Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פבל

למה לי קוילאבורים בכלל?

Recommended Posts

מה עדיף? קשה או רך? צינור אחד או שניים? לא, זה לא מה שהתכוונו, יא חבורה של סוטים. אנחנו בכלל מדברים על קוילאוברים.

 

קוילאוברים-1.jpgקוילאוברים-2.jpgקוילאוברים-4.jpg


מתלבטים לגבי הרכב הבא? רוצים לדעת אם הרכב שיש לכם הוא הרכב שהכי מתאים לכם? בואו לשאול את מתי.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

נתקלתם בסקופ? ראיתם משהו חדש לפני כולם? רוצים לסכם תקופה עם המכונית? שלחו לנו למייל ונפרסם את זה במגזין שלנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה נושא\פוסט :)

 

מס' שאלות,ברשותכם =)

 

1) אז מה זה אנטירולים? ולמה יש כאלה שישר מחליפים כאלה,ואז קפיצים? או ביחד...לפעמים קונים ישר אנטירולים

2) כל רכב קשיח "זקוק" לקוילאוברים בהעדר מתלים אדפטיבים נורמלים? ה GTI ממש קרש גיהוץ למהדרין מבחינת קשיחות (הכל עובר לנהג\נוסעים,כלום לא נספג,וכל בורג בכביש\באמפר\בור\שיבוש מורגש)

 

זה מה שעולה לי בראש בשעה זו,תודות ;)


GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנטירול הינו חלק נוסף ממערכת המתלים.

חשוב להבין שמערכת המתלים מורכבת מזרועות למיניהן שמאפשרות תנועה של הגלגלים ביחס לרכב (משהו שלמשל אין בקארטינג), קפיצים ובולמי זעזועים. אנטירול, בסופו של דבר הוא מוט מתכת שמקשר בין שני גלגלים על אותו סרן. אנסה להסביר ע"י דוגמא:

כאשר פונים שמאלה למשל, הרכב שואף להתגלגל ימינה. כלומר, המשקל עובר לגלגל הימני ואילו הגלגל השמאלי הפנימי לפניה - כמעט ואינו משתתף בנטל, כאן נכנס תפקיד האנטי-רול:

מדובר על מוט שבמרכזו מחובר לשלדה ובכל צד לאחד הגלגלים (כלומר לאיזשהו חלק במתלה שזז עם הגלגל) והוא עובד בצורה שמאד מזכירה את קליפס המתכת שיש מתחת למקש הרווח במקלדת.

נחזור לפנייה שמאלה, הרכב רוכן ימינה, גלגל ימין מתקרב לגוף הרכב, בזמן שגלגל שמאל מתרחק מגוף הרכב - כאן נכנס האנטירול.

הוא בעצם מושך את הגלגל הפנימי למעלה ומנסה להשוות בין גבהי הגלגלי ביחס לשלדה. רק מה - זה לא שהגלגל הפנימי בלי העומס עולה באוויר, יש מעליו כמה מאות ק"ג בסופו של דבר. אז מה שקורה הוא שהרכב יורד ביחס לגלגל וכך בעצם נמנע הגלגול.

אז למה רכבים עם אנטירולים בכל זאת מתגלגלים קצת? כי האנטירול אינו קשיח אינסופית ויש לו מידה מסויימת של גמישות שמאפשרת לו להתפתל וע"י כך לאפשר גלגול מסויים, ע"י משחק בקשיחות המוט אפשר לשנות את הסט-אפ של הרכב - אבל זה כבר שיעור בדינאמיקת רכב.


דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

מעניין,

האם אנטירול יכול במקרי קיצון לעודד התהפכות?


מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים שמניפים גלגל אחורי לאוויר בשל פעולת המוט, אבל זה לא סימן להתהפכות. רכבים פרטיים מגיעים לסף ההחלקה (סביבות 0.9g) לפני סף ההתהפכות (כ-1.2g).

 

תחשוב על מוט נגד-גלגול בתור קפיץ נוסף, שמורכב לרוחב המכונית.


הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לעודד, כן באיזשהו מקום - אבל בשביל זה צריך רכב קל מאד, עם מרכז כובד גבוה וצמיגי סליקס.

כאמור - צמיג כביש לא מייצר מספיק אחיזה כדי שזה יקרה והרכב פשוט יחליק.


דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...