Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Trhtkf

קומפרסיה. נמוכה אחרי ראש מנוע - יונדאי אקסנט 2001

Recommended Posts

מדובר ביונדאי אקסנט 2001 שסבלה מקומפרסיה נמוכה בצילינדר מספר 4. נעשה ראש מנוע, הוחלפו 4 שסתומי פליטה, הורכב הכל אבל הרכב לא הניע. לאחר כמה נסיונות, הרכב הניע עם לחיצה על הגז, אך בעזיבת הגז נכבה.

נבדקה קומפרסיה, ולהלן התוצאות:

 

צילנדר 1: 200 PSI

צילנדר 2: 5 PSI

צילנדר 3: 200 PSI

צילנדר 4: 20 PSI

 

מישהו מבין מה עשינו לא נכון שגרם לכך וכיצד ניתן לתקן זאת?

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

על פניו זה נראה כאילו משהו השתבש בהרכבה. לא תדע עד שלא תפרק שוב ותבדוק מאיפה בורחת הקומפרסיה. בדיקת לחץ הפוך יכולה אולי לכוון אותך מעט

Sent from my GM1913 using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה ואפרק שוב, איך אני בודק את הקומפרסיה כשהראש מפורק, זה הרי לא אפשרי.. לא?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה מפרק תנסה לעשות בדיקת לחץ הפוך

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השגתי ערכה לבדיקת לחץ הפוך. כיצד מבצעים את הבדיקה כמו שצריך? הדעות ברשת האינטרנט חלוקות..

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום אריאל!

כדי שאולי יהיה אפשר לכוון אותך, צריך שתפרט מאוד את כל התהליך שנעשה ברכב, ומומלץ להעלות תמונות של הראש [לרבות גלי הזיזים והטיימינג בזמן שהיה מורכב]  והבלוק, עד כמה שניתן.

בעניין בדיקת לחץ הפוך, נדרש שהמנוע יהיה מורכב , בכדי לבצע את הבדיקה [לצערי, אין לי נסיון באופן ביצוע הבדיקה].

 

כיוון שעולה לי ששווה לבדוק:

*כתבת שהחליפו שסתומים.. באיזה צילינדרים הוחלפו? יכול להיות שבצילינדרים 2 ו-4?  [ כדאי לבדוק את אורך השסתומים החדשים לאמת שהם מתאימים כנדרש]

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הייי רביד, תודה על התגובה. שלחתי לך גם הודעה פרטית.
צור איתי קשר בבקשה 0545472748 אשלח לך את כל מה שיש לי לוואטאפ

 

עשיתי עם חבר 'ראש מנוע' לרכב שלי בגלל שהייתה קומפרסיה נמוכה בצילנדר מספר 4.
בשעה טובה, סיימנו בשבוע שעבר להרכיב את הכל, הראש היה אצל חרט, הוא עבר השחזה בגבולות היצרן, והוחלפו 4 שסתומי פליטה, אטמים של סעפת יניקה ופליטה, אטם ראש (מקורי) וכל מה שמסביב.

מנסים להניע, לא מניע.

בדקנו קומפרסיה (כשהרכב קר..) ואלו התוצאות:


צילנדר אחד: 200

צילנדר שתיים: 0

צילינדר שלוש: 75

צילנדר ארבע: 0

לאחר מכן, חיברתי כבלים ונתתי סטרטרים עם גז עד שלאחר המון ניסיונות הרכב הניע. השארתי אותו מונע עם רגל על הגז למשך כמה דקות עד שהרכב הגיע לטמ' עבודה (החום לא עבר הגבול).
לאחר מכן, כשהרכב חם, הוצאתי את הפלאגים ובדקתי שוב קומפרסיה, ואלו התוצאות:

1-200

2-25

3-200

4-25

לאחר מכן, הכנסתי WD-40 דרך הפלאג לצילנדרים חסרי הקומרסיה ובדקתי שוב - הקומפרסיה לא עלתה.

מדובר ביונדאי אקסנט, מנוע G4EB. מישהו יודע מה הסיבה לחוסר הקומפרסיה?

שוטטתי המון באינטרנט ולא מצאתי תשובה, מלבד 2 פוסטים שנתנו קריאת כיוון, אבל לא עזרו לי להגיע למסקנה

:

1. התכתבות בין אדם בשם דוד לאדם בשם יאיר, שנראה שנתקלו בתקלה דומה ופתרו אותה.
חיפשתי את דוד ו... מסתבר שהוא נפטר. אם מישהו מכיר את הבן שלו או את יאיר, אשמח אם יוכל לקשר אותי אליהם.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=17323

2. https://carsforum.co.il/topic/668101-%D7%90%D7%99%D7%9F-%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%99%D7%94-%D7%9C%D7%90%D7%97%D7%A8-%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A5-%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%A4%D7%99%D7%90%D7%98-%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%95-05-16v/

אשמח לכל עזרה רבותיי, כל עזרה, אני מאמין שיש פתרון שיכול להציל את המנוע..

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53.jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.54.jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53 (7).jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53 (6).jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53 (5).jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53 (4).jpeg

WhatsApp Image 2020-07-03 at 15.38.53 (3).jpeg

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרים תפוס יכול להשאיר את השסתום פתוח.

המנוע מתוזמן נכון?

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה שאלתי.. כל העבודה לקחה כמעט חודש, בנתיים יכול להיות שמשהו קרה למרימים..
הבן אדם שעזר לי עשה טיימינג עשרות פעמים בחייו, והוא עבר על הטיימינג פעמיים ואמר שהכל תקין מבחינת התזמון.

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש אפשרות להצליב מרימים עם צילינדרים אחרים?

 

"קומפרסיה הפוכה" הייתה חוסכת לך הרבה כאב ראש

לגבי התזמון אלה דברים שעדיף לך לדעת בעצמך בשביל להיות בטוח.

מבלי לגרוע מהניסיון של מי שעשה

עריכה אחרונה על ידי tribel

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר להוציא שסתומים ולהחליף אותם עם אחרים?
תסתכל בסרטונים שהעלתי, גם סובבתי את המנוע ידנית בשביל להראות את הפעולה של הפנתר. זה נראה שהוא לוחץ, לא?

מה זה קומפרסיה הפוכה? בדיקת לחץ הפוך? השגתי את המכשיר, אבל אני לא יודע להשתמש בו...

אוקיי, מקשיב לגבי התזמון, איך אני בודק אותו? מה לפרק?

 

אבל סתם מסקרנות, אם התזמון לא היה טוב, אז לא הייתה אמורה להיות קומפרסיה בצילנדר אחד ובצילינדר שלוש, לא?
אמרו לי משהו על תזמון גל זיזים, איך אני שולט על זה?
ממה שאני יודע, יש גל זיזים וגל ארכובה, והתזמון ביניהם נקבע על ידי הרצועה, יש תזמון גם לכל גל בפני עצמו? או שהם פשוט צריכים להיות במיקום מסוים לפי הסימון ואז מרכיבים את הרצועה (זה מה שהבחור עשה...)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, בדיקת לחץ הפןך (קופרסיה הפוכה או בדיקת ליקייג') נכונה

תראה להיכן בורחת הדחיסה (קומפרסיה) אם דרך טבעות בוכנה (רינגים)

לאגן השמן (שומעים ורואים בחור מדיד השמן מנוע), או דרך שסתום פליטה

(רואים ושומעים בקצה צנור הפליטה - אגזוסט) או דרך שסתום יניקה

(פותחים את בית מסנן האויר ושומעים שם).

במנוע ישן ורב ק"מ יתכן בהחלט שיש דליפות דחיסה מכמה מקומות שונים.

כדי לבצע בדיקת לחץ הפוך כראוי, ממילא צריכים לבצע חפיפת שסתומים

ואז גם ניתן לראות ולבדוק שמע' התזמון (טיימינג) במקומה.

בברכה  -  רפי לין

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, Trhtkf כתב:

כלומר להוציא שסתומים ולהחליף אותם עם אחרים?
תסתכל בסרטונים שהעלתי, גם סובבתי את המנוע ידנית בשביל להראות את הפעולה של הפנתר. זה נראה שהוא לוחץ, לא?

מה זה קומפרסיה הפוכה? בדיקת לחץ הפוך? השגתי את המכשיר, אבל אני לא יודע להשתמש בו...

אוקיי, מקשיב לגבי התזמון, איך אני בודק אותו? מה לפרק?

 

אבל סתם מסקרנות, אם התזמון לא היה טוב, אז לא הייתה אמורה להיות קומפרסיה בצילנדר אחד ובצילינדר שלוש, לא?
אמרו לי משהו על תזמון גל זיזים, איך אני שולט על זה?
ממה שאני יודע, יש גל זיזים וגל ארכובה, והתזמון ביניהם נקבע על ידי הרצועה, יש תזמון גם לכל גל בפני עצמו? או שהם פשוט צריכים להיות במיקום מסוים לפי הסימון ואז מרכיבים את הרצועה (זה מה שהבחור עשה...)

מרים זה מה שנמצא בין השסתום לגל זיזים.

מרים תפוס יכול למנוע משסתום להיסגר.

אז אם אפשר להוציא אותם מבלי להוציא את הראש ולבזבז אטמים תצליב בין צילינדר שיש בו לחץ טוב לאחר שאין בו.

 

קומפ' הפוכה ובדיקת לחץ הפוך זה אותו הדבר.

בבדיקה מכוונים כל בוכנה לנק' מתה עליונה ודוחפים לחץ אוויר דרך המצת.

במצב כזה כל השסתומים סגורים ואין לאוויר לאן לברוח.

ואז כשיש בריחה הלחץ יברח מהאזור שיש בו בעיה - שסתומי יניקה\פליטה דרך הרינגים.

צריך קומפרסור ומתאם שמתברג לפלאג,אחרי שהכל מחובר ויש לחץ אוויר במיכל של המדחס פותחים את הברזים והאוויר זורם לצילינדר - תוכל לראות ביוטיוב איך עושים את זה.

 

לגבי התזמון - יש סימון על גלגל התנופה של הקראנק ועל גל או גלי הזיזים.

חופפים בין הסימנים האלו.

אני לא יודע איך זה נראה ברכב שלך ספציפית אבל מדובר במידע שזמין ברשת.

יש אצלך גל זיזים יחיד ויש לו רק מצב אחד של חפיפה עם גל הארכובה.

 

כשהתזמון לא נכון הגל זיזים לא פותח או סוגר את השסתומים בזמן נכון ביחס למהלך של הבוכנה.

בדיקת קומפ' היא בעצם דחיסה של אוויר.

כאשר שסתום יניקה לא נפתח בתחילת מהלך יניקה או שסתום הפליטה נשאר פתוח בזמן מהלך הדחיסה,הצילינדר לא מתמלא במספיק אוויר או שלא שומר על אוויר דחוס בהתאמה.

 

מנוע כזה גם לא יניע,טוב או בכלל כי הוא לא יתמלא או ידחוס תערובת.

בגלל שיש 4 צילינדרים,בחלק יכולה להיות חפיפה בתזמון ובאחרים לא ולכן הערכים.

- לא מחייב שזו הבעיה אבל חשוב לוודא לפני שממשיכים -

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי tribel

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה בתור עוקב:

יכול להיות שהרכבה לא נכונה של גל הזיזים או תזמון לקוי של גל הזיזים יגרום לבעיית תזמון רק בשני צילינדרים ?

ההגיון שלי אומר שאם היתה בעיה בתזמון זה היה משפיע על ארבעתם...

אולי הבעיה יכולה להיות במרימים תפוסים או בשסתומים לא מתאימים לרכב... ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...