Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

לפני 6 דקות, EvGriga כתב:

בשביל 30 ק"מ ליום אולי בכלל מספיק פלאג-אין הייבריד (כמו פריוס פלאג-אין) - יותר זול ובטריה מספיקה ל כ-50 ק"מ

אז באמת מספיק 16A.

למי שרוצה לנסוע 80-100 ק"מ ולפעמים יותר ביום עם רכב חשמלי זה לא מספיק.

 

מכוניות PHEV סוחבות גם סוללה וגם מנוע בנזין ולכן פחות יעילות מחשמליות נטו בנסיעה על חשמל ופחות יעילות מהיברידיות רגילות בנסיעה על בנזין. להשוות במחיר פריוס למודל 3 זה לא הוגן, הן לא מכוניות מאותה קטיגוריה. השוואה הוגנת יותר היא למכוניות כמו BMW 330e.

 

בשביל נסיעה של 100 ק"מ ביום טעינה ביתית עם חיבור חד פאזי של 16A שנותנת קצב של 3.5kW (בהנחה של 95% יעילות) מספיקה בהחלט. במודל 3 זה אומר שכל שעה של טעינה יתווספו מעל 20 ק"מ של טווח. ב-5 שעות טעינה יתווספו מעל 100 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 21 דקות, eladts כתב:

ב-5 שעות טעינה יתווספו מעל 100 ק"מ.

כן, במקרה שיש לך את 5 שעות המלאות.

מה קורה אם יש עומס במערכת החשמל של הבניין ומחשב ניהול של המערכת מחליט להפסיק לך את הטעינה לכמה שעות?

מה קורה אם אתה צריך לנסוע ואין לך הרבה זמן או שאתה צריך לנסוע מחר מרחק של 300 ק"מ.

זה קצב טעינה איטי מדי. אנשים בחו"ל כבר התלוננו על זה. 

זה מתאים רק בתנאים אידיאליים.

במקרה של חריגה מהשגרה אתה תקוע בלי אוטו וזה מעצבן.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, הרבה טיעונים שלא ברור מה המטרה שלהם. אתה קונה רכב חשמלי עם טווח של 400 קילומטר בהערכה גסה. אתה צריך לילה של הטענה כדי לקבל את כל הטווח. אני בטוח שאם אתה עושה כמות נסיעה ממוצעת בישראל ותנהל את עצמך נכון אתה לא תתקרב למגבלות.

אני יכול לתת טיעונים דומים לרכב בנזין, מה עם יש עומס על תחנת הדלק ואתה על הטיפה האחרונה במיכל? בחוסר תיכנון אתה תקוע בלי רכב וזה מעצבן.

  • אהבתי 2

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, EvGriga כתב:

כן, במקרה שיש לך את 5 שעות המלאות.

מה קורה אם יש עומס במערכת החשמל של הבניין ומחשב ניהול של המערכת מחליט להפסיק לך את הטעינה לכמה שעות?

מה קורה אם אתה צריך לנסוע ואין לך הרבה זמן.

זה קצב טעינה איטי מדי. אנשים בחו"ל כבר התלוננו על זה. 

זה מתאים רק בתנאים אידיאליים.

במקרה של חריגה מהשגרה אתה תקוע בלי אוטו וזה מעצבן.

 

על איזה מחשב ניהול אתה מדבר? כשמדברים על חיבור של 16A מדברים על התחברות למונה הדירתי. זה מיצר פחות עומס ממיזוג מרכזי ובלילה ממילא העומס הוא אפסי. גם במערכות מנוהלות של מספר עמדות עם חיבור משותף לא מפסיקים את הטעינה כשיש דרישת יתר, מה שעושים זה לחלק את הקיבולת של המערכת בין כל המכוניות הטוענות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי נצרף את אגסי לדיון?

 

כולנן מנהלים את התדלוקים שלנו, אז,נצטרך לעשות זאת גם בטעינת הסוללות. טווח של 400 ק"מ אינו שונה מהותית מ-500-600 ק"מ של מיכל בנזין, כך שמן הסתם אפשר יהיה להתנהל אתו בצורה סבירה. מה שכן, מלונות, במיוחד באזורים המרוחקים, יצטרכו להתקין יותר עמדות טעינה ובעלי הרכב החשמלי יצטרכו ללמוד לפנות עת העמדה בסיום הטעינה.

 

דרך אגב, האם הרכב המרושת "יודע" לתת לבעליו חיווי, כגון מסרון, על כך שהטעינה הסתיימה, על מנת שיוכל לבוא לפנות את העמדה?

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, eladts כתב:

על איזה מחשב ניהול אתה מדבר?

כאשר יהיו יותר נקודות טעינה של מכוניות חשמליות על אותו לוח של בניין משותף יצטרחו להתקין מערכת ניהול עומס (או שכל הזמן יקפצו פיוזים).

במקור, הדרישה לטעינה מנוהלת אצל לקוחות הייתה של חה"ח מבטר פלייס וזה לא היה במקרה.

גם במערכת הספקת החשמל הארצית אין עודפים ויצטרחו לבנות יותר תחנות חשמל (זיהום אוויר) ולהגדיל את קווי ההספקה.

עכשיו כבר כולם שכחו מזה אבל הנושא עוד יעלה כאשר יהיו יותר רכבים חשמליים בחניות.

מעניין איך יממנו שדרוג תשתיות החשמל - מדובר על מיליארדי שקלים שצריכים להשקיע כדי לתמוך בעשרות אלפי מכוניות חשמליות.

האם הממשלה או חה"ח יממנו את זה? אני בספק. יותר סביר שיטילו מסים על בעלי רכבים חשמליים. 

לפני 44 דקות, eladts כתב:

מה שעושים זה לחלק את הקיבולת של המערכת בין כל המכוניות הטוענות.

 

זה אותו דבר, אם תקבל 8A במקום 16A זה לא יהיה מספיק ולפעמים תקום בבוקר עם אוטו לא מוכן לנסוע למרחקים שאתה צריך.

מה קורה אם באותו יום אתה צריך לנסוע 300 ק"מ ויש לך רק 200 ק"מ מהסוללה?

תסע באוטובוס במקום האוטו החדש והנוצץ שלך או תסתכן בזה שתתקע במקום מרוחק עם סוללה ריקה?

זה פוגע בשימושיות. 

יותר גרוע - מה עושים כאשר לא יודעים לאיזה מרחקים צריכים לנסוע מחר?

יש הרבה סידורים ולא ברור איזה מרחקים צריך לנסוע.

טעינה ל 100% ופריקה ל 0 גם גורמים נזק לסוללות -  לא רצוי.

במכונית בנזין אפשר לקפוץ לתחנת הדלק ולמלא תוך 5 דקות (או 15 דקות עם יש תור ערוך, במקרה הגרוע).

עמדות טעינה ציבוריות מהירות אין בינתיים, מה שהופך רכב חשמלי לפחות שימושי מרכב בנזין.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, sperial כתב:

אולי נצרף את אגסי לדיון?

 

כולנן מנהלים את התדלוקים שלנו, אז,נצטרך לעשות זאת גם בטעינת הסוללות. טווח של 400 ק"מ אינו שונה מהותית מ-500-600 ק"מ של מיכל בנזין, כך שמן הסתם אפשר יהיה להתנהל אתו בצורה סבירה. מה שכן, מלונות, במיוחד באזורים המרוחקים, יצטרכו להתקין יותר עמדות טעינה ובעלי הרכב החשמלי יצטרכו ללמוד לפנות עת העמדה בסיום הטעינה.

 

דרך אגב, האם הרכב המרושת "יודע" לתת לבעליו חיווי, כגון מסרון, על כך שהטעינה הסתיימה, על מנת שיוכל לבוא לפנות את העמדה?

 

אני מקווה בשביל טסלה שהם יתקינו מספיק עמדות פרט ל  4 המתוכננות. 

המדינה יצאה בהצהרה ב2018 וסבסוד להתקנה של 2500 תחנות טעינה עד סוף 2020

 

לגבי הטעינה, 

בטסלה ככל הידוע לי, 

אפשר לקבל התראה (הודעת דחיפה) בעת שהסוללה מלאה, או עד סף הטעינה שהגדרת, 

אפשר לתזמן טעינה לשעות ספציפיות. 

 

עריכה אחרונה על ידי shimta
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EvGriga אם עוסקים באספקת חשמל - מה ההשפעה של חשמול מערכת הרכבות על רשת החשמל?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EvGriga כתב:

מעניין איך יממנו שדרוג תשתיות החשמל - מדובר על מיליארדי שקלים שצריכים להשקיע כדי לתמוך בעשרות אלפי מכוניות חשמליות.

 

חברת חשמל היא עדיין לא מלכ"ר. היא מרויחה על החשמל שאתה צורך. אם הצריכה תגדל יגדל גם הרווח וההשקעה בתשתית. בכל מקרה זה הולך להיות הדרגתי למדיי לפחות עשור וחצי עד שתהיה מאסה רצינית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז במקום לתכנן את משק החשמל הישראלי רק לפי הגידול באוכלוסייה ייקחו בחשבון גם תוספת של רכבים חשמליים. אם לא יהיה איזה מפץ במעבר לרכב חשמלי, מה גם שהמדינה יכולה לשלוט על קצב החדירה, המדינה בהחלט יכולה להיערך לזה בזמן. לא מחלקים כאן חשמל בחינם, מרווחים על זה כסף, מקסימום יוסיפו עוד 10 אגורות לכל קוט"ש וכבר קיבלנו יופי של מימון לבניית תחנת כוח. 

 

EvGriga. כן, רכב חשמלי עדיין לא מתאים לכל אחד, פחות בגלל הרכבים עצמם ויותר בגלל תשתיות הטעינה אבל זה לא משהו שאי אפשר לפתור תוך זמן קצר יחסית של שנתיים שלוש. לטעמי לפחות בכל המכרזים שמשרד האנרגיה הוציא היה צריך לחייב יותר עמדות טעינה אולטרה מהירות והרבה פחות ציבוריות של 22kW. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה 300 קילומטר בפיתאומיות אתה צריך לעשות? על מה אתה מדבר?

אם יוצא לך לקום בבוקר ופתאום בהפתעה אתה הולך לבזבז חצי יום ברכב ולחצות חצי מדינה אז החיים שלך ללא ספק הרבה יותר מעניינים משלי.

ובשביל זה יש לך כבר אכשיו פריסה של תחנות טעינה באזורים שונים בארץ (ואני לא מדבר רק על טסלה).

אצלנו בעבודה כבר יש חניה אחת עם עמדת טעינה של אפקון שאתה יכול להטעין רכב חשמלי וזה עוד לפני הקרונה.

בסך הכל החשש שלך מובן אבל אתה שוכח שמחר בבוקר לא כל רכב שני היה חשמלי, רוב הרכבים שנמכרים הם על בנזין ולמרות ההצלחה המדהימה של טסלה שאני מאוד מעודד עדין מדובר בכמה מאות רכבים.

עריכה אחרונה על ידי motizkn

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

אולי נצרף את אגסי לדיון?

 

כולנן מנהלים את התדלוקים שלנו, אז,נצטרך לעשות זאת גם בטעינת הסוללות. טווח של 400 ק"מ אינו שונה מהותית מ-500-600 ק"מ של מיכל בנזין, כך שמן הסתם אפשר יהיה להתנהל אתו בצורה סבירה. מה שכן, מלונות, במיוחד באזורים המרוחקים, יצטרכו להתקין יותר עמדות טעינה ובעלי הרכב החשמלי יצטרכו ללמוד לפנות עת העמדה בסיום הטעינה.

 

דרך אגב, האם הרכב המרושת "יודע" לתת לבעליו חיווי, כגון מסרון, על כך שהטעינה הסתיימה, על מנת שיוכל לבוא לפנות את העמדה?

 

בטסלה אפשר לראות את מצב הטעינה בכל רגע דרך האפליקציה ולקבל התראות לנייד כאשר היא מסתיימת. בסופרצ'רג'רים משלמים קנס אם לא מפנים את העמדה תוך 5 דקות מגמר הטעינה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, EvGriga כתב:

בשביל 30 ק"מ ליום אולי בכלל מספיק פלאג-אין הייבריד (כמו פריוס פלאג-אין) - יותר זול ובטריה מספיקה ל כ-50 ק"מ

אז באמת מספיק 16A.

למי שרוצה לנסוע 80-100 ק"מ ולפעמים יותר ביום עם רכב חשמלי זה לא מספיק.

נסועה ממוצעת של רכב פרטי בישראל היא 17.5 אלף ק"מ בשנה (נכון ל-2019). אם נניח שכל הנסועה הזו מתחלקת בדיוק-בדיוק, זה אומר שכל יום (כולל שבתות וחגים) אתה עושה 48 ק"מ. 

ספציפית לזה, טעינה של כלום קילו-וואט שעה תספיק. למקרים ספציפיים בהם אתה צריך לנסוע יותר (סופ"ש, חופש, יום סידורים/פגישות מהגיהנום), אפשר שיהיו בבניין שלוש-ארבע-חמש-כמה שהתשתית מאפשרת עמדות מנוהלות (בדיוק כמו עמדות ה-AC הציבוריות) מהירות יותר שיאפשרו לדיירים לטעון במקרה הצורך. 

 

לפני 3 שעות, EvGriga כתב:

כן, במקרה שיש לך את 5 שעות המלאות.

אני חושב שאם אתה באופן קבוע ישן פחות מ-5 שעות בלילה ברוטו (כולל מקלחת-שיניים-התארגנות-קפהבבוקר) מהירות הטעינה של האוטו החשמלי שלך היא כנראה לא הבעיה הראשונה שאתה צריך לטפל בה :) 

 

ציטוט

מה קורה אם יש עומס במערכת החשמל של הבניין ומחשב ניהול של המערכת מחליט להפסיק לך את הטעינה לכמה שעות?

אין דבר כזה. לפחות לא במקרה שאנחנו מדברים עליו, של עמדות של 3.7KW. זה הספק של קומקום חשמלי בערך. תשתית של כל בית, גם הישנים והמעפנים ביותר, צריכה לעמוד בשליחת 3-4KW לכל דירה במקביל. אחרת בכל פעם שמישהו היה מדליק גם דוד, גם מזגן וגם קומקום, הבית היה עולה באש. 

 

ציטוט

מה קורה אם אתה צריך לנסוע ואין לך הרבה זמן או שאתה צריך לנסוע מחר מרחק של 300 ק"מ.

אז אתה מטעין בעמדה המשותפת של הבניין או מוצא עמדת טעינה בדרך - הרי בכל מקרה הטענת לפחות 100 ק"מ בלילה (וזו הגזמה פראית, גם בעמדה הכי איטית כנראה תגיע יותר קרוב ל-200 ק"מ במהלך לילה אנושי סטנדרטי של כ-10 שעות).

 

ציטוט

זה קצב טעינה איטי מדי. אנשים בחו"ל כבר התלוננו על זה. 

אנשים מתלוננים על הכל. לרוב אין סיבה אמיתית להקשיב להם.

 

ציטוט

זה מתאים רק בתנאים אידיאליים.

במקרה של חריגה מהשגרה אתה תקוע בלי אוטו וזה מעצבן.

במקרה של חריגה מהשגרה "שורפים" חצי שעה ומטעינים בדרך.

 

לפני 3 שעות, sperial כתב:

דרך אגב, האם הרכב המרושת "יודע" לתת לבעליו חיווי, כגון מסרון, על כך שהטעינה הסתיימה, על מנת שיוכל לבוא לפנות את העמדה?

לא יודע ספציפית לגבי טסלה (אם כי אני מעריך בסבירות גבוהה מאוד שכן), אבל ממה שאני יודע, כמובן. מתקבלת התראה באפליקציה.

 

לפני 3 שעות, EvGriga כתב:

כאשר יהיו יותר נקודות טעינה של מכוניות חשמליות על אותו לוח של בניין משותף יצטרחו להתקין מערכת ניהול עומס (או שכל הזמן יקפצו פיוזים).

שוב, תלוי בהספק של העמדות.

 

ציטוט

במקור, הדרישה לטעינה מנוהלת אצל לקוחות הייתה של חה"ח מבטר פלייס וזה לא היה במקרה.

ברור שזה לא היה במקרה. זה היה כדי לז*** אותך במחיר כדי שחלילה לא "תעמיס" חשמל בתעריף ביתי. בגללם עד 2016, כשכלמוביל סוף סוף שכנעה את המי שזה לא יהיה שאחראי על הדברים האלה לשנות את ההחלטה, היינו תקועים עם "עמדות הטעינה" בטר פלייס, ולמרות ההצלחה של כלמוביל, הרשויות שלנו לא הסכימו לעשות את זה כמו בני אדם ולכן עד היום חייבים (לפחות על הנייר) את הפיגור ששמו "שקע תעשייתי" גם לטעינה על-גבי תשתית ביתית רגילה לחלוטין. 

 

ציטוט

גם במערכת הספקת החשמל הארצית אין עודפים ויצטרחו לבנות יותר תחנות חשמל (זיהום אוויר) ולהגדיל את קווי ההספקה.

עכשיו כבר כולם שכחו מזה אבל הנושא עוד יעלה כאשר יהיו יותר רכבים חשמליים בחניות.

מעניין איך יממנו שדרוג תשתיות החשמל - מדובר על מיליארדי שקלים שצריכים להשקיע כדי לתמוך בעשרות אלפי מכוניות חשמליות.

האמת היא שאני זוכר שקראתי לא מזמן שלרוב דווקא כן יש עודפים. אבל זה בגלל השיטה שבה המערכת עובדת - אי אפשר "לשמור" חשמל לאחר כך, ותחנות הכוח בנויות לספק איזשהו הספק מקסימלי - שלרוב הן לא מספקות. אז טכנית יש עודף.

יחד עם זאת, תשתית החשמל כל הזמן משתדרגת כי כל הזמן הצריכה עולה. עוד אוכלוסיה, עוד מזגנים, עוד משרדים, עוד מפעלים, עוד ועוד ועוד.

דרישות הטעינה (מבחינת סך החשמל שמופק למטרה הזו, העברת החשמל הרגעית היא סיפור אחר) של מכוניות חשמליות היא די מינורית ביחס לשאר הדרישות של המשק. טעינת AC "מהירה" של מכונית חשמלית היא 32KW, זה... לא יודע, 10 מזגנים ממוצעים (3.5 כ"ס), או פעמיים 4 תנורים + 50 נורות + מערכת סאונד + מכונת קפה + מייבש ידיים בשירותים בבית קפה או מסעדה קטנה. ואני לא רואה אף אחד "מאבד את זה" בגלל פתיחה של עוד בתי קפה (רק להזכיר, המזגנים ובתי הקפה עובדים פחות או יותר מסביב לשעון).

בתכלס, אני יודע שממש ממש אוהבים להפחיד לגבי הדברים האלה, אבל ברגע שמבינים כמה מעט חשמל זורם לתוך המכוניות האלה בזמן טעינה (רגילה, לא DC סופר מטורפת של 200KW+), ההפחדות האלה פתאום נראות די מצחיק.

 

ציטוט

האם הממשלה או חה"ח יממנו את זה? אני בספק. יותר סביר שיטילו מסים על בעלי רכבים חשמליים. 

ברור שיטילו מיסים. למה שלא יטילו? ובלי שום קשר ל"עומס על מערכת החשמל" אלא בגלל שוויון. לא הגיוני ש-X ישלם (סתם לצורך הדוגמה) מס של 2 שקל לכל ק"מ כי הוא נוסע על רכב בנזין ו-Y ישלם 20 אגורות (או כמה שזה לא יהיה שהמס מתוך עלות החשמל, אם בכלל יש). צריך להקל במס בזכות העובדה ש-Y מזהם פחות ובשל כך מעמיס פחות על תשתיות הכבישים (הובלת דלק), תקציבי איכות סביבה (אם יש דבר כזה) ועל מערכת הבריאות, אבל לא מעבר לזה.

 

ציטוט

מה קורה אם באותו יום אתה צריך לנסוע 300 ק"מ ויש לך רק 200 ק"מ מהסוללה?

תסע באוטובוס במקום האוטו החדש והנוצץ שלך או תסתכן בזה שתתקע במקום מרוחק עם סוללה ריקה?

לא, תעשה בדיוק מה שאתה עושה היום - תעצור לתדלק. זה פשוט ייקח לך 15 דקות (או 30 אם המקום תפוס) במקום 5. 

 

ציטוט

יותר גרוע - מה עושים כאשר לא יודעים לאיזה מרחקים צריכים לנסוע מחר?

כנ"ל. או שבמקרה שיש יום שאתה לא יודע איך ייגמר - מה שהצעתי בחלק הראשון של התגובה: עמדות משותפות בחניון של הבניין.

 

ציטוט

עמדות טעינה ציבוריות מהירות אין בינתיים, מה שהופך רכב חשמלי לפחות שימושי מרכב בנזין.

בוודאי שיש, אפילו לא כזה מעט, ואני מקבל מיילים עם הודעות לעיתונות על עוד עמדות חדשות (מהירות פרופר, DC עם הספקים של 50-100KW. לא AC) בערך פעם בשבוע-שבועיים. אני מהמר בעדינות שעד סוף 2021 יהיה בארץ כיסוי מאוד יפה של עמדות. 

 

עכשיו כשאתה מזמין את הטסלה שלך, תכתוב בהערות לשליח "פבל שלח אותי" שיוכלו להעביר לי את החלק שלי 😄

 

עריכה, עוד בנושא העומס על רשת החשמל. הנה מישהו שהרבה יותר (בערך פי טריליון קילו-וואט) טוב ממני בחשבון מסביר את זה. חשוב לקחת בחשבון שהנסועה שהוא מדבר עליה היא 21,300 ק"מ 20% יותר מאשר בישראל, ורמת המינוע בארה"ב גבוה יותר (אם אני זוכר נכון 7 מכוניות ל-10 אנשים ביחס ל-3:10 אצלנו). אבל עזבו את החישובים וכל זה, ובוא נדבר שהוא עושה את זה בזמן שהוא פאקינ' נוהג!! אני בקושי מסוגל לאיית את השם שלי כשאני נוהג. ויש לי 3 אותיות בשם!!

 

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EvGriga

למה אתה חושש שהחשמל יגמר? 

אספקת החשמל מגיעה מחברת חשמל + יצרנים פרטיים. 

בשיא הצריכה היום היה רזרבה של 30 אחוז

 

אגב כתבה שלקוחות שרכשו כבר התחילו לקבל מיילים להשלמת תהליך הרכישה

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, פבל כתב:

 

הרשויות שלנו לא הסכימו לעשות את זה כמו בני אדם ולכן עד היום חייבים (לפחות על הנייר) את הפיגור ששמו "שקע תעשייתי" גם לטעינה על-גבי תשתית ביתית רגילה לחלוטין. 

 

עד לאחרונה גם אני חשבתי שחייבים שקע תעשייתי, אבל באתר של EvEdge מוכרים כבל טעינה עם שקע ביתי רגיל. בכל מקום אחר הייתי מניח שזו "עוד קומבינה ישראלית" אבל כמותג של יוניון אני מאמין שהם עובדים לפי הספר. המגבלה היחידה שהם מוסיפים זה "על פי הנחיות רשות החשמל הטעינה מעל 10A אסורה בשימוש ביתי". 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...