Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב קטן עד 20,000 +- (אפשר קצת יותר)


נטלינ
שימו לב! השרשור הזה בן 1379 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברי קבוצה יקרים :)

 

זקוקה להכוונה והמלצות.

 

אני מחפשת רכב קטן לנסיעות לא רציניות בתוך העיר בעיקר ופה ושם ירושלים - תל אביב. 

חשבתי בכיוון של עד 20,000, הסכום יכול לעלות מעט אם זה ממש שווה את זה.

 

עדיפות קלה לאוטומט אבל ידני אפשרי לגמרי (בעיקר אם הוא נניח עדיף משמעותית בדגם מסויים או שיש פער משמעותי במחיר). 

 

הסתכלתי על יונדאי i-10 ועל קיאה פיקנטו (2013-2014). תוהה מה עדיף...

 

ואשמח מאוד מאוד להמלצות נוספות. ותבוא על העוזרים הברכה :)

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ידני זו באמת אופציה, פיאסטה ידנית תהיה רכב מוצלח יותר, כמעט מכל בחינה (האוט' היא למעשה רובוטית לא מוצלחת בכלל, בגלל זה העדיפות הגדולה לידני במקרה הזה).

 

את בטוחה שבתקציב שלך את מקבלת פיקנטו או i10 מ-2014? נשמע לי קצת מעט.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, pooh-bear כתב:

אם ידני זו באמת אופציה, פיאסטה ידנית תהיה רכב מוצלח יותר, כמעט מכל בחינה (האוט' היא למעשה רובוטית לא מוצלחת בכלל, בגלל זה העדיפות הגדולה לידני במקרה הזה).

 

את בטוחה שבתקציב שלך את מקבלת פיקנטו או i10 מ-2014? נשמע לי קצת מעט.

ממה שראיתי אפשר למצוא גם 2014 סביב הסכום הזה. 2013 יש מלא. 

 

קצת חששתי ללכת על אמריקאי, אבל אתה אתה אומר זה טוב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיאסטה מתוכננת ומיוצרת באירופה (למיטב זכרוני בגרמניה, אבל אני לא בטוח) אין לה שום קשר מכני לפורד ארה"ב. הפיאסטה הידנית היא רכב די בסיסי מבחינת מכלולים ואמין (יחסית למחיר), ועדיין נח יותר, מרווח יותר, חסכוני יותר (לפחות מה-1.2 האוט')  ובטוח יותר (וגם מהנה יותר, אם זה רלוונטי איכשהו) מהמיני הקוריאניות. ב-2014 היא עברה מתיחת פנים, קל לזהות אותה לפי הגריל העצום, אחרי מתיחת הפנים האבזור מעט השתפר (דיבורית בלוטות' למשל) אם אני זוכר נכון.

 

חפשי פה קצת, יש כאן כמה בעלי פיאסטה, @EliC25 קנה אחת ממש לאחרונה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

20K זה כבר תקציב שאפשר למצוא בו 208 אקטיב ידנית את שלי אני מכרתי לפני כמה חודשים ב22,500 לרכב במצב מצוין שעבר בדיקה נקיה ועבר גם החלפה של רצועת תזמון.
ה208 מתעלה על הפיאסטה כמעט בכול הסעיפים ומהווה תמורה מצוינת לדעתי בתקציב הזה.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

208... מעניין.


האמת שלא מצאתי בשלב זה אפילו פיאסטה 2014 אחת למכירה ביד 2. 

 

רגע אז אני מסיקה מפה ששניכם חושבים שהקאיה והיונדאי לא אופציות טובות? כי חיפוש בגוגל הנחה אותי דווקא לכיוונים האלה.

 

ו- @pooh-bear מהנה זה בהחלט שיקול. רק שלצערי כרגע לא השיקול העיקרי בשל מגבלות תקציביות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לגמרי מסכים שהיא "מתעלה" עליה בכל כך הרבה יותר סעיפים: היא יותר מאובזרת ויותר חזקה (אבל לא באמת חזקה ברמה שזה מהווה שיקול משמעותי, לדעתי) ולדעתי גם נראית טוב יותר, אבל זה אישי, לחובתה היא פחות אמינה (לך תדע איזה נזקים כן או לא נגרמו מהרצועה) והגיר הידני שלה פחות מוצלח.

 

למי שאמינות מהווה עבורו פקטור מאוד משמעותי ברכישה, הפיאסטה תהיה עדיפה, לדעתי. לא שה-208 גרועה, יכול להיות שלא תחווה בה אף תקלה, אבל יש סיכון מהרצועה שאי אפשר לגמרי להתעלם ממנו.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש עוד הרבה סעיפים שידה של ה208 על העליונה. היא משמעותית יותר נוחה, היא יותר שקטה, היא חד משמעית יותר מרווחת ובעלת תא מטען עדיף, המושבים תומכים יותר, איכות החומרים עדיפה המולטימדיה מודרנית יותר וכמובן הסעיפים שציינת.

אני פשוט מכיר את שניהם מקרוב (שקלתי לקנות את הפיאסטה 1400 אוטומט בזמנו לפי 4-5 שנים) ה208 רכב מודרני יותר מדור אחר ומהווה קפיצת מדרגה ברוב הסעיפים.

עד עכשיו כול התלונות בעניין רצועת התזמון היו ברקע מנוע הטורבו בלבד למרות שגם האטמוספרי מספיק נפוץ אני לא יודע למה אבל זאת המציאות ולמרות שלא היו תלונות הייתי מוודא שהחליפו או מחליף בעצמי. אני חושב שאם אנחנו לוקחים משוואה של בעיה פוטנציאלית שלא נפוצה בכלל ופותרים אותה מראש זה מספיק טוב כדי לא לדאוג מהנושא יותר.

ה208 לא מושלמת הגיר שלה לא משהו לתפעול והמזגן בכנות לא מבריק ויש את הבעיה עם רצועת התזמון אבל אם משווים אותה לפיאסטה זה כול החסרונות שלה מול כול שאר הסעיפים שבהם היא פשוט טובה יותר או משתווה לפיאסטה לכן אני חושב שה208 מהווה חבילה יותר טובה.

@נטלינ הפיאסטה וה208 יהיו יותר מרווחות נעימות לנסיעה ולא פחות חסכוניות מהI10 והפיקנטו אני לא רואה סיבה להעדיף בתקציב שלך את הקיו או היונדאי
 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום תלונות על האמינות של פיאסטה או i10 או פיקנטו.

 

האמינות של ה208 פחות טובה יש לפיג'ו פוטנציאל לתקלה עם רצועת התזמון אבל זה נפתר על ידי החלפת הרצועה בזמן.

 

סה"כ אם דואגים לטפל בעניין הרצועה בפיגו אין ביניהן שום הבדל ויש עדיפות לרכב שיהיה צעיר יותר ושמור יותר.

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Gavrik, נסעתי בפיאסטה כזו כשהיא היתה יחסית חדשה, אני זוכר שהיא היתה נוחה בצורה מרשימה. יכול להיות שהתרשמת מאחת קצת עייפה?

 

אני מסכים שה-208 מודרנית יותר, אני רק לא בטוח שזה תמיד לטובה. המולטימדיה שלה למשל אמנם "מודרנית" יותר, אבל קצת איטית ופחות נוחה לתפעול מאשר מכשיר עם כפתורים פיסיים. אני לא בטוח שכשלוקחים יתרונות (איכות חומרים, שקט, מרווח, אבזור) אל מול חסרונות (בעיית אמינות פוטנציאלית, גיר פחות נח, מזגן קצת חלש) ה-208 יוצאת עדיפה.

 

בכל אופן, קל להגיד שכשקונים אחת כזו בת 2-3 אפשר להחליף רצועת תזמון בקניה ולסגור את הפינה הזו. כשקונים אחת בת 6-7, כבר קצת יותר קשה לדעת אם ואיזה נזק נגרם.

 

מה שלא יהיה, שתיהן בחירה טובה. @נטלינ, לדעתי כדאי לך לנסות את שתיהן ולראות מי עדיפה בעינייך.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאורתית יכול היה להיגרם נזק.

בפועל אם היה נגרם נזק היינו שומעים תלונות על כך בפועל עד עכשיו לא ראיתי תלונה אחת על נזק מרצועת התזמון במנוע הvti.

לכן המציאות מאידה אחרת.

 

לגבי מערכת המולטימדיה להתייחס למערכת מולטימדיה מודרנית עם בלוטוס ומסך מגע וסאונד טוב ושליטה מההגה ומחשב מרכזי כנחותה בהשוואה למערכת מולטימדיה רגילה עם כפתורים רק בגלל שהיא קצת איטית אני לא חושב שזה פייר...

 

 

 

אני מכיר את ההבדלים בין הפיאטסה ל208 מקרוב כי נהגתי בהן אחת אחרי השניה אפשר להמשיך לפרט עליהם קצת יותר.

למשל ברגע שאתה נכנס לרכב המושב בפיאסטה לא עומד בשום קנה מידה ליד המושב של ה208 לא מבחינת הנוחות לא מבחינת אפשרויות הכיוון ולא מבחינת התמיכה.

מבחינת הפיאסטה נהגתי ב1400 אוטומט אבל על פי מבחנים המנוע של ה1200 אנמי ועצל בניגוד למנוע של ה208 שנמרץ יחסית לנפחו וגמיש יחד עם זאת שה208 קלה באזור ה200 קילו ה208 נמרצת יותר ומהירה יותר מכול מצב נתון.

בעמידה המנוע של ה208 מווברצ ומרעיש יותר מהמנוע של הפיאסטה אבל בנסיעה המנוע של ה208 שקט יותר.

תא המטען ב208 עדיף מבחינת הנפח מבחינת המבנה מבחינת פתח ההטענה וכולל תאורה.

המרווח ליושבים מקדימה ומאחורה ב208 יותר טוב מבפיאסטה וגם הכניסה ליושבים מאחור יותר טובה.

בידוד הרעשים והשקט בנסיעה טוב יותר ב208 בכול מהירות.

ההיגוי ב208 קל וזריז ההיגוי בפיאסטה מדוייק ומתקשר.

 

 

גם לא נשכח את רשימת האבזור שיש ב208 אקטיב ושחסרה לפיאסטה וכוללת:

דיבורית בלוטוס מקורית במולטימדיה עם כפתורי שליטה מההגה, חלונות מושחרים, תאורת לד אחורית, תאורת לד יום, פנסי ערפל, פנסים עוקבי פניה, חלונות מושחרים מאחור, מראות מתקפלות, 4 חלונות חשמליים, יציאות מיזוג מתכווננות מבחינת עוצמה (בפיאסטה הן ניתנות לכיוונון רק בכיוון), תא כפפות מקורר, משענת יד, מחשב דרך, חישוקי סגסוגת, גלגל רזרבי מלא.

 

אני חושב שנתון אמינות תאורתית טובה יותר גיר ומזגן עדיפים הם היתרונות שקטנים לנוכח ההיתרונות של ה208 (שעוד לא דיברנו על עיצוב כי זה עניין אינדיבידואלי) במיוחד לנוכח רשימת האבזור העשירה באקטיב אבל אם אתה מרגיש שתפעול הגיר ועוצמת המזגן חשובים לך מכול שאר הסעיפים אז לכול אחד יש את העדפות שלו פשוט אני חושב שבתקציב של 20k ה208 מהווה חבילה כוללת טובה יותר.

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו כנראה נאלץ להסכים שלא להסכים. אני לא טוען שהפיאסטה עדיפה בכל מצב, לשני הרכבים יש יתרונות וחסרונות. יש כאלו שעבורם תא המטען או חלונות אחוריים ידניים בפיאסטה יהוו דיל-ברייקר מוחלט (נניח, מי שמסיע 2 ילדים ברכב על בסיס קבוע), ולעומתם יש כאלו שיעדיפו מזגן חזק, גיר מדויק ופחות וויברציות בסרק (נניח, רווקים שעומדים כל יום שעה בפקק לכל כיוון במרכז), ועבורם החלונות האחוריים או עוד כמה ליטרים בתא המטען פשוט לא רלוונטים.

 

לגבי רצועת התזמון, אני בוודאי מסכים שהיא פחות נפוצה במנוע האטמ', צריך לזכור אבל שנמכרו פה משמעותית פחות מנועים כאלו מהגרסה המוגדשת, יכול להיות שזו גם סיבה ללמה לא רואים בעיות כאלו. בסוף, הרצועה אותה רצועה והשמן אותו שמן.

 

רק למען הדיוק, הפיאסטה אחרי מתיחת הפנים (איפשהו בסוף 2013, אולי 14) כבר כוללת דיבורית בלוטות' וחיבור USB ו-AUX מהמפעל.

  • אהבתי 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1379 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...