Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד פוקוס אקטיב X - ביקורת רכב אישית


YairZov
שימו לב! השרשור הזה בן 1235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סקירה יפה, תתחדש!

הדבר היחיד שאני לא מסכים אתך הוא מה שכתבת לגבי זה שהרכב לא מתאים לכאלה שנהיגה זה לא חלק משמעותי מבחינתם.
לא צריך להגזים, הרכב אמנם מהנה לנהיגה, אבל בוא, מדובר בפורד פוקוס לא פורשה 911. זה רכב משפחתי סטנדרטי עם יתרון בתחום הדינמי על רוב הרכבים האחרים בקבוצה שלו. אפשר לשער שדווקא רוב אלא שיקנו או קנו אותו, לאו דווקא חובבי נהיגה גדולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארחיב על מה שרשמתי בנוגע לזה. מבחינתי, ברגע שאתה מוכן להוציא כ-130 אלף על רכב, והמנוע/ביצועים הוא לא חלק מהשיקולים העיקריים שלך, זה מה שיקרה ברגע שתכנס לרכב הזה:

- פנים הרכב - איכות הרכבה סה"כ טובה, אבל חלק מהחומרים פחות איכותיים (בעיקר בחלקים התחתונים ובכללי בחלק האחורי של הרכב). יש רכבים איכותיים יותר ובטח ובטח שמעוצבים ונאים יותר - לכן זה לא מה שימשוך אותך.

- נוחות - הרכב נוח, אבל ממש לא וואו. לדעתי עדיין רוב הצרפתיות עדיפות ממנו. גם פה - אין יתרון מיוחד כלשהו, אם בכלל. שים לב שלא דיברתי פה על התנהגות אלא נוחות.

- מראה חיצוני - הרכב נאה, אבל זה על טעם ועל רכב. הוא לא מיוחד בקטגוריה, לכן לא בהכרח ימשוך אותך.

- אבזור כללי - נחמד, אבל כפי שרשמתי בסקירה יש מערכות מולטימדיה (סטוק מהיצרן) שטובות יותר - גם מבחינת נוחות השימוש במסך וגם מבחינת מערכת השמע.
- אבזור בטיחות - הוא מעולה, אבל עדיין חסרים בו דברים כמו סימון נקודות מתות בצידי הרכב. המראות לא גדולות והחלונות האחוריים כהים - לא עוזר.
- צריכת דלק - כפי שרשמתי, לא מזהירה והאמת די מעליבה ביחס לשנת 2020. הסוזוקי SX4 שלי מלפני יותר מעשור חסכונית יותר, גם כשטחנתי את המנוע.
אמינות - לפי ביקורות בחו"ל כרגע אין משהו רציני, אבל יש רכבים מעט ותיקים יותר עם אמינות מוכחת.

אז בפועל יש לך רכב טוב שנותן לך תמורה כללית טובה והוא מאוד משתלם (ביחס לקטגוריה כמובן). אבל, אם אינך מעוניין במנוע חזק אלא בשילוב של דגשים אחרים - אתה כנראה תקנה רכב אחר. תסכים איתי שאם הרכב הזה היה נמכר באותו המחיר אבל עם מנוע 1 ליטר - כמעט אף אחד לא היה קונה אותו - לרוב היה הולך לציי רכב (ראה גרסת סדאן), זה מראה שהרכב הזה בעיקר מושך אנשים שרוצים רכב משפחתי מהנה מאוד לנהיגה ושצריכת הדלק היא לא בעדיפות עליונה עבורם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

אצלי מערכת השמע היא הכי טובה שיצא לי להכיר ברכב סטוק שהיה לנו, למעט האודי Q7 של אבא שלי, ששם המערכת היא היי אינד אמתית.

לגבי צריכת הדלק, אצלי צריכת הדלק הכי גבוהה שהיתי לי עד כה היא 11.9 ק"מ לליטר וזה עם לא מעט לחיצות, פקקים, מזגן ללא הפסקה, הכי חסכונית היתה 14 פסיק משהו, לא זוכר בדיוק מה היה, אם 14.1 או 14.3 אך בכיוון הזה, והיו לי גם באמצע 13.2 ו12.5, אני כבר עומד על 3000 ק"מ.

תתחדש ותהנה,

 

אני אישית מאוד מרוצה מהרכב אחרי חודש + ו3K ק"מ, תחזור עוד חודש ותעדכן איך אצלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנסיעות הבינעירויות המועטות שעשיתי עד כה - בהחלט חסכוני הרבה יותר מאשר פנים עירוני, שכחתי לרשום זאת למעלה.

 

לפני 7 דקות, wildlands2019 כתב:

^

אצלי מערכת השמע היא הכי טובה שיצא לי להכיר ברכב סטוק שהיה לנו, למעט האודי Q7 של אבא שלי, ששם המערכת היא היי אינד אמתית.

לגבי צריכת הדלק, אצלי צריכת הדלק הכי גבוהה שהיתי לי עד כה היא 11.9 ק"מ לליטר וזה עם לא מעט לחיצות, פקקים, מזגן ללא הפסקה, הכי חסכונית היתה 14 פסיק משהו, לא זוכר בדיוק מה היה, אם 14.1 או 14.3 אך בכיוון הזה, והיו לי גם באמצע 13.2 ו12.5, אני כבר עומד על 3000 ק"מ.

תתחדש ותהנה,

 

אני אישית מאוד מרוצה מהרכב אחרי חודש + ו3K ק"מ, תחזור עוד חודש ותעדכן איך אצלך.

בנהיגה פנים עירונית לא הגעתי לצריכה הזאת, גם כשנהגתי על מצב eco בלבד במשך שבוע שלם יום יום (וה-eco coach אכן אראה שאני נוהג מושלם מכל הבחינות). אך כפי שרשמתי מקודם - בנסיעה בינעירונית, לא בעיה להגיע לצריכה הזאת ולא בהכרח על מצב eco. אני רואה שאתה נסעת לא מעט ק"מ עד כה וביחס לזמן שבו קיבלת את הרכב (משהו כמו שבוע לפני אני חושב), נראה שאתה לרוב נוהג בכביש בינעירוני, לכן הנתון שאתה מציג הגיוני. אני עד כה נהגתי בעיקר בתוך העיר, עברתי כ-550 ק"מ וכבר עברתי תדלוק שלם וחצי.

לגבי הסאונד - לא נסעתי ושמעתי את הסאונד כמו שצריך בהרבה רכבים, אבל אני חושב שרכבים המשפחתיים בקבוצת VAG שבהם כן יצא לי לשמוע (כגון גולף, אוקטביה ולאון) איכות השמע לדעתי יותר טובה, גם בגרסאות בסיס ללא שדרוגי מערכת שמע למניהם. מצד שני, עשיתי מספר נסיעות מבחן בסוזוקי S-Cross לדוגמא ומערכת השמע שם טיפה פחות טובה מהפורד. לכן רשמתי שהסאונד הוא סה"כ טוב אבל בהחלט יכול להיות טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיעות שלי משולבות, ה14 פלוס היה בנסיעות שהן לרוב בינעירוניות, אחרי זה משולב, אני חושב שזה היה חצי חצי, ושוב הבינעירוני לרוב כולל לא מעט פקקים קצת לחיצות פה ושם לעקיפות ומזגן כל הזמן, לא יצא לי לנסוע רק עירוני.

 

אך אני נהג שתמיד ידע לנסוע חסכוני, ולא כבד על הגז.

 

איזה צמיגים יש לך? גם הקונטיננטל?

 

הערה לגבי גובה הרכב, אני חששתי מזה גם כן, אך בפועל הst line, ממש לא מרגישה נמוכה כמו רכב ספורטיבי והיא בהחלט לא נמוכה כמו הסיוויק של שנות ה2000, אני מצליח לחנות ליד כל מדרכה ללא שום חשש מפגיעת הפגושים, בהתחלה כמו שאמרתי בפוסט אחר באמת הייתי יוצא ובודק אך אחרי זה הבנתי שזה ממש לא נמוך, וכנראה ה125 מ"מ זה למדרכות באמצע ולא מקדימה או אחורה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אבל בחייאת.. זה פורום אוהבי רכב, תן איזה תמונה לשטוף את העיניים.

אחלה סקירה. קח בחשבון שרכבי טורבו צורכים הרבה בנסיעה עירונית כך שזה לא מפתיע אותי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^ בהחלט צודק, מחר אצלם ואעלה תמונות. לגבי צריכת הדלק - גם אותי לא מפתיע, אבל עדיין הייתי שמח לצריכה מעט נמוכה יותר, אבל לא נורא.

 

לפני 39 דקות, wildlands2019 כתב:

איזה צמיגים יש לך? גם הקונטיננטל?

 

הערה לגבי גובה הרכב, אני חששתי מזה גם כן, אך בפועל הst line, ממש לא מרגישה נמוכה כמו רכב ספורטיבי והיא בהחלט לא נמוכה כמו הסיוויק של שנות ה2000, אני מצליח לחנות ליד כל מדרכה ללא שום חשש מפגיעת הפגושים, בהתחלה כמו שאמרתי בפוסט אחר באמת הייתי יוצא ובודק אך אחרי זה הבנתי שזה ממש לא נמוך, וכנראה ה125 מ"מ זה למדרכות באמצע ולא מקדימה או אחורה.

 

 

יש לי קונטיננטל EcoContact 6 (לא כמו אצלך). הם מעט עבים יותר ולא רעים בכלל, אך עדיין נראה שהיה עדיף צמיג שמיועד לרכב עם ביצועים ספורטיביים יותר.
לגבי מרווח גחון - אתה צודק ושמתי לב לזה רק לאחרונה. בחלק הקדמי והאחורי יש זוית מסויימת שהרכב עולה מהקרקע, לכן קרוב לוודאי שלא יהיו הרבה פגיעות, אם בכלל, במידה ואתה חונה מול שפת מדרכה. אבל, האמצע הוא הבעיה. אני עדיין חושב שאולי אם הייתי לוקח את ה-st line הכל היה בסדר, אך עדיין זה היה חלק ממכלול שיקולים שבגללם החלטתי לא ללכת על הרכב הזה (והוא באמת פשוט מצויין!).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סקירה מרשימה שלא מנסה ליפות את המציאות. 

לגבי נעילה לאחר תחילת נסיעה - מוזר שאין אבל זה בטח משהו שאפשר לעדכן במחשב הרכב.

לגבי חלונות, זו התקינה האירופית. גם זה משהו שאפשר לעדכן במחשב הרכב, אצלי זה היה 2 שניות ועדכנתי ל-0. 

9 ק"מ לליטר בעיר זה סביר ביותר לרכב עם יחידת הנעה כזו. המנוע זה מצטיין הרבה יותר בנסיעה בינעירונית וכמו תמיד, זה מאוד תלוי בסגנון הנהיגה שלך. 

Android Auto כחלק ממערכת של יצרן רכב זה די דרעק, זה מוצר עם המון באגים. אבל עם הזמן זה יעבוד חלק יותר ועם סלולרי מתקדם יותר זה גם עובד מהיר וחלק יותר. 

הצמיגים טובים, אבל הם בהחלט לא נועדו למי שמחפש פידבק מיוחד מהם. 

הפלסטיק התחתון באמת מבאס, זה לא שאצל אחרים יש משהו איכותי במיוחד אבל הוא מרגיש פשוט וקצת פוגע בתחושה הכללית. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כה עשיתי כ-550 ק"מ בלבד. אני יודע שצריכת הדלק אמורה להשתפר עם הזמן ולהתייצב אבל בספק אם זה יהיה משהו משמעותי.

בנוגע לכל הדברים שאפשר לעשות עם מחשב הרכב (נניח עם forscan) - זה משהו שכבר בדקתי, לא חושב שאעשה את זה כל עוד הרכב באחריות.

עריכה אחרונה על ידי YairZov
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני אמתין לתום האחריות כדי לסדר כמה דברים עם forscan.

 

לגבי נעילת החלונות, גם אחרי שאתה מכבה את המנוע אתה יכול ללחוץ לחיצה אחת למעלה על הכפתורים של החלונות הפתוחים וייסגרו אוטומטית, כך שלא תצטרך לגעת בשלט בכלל 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעת מבחן לא ממצה על אותו אוטו, גילתה אוטו נחמד, חזק ומרווח. מה שהפריע לי הוא תא מטען קטן מדי, העדר פתחי מיזוג מאחור ( היה חם, לא באר שבע, המזגן בסדר לא רע, עדיף על זה שבאוקטביה היומיומית,  אבל זה שבבורה העתיקה שלי חזק משמעותית, אבל לא חוכמה, זו אחת הסיבות שהיא עדיין איתי ) ונסיעה קשיחה מדי לטעמי, גם אם שקטה יחסית. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1235 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...