Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2931 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תראה, מבחינה כלכלית כדאי לגור עם ההורים עד גיל מבוגר, עד שיש מספיק כסף לקנות דירה.

 

 

בפועל, מעטים מאוד עושים את זה, הרוב יוצאים לשכירות למרות זה לא כלכלי.

 

אבל זה נותן חופש, עצמאות, בניית אישיות וניסיון חיים.

 

 

את אותו הדבר אפשר לאמור על רכב ראשון.

 

רוצה ויש אפשרות כלכלית - תקנה. לאו דווקא את האוטו הזה, ב 8000 ש"ח אפשר לאתר מכוניות סבירות שידרשו תחזוקה אבל לא יותר מידי.

 

הוצאות שנתניות כלולל דלק, רישוי, ביטוח, תיקונים וטיפולים, סדר גודל של 10000 ש"ח בשנה בהערכה גסה מאוד.

 

 

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בוקי - אלה דברים שנגזרים מנסיבות החיים.

 

המצב הכלכלי גורם לאנשים שיצאו מבית ההורים לחזור אליו, ואפילו זוגות נשואים חוזרים לגור בבית הורי אחד מהם.

 

בנסיבות שתוארו הבסיס הכלכלי צר והרכב אינו חיוני. לכן כדאי לחשוב פעמיים ושלוש לפני שנכנסים להוצאה הזו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני לא אוהב לתת יעוץ כלכלי, לא מבין בזה הרבה.

 

אני יכול לתת מידע, הערכת עלויות והוצאות. פותח השירשור יוכל להחליט לבד אם זה מתאים לו.

 

 

אנסה לפרט קצת יותר ממה שפירטו לפני.

 

1. רצוי לקנות בתקציב הגבוה 8000 ולא בנמוך 5000.

2. רכב קטן/משפחתי מדגם נפוץ כזה שיש עדיין הרבה מכוניות מהדגם הזה בשימוש.

3. אם יש רישיון על ידני אז גיר ידני.

4. אין משמעות ליד. אפשר למצוא מכוניות בתקציב כזה יד ראשונה אבל זה מאוד נדיר. יד 2-3-4 אין הבדל. רצוי לא לקנות רכב שהיה בבעלות אחרונה זמן קצר מאוד. מעל שנה - שנתיים בבעלות אחרונה זה בסדר.

להעדיף חד משמעית מכוניות עם תיעוד טיפולים כלשהו (קבלות על טיפולים) לפחות של הבעלים הנוכחי.

5. בדיקה, חייב. בדיקה ראשונית על ידי "חבר שמבין" ובדיקה נוספת במוסך (מוסך שמטפל במכוניות של המשפחה למשל).

6. בקניה צריך לשלם אגרת העברת בעלות 215 ש"ח, בדרך כלל הקונה משלם או חצי/חצי עם המוכר.

7. ביטוח חובה וביטוח צג ג'. מחירים אפשר לבדוק באתר Wobi. הערכה 3000-3500 ש"ח לשנה. אפשר לחלק לתשלומים.

 

8. טסט שנתי, אגרה 1100-1300 ש"ח. את האגרה אפשר לחלק לתשלומים. תשלום למכון טסטים 100 ש"ח. אם תקנה רכב עם טסט לשנה, אז תצטרך לשלם את זה אחרי שנה.

 

בטסט יכולות להתגלות תקלות שונות, כדי לסיים את הטסט צריך לתקן הכל ולהציג אישור תיקון + חשבונית. לזה אי אפשר לתת הערכה. בין שום דבר לבין אלפי שקלים.

 

9. טיפול שנתי. טיפול קטן - 400 - 500 ש"ח, טיפול גדול (פעם בשנתיים) 700-1000 ש"ח, אם צריך להחליף בלמים (כל 30 אלף ק"מ הערכה גסה לקידמיים, כל 60-70 אלף הערכה גסה לאחוריים), עלות של עוד בין 300 ל 1000 ש"ח ומעלה תלוי מה צריך להחליף.

 

10. רצועת תזמון (לא בכל המכוניות יש), החלפה כל 5-6 שנים, 1500 ש"ח +/-.

 

11. צמיגים, אם תקנה רכב אם צמיגים טובים לא תצטרך להחליף במשך שנתיים/שלוש. אם תקנה רכב עם צמיגים בלויים, עלות 4 צמיגים במידות 14 אינץ' כ- 1000 ש"ח. 14 אינץ' זה גודל הגלגל ברוב המכוניות בתקציב המדובר. אם הגלגל 15 אינץ' - צמיגים יקרים יותר ב 200-300 ש"ח לרביעיה. צמיגים מחליפים כל 3-4 שנים, אם האוטו חונה בחניה מקורה אז גם כל 5 שנים.

 

 

12.תקלות, חייב להשאיר סכום מסויים לתקלות, קשה לאמור כמה אבל לפחות 2000-3000 ש"ח בשנה. יכול להיות שיותר.

 

 

13. את האוטו תרצה למכור נגיד אחרי שנתיים. קנית ב 8000 ש"ח, סביר שתמכור אותו ב 2000-3000 ש"ח. אז להוסיף להוצאות עוד 2000-3000 ש"ח בשנה שחיקה במחיר של האוטו.

 

 

14. אם תעשה חלק מהטיפולים לבד, תרכוש חלקים באינטרנט, ותשקיע זמן ומשאבים בלימוד תיאורתי ומעשי, תוכל להוריד את סעיף התחזוקה ב 40%-50%.

 

 

15. לא בטוח שרשמתי הכל, יכולות להיות עוד תוספות. למשל תרצה להתקין רדיו דיסק יותר טוב, נעילה עם שלטים וכו'.

 

16. דלק. ליטר דלק עולה היום 6.60-6.80 ש"ח. צריכת דלק שונה בין המכוניות השונות, חסכוניות יותר צורכות ליטר דלק לכל 13-14 ק"מ, חסכוניות פחות - ליטר דלק לכל 8-10 ק"מ.

נוח לחשב אם מעגלים ל 1 ל 10. נסיעות של 500 ק"מ בחודש = 50 ליטר דלק כפול מחיר לליטר. כ 350 ש"ח בחודש, 4000 בשנה. 500 ק"מ בחודש זה ממש מעט. הערכה לפי תאור השימוש שלך.

 

 


×
×
  • תוכן חדש...