Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הסיפור על אשתי ואיך קנינו רכב ידני (בלי שהיא "תטיל וטו")


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 1696 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכון.כך גם לא תהיה "הצדקה" לגיר ידני. אולי בסיטרואן ax על 30 כוס סוס זה איכשהו עובד אבל לא בבהמות חזקות של היום. לנהוג ברכב עם 300-500 סוסים עם ידני זה לא פחות מסיוט. לפחות בשבילי.
עזוב גיר. באיזה מובן לנהוג בבהמה עם 300-500 כוח זה סיוט?

 

Polo 9N 1.4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

 

מי שאשם בזה שאין מספיק רכבים ידניים הם אך ורק היבואנים.

 

העניין לא רק ישראלי אלא עולמי.

 

נתקלתי בכתבה על הירידה הדרמטית במכירות ובהיצע הדגמים הידניים בארהב. כמובן שהמצב שם דומה יותר לישראל מאשר לאירופה.

 

כך שאולי במקום להטיל האשמה על היבואנים הכיוון הנכון הוא היצרנים.

 

אגב, ההטיה של רכבים ידניים למנועים היותר חלשים גם כן לא המצאה ישראלית. לדוגמא רנו קליאו היוצאת גם בחול הטורבו בנזין מגיעה 0.9 ליטר ידנית ו 1.2 "אוטומטית"

 

גם ב cla הקודמת ראיתי שלא רק בארץ הגיעה בידני רק בדגמים היותר חלשים (הכוונה בהיצע הבלתי ספורטיבי. 180-200-250)

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון.כך גם לא תהיה "הצדקה" לגיר ידני. אולי בסיטרואן ax על 30 כוס סוס זה איכשהו עובד אבל לא בבהמות חזקות של היום. לנהוג ברכב עם 300-500 סוסים עם ידני זה לא פחות מסיוט. לפחות בשבילי.

אלה עדיין לא רכבים סטנדרטיים, שבהם ההספק הוא שליש ממה שציינת. ובאירופה עדיין מרבית המכוניות הסטנדרטיות נמכרות עם תיבות ידניות, אם כי אכן חלקן בכלל המכירות במגמת ירידה.

 

אני מסופק אם אפשר להשוות את ישראל לארה"ב, בכל זאת מבחינת סוגי הרכב אנחנו יותר קרובים לאירופה, גם אם תמהיל היצרנים שונה לחלוטין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך שאולי במקום להטיל האשמה על היבואנים הכיוון הנכון הוא היצרנים.

 

אני חושב שאלו בעיות שונות. המציאות בארץ היא שלמרות שקיימים דגמים ידניים של רכבים מוצלחים, היבואנים בוחרים שלא לשווק אותם, ואת אלו שהם כן משווקים הם מתמחרים באופן שהופך רכישה של גיר ידני ללא כדאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלה עדיין לא רכבים סטנדרטיים, שבהם ההספק הוא שליש ממה שציינת. ובאירופה עדיין מרבית המכוניות הסטנדרטיות נמכרות עם תיבות ידניות, אם כי אכן חלקן בכלל המכירות במגמת ירידה.

 

אני מסופק אם אפשר להשוות את ישראל לארה"ב, בכל זאת מבחינת סוגי הרכב אנחנו יותר קרובים לאירופה, גם אם תמהיל היצרנים שונה לחלוטין.

 

אנחנו חיה מוזרה, מבחינת תקינה אנחנו כמעט באופן מוחלט באירופה, עם אישור לייבא רכב ממותג אמריקאי בתקן אמריקאי (ולאחר מכן זה תוקן לייבוא רכב שמיוצר בארה"ב בתקן אמריקאי).

אז יוצא מצב שרוב הרכבים הנמכרים פה לא מיוצרים בארה"ב (למעט חלק מהדגמים של המותגים האמריקאים, חלק מהדגמים של המותגים היפניים, וזהו בערך), עומדים בתקינה האירופית, אבל ההעדפות של הקהל הן ברובן תואמות ארה"ב, והעדפת התפעול האוטומטי לתיבה היא בראש.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אולי אנחנו יותר מתקדמים מאירופה? מזגנים, הילוכים אוטומטיים, פה ושם פריטי תקינה - לפני אירופה.

 

מסכים לגמרי שאנחנו עוף מוזר עם שיוך לא ברור.

 

זוכרים שבכדורגל פעם נחשבנו אוקיאניה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחלק מהדברים אנחנו בהחלט מקדימים, חלק זוכרים למשל חובת התקנת מזגן ברכב חדש (שגרם להפסקת ייבוא, וגם לפריחת מתקינים מקומיים), או חיוב ESP שנה לפני האיחוד האירופי (מה שגרם להפסקת ייבוא של דגמים מסוימים כי הם פשוט לא צוידו ב-ESP עדיין).

אני לא בטוח שתפעול אוטומטי זה הקדמת אירופה, אני חושב ששם הגורם לצמיחת התפעול האוטומטי נגרם בגלל כמה גורמים:

* תיבות רציפות, חד/דו מצמדיות שמאפשרות יחסית בקלות לתקוע תיבת 6, 7, או 8 הילוכים (או "אינסוף" במקרה של תיבה רציפה) כדי לייצר צריכת דלק נמוכה, תנסה להעביר הילוכים בתיבת 8 הילוכים ידנית? זה כנראה היה מביא פתרונות מעולם המשאיות כמו כפתור של "חצי הילוך" ואז תיבת 4-5 הילוכים עם מכפילים.

* ברכבים יקרים וחזקים יותר, התיבה מהירה בהרבה מתפעול ידני, פרארי למיטב זכרוני לא מוכרת אפילו דגם אחד ידני יותר, וככה מפרסמים רכבים שעושים 0-100 או 0-200 בהרבה פחות זמן.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון.כך גם לא תהיה "הצדקה" לגיר ידני. אולי בסיטרואן ax על 30 כוס סוס זה איכשהו עובד אבל לא בבהמות חזקות של היום. לנהוג ברכב עם 300-500 סוסים עם ידני זה לא פחות מסיוט. לפחות בשבילי.

 

למרות שה pdk של פורשה הוא גיר מדהים יש עדיין לקוחות שקונים את המכוניות שלהם (עם 300-500 סוסים) עם גיר ידני.

אני מנחש שהם לא סובלים יותר מידי ויש סיבה שהם בכל זאת בחרו בידני

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו חיה מוזרה, מבחינת תקינה אנחנו כמעט באופן מוחלט באירופה, עם אישור לייבא רכב ממותג אמריקאי בתקן אמריקאי (ולאחר מכן זה תוקן לייבוא רכב שמיוצר בארה"ב בתקן אמריקאי).

אז יוצא מצב שרוב הרכבים הנמכרים פה לא מיוצרים בארה"ב (למעט חלק מהדגמים של המותגים האמריקאים, חלק מהדגמים של המותגים היפניים, וזהו בערך), עומדים בתקינה האירופית, אבל ההעדפות של הקהל הן ברובן תואמות ארה"ב, והעדפת התפעול האוטומטי לתיבה היא בראש.

 

אז אולי אנחנו יותר מתקדמים מאירופה? מזגנים, הילוכים אוטומטיים, פה ושם פריטי תקינה - לפני אירופה.

 

מסכים לגמרי שאנחנו עוף מוזר עם שיוך לא ברור.

 

זוכרים שבכדורגל פעם נחשבנו אוקיאניה?

 

למרות שה pdk של פורשה הוא גיר מדהים יש עדיין לקוחות שקונים את המכוניות שלהם (עם 300-500 סוסים) עם גיר ידני.

אני מנחש שהם לא סובלים יותר מידי ויש סיבה שהם בכל זאת בחרו בידני

 

 

ואולי הנחות המוצא שלנו הן נחלת העבר?

כי עושה רושם שגם באירופה הידנית, הגיר הידני מתלוצץ עם רופאיו.

 

 

https://carbuzz.com/news/even-in-the-uk-the-manual-transmission-is-on-the-verge-of-dying

 

 

https://www.theglobeandmail.com/drive/culture/article-downshift-the-death-of-the-manual-transmission/

 

https://www.topspeed.com/cars/why-is-the-manual-transmission-living-on-borrowed-time-ar182081.html

כיום: סקודה קודיאק 1.5, פיג'ו 108 1.2
לפני: סקודה אוקטביה  *  סיטרואן C2VTS ❤️ *  פיג'ו 206  *  מזדה 3 * רובר 214SI ידנית ❤️ * מזדה לנטיס  * פורד אריקה ידנית
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוזר אל מה שכתבתי:

 

אני לא בטוח שתפעול אוטומטי זה הקדמת אירופה, אני חושב ששם הגורם לצמיחת התפעול האוטומטי נגרם בגלל כמה גורמים:

* תיבות רציפות, חד/דו מצמדיות שמאפשרות יחסית בקלות לתקוע תיבת 6, 7, או 8 הילוכים (או "אינסוף" במקרה של תיבה רציפה) כדי לייצר צריכת דלק נמוכה, תנסה להעביר הילוכים בתיבת 8 הילוכים ידנית? זה כנראה היה מביא פתרונות מעולם המשאיות כמו כפתור של "חצי הילוך" ואז תיבת 4-5 הילוכים עם מכפילים.

* ברכבים יקרים וחזקים יותר, התיבה מהירה בהרבה מתפעול ידני, פרארי למיטב זכרוני לא מוכרת אפילו דגם אחד ידני יותר, וככה מפרסמים רכבים שעושים 0-100 או 0-200 בהרבה פחות זמן.

 

ברגע שמתחילים לדבר על תיבות עם יותר מ-6 הילוכים קדמיים תפעול ידני הופך לבעיה.

כמובן שאפשר היה לעשות תיבת העברה (נניח כמו H/L בג'יפים) אבל העברה בין הילוכים 1-4 והילוכים 5-8, או כפתור הילוך +1 ואז התיבה הייתה נראית ככה:

9 5 1

11 7 3

ואז הילוך 1 עם כפתור כבוי זה הילוך ראשון, עם כפתור דלוק הילוך 2, ואז מעבירים ל-3 (נניח אפשר אוטומטית להוריד את הכפתור של +1) ומקבלים הילוך 3 וכו'.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הקיצוני ביותר תפעול ידני לתיבת הילוכים ימות ביחד עם הרכבים הלא-אוטונומיים (לפחות על כביש ציבורי).

 

זה בסה"כ עניין של זמן עד שתיאסר לחלוטין נהיגה אנושית על כבישים ציבוריים, ונהיגה אנושית תישאר למסלולים סגורים כתחביב או ספורט

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידני לעולם לא ימות.

 

Polo 9N 1.4

לצערי ידני ימות אבל זה יקרה ביחד עם שאר התיבות האוטומטיות כשייצור רכבים חשמליים יהיה בשיעור של 100 אחוז מה שיכחיד את כל המושג הזה של גיר. עד אז ידני יחיה ביחד עם שאר האוטומטיות למיניהן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הקיצוני ביותר תפעול ידני לתיבת הילוכים ימות ביחד עם הרכבים הלא-אוטונומיים (לפחות על כביש ציבורי).

 

זה בסה"כ עניין של זמן עד שתיאסר לחלוטין נהיגה אנושית על כבישים ציבוריים, ונהיגה אנושית תישאר למסלולים סגורים כתחביב או ספורט

 

אני לא רואה את זה קורה בימי חיינו, הטכנולוגיה עדיין לא שם (ובטח שלא הרגולציה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי בדיון אחר על רכבים אוטונומיים - לא יודע מתי זה יקרה, יודע מתי זה לא יקרה, לא ב-5 שנים הקרובות, להגיד אם זה בוודאות לא יקרה בטווח של 40-50 שנה? לא יכול, וזה במקרה שממוצע אורך החיים לא ישתנה דרסטית בעצמו (עוד משהו שאני לא יודע להגיד).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1696 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...