Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס אקטיב X - ביקורת רכב אישית


YairZov
שימו לב! השרשור הזה בן 1240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעה, print כתב:

גש למתקין מורשה של קוברה, יתקין לך בדיוק כאלה (קוברה מתקינים לפורד).

אבא שלך יהנה מהרכב. מאוד!

אוקיי אז המחיר באמת כמו שצוין כאן - אפרסם למקרה שמישהו ינסה לברר אי פעם:

התקנה בסניף קוברה פתח תקווה בלבד - משום שנדרש מתאם מיוחד לממשק עם המערכת של הרכב (כך נאמר לי על ידי הנציגה)

חיישני רוורס - 1664 ש"ח כולל מע"מ ועבודה

חיישני רוורס + חיישנים מלפנים - 2612 ש"ח כולל מע"מ ועבודה

 

כולל 3 שנים אחריות

 

 

עריכה אחרונה על ידי matanff
  • רעיון טוב! 1

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 3.8.2020 בשעה 19:37, YairZov כתב:

היי חברים,
כפי שרשום בכותרת, לפני כחודש רכשתי פורד פוקוס גרסת אקטיב X. ארשום כאן סקירה קטנה, כאשר אתם מוזמנים לשאול מה שתרצו בנוגע לרכב.

 

אז ככה, לפני הכל - למי הרכב מתאים? או יותר נכון...למי הוא לא מתאים. אם אתם רוצים רכב חסכוני - הוא לא עבורכם. אם נהיגה הוא חלק לא משמעותי מבחינתכם ואתם רוצים רק רכב שיביא אתכם מנקודה A לנקודה B - גם במקרה זה, הרכב לא עבורכם. נשארתם? יופי. את הסקירה ארשום בעיקר בנקודות של חסרונות ויתרונות, אחרת היא תהיה ארוכה מאוד.

 

חסרונות:
- הרכב אינו חסכוני. גם במצב eco - הוא לא חסכוני. כרגע עושה בערך 9 קילומטר לליטר, בנהיגה משולבת אם כי פנים עירונית בעיקר.
- לא ניתן להגדיר בצורה קבועה שהמנוע לא יכבה ברמזור/בעת עצירה. בכל כניסה לרכב צריך ללחוץ על הכפתור.
- לא ניתן להגדיר מצב נהיגה דיפולטי. כמו כן, יש חמישה מצבי נהיגה - אם אני רוצה לחזור למצב נהיגה מסויים, צריך ללחוץ כמה פעמים על הכפתור כדי לעשות רוטציה עד אליו.
- יש שני כפתורים ייעודיים עבור עוצמת תאורת דשבורד. לא עדיף לנצל את את הכפתורים הללו עבור משהו אחר שבו אשתמש יותר?
- נעילת דלתות אוטומטית לאחר תחילת נסיעה - אין.
- החלונות לא עולים אוטומטית לאחר נעילה, אלא אם כן אני מוציא את המפתח ולוחץ 3 שניות על כפתור הנעילה. למה?
- בתוך תא המטען יש שתי ידיות די גדולות בכל צד. אם תא המטען מפוצץ - יכולות להוות בעיה בסגירה שלו.
- הייתי שמח בצמיגים דביקים/ספורטיביים יותר. היו מקרים שהרגשתי שהם בקושי מחזיקים את הכביש במצב ספורט (ולא מדובר על האצות חזקות, שכן המנוע עדיין בהרצה).
- פנים הרכב בפועל מרגיש איכותי יותר ונראה טוב יותר מאשר בתמונות. כן הייתי שמח למשהו מעוצב יותר או לפחות שישתמשו בחומר איכותי גם בחלק התחתון (מסביב לכפתורי המזגן) שכן נראה לעין.
- בנסיעה בינעירונית רעשי רוח חלשים החלו כבר באיזור ה-100 קמ"ש. זה לא ממש מפריע, אבל עדיין ברכב שכזה הייתי מצפה שרעשי הרוח יגיעו במהירות גבוהה יותר. סה"כ הרכב מאוד מאוד שקט.
- אין פדלי הילוכים ואין אפשרות גם לקבוע באיזה הילוך לנהוג/לבצע בלימת מנוע אפקטיבית. מצב L נחמד, אבל זה לא זה.
- חלק מהפעמים ה-Android Auto לא מתחבר לי. חלק מהפעמים זה באשמת הפלאפון או עדכון תוכנה נדרש, אך מסיבה כלשהי, לא מובנת, נראה שברגע שהרכב מכובה - השעון במערכת המולטימדיה לא ממשיך "לתקתק". כלומר פעם הבאה שאני נכנס לרכב - השעה בו לא נכונה ולכן הפלאפון מסרב להתחבר בטענה שהשעה לא נכונה.
- הסאונד סה"כ טוב, אבל אני קצת אודיופיל ואוהב איכות סאונד טובה. בחו"ל, ניתן להזמין את הרכב עם מערכת שמע של Bang and Olufsen (ואפילו יש כרגע שקע מוכן על הגריל של הרמקולים עבור מדבקת הלוגו שלהם). יחד עם זאת, אני מניח שלרוב המוחלט של האנשים הסאונד יספיק.
 

יתרונות:
- כיף לנהוג, במצב ספורט במיוחד.  כל טיפת דלק שנשרפת במצב הזה, מומרת לחיוך מאוזן לאוזן. בהחלט שווה את זה! סאונד מעט ספורטיבי מהמנוע בהחלט מוסיף, ולא מרגישים שמדובר על 3 בוכנות.
- התאוצה שלה נבנית בצורה מאוד מיוחדת. ניסיתי לראות מתי המנוע מאבד כח עד שהגעתי לרף המהירות החוקית בכביש מהיר - המנוע עדיין משך בלי להראות שום סימני עייפות - זה מרשים מאוד!
- הרכב לא מנקר עיניים, אך הוא יפה ולא ציפיתי אבל היו אנשים שהעירו לי עליו ובמיוחד על הצבע. הצבע שבחרתי הוא צבע ההשקה שלו - לבן קראמי מטאלי, הולם את הדגם הזה. לא מדובר על צבע
בז' אלא שילוב של לבן, בז' בהיר ואפור. מאוד אסתטי והלכלוך לא נראה עליו (רק היום, אחרי חודש, ניקיתי אותו. ואני גר בב"ש עם המון אבק).
-מרווח, נוח מאוד לנהיגה, מרגישים את הכביש ובכך מרגישים גם בטחון גבוה יותר בנהיגה.
- אבזור בטיחותי - מעולה, אין פה מה להוסיף.
- לצערי אני עובד באיזור שלידו יש איזור בניה ו...כן, כבר קיבלתי פאנצ'ר. למה אני רושם את זה ביתרונות? כי החלפת הצמיג היה די קלה ולא נתקלתי בבעיות מיוחדות.
- היה לי קשה לכוון את המושב. בהתחלה כל מצב הרגיש לי נוח, אך אחרי נסיעה של כמה דקות הרגשתי שאני חייב לשנות שוב תנוחה. כמו כן, הברקס קרוב יותר לרגל כך שיוצא לפעמים שהבלימה חזקה מדי. אבל, אחרי כשבוע, התרגלתי לחלוטין ומאוד נוח לי.
- לכפתור הבלם וההילוכים לקח לי להתרגל כשבועיים, מאוד נחמד שיש אקסטרה מקום ללא שני המנופים הקלאסיים.
- המזגן חזק מאוד. בבאר שבע בשבוע שעבר היו כ-40 מעלות, הרכב היה קפוא לגמרי תוך פחות משתי דקות (!) אחרי שהיה כל היום בחוץ בשמש ישירה. לכל אלו שחוששים שאין מזגן מאחור - אין מה לדאוג, באמת שאין. הרכב מתקרר נורא מהר גם מאחור.
- כיף לנהוג, כבר אמרתי?
 

אז יאיר, למה לא הלכת על ה-st line? אלו הסיבות:
- מרווח גחון - אני חונה בחניה די צפופה שבה יש שפת מדרכה בצד ימין. היות ואין הרבה מקום, אני תמיד חונה ברברס ויוצא מהחניה מאוד מאוד בזהירות כאשר לפעמים אין ברירה - עולה מעט על המדרכה. כל המיני-התקפי לב שאקבל בגלל מרווח הגחון הנמוך של ה-st line לא שווים את זה, אני כנראה אדפוק די מהר את הבאמפר הקדמי והחצאיות צד.
- פדלי הילוכים - אני גר בבאר-שבע. כמעט אף פעם לא היה היה לי צורך בבלימת מנוע או נסעתי למקומות שבהם אני צריך לבלום עם המנוע. כמו כן, לרכב יש 8 הילוכים והתיבה היא פלנטרית רגיל - מה שמוריד מההנאה של נהיגה "ידנית". למרות זאת חששתי שארגיש במחסור של זה אבל עד כה לא הרגשתי במחסור ואני שמח על כך.
- עיצוב פנים - אני אוהב גרסאות ספורט, אך לאחרונה פשוט נמאס לי מתפירה אדומה ופאנלים דמוי קארבון בכל גרסא ספורטיבית או דמוי ספורטיבית. מצועצע מדי בשבילי, ולכן התפירה הכחולה באקטיב לדעתי משתלבת טוב יותר עם האוירה הכחולה הכללית ברכב. אוסיף מספר לדים מתחת למושבים (גם כן, בצבע כחלחל) ויהיה מושלם - עולה גרושים בעליאקספרס.
- מתלים רב-חיבוריים - אנשים שישבו מקדימה ומאחורה אמרו שמאחור יותר נוח - כנראה המתלים זו הסיבה. אני מרגיש שהרכב יציב מאוד וזוית הגלגול מאוד קטנה ואני תמיד יודע לאן הוא יפנה במדוייק ברגע שאסובב את ההגה. יש הרבה כבישים משובשים היכן שאני גר ועובד, על אחת כמה וכמה בכביש בין ב"ש לאשקלון (25) שבו אני נוסע לא מעט.
- פיקניקים וטיולים - אוהב להסתובב פה ושם בטבע ולכן מעדיף רכב מעט גבוה יותר, עם חלקי פלסטיק תחתונים (למקרה שארצה להחליף - יהיה זול יותר), עם מתלים איכותיים יותר וצמיגים עבים יותר.
- פנסי הלוגן עם עיטור לד ולא לד מלא - אומנם לד מלא נראה טוב יותר ומאיר בצורה טובה יותר - איך עלות ההחלפה משמעותית יקרה יותר במידה ויהיה צורך להחליף. בכל מקרה, זה היה פחות פקטור עבורי בכל מקרה.
- יש אנשים לא נחמדים ולא מתחשבים, חלקם נמצאים גם בפורום זה, שגמרו את מלאי הצבע הכחול מירוצים.

אני מניח שיהיו עוד דברים שיצוצו לי, אותם ארשום בהמשך בהתאם.
סה"כ עד כה ממליץ מאוד על הרכב. גם אם מישהו לא בטוח - מציע בחום לבצע נסיעת מבחן (במצב רגיל ולאחר מכן במצב ספורט).

שלום לכולם

רכשתי פורד פוקוס אקטיב X בנובמבר 2020

רכב נהדר , אולם שמתי לב במהירות קבועה 90-100 במישור- בכביש בין עירוני,  ,משער שההלוך השמיני עובד \ או המנוע עובד על 2 בוכנות,

מד הסל"ד יורד ל- 1500\1600 ואז ישנו צליל תהודה (ויברציה) כמו שרכב עם הילוכים ידניים ,נוסע בהלוך גבוה מידיי במהירות נמוכה ,

ןצריך להוריד להלוך נמוך יותר, ואז אני לוחץ על המצערת ןהרכב מוריד הילוך מאיץ , התהודה נעלמת, ואני מרפה מהמצערת למצב נסיעה רגיל,

והתהודה חוזרת - לא נחמד  --- כל זאת המצב נסיעהNORMAL. יתכן שבמצב SPORT זה ישתנה , אולם זה ישפיע על תצרוכת הדלק.

 תגובתך?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב,

מה שרשמת הוצף כאן מספר פעמים. לא ברור באמת מה הסיבה, אבל ההשערות שלך הן בדיוק ההשערות שלנו. מנסיון - מצב ספורט לא גורם לזה להיעלם, כי עדיין בהרבה מקרים אתה תגיע ל-RPM נמוך גם על מצב זה, אך מספר ההופעות של תופעה זו בהחלט מצטמצם. בכל הנוגע לצריכת דלק - יצא לי לבדוק את זה רק מול צריכת הדלק הרגעית וראיתי שיש עליה ממש קטנה בצריכת דלק מדי פעם, לא בטוח שזה משהו משמעותי.

מה שמוזר שבכל מני פורומים ודיונים (כולל fordownersclub) לא ראיתי שום אזכור לגבי התופעה הזו, ואני מזכיר שה-MK4 קיים כבר כשנתיים בעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי בנסיעה פעם נוספת ,היות והרכב חדש עבר 180 ק"מ בלבד.

כניראה שזו יותר בעייה סובקטיבית שלי, היות ועברתי ממנוע 4 בוכנות לשלוש בוכנות,

כניראה שאילו תופעות  שצריך להתרגל ,  מעט תהודה \ או רחשושים מהמנוע בסל"ד נמוך ,

כניראה זה "הרעש" האופיני למנוע 3 בוכנות.

ס"ה רכב מעולה ,היגוי מדהים כמו שפורד יודעים לעשות ,נוחות , ונקווה שגם הגיר האוטומטי החדש 

יעבוד תקין.

תודה על המענה

יום טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני הרגשתי בזה, אצלי זה הstline, אך לא תמיד, 

בגדול, עם הזמן מתרגלים, אך שוב בינתיים הרגשתי בזה רק 3 פעמים, פעם ראשונה כנראה לא הרגשתי טוב וזה עשה לי בחילה או שזה היה משהו בכביש 1,

האמת בהתחלה נלחצתי מזה, אך עם הזמן כבר התרגלתי, מעבר לזה הרכב הזה באמת מצויין, ללא ספק יש כאן כיף, פרקטיות, ונוחות שאין באף רכב אחר במחיר הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שם לב לזה בעיקר בנסיעות עירוניות במהירויות של 40-50 קמ"ש. לדעתי זה לא כ"כ קשור למנוע אלא לעובדה שהתיבה ממהרת להעלות הילוך (אולי כדי לחסוך בדלק) ואז המנוע עובד בסל"ד נמוך מדי עבור תנאי הנסיעה. זה כנראה משהו מתוכנת בניהול תיבת ההילוכים - מתרגלים לזה, שכן הכוח לא חסר בשום שלב.

תתחדש ותהנה, יופי של רכב.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב

באקטיב X שילוב מ-P ל-D מלווה בחבטה קלה , אם תנועה חזקה לפנים -  העברה להילוך D , אינה מתונה \ חלקה כמו ברכב אוטומטי רגיל .

האם אתה \ ואחרים חווים זאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי אין שום חבטה,

יכול להיות שכאשר אתה מחנה את הרכב את נותן לגיר להישען ולנעל על p לפני שאתה מפעיל את הבלם יד החשמלי,

תנסה בעת חניה ללחוץ על הבלם יד החשמלי ורק אז תעביר לp ותבדוק אם התופעה נעלמת.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק האמתית לא מחשב אצלי גם סביב ה12 - 12.5,

למרות שהיתה תקופה מוזרה ולמזלי די קצרה שהרכב טחן דלק בכמויות, אך אני רואה שעם הזמן זה כבר מסתדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מחשב הדרך לא סובל מאופטימיות יתר ברכב הזה. למשל, לפני התדלוק האחרון הוא הראה לי שהצריכה עומדת על 7.7 ליטר ל-100 ק"מ, שזה כמעט 13 ק"מ לליטר - די מדויק למה שהיה באמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי זה מופיע בק"מ לליטר ולא כמה ליטרים למ100 ק"מ, ואצלי זה לא ממש מדוייק, זה תמיד כ0.4 למטה.

 

ז"ת, אם הממוצע במחשב מראה לי 13, בפועל זה יוצא לי סביב ה12.5-12.7.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

בעקבות התשובות שלכם לבעייה שלי ,בפורד אקטיב X חדש - לרעידות בסל"ד נמוך , וחבטה בעת העברה ממצב PARKING למצב DRIVE , ניגשתי למוסך פורד העוגן בנתניה , ומייד עלו על הבעייה - ברכב החדש , תוכנת ניהול המנוע והמחשב לא היתה מעודכנת , ולאחר העידכון הכל עובד OK.

בהחלט ההתיחסות שלכם לבעיות גרמה לי לפנות למוסך פורד.

תודה לכולם👍

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.11.2020 בשעה 12:14, og.mg כתב:

שלום לכולם

בעקבות התשובות שלכם לבעייה שלי ,בפורד אקטיב X חדש - לרעידות בסל"ד נמוך , וחבטה בעת העברה ממצב PARKING למצב DRIVE , ניגשתי למוסך פורד העוגן בנתניה , ומייד עלו על הבעייה - ברכב החדש , תוכנת ניהול המנוע והמחשב לא היתה מעודכנת , ולאחר העידכון הכל עובד OK.

בהחלט ההתיחסות שלכם לבעיות גרמה לי לפנות למוסך פורד.

תודה לכולם👍

אני שמח שהבעיה נפתרה, אבל לא מבין מדוע הלקוח אמור ליזום את הביקור

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר לי מאוד שהרכב לא מגיע כבר עם הגרסאות הכי מעודכנות של הכל. למה זה לא חלק משגרת המסירה? 

 

אגב עדכונים - עדיין אין כזה למערכת המולטימדיה (בדקתי באתרי פורד בספרד ואנגליה) 😕

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1240 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...