Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם "מוסך מורשה" הכוונה שהוא מורשה לקחת כמה כסף שהוא רוצה?


Amp Pic
שימו לב! השרשור הזה בן 1737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שמנים, פילטרים ובלמים קדמיים זה לא ים דברים ולא טיפול חריג בגודלו, בטח שלא אמור לעלות סכומים כאלה. אילו רכש לבד חלקים חלק מקורי וחלק תחליפי טוב, והלך למוסך כללי אפשר היה לחסוך חצי מהעלות. כך מנסיוני עם רכב מאותה קטגוריה.

וואלה?! חצי מהעלות?!

אם מסתכלים אך ורק על החלקים (לא תוספים או טבעות אטימה למיניהם), הוא לא היה חוסך הרבה כסף אם היה קונה אותם לבד. שוב, את אותם החלקים בדיוק. מקוריים. לא תחליפי טוב ולא תחליפי תוצרת אבו-דאבי. הדבר היחיד שהוא היה חוסך בו זו עלות העבודה. כשהרכב שלי היה באחריות טיפלתי במוסך יבואן, וכשהלכתי לקנות את החלקים אחרי גמר האחריות, המחירים הם כמעט אותם מחירים. החסכון הגדול הוא בעלות העבודה שחסכתי בביצוע הטיפול בעצמי. על החלקים עצמם חסכתי גרושים. לחסוך חצי מהעלות אולי רק בשימוש בחלקים תחליפיים, וזו השוואה לא נכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ברכב 2016 אתה לא מטפל ברמת תחזוקת שבר/מטפל לבד בחצר כמו שחלק מהכותבים פה המליצו, במיוחד כשיש סיכוי כלשהו שהוא עדיין באחריות.

בתור אחד שמכיר מחירים, הדברי שדחפו לך וזו אשמתך הישירה:

1.מסיר פיח מנוע.

2.מונע שחיקה מנוע.

הדבר היחיד שנראה לי שערוריה הוא מחיר מסנן האוויר , עוד לא ראיתי מחיר כזה למסנן אוויר באף רכב. אבל אם במורשה גובים ככה אז כנראה בחנויות חלפים המקורי יעלה לא רחוק מכך.

בכל שאר הדברים העלויות של החלפים ככל הנראה לא יהיו זולים משמעותית

מבחינת תמחור , שמני גיר זה עסק יקר, מאחר ועושים זאת פעם 80K ק"מ אז צריך לבלוע את הגלולה.

מחיר שמן המנוע סביר יחסית למוסך מורשה וכל השאר גם דיי הגיוני.

 

מישהו כאן שאל אם הראו לך מצב הבלמים לפני ההחלפה ואני רוצה לחזק אותו , כמו כן זה הזכיר לי משהו קטן מן העבר במוסך הספציפי הזה.

לפני כשנתיים בערך אחותי הכניסה את ה I20 שלה לטיפול שגרתי במוסך הזה.

פתאום טלפון מהמוסך - "הבלמים גמורים ,סכנה בטיחותית" , ביקשתי הצעת מחיר, קיבלתי מחיר גבוה מאוד , ביקשתי לא לבצע את החלפת הבלמים.

למחרת לקחתי את האוטו למוסך כללי בתל אביב של מכר (ביקשתי ממנו להזמין קיט מקורי של יונדאי יעלה כמה שיעלה או צלחות ברמבו עם רפידות של חברה מובילה - הזול מבין השניים .

אחרי שפורקו הגלגלים התגלו 2 דברים:

1.ברפידות נותר עוד המון בשר.

2.הצלחות לא היו צריכות החלפה ואפילו לא חריטה.

בגלל שהרכב כבר היה על הליפט, החלפנו רפידות בלבד במחיר של בערך 150-200 לציר (לא זוכר בדיוק) פלוס עבודה באותו סדר גודל.

מסקנה: אם אתה נמצא פיזית , תבקש הבהרות ולראות בעיניים, אם זה טלפוני לא מאשרים עד שלא רואים. (אלא אם כן בא לך לשפוך אלפי שקלים שלא לצורך רק בגלל שלא בא לך לחזור להסתכל)

 

עוד סיפור עדכני מאצלי,

נכנסתי עם הרכב שלי מודל 2016 (הרכב היה עם 7,400 ק"מ באותו יום) למוסך מורשה וולבו .

נאמר לי חגיגית שעליי לבצע טיפול 45K שכולל בין היתר תוסף/מסיר פיח (מה שדחפו לך) ובנוסף לכך - החלפת פילטר דלק שמחירו מעל 400 ש"ח לפני מע"מ.

ביקשתי לדבר עם המנהל הטכני של המוסך ולקבל הסבר למה צריך להחליף פילטר דלק אחרי 7000 ק"מ. התשובה היתה : נכון, לא צריך אבל זה מה שהיצרן אומר.

בקיצור, ויתרתי חגיגית על ההחלפה של הנ"ל + 2 התוספים וגילחתי כ700 ש"ח מהחשבון הסופי.

אני לא בא בטענות לאף אחד, זה מה שהיצרן / יבואן הגדיר לטיפול אחרי 3 שנים והמקרה שלי הוא חריג אבל זכותי לקבל הבהרות .

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירים הרציפים של טויוטה לא נוגעים (קורולה/אוונסיס), ולא מחליפים שמן אף פעם, זו הוראה של היצרן, גם במורשה תשאל יאמרו לך שלא נוגעים בזה.

אני הלכתי בזמנו למורשה אחרי שקניתי את הרכב, וביקשתי להחליף שמן גיר, הם לא רצו להחליף בטענה שהגיר אטום בוואקום, ויש שם כמות מסויימת של שמן שהוא סגור במערכת שאין אפשרות להוסיף או להפחית, מכלול סגור ואטום שלא נוגעים בו, אם פותחים, יהיו שינויי לחצים בגיר, וזה מתכון ל צרות.

לא שמעתי על מישהו שכן החליף בקורולה או אוונסיס, שמן גיר רציף, אשמח לשמוע אם כן, איפה, איך ו עלויות.

כנראה כך הם הבינו את המונח שמשתמשים בו לגירים רציפים: 'sealed for life'

הכוונה האמיתית של המשפט הזה זה 'אטימה בתמורה לחייך', כלומר, במידה ותצטרך לבצע שיפוץ גיר, תחטוף התקף לב כשתוצג לך החשבונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה?! חצי מהעלות?!

אם מסתכלים אך ורק על החלקים (לא תוספים או טבעות אטימה למיניהם), הוא לא היה חוסך הרבה כסף אם היה קונה אותם לבד. שוב, את אותם החלקים בדיוק. מקוריים. לא תחליפי טוב ולא תחליפי תוצרת אבו-דאבי. הדבר היחיד שהוא היה חוסך בו זו עלות העבודה. כשהרכב שלי היה באחריות טיפלתי במוסך יבואן, וכשהלכתי לקנות את החלקים אחרי גמר האחריות, המחירים הם כמעט אותם מחירים. החסכון הגדול הוא בעלות העבודה שחסכתי בביצוע הטיפול בעצמי. על החלקים עצמם חסכתי גרושים. לחסוך חצי מהעלות אולי רק בשימוש בחלקים תחליפיים, וזו השוואה לא נכונה.

יש חלקים מקוריים שהמחיר שלהם סביר, כמו מסנן השמן, שמן בלמים. ישנם חלקים מקוריים שהמחיר שלהם פשוט לא סביר, בראש ובראשונה, אבל לא רק, הצלחות והרפידות בלמים. לא באתי לעשות השוואה בין מקום X למקום Y. אמרתי שאם הוא היה רוכש בעצמו, בחנות או ברשת ולא במוסך, חלקים שחלקם מקוריים וחלקם תחליפיים (כאשר מחיר המקורי יקר מאוד), היה יכול לחסוך חצי מהעלות.

עכשיו, אתה יכול לטעון שלרכב שמים רק חלקים מקוריים ושמי ששם בלמים תחליפיים הוא טיפש שמסכן את חייו. זכותך. ברכב שלי למשל מחיר צלחות אחוריות מעל 1000 שקל (לא זוכר בדיוק כמה). צלחות תחליפיות 250 שקל. עכשיו תגיד לי שהם חורקות, מרעישות, לא בולמות ומסכנות את חיי. שמתי אותם ברכב, גם מקדימה וגם מאחורה כולל רפידות תחליפיות של הייקיו, הרכב עבר טסט, לא חורק ולא מרעיש ובולם בדיוק כמו רכב חדש. צלחות ורפידות אחוריות כבר שנה וחצי על הרכב ולא נראה שצריך להחליף בקרוב אז תגיד לי אתה, מה עדיף? לשלם מעל 3000 שקל לסט צלחות+רפידות קדימה ואחורה, או 700 שקל עבור מוצר שמתפקד אותו דבר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירים הרציפים של טויוטה לא נוגעים (קורולה/אוונסיס), ולא מחליפים שמן אף פעם, זו הוראה של היצרן, גם במורשה תשאל יאמרו לך שלא נוגעים בזה.

אני הלכתי בזמנו למורשה אחרי שקניתי את הרכב, וביקשתי להחליף שמן גיר, הם לא רצו להחליף בטענה שהגיר אטום בוואקום, ויש שם כמות מסויימת של שמן שהוא סגור במערכת שאין אפשרות להוסיף או להפחית, מכלול סגור ואטום שלא נוגעים בו, אם פותחים, יהיו שינויי לחצים בגיר, וזה מתכון ל צרות.

לא שמעתי על מישהו שכן החליף בקורולה או אוונסיס, שמן גיר רציף, אשמח לשמוע אם כן, איפה, איך ו עלויות.

 

 

אשמח להמשיך איתך את הדיון לגבי הגירים של טויוטה בשירשור אחר (למען הדורות הבאים - שימצאו זאת בקלות).

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?674475-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-CVT-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%94-2015

 

ויש גם בפורומים זרים המון תיעוד על הגיר הרציף של הקורולה שלנו .

 

לגבי מוסך מורשה יבואן של טויטה - העלתי תיעוד טיפולים גם פה וגם בשירשור השני,

שביצעו ריענון לשמן גיר, אחרי שנתיים (30 אלף), 4 שנים (60 אלף) ו 6 שנים (90 אלף).

כל פעם החליפו בערך 1 ליטר במחיר סביר של 70 ש"ח בלבד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז יש לך תפיסה מצויינת של המובן מאליו חבר - לקנות תחליפי ולחסוך כסף. הוא נסע למוסך מורשה שעובד עם חלקים מקוריים, ואלה המחירים. נראה שמדובר במישהו שנורה אדומה נדלקת אצלו מאוחר מדי (אחרי כמה וכמה טיפולים יקרים לטענתו ותוספים שונים לקינוח). לך תדע, אולי פעם הבאה הוא ייקח את הרכב למוסך זול יותר, כזה שעושה שימוש בחלקים זולים, ואז יתלונן על דברים אחרים. אין לדעת.

כרגע, עליו לנסוע למוסך ולבקש החזר על התוספים שהוא לא ביקש. רק על התרגיל הזה לא הייתי חוזר לשם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בכלל לא מאשים אותו. עד לפני שנתיים בערך. גם אני היתי בדיוק כמוהו. הלכתי למוסך מורשה ושילמתי אלפי שקלים לטיפול/תקלה, ללא הצדקה כאשר המוסך גובה מחיר מופקע של עד פי 10 לחלקים. ככה זה בישראל. כל אחד רוצה להתעשר ומהר ולא חשוב על חשבון מי. זה לא רק במוסכים, זה בכל תחום כמעט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יש מחיר מומלץ אבל אתה יודע איך זה מוסכניקים כל אחד עושה כעוות נפשו אין פיקוח כלל בענף הזה.

בדרך כלל המחיר המומלץ הוא הבעיה. בישראל שיטת הבלעדיות ביבוא+המוסכים מורשי היבואן מקנה ליבואן שליטה בלעדית על מחיר המוצר, כך שהוא קובע את מחיר החלק/המוצר המקורי כרצונו, מחיר שיכול להיות גם פי 10 מאשר מחירו בחו"ל. כבר היה לי מקרה כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאור הנ"ל, ברצוני להצטייד בחלקים מאיביי לפי מק"ט לאאוטלנדר שלי.

היכן אני יכול למצוא את תכנית הטיפולים של היצרן לרכב?

והאם יש הבדל בין החלקים של האאוטלנדר החדשה לשלי (2013)? פשוט הקשתי את המקטים באיביי ומיד קפץ לי המחירים.

בגדול, מה יחס העלות במכס? והאם חלקים סטנדרטים (רצועות/ברקסים/מסננים) עוברים חופשי?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועות, מסננים אין בעיה במכס. ברקסים, זה כבר נחשב אביזר בטיחות ועלול לגרום לבעיה. מה גם שברקסים שוקלים הרבה ועלות המשלוח יקרה.

תחפש כאן בפורום, מישהו פרסם פעם רשימת אתרים מחול לפי סוג הרכב.

רשימת הטיפולים לרכב נמצאת בספר הרכב.

לי יש בבית מלאי קטן של מסננים לשניים שלושה טיפולים שרכשתי מקוריאה, אבל חלקים כמו ברקסים או פילטר סולר לא משתלם לי להביא מחול ואני קונה בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, לפני חודשיים קניתי מסנן אוויר מקורי ללנסר שלי (Denso) בחנות חלקי חילוף - 300 ש״ח עם קצת הנחה. למה? אלוהים יודע.

 

בהזמנה מחו"ל של פילטרים - אפשר לחסוך *הון* !

 

פילטר של דנסו (עבור לנסר 2008-2015) עולה באיביי 95 ש"ח כולל משלוח - וזו רק דוגמא קטנה.

 

דווקא חלקי בלמים עדיף לקנות בארץ. זה מוצר דיי מסובסד והמחירים בחנויות חלפים - לא בעננים.

 

אני מחזיק במלאי פילטרים למכוניות שלי (הכל מקורי) כאשר העלות שלהם בארץ היא במקרה הטוב פי 3 ובמקרה הפחות טוב גם פי 5 ויותר - לרבות פילטר אויר למזגן, פילטר שמן מנוע, פילטר אויר למנוע ופילטר סולר.

חלקי בלמים אני לא מחזיק בכלל במלאי, מה שצריך אני קונה ומרכיב.

 

בארץ קלטו שככל הנראה סננים הם לא חלק בטיחותי, ואולי גם לא ממש מסובסד, ולכן תוקעים מחירים שהם בערך פי 5 עד 10 ממחיר של חלק זהה אצל חנות חלפים במדינה אחרת.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן הרבה שיח על זה שאם הרכב באחריות אז צריך לספוג את המחיר של מוסך יבואן ולטפל רק שם.

אני לא מבין למה, להבנתי טיפולים אפשר לעשות בכל מוסך ואם יש תקלות אז לגשת למוסך יבואן.

אלא אם כן ישנו חוק שאוסר על מימוש אחריות אם הרכב לא עבר טיפול במוסך חברה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהזמנה מחו"ל של פילטרים - אפשר לחסוך *הון* !

 

פילטר של דנסו (עבור לנסר 2008-2015) עולה באיביי 95 ש"ח כולל משלוח - וזו רק דוגמא קטנה.

 

דווקא חלקי בלמים עדיף לקנות בארץ. זה מוצר דיי מסובסד והמחירים בחנויות חלפים - לא בעננים.

 

אני מחזיק במלאי פילטרים למכוניות שלי (הכל מקורי) כאשר העלות שלהם בארץ היא במקרה הטוב פי 3 ובמקרה הפחות טוב גם פי 5 ויותר - לרבות פילטר אויר למזגן, פילטר שמן מנוע, פילטר אויר למנוע ופילטר סולר.

חלקי בלמים אני לא מחזיק בכלל במלאי, מה שצריך אני קונה ומרכיב.

 

בארץ קלטו שככל הנראה סננים הם לא חלק בטיחותי, ואולי גם לא ממש מסובסד, ולכן תוקעים מחירים שהם בערך פי 5 עד 10 ממחיר של חלק זהה אצל חנות חלפים במדינה אחרת.

 

איציק

אתה צודק, אבל הנה קטע מצחיק. קניתי את הפילטר פה בארץ ושילמתי 130 שח בערך, אבל מסתבר שבלנסר 2016 הפילטר שונה ויקר יותר. אז החזרתי אותו והוספתי כסף עבור הפילטר הנכון. המ״קט שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...