Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה תובנות מהמוטוריקה בכרתים


thebaron
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2390 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

מחר אני חוזר ארצה לאחר כמעט שבוע באי הגדול ביוון, כרתים. אני יודע שכבר כתבו את זה לפני, אבל אתרום את שני הדרכמוט שלי. כפי שכבר ציינו אחרים, הכבישים כאן אכן פרימיטיביים והמהירות המרבית המותרת 110, אם כי בעיקר 70 עד 90. בעצם, לא משנה מה המהירות המותרת - גם כך כמעט תמיד יש נתיב אחד ואתה נתקע אחרי משאית. הכבישים בלילה חשוכים ולעיתים מסוכנים. ברומא תהייה רומאי ובכרתים יווני, גם אני התרגלתי לרדת לשוליים ולתת למהירים ממני לעקוף.

הרכב השכור שלקחתי היה יונדאי i20 ידנית חדשה. היא מציעה אבזור בסיסי ביותר, מזגן לא מאד משכנע ומושבים לא מאד נוחים לנסיעות ממושכות. מצד שני, היא מרווחת ויש לה תא מטען מספק ביותר, והיא יחסית חסכונית. לדעתי זה נפח 1250, עם חמש נפשות היא מאד מתקשה לטפס עליות או לבצע עקיפות מהירות, אבל בדרך כלל במישור אין שום בעיה להתנהל בכיף.

 

אני תמיד אוהב לראות מכוניות נדירות או ייחודיות שלא רואים בארץ. הנה כמה דוגמאות: אוטובוס מרצדס 0303 ישן, אופל אסטרה סטיישן שלוש דלתות וטנדרון פתוח פיאט סטרדה.

 

כאופנוען, היה לי מאד מעצבן ומקומם לראות כיצד כולם כאן מצפצפים על כללי הבטיחות, גם המקומיים ובוודאי התיירים, שרוכבים (על קטנועים אבל גם על אופנועים כבדים) עם כפכפים ולפעמים גם ללא קסדה, למרות שהחוק היווני מחייב קסדה, פשוט אין אכיפה.

 

קראתי שכמות התאונות עם הרוגים ופצועים ביוון (ביבשת וגם באיים) היא הגבוהה בכל אירופה, ובייחוד בתחום הדו גלגלי. IMG_20180905_095834.jpegIMG_20180905_171118.jpegIMG_20180903_181005.jpegIMG_20180903_130151.jpeg

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי thebaron

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחר אני חוזר ארצה לאחר כמעט שבוע באי הגדול ביוון, כרתים. אני יודע שכבר כתבו את זה לפני, אבל אתרום את שני הדרכמוט שלי. כפי שכבר ציינו אחרים, הכבישים כאן אכן פרימיטיביים והמהירות המרבית המותרת 110, אם כי בעיקר 70 עד 90. בעצם, לא משנה מה המהירות המותרת - גם כך כמעט תמיד יש נתיב אחד ואתה נתקע אחרי משאית. הכבישים בלילה חשוכים ולעיתים מסוכנים. ברומא תהייה רומאי ובכרתים יווני, גם אני התרגלתי לרדת לשוליים ולתת למהירים ממני לעקוף.

הרכב השכור שלקחתי היה יונדאי i20 ידנית חדשה. היא מציעה אבזור בסיסי ביותר, מזגן לא מאד משכנע ומושבים לא מאד נוחים לנסיעות ממושכות. מצד שני, היא מרווחת ויש לה תא מטען מספק ביותר, והיא יחסית חסכונית. לדעתי זה נפח 1250, עם חמש נפשות היא מאד מתקשה לטפס עליות או לבצע עקיפות מהירות, אבל בדרך כלל במישור אין שום בעיה להתנהל בכיף.

 

אני תמיד אוהב לראות מכוניות נדירות או ייחודיות שלא רואים בארץ. הנה כמה דוגמאות: אוטובוס מרצדס 0303 ישן, אופל אסטרה סטיישן שלוש דלתות וטנדרון פתוח פיאט סטרדה.

 

כאופנוען, היה לי מאד מעצבן ומקומם לראות כיצד כולם כאן מצפצפים על כללי הבטיחות, גם המקומיים ובוודאי התיירים, שרוכבים (על קטנועים אבל גם על אופנועים כבדים) עם כפכפים ולפעמים גם ללא קסדה, למרות שהחוק היווני מחייב קסדה, פשוט אין אכיפה.

 

קראתי שכמות התאונות עם הרוגים ופצועים ביוון (ביבשת וגם באיים) היא הגבוהה בכל אירופה, ובייחוד בתחום הדו גלגלי. [ATTACH]509217[/ATTACH][ATTACH]509218[/ATTACH][ATTACH]509219[/ATTACH][ATTACH]509220[/ATTACH]

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

מחר אני חוזר ארצה לאחר כמעט שבוע באי הגדול ביוון, כרתים. אני יודע שכבר כתבו את זה לפני, אבל אתרום את שני הדרכמוט שלי. כפי שכבר ציינו אחרים, הכבישים כאן אכן פרימיטיביים והמהירות המרבית המותרת 110, אם כי בעיקר 70 עד 90. בעצם, לא משנה מה המהירות המותרת - גם כך כמעט תמיד יש נתיב אחד ואתה נתקע אחרי משאית. הכבישים בלילה חשוכים ולעיתים מסוכנים. ברומא תהייה רומאי ובכרתים יווני, גם אני התרגלתי לרדת לשוליים ולתת למהירים ממני לעקוף.

הרכב השכור שלקחתי היה יונדאי i20 ידנית חדשה. היא מציעה אבזור בסיסי ביותר, מזגן לא מאד משכנע ומושבים לא מאד נוחים לנסיעות ממושכות. מצד שני, היא מרווחת ויש לה תא מטען מספק ביותר, והיא יחסית חסכונית. לדעתי זה נפח 1250, עם חמש נפשות היא מאד מתקשה לטפס עליות או לבצע עקיפות מהירות, אבל בדרך כלל במישור אין שום בעיה להתנהל בכיף.

 

אני תמיד אוהב לראות מכוניות נדירות או ייחודיות שלא רואים בארץ. הנה כמה דוגמאות: אוטובוס מרצדס 0303 ישן, אופל אסטרה סטיישן שלוש דלתות וטנדרון פתוח פיאט סטרדה.

 

כאופנוען, היה לי מאד מעצבן ומקומם לראות כיצד כולם כאן מצפצפים על כללי הבטיחות, גם המקומיים ובוודאי התיירים, שרוכבים (על קטנועים אבל גם על אופנועים כבדים) עם כפכפים ולפעמים גם ללא קסדה, למרות שהחוק היווני מחייב קסדה, פשוט אין אכיפה.

 

קראתי שכמות התאונות עם הרוגים ופצועים ביוון (ביבשת וגם באיים) היא הגבוהה בכל אירופה, ובייחוד בתחום הדו גלגלי.

 

עוד תובנות מעניינות: סגמנט הסופר מיני הוא הנפוץ ביותר בכרתים וכנראה ביוון כולה. רואים כאן גם המוני דייהטסו מכל הסוגים, הרבה יותר ממדינות אירופה האחרות, כולל טריוס דור ראשון ושני. ועוד משהו: טונות של מכוניות בצבע אדום. אצלנו בארץ, התקשיתי למכור הונדה ג'אז אדומה. אמרו לי שאם זה היה צבע אחר הייתי מוכר מהר יותר...

 

[ATTACH]509217[/ATTACH][ATTACH]509218[/ATTACH][ATTACH]509219[/ATTACH][ATTACH]509220[/ATTACH]

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שנים טסתי לבד לכרתים, שכרתי Honda VT600C שחיכה לי בשדה התעופה (נסעתי לנתב"ג עם האופנוע שלי אז היו לי קסדה, מעיל וכפפות). הסתובתי איתו 4 ימים באי, כל בוקר בוחר כיוון ונוסע עד שנמאס וחוזר, היה כיף לאללה. לא זוכר שהרגשתי פחד לרכב אבל בהתאם לאופנוע המהירות הממוצעת שלי בטח הייתה איזה 80 קמ"ש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שנים טסתי לבד לכרתים, שכרתי Honda VT600C שחיכה לי בשדה התעופה (נסעתי לנתב"ג עם האופנוע שלי אז היו לי קסדה, מעיל וכפפות). הסתובתי איתו 4 ימים באי, כל בוקר בוחר כיוון ונוסע עד שנמאס וחוזר, היה כיף לאללה. לא זוכר שהרגשתי פחד לרכב אבל בהתאם לאופנוע המהירות הממוצעת שלי בטח הייתה איזה 80 קמ"ש...
אתה יודע איזה מזכרת פרמננטית לעור יש מהחלקה במהירות 30 קמ"ש?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע איזה מזכרת פרמננטית לעור יש מהחלקה במהירות 30 קמ"ש?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

יודע שאפשר למנוע אותה ע"י מעיל טוב, מניסיון של פעמיים :lol:

 

וגם, מה הקשר למה שכתבתי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

חזרתי לפני כמעט שבוע (מלון אפולוניה, מומלץ), אך הפעם לא שכרתי רכב אלא נסענו באופן מאורגן לכל מיני מקומות.

הקטע עם השוליים יפה והם נוהגים חצי על השול כבר על אוטומט, גם אם הם לבד בכביש.

מגוון הספורטיביות העממיות והישנות יחסית, ביחס לגודל האוכלוסיה (כ-650 אלף איש להבנתי), הוא מרשים ומעניין.

106 ראלי, סקסו vts, מיאטה (לרוב nb), הרבה ג'יפונים עם גג נפתח (ויטארה, ספורטאז' mk1) ועוד.

אותו תיאור נכון לביקור קודם ב-2002, עם התאמה לדגמים הרלוונטיים :)

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם די הרבה שנים מאז הנהיגה האחרונה שלי ביוון - אבל בהחלט שונה משלנו. פרוע, אבל פחות תוקפני. וזלזול מוחלט באמצעי בטיחות.

 

דרך אגב, ברודוס שכרתי פונטו, העמסתי עליה את הפמיליה והתיחסתי אליה כמו לזחל"ד. היפה היה שבדרכי העפר עצרו אותי כמה פעמים אנשים שביקשו לשאול לגבי הדרך, והאנגלית הרצוצה הפכה מהר מאד לעברית שוטפת. התייר הישראלי היפה שמגיע לחורים לא מוכרים. אחרי 3 ימים השארתי את המכונית בחניון המלון, המפתחות מתחת למרבד של הנהג, ולא שמעתי יותר מחברת ההשכרה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בכרתים לפני שנה בדיוק, הזמנתי ג'ימני פתוח ללא גג

ושודרגתי בחינם לספורטאג' MK1 ידנית ללא שריטה כאילו יצאה מהתנור.

את הגג ברזנט כמובן השארתי במרפסת של הסוויטה..

ליעד

2007 TOYOTA Corolla 1.6L Runx

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך היה ב Athina Palace?

 

איפה מצאת כביש עם מהירות חוקית 110? אני לא חושב שיש כזו חייה באי.

איך ידעת באיזה מלון הייתי? אטינה פאלאס נהדר. נהנינו מכל רגע. מפנק ברמות והילדים מאד נהנו. ולגבי 110 - יש מעט מאד מקומות כאלה, נכון, אבל יש. הרוב באמת 70 עד 90.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה נתונים על השוק היווני, צירפתי בתמונה עם עשרת המקומות הראשונים. טויוטה ופולקסווגן בראש. מה שמדהים, לא רואים כאן בכלל מאזדה. ולפי הנתונים החברה מכרה השנה רק שתי מכוניות (זה פחות ממזראטי!), למה? IMG_20180906_224525.jpeg

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב אירופה מאזדה נחשבת דיי אנדר-דוג - ובעולם היא נחשבת יצרן רכב יחסית קטן, ישראל יחסית לגודל נחשבת שוק גדול שלה(במיוחד בתקופת הפריחה של אמצע שנות ה2000).

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...