Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2607 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

היי חברים!

קיה פורטה 2011 1.6

אז ככה, בחמישי האחרון רציתי לעשות טיפול לרכב, אז הלכתי למוסך (יהודי) והוא עשה לי טיפול (שמן, פילטר שמן ופילטר אוויר)

 

שאלתי איזה שמן הוא שם והוא אמר לי 5w30 סינתטי מלא

 

בנוגע למחיר - הוא אמר לי להביא לו 300 "מזומן..."

 

היום בדקתי את המדיד ודבר ראשון זה היה די בהיר ולא ברור איפה זה נגמר

 

1. איך אפשר לדעת האם השמן באמת סינתטי מלא? האם הצבע הבהיר אמור להחשיד? (האם המחיר הזול הזה הגיוני..?)

 

2. האם זה מעל הקו? אני לא מצליח להבין איפה זה נגמר...

(הבדיקה הייתה אחרי ניקוי של המדיד והחזרה ושוב הוצאה, והבדיקה הייתה אחרי נסיעה של חצי שעה ואז המתנה של חצי שעה בערך)

 

מצרף תמונה

IMG_20190505_192215.jpg

 

תודה רבה!

עריכה אחרונה על ידי Schr90bgho
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

התמונה לא מפוקסת, אבל זה נראה כאילו יש הרבה יותר מדי שמן. התחום התקין זה בין שתי הנקודות.

page.h22.jpg

כדי לדעת אם השמן סינתטי מלא, צריך לראות מה כתוב על האריזה שלו.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כן אני יודע לגבי השנתות

העניין הוא שזה די בהיר לכן לא ברור איפה זה נגמר...

 

זה סרטון שעשיתי אולי יהיה יותר ברור

https://youtu.be/6lfsoC0oaOg

 

אם לא תגיד, ואנסה לצלם יותר ברור...

 

לגבי האריזה - אני כבר לא שם... אני מנסה לדעת אם יש דרך לדעת (בשילוב עם המחיר הזול אולי?) אם הוא עבד עליי עם השמן..

[למרות שלפי מה שאני יודע עלות החומרים היא כ"כ נמוכה שזה סיכוי נמוך...]

 

ויש דרך ביתית (עם כלים ביתיים..) להוציא את העודף?

ונסענו מחמישי פעמיים - האם צריך לבדוק שלא קרה לרכב משהו?

 

 

סליחה על ההצפה...די מודאג

ותודה רבה על העזרה!

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני לא מצליח לראות בסרטון. תנסה להסתכל במדיד איפה הוא מתחיל להיות פחות מבריק מהשמן.

אתה יכול להוציא את המדיד, להניח אותו על איזה סמרטוט ולצלם כך שהפוקוס יהיה על המדיד.

בכל אופן אם אתה רוצה לרוקן עודף שמן אפשר להשתמש בצינור פלסטיק שקוף דק (כמו של אקווריום) ומזרק לשאוב את השמן דרך פתח המדיד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

שוב - ממש ממש תודה על העזרה ועל הקדשת הזמן.

 

 

ומצחיק...

השתדלתי לצלם באור יום כדי שאוכל לראות משהו אבל דווקא עכשיו כשצילמתי בחושך רואים די בבירור...

photo5942915895397560317.jpg

 

אני אנסה לרוקן קצת עם קש כלשהו...

מקווה שיסתדר

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בד"כ התחום של המדיד זה ליטר פחות או יותר, אז נראה שמילאו לך (בהערכה גסה מאד ולא מתחייבת) חצי ליטר עודף. זה לא סוף העולם אבל כדאי לסדר את זה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

כן...נראה שמילאו די הרבה...

 

ד"א בדקתי ואין לי צינורית בבית

אני גם גר ביישוב מרוחק בלי חנויות זמינות

 

ניסיתי לייבש את המדיד מלא פעמים כדי "לרוקן" אבל נראה לי שזה יכול לקחת גם שעה...

 

יש איזשהם רעיונות אחרים..?

משהו יותר ביתי?

או שפשוט לנסוע עם זה 20 ק"מ בערך עד למקום שאפשר לסדר את זה...?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יש בטמבוריות צינור פלסטיק דק וקשיח שמוכרים לפי מטר. אפשר גם עם זה, ובמקום מזרק אפשר להשתמש במשאבה של סבון ידיים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

קח כלי נקי, שים אותו מתחת לבורג הריקון ופתח את בורג הריקון בעדינות.

פתח אותו לאט לאט. אם לקראת סוף ההברגה יתחיל לנזול שמן- אז חכה בסבלנות שיזול מספיק. סגור אותו ותבבדוק מפלס.

אם ינזל שמן רק כשהבורג כולו יישאר לך ביד גם בסדר. תכין את עצמך מראש לסגור מיד את הבורג שוב (תוך זרימה של השמן החוצה). תבדוק מפלס וכו'.

 

למה דגש על כלי נקי? שאם מסיבה כלשהיא משהו בתהליך לא יילך לך כפי שתכננת ותוציא יותר מדי שמן אז תוכל לשפוך את השמן חזרה למנוע.

 

לשאלתך- לא נורא לנסוע 20 ק"מ ככה למקום שיכול לסדר את זה.

פורסם

^

אני לא תומך ברעיון הזה!

 

לבחור אין ניסיון ויש רק אמצעים ביתיים. לא יצא מעט שמן בהברגה חלקית, הכל יצא בשפריץ רק כשהבורג יפול (במקרה הטוב לתוך הכלי שהכין, ולא ברור איך הכל יכנס מתחת לרכב עם גישה ללא הגבהה משמעותית). לך תבריג את הבורג חזרה כראוי בלי להרוס את ההברגה תחת השפריץ של בדיוק חצי ליטר שמן...

שלא לדבר על טמפרטורת השמן גם דקות ארוכות לאחר פעולת המנוע...

 

לא שלא אפשרי מה שהצעת, במיוחד עם מילוי מחדש. אבל ללא ניסיון קודם - בכלל לא הייתי ממליץ על כך!

 

או להוציא שמן עם צינורית כפי שהוצע, או לחזור למוסך לצורך כך. נזק גדול לא יגרם אם תסע ככה כמה ימים.

 

מה שצריך להחשיד זה ה"תשלם לי במזומן" אם הגיע ללא קבלה. לא המחיר. שמן סינטתי ראוי יכול לעלות גם 120 ש"ח.

 

פעם הבאה קנה את השמן בעצמך והחלף החלפה ביתית תוך איסוף כל השמן והעברתו למיכל איסוף שמן משומש. ככה לא יהיה גרם שמן מיותר באגן.

מומלץ להימנע ממגע ישיר בשמן מנוע משומש!

פורסם

תודה רבה חברים!

 

עזרתם לי מאוד!

קניתי בטמבורייה צינורית ולקחתי את המשאבה של הסבון ידיים ושאבתי.

 

בהתחלה האמת זה לא שאב, אז עזרתי לזה קצת עם הפה, אבל ברגע שהגיע לחצי, המשאבה של הסבון עשתה את העבודה.

 

מצרף תמונות -

f5ddf545-5e78-408b-bf44-d32585dbc8b0.jpg

d266fbed-a159-4c31-bf1e-420871418540.jpg

 

ד"א - לפי מה שקראתי, חוק כלים שלובים לא עובד על שמן בגלל שאין לנו מתח פנים. אז נאלצתי לשאוב לאט לאט ולא שיזרום חופשי.

 

ודור - האמת שאני מאזור כפר אדומים אז באמת היה יכול לעזור :)

אבל בכ"מ מאוד מעריך את זה! תודה רבה!

 

ויש לי שאלה לגבי כל התהליך -

יש סיכון כלשהו בהוצאת השמן בצורה הזו?

שאולי יכנס לכלוך או טיפות קטנות של מים?

 

(שואל בעקבות בעיה קטנה שפתחתי עליה הודעה... - http://bit.do/eRLRF)

פורסם

האמת שכן... שמתי אותו בצד

הוא באמת נראה כמו יין רגיל.

 

ד"א יש מה לעשות עם השמן הזה? מבחינת שימוש חוזר?

 

הוא חדש ועבר רק 70 ק"מ...

או שלתת אותו למחזור?

×
×
  • תוכן חדש...