות,מי שלא שומע כנראה רגיל לנסוע עם חלונות סגורים או מקשר את הרעשים למקור אחר או לא רגיש לרעשים).

 

הרעידות בהילוך 8 להבנתי נובעות מאופי פעולה של מנוע שעובד בסל"ד נמוך מאד, הרגשה דומה הרגשתי בפיז'ו 5008 1.2 בהילוך 8  בנסיעה במהירות ביניערונית נמוכה יחסית (יותר הרגשה מחוספסת ופחות עגולה של המנוע ורעש אחר שלו מאשר ממש רעידות).

 

מה שמוזר זה שאני + @print לא מרגישים בכלל ברעידות כאלה, ההבדל הוא שאצלינו יש את דגם הSt-Line ולא אקטיב, ההבדל העיקרי שאני יודע שקיים לגבי המרכב עצמו זה שהוא נמוך יותר, טיפה יותר קשיח בגלל ההנמכה, צמיגים אחרים, ומתלה קורת מתח ולא רב חיבורי כמו באקטיב, נסעתי מרחק לא קטן כאשר בדקתי את זה, ובדקתי שיוט של מספר דקות על 90, 100,110,120 ואין בכלל רעידות.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^ יכול להיות שדווקא בגלל המתלים וההנמכה (מרכז כובד נמוך יותר ונוקשות) אתם מרגישים את זה פחות? הרי המכנה המשותף שלכם זה שיש לכם את ה-st-line, ואת הבעיה שיש לי ראיתי גם באחת התגובות לפרסומות לפורד במקרה.
 

בתאריך 21.9.2020 בשעה 06:44, print כתב:

אם כבר מדברים אז שאלה לבעלי הפוקוס שמטרידה אותי:  האם כשפותחים את מכסה המנוע יש לכם קצת סימנים של לכלוכים בצבע לבן, משהו שדומה לצבע סיד (כאילו צבעו קיר בסיד לבן ליד הרכב)?  זה נמצא רק על החזית לא בכל תא המנוע.

 

 

בתאריך 21.9.2020 בשעה 07:54, wildlands2019 כתב:

אצלי שמתי לב לזה רק בחלק האחורי של תא המנוע, אני קישרתי את זה למים מהווישרים.

מעניין...תוכלו לצלם את זה במקרה?

 

בתאריך 21.9.2020 בשעה 08:41, green כתב:

רעש תיקתוקים מנסיעה עם חלון פתוח יש במצבים מסוימים בכל רכב (בכל רכב בו אני נהגתי לפחות,מי שלא שומע כנראה רגיל לנסוע עם חלונות סגורים או מקשר את הרעשים למקור אחר או לא רגיש לרעשים).

 

הרעידות בהילוך 8 להבנתי נובעות מאופי פעולה של מנוע שעובד בסל"ד נמוך מאד, הרגשה דומה הרגשתי בפיז'ו 5008 1.2 בהילוך 8  בנסיעה במהירות ביניערונית נמוכה יחסית (יותר הרגשה מחוספסת ופחות עגולה של המנוע ורעש אחר שלו מאשר ממש רעידות).

עניין התקתוקים זה משהו ששמים לב אליו מאוד. רעשי תזוזות רגילים אני מכיר כמובן. לגבי הרעידות - מה שרשמת זה בדיוק מה שאני חושב שזה. זה לא רעידות שמאוד מורגשות (בטח לא לנוסעים איתי), אבל כן מרגישים כמו ברכב דיזל מודרני. אגב, למרות שהמנוע 3 צלינדרים, הוא אמור לנתק צלינדר בשיוט - כלומר תיאורתית זה לא אמור לקרות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

גם אני שמעתי לגבי נושא הרעידות מבחור שיש לו את האקטיב טורר כמו שציינתי קודם, ובאמת זה היה לי מאוד מוזר.

 

לגבי הצילום, אין בעיה, רק תנסה להזכיר לי אחרי הסגר, כי בינתיים אני לא יוצא מהבית.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

שלום לכולם. אני קורא בפורום הזה שנים רבות ולאחרונה החלטתי להצטרף כחבר פעיל יותר, במיוחד לאור השרשורים המאוד אינפורמטיביים על הפוקוס החדשה. בשרשורים האלה יש המון מידע חשוב שמאוד שממש עוזר למי שנמצא במצב הזה של בחירת מכונית.

 

התלבטתי באיזה רכב להחליף את ה-SX4 הישנה שלי (5 דלתות, 2011) ולבסוף החלטתי על הפוקוס. התלבטתי בינו לבין עוד מספר רכבים (האמת שהייתי די מפוזר בהתחלה) - סוזוקי ויטארה, יונדאי קונה, קיה סטוניק, סקודה קאמיק, מאזדה 3 ועוד. בהתחלה רציתי סוג של ג'יפון כי התרגלתי לישיבה הגבוהה של SX4, אבל הרגשתי ממש נוח בפוקוס והמחיר יחסית למה שמקבלים שיחק פה תפקיד לא מבוטל. המאזדה והסקודה יקרות מדי, סטוניק חלשה וקטנה יותר (+גיר רובוטי וגם לא ממש זולה) והקונה יקרה יותר מהפוקוס ופחות מאובזרת (+גיר רובוטי).

 

עשיתי נסיעת מבחן על ה-St Line וגם על האקטיב איקס, לי אישית הישיבה באקטיב איקס הייתה נוחה יותר (אולי בגלל שהתרגלתי לישיבה היחסית גבוהה ב-SX4 והפוזיציה הכללית ב-St Line הרגישה לי קצת נמוכה מדי). מעבר לזה לא הרגשתי הבדלים מהותיים בין שני הדגמים,  אבל אני נוהג בצורה רגועה יחסית רוב הזמן ויכול להיות שההבדלים במרכז הכובד ובמתלים לא באים לידי ביטוי בנהיגה שלי. אז כמו שאתם יכולים לנחש, העדפתי את האקטיב איקס וקניתי אותו במהלך ימי המבצע שהיה בספטמבר (סוג של שחזור של מבצע ההשקה עם הנחה של 4 קיי). הוספתי חיישני רוורס - יקר, אבל ההתקנה הייתה מאוד מקצועית ורואים אותם במסך המולטימדיה (אני מבין שככה זה אמור להגיע מהמפעל כאשר מזמינים רכב עם חיישנים מהיצרן). 

 

בקיצור, הרכב אצלי כבר כחודש והספקתי לעשות עליו כ-1700 ק"מ, הרוב על כבישים בינעירוניים לא עמוסים במיוחד. הרשמים עד כה הם ככה - 

 

1. הרכב מאוד מהנה לנהיגה. זה הרכב הראשון שלי עם מנוע טורבו וזה שיפור עצום לעומת הרכבים הקודמים שהיו לי. הכוח זמין כל הזמן ובכל מצב. תענוג.

נוחות הנסיעה מצוינת לטעמי, אני לא שומע רעשים מיוחדים, גם בנסיעה ב-110-120 קמ"ש (יותר מזה לא ניסיתי עדיין). מילאתי 33psi בכל הגלגלים.

שדה ראיה מצומצם לעומת ה-SX4, לכל הכיוונים - במיוחד לאחור. הקורות האחורית עבות מאוד והחלון קטן יחסית, מה שמקשה על חניות. עוד לא התרגלתי למצלמת רוורס, מזל שהתקנתי את החיישנים לפחות... עוד חיסרון בהקשר לשדה ראיה - המראות קטנות יחסית וזה גם מקשה על חניות, במיוחד חניות במקביל. ב-SX4 היו לי מראות גדולות שאיפשרו לראות את שפת המדרכה, בפוקוס צריך ממש להתאמץ כדי לראות את המדרכה... יכול להיות שזה גם עניין של הרגל.

 

2. תיבת הילוכים לא הכי מוצלחת, עושה רושם שהיא לא יודעת לבחור את ההילוך הנכון בחלק מהמצבים (במיוחד בנסיעה בעיר ב-40-50 קמ"ש) ומטפסת בהילוך מהר מדי. זה גורם למנוע לעבוד בסל"ד נמוך מאוד, מה שמביא מדי פעם לרעידות פה ושם. התחושה היא כמו שמשלבים להילוך 3 או 4 ישר מההילוך הראשון בתחילת הנסיעה (נגיד ברכב ידני). המנוע עדיין סוחב יופי, אבל מרגישים שזה לא ההילוך האופטימלי. במהירויות הבינעירוניות לא נתקלתי בתופעה הזאת, הכל חלק וטוב.

 

3. האבזור מאוד מפנק, במיוחד אחרי סוזוקי SX4. אני משתמש המון בבקרת השיוט האדפטיבית, זה פשוט הופך את הנסיעה לנוחה יותר גם בכבישים בינעירוניים. היא יכולה להיות קצת מעצבנת בפקקים, לפעמים היא בולמת ומאיצה בצורה חדה מדי (אולי צריך להגדיל את המרחק שהיא שומרת מלפנים, אבל אז נפתח מרווח גדול מדי והרבה אנשים נדחפים. בדרך כלל אני מחזיק אותה על שני פסים).  זיהוי תמרורים עובד מעולה, מצליח לזהות גם בחושך וגם את תמרורים האלה שמוסתרים בצורה חלקית עם איזה עץ. חבל שאין אפשרות לבטל את auto start stop באופן קבוע, אלא בתחילת כל נסיעה (אני לא אוהב את זה, לדעתי זה לא מיטיב עם המצבר ומערכת ההתנעה לאורך זמן). מצד שני, auto hold הוא פיצ'ר נחמד שמאפשר להוריד את הרגל מהברקס ברמזורים ארוכים. הבורר העגול של מצבי הגיר גם נחמד, אם כי צריך להתרגל לזמני התגובה שלו, במיוחד בחניות. אני רגיל להחליף בין D ל-R וחזרה באופן מהיר יחסית מהרכבים הקודמים, בפוקוס לוקח לו שנייה-שתיים כדי לעבור מצב. 

 

4. מולטימדיה - כרגע זה עקב האכילס של האוטו הזה. גם אצלי יש את עניין השעון שמחליט להיתאפס ל-03:00 בצורה אקראית לחלוטין, מה שגורם לאנדרואיד אוטו לא להתחבר. כיבוי והדלקה של הרכב לא תמיד עוזר. כמו כן, עשיתי Master reset למערכת, פעמיים ועדיין הבעיה קיימת. זה ממש מעצבן - אני נוסע תמיד עם ווייז וזה מכריח אותי להשתמש במסך של הטלפון... בדקתי עם ה-VIN שלי באתרי פורד בגרמניה ובבריטניה - רשום שכרגע אין עידכון. דיברתי עם השירות של פורד, אמרו שלא מכירים את הבעיה והפנו אותי למוסך. בינתיים לא הלכתי, לא רוצה שיתחילו לגעת לי באוטו חדש. מקווה שייצא עידכון בקרוב שיסדר את הבעיה המעצבנת הזאת. 

 

5. צריכת דלק - אצלי כ-14 ק"מ לליטר בנסיעות הבינעירוניות וכ-11 ק"מ לליטר בעיר. יש לציין כי בתקופה המשוגעת הזאת אין הרבה פקקים, אז הצריכה היא לא מייצגת (גם בגלל שהרכב עדיין חדש והמנוע עוד לא "נפתח"). נראה מה יהיה בהמשך ונדווח.

 

6. דלק מוטורס שינו את שגרת הטיפולים - כשהתחלתי ללחקור על המפרטים בסביבות יולי-אוגוסט זה היה כל 24 חודשים או 30 אלף ק"מ. הייתי בטוח שזה ככה ואז ביום ההזמנה אמרו לי שזה כל 12 חודשים או כל 15 אלף ק"מ. אמרתי מוזר, פתחתי את המפרטים באתר - באמת אלה המספרים. לא ברור למה שינו את זה, סתם מעניין. 

 

לסיכום - אני מאוד מרוצה מהרכב, הוא חזק, נוח, שקט ומרווח. שדרוג רציני לעומת הרכב הקודם. מקווה שגם יהיה אמין לאורך זמן. אמשיך לעדכן ולהתעדכן :-)

  • אהבתי 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...