Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק וסיכום מספר חודשים עם SUZUKI SX4


Tamir Farkash
שימו לב! השרשור הזה בן 1179 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני מספר חודשים התייעצתי איתכם כאן לגבי קניית רכב. ההתלבטות הייתה בין ריו, SX4, I30 וכיו"ב. המטרה הייתה שיהיה חסכוני בדלק, לא מוגזן ברמת חוסר הנוחות, ושיספק זוג עם ילד או שניים מבחינת מקום לעגלות וכיו"ב.

 

לאחר מספר לא מועט של תדלוקים, אני יכול להגיד שהרכב צורך -1:13.3 גם כשאני מגיע למהירויות של 140.

כשנסעתי כמו זקנה (לא עברתי את ה110) יצא לי 1:16.5 שזה הזוי.

לגבי שאר המכוניות לא נסעתי בהן אבל הבנתי שהן פחות חסכוניות. למשל הI30 הבנתי שעושה 1:9

הבגאז' של הרכב ענק. נכנס בו שולחן לבן פיקניק מתקפל קומפלט.

חווית נסיעה סבירה פלוס. לא שמתי לב למשהו יוצא דופן לרעה.

האטימה בפנים, כולל בידוד רעשים פשוט מדהימה. ניתן לומר שזה כמעט גרמני.

נסעתי לפני זה על רנו קליאו טורבו 2017 והיא הייתה פחות אטומה. כנל לגבי קורולה 2009 רובוטית.

אז מי שחשוב לו סאונד ושקט בתא הנהג...

מקווה שעזרתי.

אני זמין לשאלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין: מדובר בשנת 2010. הדגם הרגיל 4 דלתות (לא המוגבה)

אחר כך הלכתי למוסך רנדומלי, המוסכניק אמר שזה רכב מצוין, ללא תקלות, לשים דלק ולנסוע.

נאמר לי כך גם בעוד מוסך שמתעסק עם סוזוקי.

אז במונחי תמורה לכסף. אני חושב שהוא מנצח.

עריכה אחרונה על ידי Tamir Farkash
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השינוי הגדול לא היה מהליאנה ל-SX4, אלא במתיחת הפנים של ה-SX4 בדגם 2010. המנוע שודרג מאד והמכונית קיבלה חיים חדשים.

צריכת הדלק של פות"ש ראויה לציון, אני לא התקרבתי אליה אלא בנסיעות בין עירוניות, כנראה שמאפייני הנסיעות והנהיגה של פות"ש ושלי שונים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך הכסא בנסיעות ארוכות ? לא מעייף ?

 

הכסא סביר ולא יותר מזה. אבל לא מעייף.

יש לו קימור קל בגב התחתון שאני מוצא כפחות נוח אבל זה עניין של אנטומיה אני מניח.

הנסיעות שלי משולבות. נוסע מהשפלה למרכז, עומד בפקקים של גוש דן וחוזר חלילה כך שצריכת הדלק היא די ממוצעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 ל-16.5 מקבלים עם הרכב הזה רק בנפילה בניוטרל.

 

היה לי אותו בהשכרה כמה ימים וקיבלתי 1 ל-14 כשנסעתי על 100-110 . הוא לא בזבזן אבל ממש לא נחשב לחסכוני

ואגב, במידה ואנחנו לא משדרים על אותו גל מבחינת סגנון הנהיגה, באותו סגנון הוצאתי 1 ל-18.5 מניסאן מיקרה, ו - 1 ל-20.5 מסקודה סיטיגו.

 

ועל הדרך גם 1 ל-17 מסוזוקי אלטו עם אותו גיר 4 הילוכים, רק 600CC פחות בנפח המנוע ו-300 קילו פחות במשקל. ככה ש 1 ל-16.5 זה פשוט לא הגיוני לרכב כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נשים דברים בפרופורציה.

ה SX4 דור קודם יצאה לאוויר העולם בשנת 2006, שזה לפני 12 שנים.

היא לא הציגה שום דבר מהפכני, היה לה גיר אוטומטי פלנטרי ארבעה הילוכים ששודך למנוע 1.6 אטמוספרי 109 כ"ס עד 2009 ובהמשך הוא שודרג ל 119 כ"ס.

כן, היא עשתה את הכל "בסדר", לא שונה מהותית משאר מתחרותיה הישירות מהמזרח. דווקא תצורת ההאצ'בק הג'יפונית הייתה פחות נפוצה בזמנו ובהחלט סייעה לה בכמה נקודות בונוס. גרסת הסדאן הייתה קטנה מהמשפחתיות המתחרות והייתה למעשה סופר-מיני-סדאן ולא משפחתית אמיתית.

 

אני שמח לשמוע שמצאת אקזמפלר שמור ושאתה מבסוט ממנה (וגם לי יש פינה חמה קטנה בלב שאני שומר לה, הייתה לי כזו 8 חודשים), אבל פוסט דומה היה יכול להיכתב על כמעט כל אחת ממתחרותיה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם חושבים שפוסט דומה היה יכול להיכתב על I30 ?

אני הבנתי שהיא עושה 1:9, מאזדה 3 גם, ריו אולי 1:11.

אלא אם כן מישהו בעל מכוניות כאלו יעיד מנסיונו שלא כך.

 

כולם, כולל בסוכניות מכירת רכב אמרו לי שאין הבדל בצריכת הדלק בין הרכבים לעיל.

ראיתי פה ושם פוסטים שמהללים את ה SX4 כחסכונית יותר ולכן קניתי אותה.

אני לא מושך הילוכים ולא עובר את ה3,000 סל"ד אבל גם לא נוהג כמו זקנה. לרוב עוקף על השמאלי אבל מגביר מהירות בהדרגה. בכל זאת הרכב לא חדש ואני לא מעוניין לקרוע אותו.

צריכת הדלק הפתיעה אותי ממש לטובה ואני לא חושב שלמתחרות מהשנה והקטגוריה יש מה להציע בהקשר הזה.

כמו שאמרתי, הנסיעות שלי מאוד משולבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי השערה שלרכבים שכיכבו בליסינג יצא שם רע בעניין צריכת הדלק. הסיבות לזה יכולות להיות קשורות בכל מיני סיבות כגון תחזוקה לקוייה, נשיאת מטען מיותר, אי הקפדה על לחץ אוויר ובעיקר רגל ימין כבדה "כי זה ליסינג".

אני אישית מכיר יונדאי גטס ו i30 שגם עברו 15 ק"מ/ל'. אני בטוח שגם לא מעט חברי פורום מכירים מספרים אחרים מאלה שנהוג לרשום על הרכבים הפופולריים האלה.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתמר - נושא תנאי וסגנון הנהיגה משפיע מאד על צריכת הדלק. כאש ה-SX4 היתה אצלי היא עשתה סביב 1:10, אצל אשתי זה ירד - מה לעשות, יש לה רגל יותר כבדה על הגז ונוסעת יותר בפקקים. ומשהו שכבר הזכרתי מספר פעמים - אותו מנוע עם תיבה רציפה עושה אצלי 1:12.5 באופן שגרתי (קרוסאובר 2016). בשימוש בינעירוני כמעט טהור - עד כמה שאני זוכר - ה-SX4 עשתה סביב 1:14, הקרוסאובר סביב 1:15. וד"א - המאזדה 3 שהיתה לי 3 שנים במקביל ל-SX4 עשתה 1:7-1:8. ולמרות שנחשבת יותר גדולה היתה הרבה פחות נוחה.

 

תמיר - אתה מציין ש"לא מושך הילוכים" - אני לא מכיר גרסה ידנית של ה-SX4 בארץ. האם יש דבר כזה נדיר?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

תמיר - אתה מציין ש"לא מושך הילוכים" - אני לא מכיר גרסה ידנית של ה-SX4 בארץ. האם יש דבר כזה נדיר?

 

התכוונתי שלרוב, אני לא לוחץ על הגז עד הסוף ועובר את ה3000 סלד.

את המידע שלי הבאתי מהמלצות שנתנו לי פה.

 

כשביקשתי בזמנו נתונים מדויקים, כי רציתי להכריע לגבי צריכת דלק.

כולם אמרו שאין הבדל בצריכת דלק בין I30 ריו, SX4 ומאזדה 3.

 

עכשיו מתברר שיש הבדל והבדל גדול. נכון שצריכת דלק היא עניין אינדוודואלי אבל עדיין, במידה ומדובר בנהגים "רגילים" ולא קיצוניים באופי הנהיגה שלהם, הצריכה תהיה סביב אותו מספר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1179 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...