Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסיפור על אשתי ואיך קנינו רכב ידני (בלי שהיא "תטיל וטו")


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 1704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

...

מי שנוהג לתוך גוש דן סובל הרבה יותר מהפקקים.

זה, בדיוק זה.

 

אני מתחיל מוקדם ומסיים מוקדם, כך שהפקקים לא משחקים עבורי תפקיד. אשתי, לעומת זאת, היא סיפור אחר לגמרי; מסלול הנסיעה שלה מוביל מקריית אונו לחניון העבודה שלה, במגדל מאיר. בשעות הלחץ זה סיוט (ואני לא משתמש במילה הזו בנקל), בייחוד עכשיו עם עבודות הרכבת הקלה בר"ח הרכבת (ובעצם בכל תחנה שהם בונים). ואל תשכחו שצריך גם לחזור הביתה אחה"צ. אז למה שתנהג בידני?

 

התוצאה של זה היא ששני רכבי המשפחה אוטומטיים, כי אני רוצה שהיא תנהג בשניהם ולא רק ברכב "שלה". אגב, אני לא מתבייש להודות שגם אני נהנה מהנוחות. מה לעשות שגם אני נופל לפקקים לפעמים.

 

ובתור אחד שהיו לו לא אחד ולא שניים רכבים ידניים, חלקם אפילו מעניינים, אני מרשה לעצמי להגיד את המשפט הבא: אני מבין את אלו שנהנים מהבחישה אבל בחייאת - בנהיגה מנהלתית אין שום משמעות ל"מעורבות" שאתם מדברים עליה, ובטח שלא בפקקים.

 

זה מזכיר לי את הדיון האינסופי האם אפשר לחיות עם סלקל\כיסא עולל במושב אחורי של רכב 3 דלתות. כן, זה אפשרי, אבל רכב 5\4 דלתות הרבה יותר הגיוני למשימה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

זה, בדיוק זה.

 

אני מתחיל מוקדם ומסיים מוקדם, כך שהפקקים לא משחקים עבורי תפקיד. אשתי, לעומת זאת, היא סיפור אחר לגמרי; מסלול הנסיעה שלה מוביל מקריית אונו לחניון העבודה שלה, במגדל מאיר. בשעות הלחץ זה סיוט (ואני לא משתמש במילה הזו בנקל), בייחוד עכשיו עם עבודות הרכבת הקלה בר"ח הרכבת (ובעצם בכל תחנה שהם בונים). ואל תשכחו שצריך גם לחזור הביתה אחה"צ. אז למה שתנהג בידני?

 

התוצאה של זה היא ששני רכבי המשפחה אוטומטיים, כי אני רוצה שהיא תנהג בשניהם ולא רק ברכב "שלה". אגב, אני לא מתבייש להודות שגם אני נהנה מהנוחות. מה לעשות שגם אני נופל לפקקים לפעמים.

 

ובתור אחד שהיו לו לא אחד ולא שניים רכבים ידניים, חלקם אפילו מעניינים, אני מרשה לעצמי להגיד את המשפט הבא: אני מבין את אלו שנהנים מהבחישה אבל בחייאת - בנהיגה מנהלתית אין שום משמעות ל"מעורבות" שאתם מדברים עליה, ובטח שלא בפקקים.

 

זה מזכיר לי את הדיון האינסופי האם אפשר לחיות עם סלקל\כיסא עולל במושב אחורי של רכב 3 דלתות. כן, זה אפשרי, אבל רכב 5\4 דלתות הרבה יותר הגיוני למשימה הזו.

 

מן הסתם המעורבות לא באה לידי ביטוי בפקקים, אבל אנחנו (גם אלה מאיתנו שגרים במרכז) לא כל הזמן בתוך פקק אתה יודע.

 

בהקשר לפקקים בסך הכל נאמר שגם אם יש עומס או תנועה צפופה/פקוקה אז גיר ידני זה לא סוף העולם ואפשר להסתדר בסבבה, רק שומרים מרחק ונוהגים רגוע ואז ההתעסקות לא מטריחה בכלל.

 

לא חושב שמישהו טען פה שיש ערך מוסף בגיר ידני בנסיעה עם פקקים.

 

נסיעה בפקק זה אף פעם לא תענוג גדול לא משנה איזה גיר יש לך, במקרים כאלה יותר בא לידי ביטוי רמת המיזוג ושהרכב ירגיש נוח ונעים לשהייה יותר מאשר איזה גיר יש לו, בכל מקרה אם זה פקק כבד אתה עומד רוב הזמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

כתבתי "נהיגה מנהלתית", ואם זה לא ברור אני בפירוש מתכוון לא רק לפקקים. הפקקים הם מה שנקרא "בונוס", אבל גם כשאתה נוסע מנהלתית חוקית (+/-) מחוץ לעיר לצורך העניין, איזה משמעות יש לבחישה בהילוכים, חוץ מההנאה האישית שלך? הרכב יתקדם אותו דבר.

 

המעורבות הנ"ל קיימת כשאתה מנצל את ההילוכים לספק לך משהו שהאוטומט לא נותן, כמו נהיגה במוד ספורטיבי, או אולי ההפך - לנהוג כמו סבתא בהילוכים גבוהים במיוחד על מנת לחסוך בדלק באופן קיצוני (לא הייתי טורח אבל מסתבר שיש גם כאלה).

 

כן, להסתדר אפשר, וכאמור עשיתי את זה מספיק פעמים בשביל לדעת שזה אפשרי. אבל אני מזכיר שוב את הדוגמא של כיסא ילדים ברכב ללא דלתות אחוריות. אני לא יודע איך להדגים את זה טוב יותר.

 

ולבסוף - יש ועוד איך משמעות לאוטומט מול ידני כשכל התנועה שלך היא השתרכות בפקק אחד גדול שזוחל ועוצר לסירוגין. למשל המסלול שנתתי כדוגמא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבים הראשונים שלי היו עם גיר ידני (בסוף שנות ה-90), ואז עברתי לליסינגים מהעבודה למשך כ-16 שנה, והרגשתי שאני מפסיד משהו מהחוויה.

אז בסוף עברתי לרכב פרטי, קניתי פורד פוקוס אקובוסט ידנית, עם גיר וקלאץ' מאד נעימים לתפעול. בהתחלה התלהבתי, אבל אחרי כמה חודשים וכמה פקקים בעליות של פרויד הבנתי שאין בזה שום טעם. כשנהגתי על רכבים ספורטיבים עם גיר דו מצמדי טוב גם הבנתי שאין שום סיכוי להיות מהיר יותר בידני.

אז היום עם אני עם DSG רטוב בקופרה ולא מתגעגע בכלל לידני. אם אני רוצה לשלוט בהילוך יש לי שיפטרים בהגה ואין לי איך להצדיק גיר ידני לעומת DSG למעט אמינות ומחיר כשזה רלוונטי. כל השאר זה יותר נוסטלגיה והאחזות בעבר. זה לא באמת תורם משהו לנהיגה. אם משעמם אפשר להעביר הילוכים ידנית בכל גיר אוטומט כמעט, זה לא סיבה לסבול מהקלאץ'.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

כתבתי "נהיגה מנהלתית", ואם זה לא ברור אני בפירוש מתכוון לא רק לפקקים. הפקקים הם מה שנקרא "בונוס", אבל גם כשאתה נוסע מנהלתית חוקית (+/-) מחוץ לעיר לצורך העניין, איזה משמעות יש לבחישה בהילוכים, חוץ מההנאה האישית שלך? הרכב יתקדם אותו דבר.

 

המעורבות הנ"ל קיימת כשאתה מנצל את ההילוכים לספק לך משהו שהאוטומט לא נותן, כמו נהיגה במוד ספורטיבי, או אולי ההפך - לנהוג כמו סבתא בהילוכים גבוהים במיוחד על מנת לחסוך בדלק באופן קיצוני (לא הייתי טורח אבל מסתבר שיש גם כאלה).

 

כן, להסתדר אפשר, וכאמור עשיתי את זה מספיק פעמים בשביל לדעת שזה אפשרי. אבל אני מזכיר שוב את הדוגמא של כיסא ילדים ברכב ללא דלתות אחוריות. אני לא יודע איך להדגים את זה טוב יותר.

 

ולבסוף - יש ועוד איך משמעות לאוטומט מול ידני כשכל התנועה שלך היא השתרכות בפקק אחד גדול שזוחל ועוצר לסירוגין. למשל המסלול שנתתי כדוגמא.

 

בנסיעה מנהלתית מחוץ לעיר זה לא משנה כי אתה תקוע על הילוך קבוע לרוב ללא תזוזה, יש מספיק נסיעות עירוניות (או בכבישים קצת מפותלים) כל יום ללא פקקים מיוחדים שבה כל עניין המעורבות כן בא לידי ביטוי.

 

וכן, גם אם אתה לא במוד מסלול זה בהחלט נחמד, כשאתה נכנס ויוצא מכיכר או לוקח סיבוב או מוריד הילוך עם גז ביניים ומבצע עקיפה, יש מספיק משחק עם הדבר הזה כדי לקבל רגעים קטנים של מעורבות והנאה.

 

בפקק שזוחל ועוצר אז שוב, אתה שומר מרחק ומתגלגל על הילוך קבוע ותראה שלרוב אתה לא תעצור כל שנייה ומתחיל נסיעה מחדש, רוב הזמן תהיה בתזוזה בלי משחק רב בהילוכים ולעיתים (לא כל רגע) תאלץ לעצור ולהתחיל מחדש כשהתנועה נפסקת לזמן יותר ממושך, ממש לא טרחה גדולה.

 

אני גר ברמת גן, מבטיח לך שאני מדבר מניסיון בעניין הזה ולא, אני לא חושב שזה קרוב ללהקביל לרכב 3 דלתות שמשתמשים בו כרכב משפחתי עם ילדים, אין מה להשוות לרמת הטרחה, עם רכב ידני באירופה המונים נוסעים בלי בעיה גם בתוך פקקים במרכזי ערים, אבל אני לא מכיר הרבה שקונים רכב 3 דלתות כרכב ראשי כשיש להם ילדים.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

נועדנו שלא להסכים, וזה בסדר. רק שני דברים:

 

1. אני לא יודע באלו פקקים אתה נוסע, אבל אם אני שומר מרחק בפקק, תמיד יימצא הגאון התורן שיידחף ברווח ואז אני נאלץ לבלום = לא עשיתי כלום.

 

2. מכיר את המשיכה של אירופאים לידני. חייתי בינהם וכיום יש לי אח שחי בינהם. עד כמה שזה מפתיע, הם לא תמיד יותר חכמים מישראלי מצוי - גם בענייני רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסוד הוא להתחתן עם אישה ללא רשיון ;)

 

החתונה היא רק תחילת הדרך:

 

אתה הופך למוביל המשפחתי.

 

אתה נשבר ומשכנע אותה ללמוד לנהוג. על אוטומטי.

 

קונים רכב אוטומטי.

 

היא לא אוהבת לנהוג, אתה נשאר המוביל המשפחתי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכבים הראשונים שלי היו עם גיר ידני (בסוף שנות ה-90), ואז עברתי לליסינגים מהעבודה למשך כ-16 שנה, והרגשתי שאני מפסיד משהו מהחוויה.

אז בסוף עברתי לרכב פרטי, קניתי פורד פוקוס אקובוסט ידנית, עם גיר וקלאץ' מאד נעימים לתפעול. בהתחלה התלהבתי, אבל אחרי כמה חודשים וכמה פקקים בעליות של פרויד הבנתי שאין בזה שום טעם. כשנהגתי על רכבים ספורטיבים עם גיר דו מצמדי טוב גם הבנתי שאין שום סיכוי להיות מהיר יותר בידני.

אז היום עם אני עם DSG רטוב בקופרה ולא מתגעגע בכלל לידני. אם אני רוצה לשלוט בהילוך יש לי שיפטרים בהגה ואין לי איך להצדיק גיר ידני לעומת DSG למעט אמינות ומחיר כשזה רלוונטי. כל השאר זה יותר נוסטלגיה והאחזות בעבר. זה לא באמת תורם משהו לנהיגה. אם משעמם אפשר להעביר הילוכים ידנית בכל גיר אוטומט כמעט, זה לא סיבה לסבול מהקלאץ'.

לא הבנת. מי שמעדיף ידני נהנה מהקלאצ׳

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

נועדנו שלא להסכים, וזה בסדר. רק שני דברים:

 

1. אני לא יודע באלו פקקים אתה נוסע, אבל אם אני שומר מרחק בפקק, תמיד יימצא הגאון התורן שיידחף ברווח ואז אני נאלץ לבלום = לא עשיתי כלום.

 

2. מכיר את המשיכה של אירופאים לידני. חייתי בינהם וכיום יש לי אח שחי בינהם. עד כמה שזה מפתיע, הם לא תמיד יותר חכמים מישראלי מצוי - גם בענייני רכב.

 

1) נכון יש כאלה וזה יכול להציק, במקרה הזה מאיטים עוד טיפה וזה לא קורה כל רגע, יותר מציקים זה אלו שרוצים שתצמצם מרחק כאילו זה יעזור למישהו אם נתקרב עוד כמה סנטימטרים לתחת של הרכב ממול. בקיצור יש אמת בדבריך אבל אני לא אחליף גיר שסבבה לי איתו רק בגלל שיש נהגים מרגיזים מסביב, השיטה עצמה לא רעה, רק הסביבה לעיתים.

 

2) לא אמרתי שהם חכמים יותר (למרות שלדעתי ברכבים יש להם טעם יותר טוב) אבל הם כן מסתדרים עם זה יפה ולא שמים לב אפילו שיש בעיה, זה לא קשור לחוכמה זה רק מראה שזה עניין של הרגל ושאין פה באמת מאמץ עילאי שנדרש כמו שחלק מהאנשים פה מציירים את זה. זה הכל.

 

אבל נסכים שלא להסכים :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר היו לנו, כזוג, רכבים ידניים ולא נתקלתי בשום תלונות מהאשה.

 

כיום שנינו עם רכבים אוטומטיים, פשוט מהסיבה שאין בארץ להשיג רכבים החל מגודל גוף וגודל מנוע מסויים עם גיר ידני. כך שאין שום ברירה.

 

הרכב הידני היחיד שנותר בבית הוא רכב אספנות.

אם לא היה לי שום רכב ידני, זה היה ממש מתסכל אותי. לאשתי, זה לא ממש משנה.

 

נהג שמעורב בנהיגה, מודע להילוך שהוא נמצא בו, בין אם זה רכב ידני ובין אם זה רכב אוטומטי. נהג כזה, יידע לשלב את הרכב להילוך המתאים לפני השינוי בתוואי הדרך. גיר שפועל עצמאית על פי שיקול דעת מחשב, בדרך כלל לא יודע לעשות את זה. (ידוע לי שיש פיתוחים של קישור בין מערכת ניווט טופוגרפית למחשב הגיר, אבל טרם יצא לי לנהוג ברכב כזה ואני אפילו לא בטוח שכבר יצא ממחלקות הפיתוח של היצרנים.)

 

יש גירים אוטומטיים טובים יותר וטובים פחות.

 

יש גירים ידניים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות.

 

אבל דבר אחד אי אפשר לקחת מהגיר הידני, הוא לעולם לא מתווכח איתך.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמעצבן שבגיר ידני אתה לפעמים מקבל רכב פחות טוב חיפשתי פיקנטו ידנית אבל זה מגיע רק עם מנוע 1.0 ממש מכונת תפירה לעומת ה 1.2 היותר מוצלח.

 

 

Sent from my H3123 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת הבעיה הכי גדולה בארץ עם הגיר הזה. לא מאשים מישהו שאוהב את הגיר אבל רוצה גם לקנות רכב מאובזר ועם כח נורמלי ולכן נאלץ לקחת אוטומטי, אין פה בדיוק הרבה ברירות, ידני נועד פה לחיילים משוחררים וסטודנטים תפרנים, או לאלו שבסקאלה העליונה שרוצים רכבי ספורט יחסית יקרים (שם הם מן הסתם גם מאובזרים מעולה) אבל כל קהל הביניים הענקי שקונה רכבים ושבאמת מחזיק את השוק הזה - אין לו באמת אפשרות לקנות רכב כזה היום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...