Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כתבה: למה חלקי החילוף לרכב כל כך יקרים


pasat04
שימו לב! השרשור הזה בן 1637 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום במוסף ממון של ידיעות אחרונות.

"למרות הרפורמות וההקלות על היבוא, מחירי החלפים לרכב נותרו גבוהים בעשרות ומאות אחוזים מבחו"ל. נודע כי הממונה על רשות התחרות החליטה להתערב ופתחה בחקירה. יבואניות רכב ומוסכים התבקשו לחשוף את מחירי הקנייה וההתקנה".

לרשות הזו יש את הכח לשנות? יש להם את הכלים? ימים יגידו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה הקלות ? סט טיפול תקופתי (רק פילטרים) נעצר במכס לשלושה שבועות לפני שמשרד התחבורה שחרר אותו ללא עלות.

אלק מסלול שחרור מהיר. המדינה בכלל לא ערוכה לזה בטח שלא משרד התחבורה.

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירים אצל היבואנים (חלקם) לחלפים זה הזיה! בחנויות חלפים עם מעט מאמץ ניתן למצוא דילים טובים בהרבה אך לא מעט פעמים אני אישית נתקלתי בתשובה שיש רק מקורי ורק אצל היבואן.

 

מבאס!

 

נראה אם יחשפו את הנתונים, בטח כולנו נהיה בשוק!

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין, הלוואי שמישהו יסיר את הכפפות בתחום הזה ויחולל שינוי. אכן מחירי החלפים יקרים מאוד בישראל, מקווה שיצא מזה משהו רלוונטי.

8) ידני זה הכי אחי 8)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי המחירון של היבואנים לא תמיד קשורים למציאות, הם קיימים שם, לדעתי, בעיקר בשביל מקרי ביטוח. לי למשל הוחלף חישוק במקרה ביטוחי, לא פחות מ10,000 שקל הם גבו מחברת הביטוח וקשה לי להאמין שזה המחיר שהיו גובים מלקוח פרטי, למרות שהם בהחלט מסוגלים. במחיר הזה אפשר לרכוש סט מלא מקורי או חישוקים קלים של יצרן נחשב.

 

אבל אכן נדרש כאן מהפך אבל כמו כל דבר בתחום הרכב המדינה היא זו שהופכת אותם לכל כך יקרים והיא שוב מפנה את האש למגזר העסקי בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 2 סיבות עיקריות לעניין הזה: שרשרת המזון של היבואנים + המדינה (באופן כללי).

 

1. שרשרת המזון של היבואנים באה לידי ביטוי ברווח נאה גם ליבואן וגם למוסך המורשה שמספק את החלק ללקוח. כן, היבואן מרוויח מחלפים הרבה כסף (אבל גם הרבה הולך לאיבוד - ראה סעיף 2).

 

2. המדינה באופן כללי יקרה:

שטח השכירות של המחסן - יקר.

ארנונה - יקר.

עובדים - יקר.

שינוע - יקר.

מס על רווחים - יקר.

שילוט ופירסום - יקר.

 

זאת הסיבה שחלק של 15-20 יורו יכול לעלות לצרכן הסופי בישראל 800 שח ואפילו יותר (המוסך יקבל את החלק בהנחה וישלם עליו ליבואן סדר גודל של 400-500 שח, והפער שבין ה 15-20 יורו לבין ה 400-500 שח מכירה זה בדיוק הרווח וכל ההוצאות המטורפות שיש מסביב).

יש חלקים ששם הפערים עוד יותר גדולים...מה גדולים, מטורפים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש 2 סיבות עיקריות לעניין הזה: שרשרת המזון של היבואנים + המדינה (באופן כללי).

 

1. שרשרת המזון של היבואנים באה לידי ביטוי ברווח נאה גם ליבואן וגם למוסך המורשה שמספק את החלק ללקוח. כן, היבואן מרוויח מחלפים הרבה כסף (אבל גם הרבה הולך לאיבוד - ראה סעיף 2).

 

2. המדינה באופן כללי יקרה:

שטח השכירות של המחסן - יקר.

ארנונה - יקר.

עובדים - יקר.

שינוע - יקר.

מס על רווחים - יקר.

שילוט ופירסום - יקר.

 

זאת הסיבה שחלק של 15-20 יורו יכול לעלות לצרכן הסופי בישראל 800 שח ואפילו יותר (המוסך יקבל את החלק בהנחה וישלם עליו ליבואן סדר גודל של 400-500 שח, והפער שבין ה 15-20 יורו לבין ה 400-500 שח מכירה זה בדיוק הרווח וכל ההוצאות המטורפות שיש מסביב).

יש חלקים ששם הפערים עוד יותר גדולים...מה גדולים, מטורפים.

 

איציק

איציק אני מבין את הרציונל של מה שכתבת אבל איך חנות חלפים ומחסן חלפים שמספק לאותה חנות חלפים את המוצרים כן מצליחים לשמור על מחירים הגיוניים? הרי גם הם משלמים את אותן ההוצאות של החזקת מקום, מיסי יבוא, ארנונה ועוד ועדיין אתה יכול למצוא פלגים, ברקסים ועוד מגוון דברים במחירים כמו של חו''ל?

 

אני חושב שזה בעיקר כי נובע מגישה של ''אני יכול''.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי המחירון של היבואנים לא תמיד קשורים למציאות, הם קיימים שם, לדעתי, בעיקר בשביל מקרי ביטוח. לי למשל הוחלף חישוק במקרה ביטוחי, לא פחות מ10,000 שקל הם גבו מחברת הביטוח וקשה לי להאמין שזה המחיר שהיו גובים מלקוח פרטי, למרות שהם בהחלט מסוגלים. במחיר הזה אפשר לרכוש סט מלא מקורי או חישוקים קלים של יצרן נחשב.

 

אבל אכן נדרש כאן מהפך אבל כמו כל דבר בתחום הרכב המדינה היא זו שהופכת אותם לכל כך יקרים והיא שוב מפנה את האש למגזר העסקי בלבד.

 

גם אם הלקוח לא משלם את המחירים האלה ואלו מחירים לחברות ביטוח, בסופו של דבר גם הלקוח משלם את זה כי הוא מבטח את הרכב.

 

אני לא יודע אם חברות הביטוח באמת משלמות את המחירים של המחירון או לא, אבל זה התגלגל ללקוח שתובע אותם בצורה כזו או אחרת. חברת הביטוח בטוח לא תפסיד. לא רק זה, גם מחירי הביטוח יהיו גבוהים יותר לכולם, אז גם לקוח שלא תובע ישלם מכיסו בכל שנה על העיוות במחירון.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחירי החלפים בישראל במוסכי יבואן במיוחד ובמוסכים בפרט, מטורפים. מחירים מטורפים זה נכון בישראל כמעט בכל תחום צריכה, על אחת כמה וכמה כאשר הלקוח לא מבין בתחום ובמידה רבה שבוי בידיים של המוכר/ספק, כמו במקרה של מוסכי הרכב. יש הרבה תירוצים ו"סיבות" לכך, חלקם נכונים וחלקם אחיזת עיניים, בכל מקרה הסיבה העקרית היא חוסר תחרות ורצון להתעשר על גב הצרכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אני מבין את הרציונל של מה שכתבת אבל איך חנות חלפים ומחסן חלפים שמספק לאותה חנות חלפים את המוצרים כן מצליחים לשמור על מחירים הגיוניים? הרי גם הם משלמים את אותן ההוצאות של החזקת מקום, מיסי יבוא, ארנונה ועוד ועדיין אתה יכול למצוא פלגים, ברקסים ועוד מגוון דברים במחירים כמו של חו''ל?

 

אני חושב שזה בעיקר כי נובע מגישה של ''אני יכול''.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

 

חנות חלפים היא חנות.

יש לו X מטרים רבועים והוא מחליט מה להחזיק על המדף. הוא קטן יותר, יעיל (זה הוא, בעל הבית, ובמקרה הטוב עוד 1-2 עובדים בד"כ) ובאופן ברור יש לו פי-כמה פחות הוצאות מאשר חברה גדולה.

 

חברה זה סיפור אחר.

זה מחסנים ענקיים כי אתה חייב להחזיק מלאי עבור מגוון עצום של דגמים, הכל ממוחשב, כח אדם, שילוח, פריקת מכולות וכד'.

בחברה אתה מפרנס לא מעט עובדים + בעלי החברה.

 

אל תשווה חנות חלפים לחברה.

אם אתה חושב שזה כל כך קל והכל נובע מגישה של "אני יכול", למה אתה לא הופך להיות עצמאי, פותח חברה ומתחיל להרוויח מיליונים כי אתה יכול ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק אני מבין את הרציונל של מה שכתבת אבל איך חנות חלפים ומחסן חלפים שמספק לאותה חנות חלפים את המוצרים כן מצליחים לשמור על מחירים הגיוניים? הרי גם הם משלמים את אותן ההוצאות של החזקת מקום, מיסי יבוא, ארנונה ועוד ועדיין אתה יכול למצוא פלגים, ברקסים ועוד מגוון דברים במחירים כמו של חו''ל?

 

 

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

 

אני חושב שזה בעיקר כי נובע מגישה של ''אני יכול''.

לאיזה מדינה אתה משווה בדיוק את ישראל? לארצות הברית עם שוק אסטרונומי? לקנדה עם 30 מיליון תושבים? לאירופה ששם אתה שולח ממדינה למדינה מוצרים כמו שכאן מעיר לעיר?

לאיזה מדינה בדיוק אתה משווה את ישראל, מדינה עם 9 מיליון תושבים שבקושי חצי ממנה משלמים מיסים?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה בעיקר כי נובע מגישה של ''אני יכול''.

לאיזה מדינה אתה משווה בדיוק את ישראל? לארצות הברית עם שוק אסטרונומי? לקנדה עם 30 מיליון תושבים? לאירופה ששם אתה שולח ממדינה למדינה מוצרים כמו שכאן מעיר לעיר?

לאיזה מדינה בדיוק אתה משווה את ישראל, מדינה עם 9 מיליון תושבים שבקושי חצי ממנה משלמים מיסים?

כנראה לא הבנת אותי נכון אבל הטענה שעומדת מאחורי הדברים שלי זהה לשלך ''כי אני יכול''.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם הלקוח לא משלם את המחירים האלה ואלו מחירים לחברות ביטוח, בסופו של דבר גם הלקוח משלם את זה כי הוא מבטח את הרכב.

 

אני לא יודע אם חברות הביטוח באמת משלמות את המחירים של המחירון או לא, אבל זה התגלגל ללקוח שתובע אותם בצורה כזו או אחרת. חברת הביטוח בטוח לא תפסיד. לא רק זה, גם מחירי הביטוח יהיו גבוהים יותר לכולם, אז גם לקוח שלא תובע ישלם מכיסו בכל שנה על העיוות במחירון.

 

מסכים בהחלט, אנחנו בסוף משלמים על הכל.

 

באותו עניין, היום בררתי עלות של חלק אצל דלק מוטורס (מיסב גלגל קדמי). המחיר? כ-4300 שקל לפני מע"מ עבור חלק שעולה בחו"ל $259.

 

שטח השכירות של המחסן - יקר.

ארנונה - יקר.

עובדים - יקר.

שינוע - יקר.

מס על רווחים - יקר.

שילוט ופירסום - יקר.

 

ישראל אכן יקרה, אבל לא יותר יקרה יותר ממדינות אירופה המערבית ואין כל סיבה שנפגוש רק בתחום הרכב מחירים שהם פי 5 ובכל תחום תחרותי אחר מחירים שפויים הרבה יותר הקרובים יותר לאלו של חו"ל. מדוע במוצרי אלקטרוניקה/חשמל המחירים בישראל סבירים ובתחום הרכב הם פשוט הזויים ולא רק בגלל המדינה (היא כמובן החשוד מספר 1 למצב הזה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1637 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...