Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הדרך אל ה BRZ (שרשור מתגלגל)


itaimoto
שימו לב! השרשור הזה בן 442 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושד שבטמפרטורות מסלול האסימטריק נחלש משמעותית יחסית לצמיגים אחרים ואז האבני שפה מפרקות אותו. אין לי הסבר אחר לאיך ה PS4 (ולצורך הדיון גם הפרימאסי שהגיעו עם הרכב) שרדו הרבה יותר ימי מסלול שבהם הם פגשו את אותן אבני שפה. בכביש ציבורי מפתחים טמפרטורות נמוכות יותר וכמובן שלא דורסים אבני שפה ושם האסימטריק מככב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש פה עניין של כיול - לחצי אוויר מתאימים (על המסלול אין קשר ללחץ המומלץ ע"פ היצרן), ניהול נכון של טמפ' צמיגים על המסלול, משחקי קאמבר והכי חשוב סגנון נהיגה. אני באמת לא חושב שהצמיג בעייתי ואני אחד שמחליף צמיגים ב-BRZ על בסיס חודשי.

עריכה אחרונה על ידי AvielT
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה שוב מתעלם מכך שהמשתנים שציינת היו דומים אצלי עם שני סטים אחרים של צמיגים ורק האסימטריק חווה טראומה כזאת אחרי יום מסלול אחד. ייתכן שבתנאים אופטימליים הוא עמיד, אבל בתנאים פחותים מכך הוא כושל במקומות שצמיגים אחרים מחזיקים מעמד. יצא לך לנסות אותו במסלול?

מכל מקום בעקבות היום הזה לקחתי לתשומת ליבי לנהל לחצים, עד אז הייתי מוריד 4-5 PSI לפני המקצה הראשון ולא בודק שוב במהלך היום. מאז אני בודק לחץ בין המקצים ומפחית לפי הצורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

עדכון יומולדת 3, 64000 ק"מ:

 

בק"מ ה 60000 בוצע טיפול "90000" שכלל החלפת שמן ומסנן שמן, נוזל בלמים, מסנן אוויר, מסנן דלק, מגבים ומסיר פיח בעלות של 2668 ש"ח.

 

רביעיית צמיגי מישלן Cup 2 Connect עלתה 3000 ש"ח. הסט הקודם של מישלן Pilot Sport 4 מקדימה (נסעו כ 15000 ק"מ) וגודייר F1 Asymmetric 5 מאחור (נסעו כ 17000 ק"מ) הוחלף לאחר שהורגשה ירידה באחיזה.

 

ביצעתי בדיקת פרונט ובוצע תיקון קל ל Toe מלפנים. נבדקו גם הזוויות מאחור ונמצאו תקינות. העלות 328 ש"ח. ביקשתי מעט יותר קמבר שלילי לטובת שיפור אחיזה ב Turn-in - חצי מעלה במקום 0.2 (טווח היצרן הוא +-0.75 מעלות). לאחר יום אחד במסלול עם הצמיגים האלו, שהם האוחזים ביותר מבין הצמיגים שהרכבתי על הרכב, ניכר שיש עוד לא מעט פוטנציאל לשיפור זמני הקפה עם קמבר שלילי אגרסיבי יותר שיפחית תת היגוי במהירות גבוהה. על פי חוכמת הרשת הטווח האופטימלי עבור שילוב נסיעות דיילי וימי מסלול הוא 1.5-2 מעלות אבל יכולת הכיוון ברכב סטוק מוגבלת מאוד ואני מעדיף בכל מקרה להשאר בטווח היצרן. כך או כך, עם הצמיגים האלו שיפרתי את השיא האישי שלי במוטורסיטי בחצי שניה ואני מעריך שזה יירד עוד אחרי עוד קצת הסתגלות.

 

אגרת הרישוי ירדה ל - 2046 ש"ח. בוצע טסט לראשונה (95 ש"ח) ועבר ללא ליקויים, כצפוי.

 

ביטוח חובה ומקיף - 4600 ש"ח.

 

צריכת הדלק הממוצעת כולל טיולים וימי מסלול הייתה 10.2 ק"מ לליטר.

 

1.jpg

 

3.jpg

 

2s.jpg

 

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 8
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, itaimoto כתב:

צריכת הדלק הממוצעת כולל טיולים וימי מסלול הייתה 10.2 ק"מ לליטר.

 

 

יחסית שפוי לחלוטין על גבול החסכוני.

 

בפרספקטיבה של זמן, איך אתה מרגיש עם הרכב?

עדיין הבחירה הנכונה? מיציתי ומחפש לאן להתקדם? יש לי עוד לאן להתקדם איתה? מציק לי הזה וזה וזה?

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צריכת הדלק אתה צודק וצריך להבהיר שמדובר בחישוב מדוייק במשאבה. מסייעת לכך העובדה שבשימוש יומיומי הרכב עושה 70% נסועה בינעירונית. אני נוהג בצורה רגועה ומרבה להשתמש בבקרת שיוט, תנאים שבהם צריכת הדלק היא 12-14 ק"מ לליטר מה שעוזר לממוצע - כמובן שזה נתון טוב בפני עצמו לרכב ספורט. אגב, השיא שלי היה בנסיעה מגעש לחיפה: 18 ק"מ לליטר לפי המחשב. זה קרה כמה ימים אחרי שעשיתי ציפוי ננו, יש מצב שהוא תרם 😄

 

לא מיציתי את הרכב. זה מתחיל בנסיעות של רבע שעה לעבודה (עם כמה פניות אסטרטגיות) שעדיין מעלות חיוך ונגמר בטיולים ובמסלולים שבהם הרכב, בנהיגה בקווים מיטביים ובסיוע העברות משקל, נותן קצב של רכבים חזקים משמעותית. יש משהו מאוד מתגמל בלבלום 8 מ' אחרי רכבים אחרים ולפנות מהר יותר; אני מתחבר לדינמיקה של רכב קל משקל ומתנהג וככזה יש בברז הרבה מקום להתפתח כנהג גם אחרי תקופה ארוכה. המחשה עדכנית לכך היא הצמיגים החדשים ששפרו את זמני ההקפה, אבל לא רק הם. בעיני עצמי אני עדיין לא נוהג בקווים מיטביים בצורה עקבית מספיק. כל עוד אני מוסיף להשתפר כנהג אין תחושת מיצוי.

 

בהסתכלות קדימה: הברז החדשה, אם וכאשר תגיע בייבוא סדיר ובמחיר הגיוני שבעיני הוא 230 אש"ח (נמכרת כיום בייבוא מקביל ב 270-290 אש"ח), תהיה אולי אופציה לשדרוג בזכות מנוע משופר ומראה שאני מתחבר אליו אבל אני לא ממהר להחליף כל עוד אין הרגשת מיצוי. הרבה הרבה קדימה?  קיימן GT4 היא "End of the road" של רכבים קלים ומתנהגים. אם היא רק הייתה תמורה לכסף כמו ברז...

 

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.6.2022 בשעה 13:59, itaimoto כתב:

לגבי צריכת הדלק אתה צודק וצריך להבהיר שמדובר בחישוב מדוייק במשאבה. מסייעת לכך העובדה שבשימוש יומיומי הרכב עושה 70% נסועה בינעירונית. אני נוהג בצורה רגועה ומרבה להשתמש בבקרת שיוט, תנאים שבהם צריכת הדלק היא 12-14 ק"מ לליטר מה שעוזר לממוצע - כמובן שזה נתון טוב בפני עצמו לרכב ספורט. אגב, השיא שלי היה בנסיעה מגעש לחיפה: 18 ק"מ לליטר לפי המחשב. זה קרה כמה ימים אחרי שעשיתי ציפוי ננו, יש מצב שהוא תרם 😄

 

לא מיציתי את הרכב. זה מתחיל בנסיעות של רבע שעה לעבודה (עם כמה פניות אסטרטגיות) שעדיין מעלות חיוך ונגמר בטיולים ובמסלולים שבהם הרכב, בנהיגה בקווים מיטביים ובסיוע העברות משקל, נותן קצב של רכבים חזקים משמעותית. יש משהו מאוד מתגמל בלבלום 8 מ' אחרי רכבים אחרים ולפנות מהר יותר; אני מתחבר לדינמיקה של רכב קל משקל ומתנהג וככזה יש בברז הרבה מקום להתפתח כנהג גם אחרי תקופה ארוכה. המחשה עדכנית לכך היא הצמיגים החדשים ששפרו את זמני ההקפה, אבל לא רק הם. בעיני עצמי אני עדיין לא נוהג בקווים מיטביים בצורה עקבית מספיק. כל עוד אני מוסיף להשתפר כנהג אין תחושת מיצוי.

 

בהסתכלות קדימה: הברז החדשה, אם וכאשר תגיע בייבוא סדיר ובמחיר הגיוני שבעיני הוא 230 אש"ח (נמכרת כיום בייבוא מקביל ב 270-290 אש"ח), תהיה אולי אופציה לשדרוג בזכות מנוע משופר ומראה שאני מתחבר אליו אבל אני לא ממהר להחליף כל עוד אין הרגשת מיצוי. הרבה הרבה קדימה?  קיימן GT4 היא "End of the road" של רכבים קלים ומתנהגים. אם היא רק הייתה תמורה לכסף כמו ברז...

 

בכנות כמי שנהג על הברז החדשה והישנה back to back לא חושב שזה שדרוג מוצדק. 

אבל השקפת עולמי היא שאם השדרוג לא מהווה קפיצת מדרגה עדיף להשאר עם המוכר והטוב שכבר עבר את ירידת הערך המשמעותית.

 

מאיפה שאתה אני חושב שהשדרוג ההגיוני יהיה 718קיימן (גם הבסיסית).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.6.2022 בשעה 20:15, itaimoto כתב:

החלפת שמן ומסנן שמן, נוזל בלמים, מסנן אוויר, מסנן דלק, מגבים ומסיר פיח בעלות של 2668 ש"ח

נשמע מאוד יקר יחסית לטיפול לא כל כך גדול. ממה מורכבת עיקר העלות?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Morningstar כתב:

בכנות כמי שנהג על הברז החדשה והישנה back to back לא חושב שזה שדרוג מוצדק. 

אבל השקפת עולמי היא שאם השדרוג לא מהווה קפיצת מדרגה עדיף להשאר עם המוכר והטוב שכבר עבר את ירידת הערך המשמעותית.

 

מאיפה שאתה אני חושב שהשדרוג ההגיוני יהיה 718קיימן (גם הבסיסית).

אתה יכול להרחיב? השיפור הכי משמעותי אמור להיות במנוע, זה לא נכון?
יש דברים אחרים בהם הראשונה טובה יותר?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, TZR84 כתב:

נשמע מאוד יקר יחסית לטיפול לא כל כך גדול. ממה מורכבת עיקר העלות?

 

זה לא טיפול קטן. החלפת מסנן הדלק לוקחת הרבה זמן ועבודה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, TZR84 כתב:

נשמע מאוד יקר יחסית לטיפול לא כל כך גדול. ממה מורכבת עיקר העלות?

 

עלות מסנן הדלק הייתה 914 ש"ח לפני מע"מ + שעת עבודה.

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.6.2022 בשעה 23:59, itaimoto כתב:

יש בברז הרבה מקום להתפתח כנהג גם אחרי תקופה ארוכה

 

חשבתי איך להמחיש את הנקודה הזאת והמהנדס שבי השתלט, כנראה 😄

793477780_.thumb.png.c639c232e31f2461edeab90690ced319.png

 

מוצג בגרף זמן ההקפה המיטבי שעשיתי בכל יום מסלול (היו עוד כמה ימי מסלול שלא שמרתי. לא תמיד שיפרתי את הזמן).

 

הרכב נשאר סטוק. ההבדלים לאורך התקופה:

  1. צמיגים: Primacy בשני הימים הראשונים, Pilot Sport 4 / Asymmetric 5 בשני הימים האמצעיים ו Cup 2 Connect בשני הימים האחרונים. החל מהיום הרביעי אני מפחית לחץ אוויר בין המקצים כדי הלשאר בתחום המיטבי של 32-34 PSI לצמיג חם.
  2. נהג: אני מנצל טוב יותר את יכולות הרכב קרוב למגבלה ומשפר את הקווים שלי.

סרטון ההקפה ממאי 2020, היום הראשון שלי במוטורסיטי. זמן של 1:12.20 -

 

 

 

סרטון ההקפה מלפני שבוע, זמן של 1:05.79 (שיא אישי) -

 

 

בונוס מאותו יום: מוסטנג GT שמראה שבמסלול הספק המנוע אינו חזות הכל -

 

 

(הנהג התנצל אחר כך)

עריכה אחרונה על ידי itaimoto
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתמש באפליקציית RaceChrono Pro למדידות. בחצי השנה האחרונה הוספתי GPS חיצוני (מדגם BT-Q818XT) שמצומד לטלפון בבלוטות' ונתמך ע"י האפליקציה. לפני כן הסתמכתי על ה - GPS הפנימי של הטלפון שהוא פחות מדוייק אז ווידאתי את הזמנים ה"מעניינים" בתוכנת עריכה מול הסרטון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 442 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...