Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזגן כמעט לא מקרר בימים אלו פיקאסו 2015


yd b-4
שימו לב! השרשור הזה בן 1434 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי התחדשתי אתמול בפיקאסו 2015 . אחרי בדיקה במכון שמתי לב בנסיעה עירונית שהמזגן ממש לא מקרר/לחילופין מקרר מממש בקושי שזה אומר שבשרב של אתמול עם חלונות פתוחים היה נעים יותר. שיחת טלפון למוסך סיטרואן באזור נענתה שאני הלקוח ה100 שמתקשר היום אין מה לעשות המזגן לא עומד בעומס. לי זה נראה משונה שרכב מודרני לא מקרר לפחות באופן סביר בתנאי שרב (למרות שעל הצג צוין 47-9 מעול שזה לא קורה כל יום) . צריך לציין שמחוץ לעיר לאחר כמה דקות נסיעה הוא התחיל לקרר בקושי.

 

מה הקאטץ' גם כשעליתי לרכב השני שלי (B4 2010) ששם המזגן ממש חזק קרתה אותה התופעה בפעם הראשונה המזגם אשכרה מוציא חום!!!! 

 

גם אצלכם זה כך או צירוף מקרים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש.

יש דגמי מכוניות עם מזגנים מוצלחים יותר או פחות, בלי קשר לגיל שלהם. אני לא מכיר את המזגן של הסיטרואן אבל הוא בהחלט אמור לקרר אותך גם בימים אלה.

אחד הדברים החשובים לבדוק ברכב לפני הקנייה, הוא תקינות המזגן מאחר וזו מערכת חיונית אך מורכבת והתיקונים יכולים להיות יקרים.

המערכת כוללת מדחס, רצועה, מעבה, מאייד, מאוורר חיצוני, מאוורר פנימי, שסתום התפשטות, גז קרר, ומערכת בקרה. כל אחד מאלה יכול להיות תקול. ובמיוחד אם חסר גז קרר המערכת תעבוד ביעילות נמוכה.

אז אם הגעת למצב כזה בסובארו, לפני חודש עוד הרגשת נעים אבל בשרב הכבד זה לא מספיק. לכן פתאום יש הרבה מתלוננים.

המזגנים נאלצים בימים אלה לעבוד כמו מטורפים וכמו כן מוכרי ומתקני המזגנים.

גש עם 2 המכוניות למומחה מזגנים, תעמוד בתור ותתחיל בבדיקה של כמות גז הקרר ותמלא על פי הצורך. אם היה חסר והקירור לאחר מכן יותר טוב, מה טוב. אולם אם לאחר כמה ימים תרגיש שוב ירידה בתפוקת הקירור סימן שיש במערכת רכיב שדולף וצריך לטפל בו.

גם הבקרה של המיזוג יכולה לגרום לצרות, אם למשל היא מפעילה עקב תקלה חימום יחד עם הקירור. במקרה כזה עדיף להתייעץ עם בעלי הניסיון באותו דגם רכב.

 

 

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעל 40 מעלות צלזיוס בחוץ ומזגנים אוטומטיביים מתחילים פחות לקרר. 

כמו שאמרת, יש רכבים שזה מורגש יותר ויש כאלו שפחות , תלוי במערכת ורמת תקינותה, כי אולי קצת חוסר קרר, מסנן אויר של הקבינה קצת סתום או מעבה מלוכלך, עלול לגרום לחוסר יכולת לקרר כנדרש, כאשר ביום קיצי רגיל,  של 30 מעלות צלזיוס בחוץ, אולי לא הייתה מורגשת כלל בעיה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yd b-4 כתב:

היי התחדשתי אתמול בפיקאסו 2015 . אחרי בדיקה במכון שמתי לב בנסיעה עירונית שהמזגן ממש לא מקרר/לחילופין מקרר מממש בקושי שזה אומר שבשרב של אתמול עם חלונות פתוחים היה נעים יותר. שיחת טלפון למוסך סיטרואן באזור נענתה שאני הלקוח ה100 שמתקשר היום אין מה לעשות המזגן לא עומד בעומס. לי זה נראה משונה שרכב מודרני לא מקרר לפחות באופן סביר בתנאי שרב (למרות שעל הצג צוין 47-9 מעול שזה לא קורה כל יום) . צריך לציין שמחוץ לעיר לאחר כמה דקות נסיעה הוא התחיל לקרר בקושי.

 

מה הקאטץ' גם כשעליתי לרכב השני שלי (B4 2010) ששם המזגן ממש חזק קרתה אותה התופעה בפעם הראשונה המזגם אשכרה מוציא חום!!!! 

 

גם אצלכם זה כך או צירוף מקרים ?

 

בעומס חום גבוה כמו השבוע בהחלט עלול לקרות לרכב שחנה בשמש זמן ממושך יקח למזגן זמן רב בכדי שתרגיש קריר ברכב.

רכב שעמד בשמש בחום של הימים האחרונים בהחלט עלול לצאת אוויר חם לפרק זמן מסויים מפתחי האיוורור.

 

מעל טמפ' חיצונית של 35 מעלות צלזיוס ברכב שגם חונה בצל יעילות המזגן יורדת בצורה משמעותית שלא נדבר בטמפ' של 40 מעלות צלזיוס ובשמש ישירה.

 

* לדעתי אם אתה רוצה לבדוק את תקינות המזגן תמתין לימים שהטמפ' החיצונית תרד ל-30 מעלות צלזיוס.

 

 

  • אהבתי 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו דבר אצלי ברכב פורד פוקוס 2017 ואצל אשתי רנו מגאן גרנד קופה 2016. נורמלי לחלוטין בחום הזה.

עריכה אחרונה על ידי Angelica

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

בעיקרון, אם הרכב חונה בשמש, הוא מחמם את כל פנים הרכב כמו תנור ובמיוחד את כל צנרת המיזוג שנמצאת תחת הדשבורד , אם יש לך אפשרות, תשאיר את החלונות מעט פתוחים ולשים צלון על השמשה הקדמית, זה יוריד משמעותית את החום ובכך מערכת המיזוג תאלץ לעבוד פחות בכדי לקרר.
אני חושב שאם מערכת המיזוג בפורד שלי מתמודדת עם החום ב"ה (והיא ידועה לשמצה בעניין), המערכת המיזוג אצלך(שלא ראיתי בקורות שליליות לגביה) אמורה להתמודד ללא כל בעיה.
לפי דעתי, בטמפרטורות כאלו, כל אלו שמערכות המיזוג או קירור המנוע של הרכב לא מסוגלות בגלל בעיה כלשהי לתת תפוקה גבוהה מאוד, הבעיה צפה, ביום רגיל כאשר הטמפרטורה נמוכה בשיעור של מעל 10 מעלות, המערכת ככל הנראה מסוגלת להתגבר ולכן לא רואים בעיה כלשהי.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אותו דבר אצלי ברכב פורד פוקוס 2017 ואצל אשתי רנו מגאן גרנד קופה 2016. נורמלי לחלוטין בחום הזה.
בס"ד

אתה נוסע עם חלון פתוח בגלל שהמערכת לא מקררת מספיק ?
מה שפות"ש מתאר, זו לפי דעתי תקלה ללא כל צל של ספק, לא הגיוני שגם לאחר נסיעה של כמה דקות, עדיין המזגן לא מוציא קור מהפתחים.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • אהבתי 1

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

העניין הוא, שפות"ש ציין שגם לאחר כמה דקות נסיעה, המערכת בקושי מוציאה קור.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  • אהבתי 1

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, rotemb כתב:

בס"ד

בעיקרון, אם הרכב חונה בשמש, הוא מחמם את כל פנים הרכב כמו תנור ובמיוחד את כל צנרת המיזוג שנמצאת תחת הדשבורד , אם יש לך אפשרות, תשאיר את החלונות מעט פתוחים ולשים צלון על השמשה הקדמית, זה יוריד משמעותית את החום ובכך מערכת המיזוג תאלץ לעבוד פחות בכדי לקרר.
אני חושב שאם מערכת המיזוג בפורד שלי מתמודדת עם החום ב"ה (והיא ידועה לשמצה בעניין), המערכת המיזוג אצלך(שלא ראיתי בקורות שליליות לגביה) אמורה להתמודד ללא כל בעיה.
לפי דעתי, בטמפרטורות כאלו, כל אלו שמערכות המיזוג או קירור המנוע של הרכב לא מסוגלות בגלל בעיה כלשהי לתת תפוקה גבוהה מאוד, הבעיה צפה, ביום רגיל כאשר הטמפרטורה נמוכה בשיעור של מעל 10 מעלות, המערכת ככל הנראה מסוגלת להתגבר ולכן לא רואים בעיה כלשהי.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

בס"ד

אתה נוסע עם חלון פתוח בגלל שהמערכת לא מקררת מספיק ?
מה שפות"ש מתאר, זו לפי דעתי תקלה ללא כל צל של ספק, לא הגיוני שגם לאחר נסיעה של כמה דקות, עדיין המזגן לא מוציא קור מהפתחים.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

 

אני מדליק מזגן על מקסימום עם ההנעה ונוסע חצי דקה עם כל החלונות פתוחים כדי שהאוטו יתאוורר מהכבשן שבפנים. רק אז סוגר סוגר חלונות. המזגן מקרר אבל הקור הרבה יותר חלש. נתקלתי בזה בעוד מכוניות השבוע.  ככה שמניח שזה מצב נורמלי.

הייתי מציע לפות"ש לבדוק את הקירור בשעות הערב אחרי 9 אולי אחרי עמידה בחניון מקורה ואז לראות אם מקרר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש תיאר בדיוק שאחרי כמה דקות נסיעה אין שיפור וזה לא תקין.

ככל הנראה המערכת עובדת בחצי כוח וצריכה טיפול כלשהו.

זה נורא נחמד אם מזגן מקרר בלילה או בחורף. אבל הכי צריכים אותו מתי שיש תנאים קיצוניים בחוץ.

ברכב שלי גם הייתי במצב כזה בתחילת השבוע וזה היה בלתי נסבל. שלשום החלפתי מדחס (היה לי כבר מוכן אחד בצד) ומילאתי קרר חדש, היה חסר הרבה. עכשיו ב"ה פועל מצויין. לאחר חנייה בשמש נדרשות כ2 דקות.

 

בכל מקרה, כמובן במהלך ה2 דקות האלה לנסוע עם חלונות פתוחים לרווחה.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, Angelica כתב:

 

אני מדליק מזגן על מקסימום עם ההנעה ונוסע חצי דקה עם כל החלונות פתוחים כדי שהאוטו יתאוורר מהכבשן שבפנים. רק אז סוגר סוגר חלונות. המזגן מקרר אבל הקור הרבה יותר חלש. נתקלתי בזה בעוד מכוניות השבוע.  ככה שמניח שזה מצב נורמלי.

הייתי מציע לפות"ש לבדוק את הקירור בשעות הערב אחרי 9 אולי אחרי עמידה בחניון מקורה ואז לראות אם מקרר.

 

בשעות הערב/נסיעה בינעירונית המזגן עובד אבל אז אני לא ממש צריך אותו:) 

 

לפני 24 דקות, amosbmw כתב:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה3008 עמד השבוע בשמש חצי יום ,לא הייתה לו בעיה לקרר מצויין מיד,אבל לחלל עצמו לקח זמן עד שממש היה קר,מרגישים שהגוף של הרכב רותח.

 

ברכב שלך מבחינה מכנית זה בדיוק אותו המנוע {אם זה בנזין} אז אמור לקרר אותו הדבר,אולי חסר גז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.5.2020 בשעה 10:30, Ron.P כתב:

ה3008 עמד השבוע בשמש חצי יום ,לא הייתה לו בעיה לקרר מצויין מיד,אבל לחלל עצמו לקח זמן עד שממש היה קר,מרגישים שהגוף של הרכב רותח.

- מהי הטמפ' שנמדדה בחלל תא הנוסעים ואחרי כמה זמן ?

- מה זה ממש קר ?

ברכב שלך מבחינה מכנית זה בדיוק אותו המנוע {אם זה בנזין} אז אמור לקרר אותו הדבר,אולי חסר גז.

 

אין שום קשר אם ומדובר על אותו מנוע ברכבך וברכב של פותח האשכול. מערכת המיזוג ברכב תלוייה בהמון פרמטרים ולאו דווקא במנוע.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1434 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...