Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שברולט סוניק RS 2014 - צריכת דלק מזעזעת


yonisi
שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מממ... המיכל לפי המפרט הטכני הוא 46 ליטר. אני משום מה הייתי בטוח שקראתי איפשהו 50 ליטר ולכן לא התפלאתי כל-כך אבל עכשיו שאני רואה שהמיכל הוא 46, או ואבוי, ז"א שבשני המיכלים האחרונים ממש הגעתי לתחתית של התחתית, לא בריא :(

 

וכן אני מתדלק באותה משאבה כל הזמן, ואני מנסה "לדחוף כמה שיותר" (הרגל מגונה מתקופת הליסינג) אבל ההבדל לא כזה גדול, נניח אתמול המשאבה עצרה לבד על 44.2 והצלחתי לדחוף בכוח עד 45.1, שם זה כבר לא הכניס יותר. בכל מקרה לא חושב שזה קשור לבעיה כי אני תמיד מתדלק "עד הסוף".

 

מה שמוזר לי יותר מהכל שוב זה שלפי מחשב הדרך (צריכה ממוצעת) הרכב פשוט בולע דלק בעמידה. יכול להיות שזה סתם נובע מחישוב בדיליי של המחשב משום מה, נניח אתמול כשכיביתי אותו 2 ק"מ אחרי התדלוק ואיפוס המחשב הצריכה הייתה 8.6 ליטר ל 100 ק"מ, היום בבוקר כשהנעתי אותו הצריכה כבר הייתה 9.3 ליטר ל 100 ק"מ ותוך חצי דקה זה עלה ל 10.3 (עדיין בחניה). אז או שהרכב באמת בולע דלק בעמידה או שהמחשב משטה בי והחישוב שלו נעשה בדיליי רציני או משהו כזה.

 

בכל מקרה אני כרגע בעבודה אחרי שנסעתי איתו כ 55 ק"מ, מתוכם נניח 45 בינעירוני נטו על שיוט ב 120, כרגע המחשב מראה צריכה ממוצעת 7.8 ליטר ל 100 ק"מ. אני אתדלק בחזור ואראה מה הצריכה הייתה בפועל. 1/12 או משהו כזה נראה לי סביר לשיוט ב 120 (למרות שבלי מזגן).

 

עוד נקודה מעניינת - שמתי לב שהטמפרטורה בזמן נסיעה מגיעה חופשי לאזור ה 100-105 מעלות (יש לי את המד הזה מחובר ל OBD שמראה טמפרטורה בזמן אמת), האם זה תקין? בדקתי פעם אחרונה לפני כמה ימים ולא חסרים מים והרכב גם מקרר את עצמו בסדר, השאלה אם זו אמורה להיות טמפרטורת עבודה תקינה? אם אני משווה לאימפלה שלי למשל (שיש לה שעון חום Real-time מובנה) אז בנסיעה בינעירונית כמו שעשיתי היום הטמפרטורה יושבת בערך על 85 מעלות שזה משמעותית פחות מה 102 ממוצע של הסוניק. האם זו יכולה להיות בעיה שקשורה איכשהו?

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צודק לגבי מיכל הדלק, ליטר התפספס לי בזיכרון.

גם אני הופתעתי מהחום הגבוהה, אבל שאלתי פה בפורום וגם לפי פורומים בחול - זה הטמפרטורה התקינה של המנוע הנ"ל וגם של רבים נוספים בשנים האחרונות אז אין מה לדאוג - ככל שהמנוע חם יותר כך הוא יעיל יותר או משהו כזה, ובגלל שמדובר במנוע שמיועד כבייכול להיות חסכוני אז הוא עובד חם יותר כדי להיות יעיל עד כמה שניתן.

 

אם יש לך מתאם OBD, נסה לעקוב אחר הנסיעות שלך באמצעות ENGIE, יש לך שם אפשרות לראות צריכת דלק לפי הנסיעות שלך במידה ואתה משאיר את האפליקציה פתוחה.

אני הגדרתי שהיא תפעל אוטומטית כל פעם שאני מתחבר לדיבורית ברכב אז כל הנסיעות שלי כמעט שמורות באפליקציה, אתמול בערב והיום בבוקר עשיתי נסיעות פקוקות במיוחד, הצריכה לפי האפליקציה הייתה 8.7 ו7.7 בהתאמה. יתר הנסיעות עומדות בממוצע על אזור ה10.

עריכה אחרונה על ידי dalet11

Chevrolet Cavalier 1999 - 2012-2015 | Citroen C5 2003 - 2015-2017 | Oldsmobile Alero 2002 - 2017-2017

Chevrolet Sonic RS 2015 1.4T 2017-Unknown

BYD Atto 3 2024 Design 2024-Unknown

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי תודה על ההבהרה לגבי חום המנוע.

לגבי OBD, אצלי הוא מחובר קבוע למד כזה שקניתי באיביי בעיקר כדי לשמור מפני התחממות יתר כשהאשה נוהגת (רוב הזמן), זה מצפצף מעל טמפרטורה חריגה וזה בדיוק מה שרציתי. אבל לצורך בקרה על צריכת הדלק אולי באמת רעיון טוב לחבר מתאם OBD רגיל ולשמור באפליקציה את הנסיעות כדי לעקוב אחרי הרגלי צריכה. תודה!

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמוזר לי יותר מהכל שוב זה שלפי מחשב הדרך (צריכה ממוצעת) הרכב פשוט בולע דלק בעמידה. יכול להיות שזה סתם נובע מחישוב בדיליי של המחשב משום מה, נניח אתמול כשכיביתי אותו 2 ק"מ אחרי התדלוק ואיפוס המחשב הצריכה הייתה 8.6 ליטר ל 100 ק"מ, היום בבוקר כשהנעתי אותו הצריכה כבר הייתה 9.3 ליטר ל 100 ק"מ ותוך חצי דקה זה עלה ל 10.3 (עדיין בחניה).

 

איזה משמעות יש לצריכת הדלק בעמידה במונחים של ליטר ל-100 ק"מ? הרי אתה לא זז

אצלי בלאון כשאתה עומד במקום חישוב הצריכה משתנה לליטר לשעה

נראה לי שפשוט בעמידה הוא לא מחשב כלום אצלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין משמעות רגעית, אבל יש משמעות לצריכה המצטברת. אם נסעת 2 ק"מ אז יש צריכה כלשהי ואז בעמידה (במיוחד כשהמנוע קר) נצרך דלק רב שמוריד מאוד את הממוצע, במיוחד כשמדובר ב-2 ק"מ בלבד. אני לא הייתי מתרגש מהנתון הספציפי הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוניק אין תצוגת צריכה רגעית במחשב, אבל אני כן רואה במד שמתחבר ל OBD (אפשר לראות אותו בסרטון בפוסט הפותח) ואכן התצוגה מתחלפת מליטר ל 100 ק"מ לליטר בשעה. הצריכה שהוא מראה בעמידה כנראה הגיונית (בד"כ סביב 1.2-1.3 לשעה עם מזגן ו 08-0.9 לשעה בלי מזגן) אבל עדיין זה מוזר שהצריכה הממוצעת עולה כל כך מהר. זה כאילו שאם הייתי נוסע בפועל בפועל הצריכה הממוצעת הייתה משתפרת מאשר אם סתם אעמוד עם הרכב.

 

אני שמתי לב (גם מהנסיעה הקצרה אתמול מהתחנה לבית וגם מהנסיעה העירונית היום בבוקר עד שיצאתי מהעיר) שהצריכה העירונית הממוצעת הייתה באזור ה 10 ליטר ל 100 ק"מ שזה סבבה. הבעיה היא שאחרי שאתדלק היום בערב (אחרי שאחזור מהעבודה כדי לבדוק צריכה בינעירונית) ואשתי תסע מחר עם הרכב בתוך העיר, אני שוב אראה מחר בערב צריכה גבוהה של באזור ה 12.5-13 ליטר ל 100. שזה מה שמוזר לי, ז"א שבנסיעות שהרכב עומד יחסית הרבה (אשתי נוסעת רוב הזמן נסיעות קצרות שאין בהם יותר מידי כביש לשיוט) הצריכה מגיעה לאזור ה 12.5-13 ליטר ל 100. בעוד שעל פי 2 אנשים שונים כאן בפורום עם סוניק כזו הצריכה אפילו בפקקים כבדים היא יותר לכיוון ה 9-10 ליטר ל 100.

 

ודרך אגב, מה שמפליא אותי אפילו יותר זה שבנסיעה הראשונה הרצינית מיד אחרי שקניתי את הרכב, מירושלים ל ב"ש שחלקו היה עירוני פקוק ביציאה מירושלים, דרך בינעירוני איטי יחסית בנסיעה דרך עמק האלה, ושיוט על 120-130 מכביש 6 ועד לב"ש, הצריכה הייתה 1/16.5 ק"מ לליטר. שזה מספר שהיום נראה לי שלא אצליח להשיג גם אם אסע 90 בדרך בינעירונית ללא עצירות.

 

האם יכול להיות שפלאגים גמורים שהיו ברכב בזמן הקניה גרמו לצריכת דלק מופחתת לעומת פלאגים חדשים שהורכבו ביישור קו שעשיתי לו?

 

השלב הבא הוא ניקוי מצערת ואם גם זה לא ישפר אז אלך לבדוק יותר לעומק בחברה או במוסך שמתמחה בהזרקת דלק וכאלה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם יכול להיות שפלאגים גמורים שהיו ברכב בזמן הקניה גרמו לצריכת דלק מופחתת לעומת פלאגים חדשים שהורכבו ביישור קו שעשיתי לו?

מה הסיכוי שמותקנים ברכב פלאגים לא נכונים?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה זה לא המקרה פה, אבל בכול זאת:

 

לחבר בסיאט קורדובה שהייתה בזמנו הייתה גם צריכת דלק מזעזעת בעיר- מספרים של 1 ל-7 במדידה במשאבה.

אבל בנסיעה לאילת יצא 1 ל-15.

איך זה יכול להיות?

 

הסתבר שהייתה לו דליפה קטנה של דלק מאחד הצינורות, והוא ממש לא נוסע הרבה. לכן הדלק האדה/דלף החוצה.

בנסיעה ארוכה לאילת למשל, הדלק לא מספיק לדלוף ולכן הצריכה חוזרת להיות "נורמלית".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הסיכוי שמותקנים ברכב פלאגים לא נכונים?

 

חשבתי על זה אבל הסיכויים נמוכים. אני אמנם מטפל אצל חבר שמטפל לי גם באימפלה כבר 8 שנים, אבל הסיכוי נמוך בגלל שלא רק שהוא מאוד מקצועי אלא גם בגלל שהייתה לו אופל אסטרה עם מנוע כזה בדיוק ומיד כשראה את הרכב ואת המנוע אמר לי 2 דברים:

1. הרכב אמור להיות חסכוני (כפי שהוא מכיר מהאסטרה)

2. חייב לשים רק חלפים מקוריים - לא משחקים עם זה במנוע הנ"ל.

 

davemustaine87,

תודה על העצה בקשר לדליפת דלק, אבדוק גם את הנקודה הזו.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, מבלי לפגוע חו"ח בחבר, הכיוון צריך להיות די ברור, קנית את הרכב, הרכב עשה צריכה מצויינת, הכנסת אותו לטיפול, הצריכה התרסקה.

 

אני הייתי עובר שוב רכיב רכיב על מה שנעשה בטיפול.

 

 

אנקדוטה קטנה, חבר פעם עשה טיפול, עם היציאה מהטיפול הרכב התחיל לנסוע מקרטע ועל הפנים. חזר למוסך, הפכו את כל הרכב, מי שעשה את הטיפול הוציא את הפילטר אויר מהשקית אבל לא שם לב שדף ההוראות נשאר צמוד לפילטר בצד החיצוני.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה רעיון טוב לעבור על מה שהוחלף ולוודא שהכל בסדר. אני אעשה את זה איתו ביחד ותוך כדי נעשה גם ניקוי מצערת. תודה!

 

הפלאגים לא מאיביי אלא נקנו כאן מחנות חלפים מוכרת ואמינה מאוד בבאר שבע.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה מטופשת בדקת לחץ אוויר בצמיגים? ב107 שלי היו 27 PSI במקום 32PSI וצריכת הדלק הייתה .5 14 במקום 18 קילומטר לליטר , כמובן אחרי שניפחתי צמיגים בלחץ המתאים חזרה להיות צריכה נורמלית ומדהימה שכל כך מאפיינת את הדגם הזה (מאוהב ברכב שלי סליחה שזה יוצא בשרשור)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1810 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...