Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה לי קוילאבורים בכלל?


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה עדיף? קשה או רך? צינור אחד או שניים? לא, זה לא מה שהתכוונו, יא חבורה של סוטים. אנחנו בכלל מדברים על קוילאוברים.

 

קוילאוברים-1.jpgקוילאוברים-2.jpgקוילאוברים-4.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה נושא\פוסט :)

 

מס' שאלות,ברשותכם =)

 

1) אז מה זה אנטירולים? ולמה יש כאלה שישר מחליפים כאלה,ואז קפיצים? או ביחד...לפעמים קונים ישר אנטירולים

2) כל רכב קשיח "זקוק" לקוילאוברים בהעדר מתלים אדפטיבים נורמלים? ה GTI ממש קרש גיהוץ למהדרין מבחינת קשיחות (הכל עובר לנהג\נוסעים,כלום לא נספג,וכל בורג בכביש\באמפר\בור\שיבוש מורגש)

 

זה מה שעולה לי בראש בשעה זו,תודות ;)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנטירול הינו חלק נוסף ממערכת המתלים.

חשוב להבין שמערכת המתלים מורכבת מזרועות למיניהן שמאפשרות תנועה של הגלגלים ביחס לרכב (משהו שלמשל אין בקארטינג), קפיצים ובולמי זעזועים. אנטירול, בסופו של דבר הוא מוט מתכת שמקשר בין שני גלגלים על אותו סרן. אנסה להסביר ע"י דוגמא:

כאשר פונים שמאלה למשל, הרכב שואף להתגלגל ימינה. כלומר, המשקל עובר לגלגל הימני ואילו הגלגל השמאלי הפנימי לפניה - כמעט ואינו משתתף בנטל, כאן נכנס תפקיד האנטי-רול:

מדובר על מוט שבמרכזו מחובר לשלדה ובכל צד לאחד הגלגלים (כלומר לאיזשהו חלק במתלה שזז עם הגלגל) והוא עובד בצורה שמאד מזכירה את קליפס המתכת שיש מתחת למקש הרווח במקלדת.

נחזור לפנייה שמאלה, הרכב רוכן ימינה, גלגל ימין מתקרב לגוף הרכב, בזמן שגלגל שמאל מתרחק מגוף הרכב - כאן נכנס האנטירול.

הוא בעצם מושך את הגלגל הפנימי למעלה ומנסה להשוות בין גבהי הגלגלי ביחס לשלדה. רק מה - זה לא שהגלגל הפנימי בלי העומס עולה באוויר, יש מעליו כמה מאות ק"ג בסופו של דבר. אז מה שקורה הוא שהרכב יורד ביחס לגלגל וכך בעצם נמנע הגלגול.

אז למה רכבים עם אנטירולים בכל זאת מתגלגלים קצת? כי האנטירול אינו קשיח אינסופית ויש לו מידה מסויימת של גמישות שמאפשרת לו להתפתל וע"י כך לאפשר גלגול מסויים, ע"י משחק בקשיחות המוט אפשר לשנות את הסט-אפ של הרכב - אבל זה כבר שיעור בדינאמיקת רכב.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים שמניפים גלגל אחורי לאוויר בשל פעולת המוט, אבל זה לא סימן להתהפכות. רכבים פרטיים מגיעים לסף ההחלקה (סביבות 0.9g) לפני סף ההתהפכות (כ-1.2g).

 

תחשוב על מוט נגד-גלגול בתור קפיץ נוסף, שמורכב לרוחב המכונית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעודד, כן באיזשהו מקום - אבל בשביל זה צריך רכב קל מאד, עם מרכז כובד גבוה וצמיגי סליקס.

כאמור - צמיג כביש לא מייצר מספיק אחיזה כדי שזה יקרה והרכב פשוט יחליק.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2029 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...