Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2852 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

האם משתלם רכב דיזל לנסיעות קצרות ב-90% מהזמן בעיר ובערך 10000ק"מ בשנה?

בגדול דיזל יותר זול מבנזין וגם יעיל יותר מבחינת ק"מ/ליטר אבל הבנתי שטיפולים יקרים יותר, ביטוח? יש עוד דברים כמו טסט שנתי או שזה לא קשור לסוג מנוע אלא לקבוצה שבה הרכב נמצא?

אני מבין שיהיו המון המלצות לגבי רכב היברידי אבל רוצה גם לבדוק אפשרויות אחרות.

תודה מראש לכל המגיבים

פורסם

בחול במיוחד באירופה נוסעים המון על דיזל לא משנה באיזה אזורים אז אין הבדל בין נסיעות קצרות לארוכות.

עלויות תבדוק מראש, זכור לי שהטסט יותר יקר וביטוח במידה וזה פריבט אין סיבה שיהיה יקר יקר.

עלויות טיפול תלויות ברכב עצמו.

פורסם

מדובר על רכב פרטי למשפחה לא מונית או רכב של עסק כלשהו. זה בדיוק מה שאני רוצה לחשב וחסר לי נתונים לגבי העלויות. האים אותו רכב עם מנוע בנזין או דיזל יהיה יותר יקר בתחזוקה שותפת. עליות של הרכב בקניה עם מנועים שונים (באותו גודל נניח 2.0) יהיו שונים קצת במכיר ואת זה אני מוכן לספוג באת הרכישה.

פורסם

אגרת רישוי נקבעת לפי קבוצת רישוי בלי קשר לבנזין או דיזל. ה"קנס" על דיזל בוטל לפני שנים.

ביטוח - ספציפי לכל רכב ורכב ולא קשור בנזין או דיזל. אני בטוח שאני משלם על הפלואנס הרבה פחות מאשר יעלה לי ביטוח לאוקטביה בנזין.

אחזקה - בתחזוקה שוטפת יש הבדל מינורי, שלגמרי נבלע בסטיית התקן שבין רכבים שונים ומוסכים שונים. אני לא מתייחס כאן להחלפת מכלולים יקרים שאינה בגדר תחזוקה שוטפת ויכולה לקרות בבנזין ובדיזל בלי קשר.

 

אני הייתי נמנע מרכב דיזל למתאר נסועה כזה מסיבה אחרת - ריבוי נסיעות קצרות על מנוע קר לא טוב לאף מנוע שריפה פנימית, בפרט דיזל מודרני; מתכון לסתימת DPF ואולי בעיות נוספות. רכב היברידי הרבה יותר מתאים למתאר כזה.

חזיר דיזל

פורסם

לא משתלם. החיסכון האמיתי של המנועים האלה הוא בשיוט מחוץ לעיר. בעיר הם עדיין חסכוניים יותר אבל לא בהרבה. בקילומטראז שלך, החיסכון יהיה שווה ל-100 שקל בחודש בלחץ. האם זה שווה את זה? לדעתי לא.

פורסם

מניסיון... עלות רישוי לא שונה מדיזל לבנזין כמו שרשמו מעלי וכנ"ל גם לגבי ביטוח. מה שכן טיפול לדיזל הוא במרווח גדול יותר מאשר בנזין (אולי לא בכולם) טיפולים עולים כמו בנזין... מניסיון. דבר אחרון שלא חשבת הוא המחיר של הרכב כשתרצה למכור. מי שמעונין בדיזל יהיה שמח יותר לקנות אותו עם נסועה נמוכה ביחס לממוצע, למרות שחייו של הדיזל ארוכים מבנזין. וכן בארופה עד לא מזמן הרוב היה דיזל ולא ניראה שם שכולם נוסעים מחוץ לעיר כל הזמן לכן לא חושב שיש בעיה לנסוע עם דיזל בתוך העיר.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

בתור בעלים (לשעבר) של קסארה דיזל (דיזל. לא טורבו דיזל), ובעלים לשהווה של 208 דיזל ו C3 פיקאסו דיזל (שניהם כמובן טורבו, שניהם עם מסנן חלקיקים, ה 208 כבר יורו 6 שאומר שמשתמש גם באוראה) כאשר הקסארה וה 208 נוסעים (במקרה של הקסארה - נסעו) נסיעות עירוניות קצרות בחיפה וה C3 יוצאת מעט מחוץ לעיר אבל בשעות הפקקים - התשובה היא כן.

פורסם

לאבא שלי יש ברלינגו דיזל מזדקנת בת 14 שנה עם 104,000 קמ .

יוצא נסועה של פחות מ 8000 לשנה , ככל הידוע לי לא היו לו בעיות מיוחדות מעבר לטיפולים שוטפים והחלפת מצברים .

פורסם
לאבא שלי יש ברלינגו דיזל מזדקנת בת 14 שנה עם 104,000 קמ .

יוצא נסועה של פחות מ 8000 לשנה , ככל הידוע לי לא היו לו בעיות מיוחדות מעבר לטיפולים שוטפים והחלפת מצברים .

 

זו ברלינגו ללא DPF, אטמוספרית, אולי אפילו בלי מסילה משותפת (??). חיה אחרת לגמרי.

חזיר דיזל

פורסם
מניסיון... עלות רישוי לא שונה מדיזל לבנזין כמו שרשמו מעלי וכנ"ל גם לגבי ביטוח. מה שכן טיפול לדיזל הוא במרווח גדול יותר מאשר בנזין (אולי לא בכולם) טיפולים עולים כמו בנזין... מניסיון. דבר אחרון שלא חשבת הוא המחיר של הרכב כשתרצה למכור. מי שמעונין בדיזל יהיה שמח יותר לקנות אותו עם נסועה נמוכה ביחס לממוצע, למרות שחייו של הדיזל ארוכים מבנזין. וכן בארופה עד לא מזמן הרוב היה דיזל ולא ניראה שם שכולם נוסעים מחוץ לעיר כל הזמן לכן לא חושב שיש בעיה לנסוע עם דיזל בתוך העיר.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 

בתור בעלים (לשעבר) של קסארה דיזל (דיזל. לא טורבו דיזל), ובעלים לשהווה של 208 דיזל ו C3 פיקאסו דיזל (שניהם כמובן טורבו, שניהם עם מסנן חלקיקים, ה 208 כבר יורו 6 שאומר שמשתמש גם באוראה) כאשר הקסארה וה 208 נוסעים (במקרה של הקסארה - נסעו) נסיעות עירוניות קצרות בחיפה וה C3 יוצאת מעט מחוץ לעיר אבל בשעות הפקקים - התשובה היא כן.

 

שאלו את דוד גוגל על DPF clogging.

 

MikMan - הערת אגב, ממליץ לך מאוד להתייחס בספקנות למרווחי החלפת שמן שנקבת בהם לרכב שלך (30K כמדומני). אני במקומך הייתי מצמצם את המרווח.

חזיר דיזל

פורסם
שאלו את דוד גוגל על DPF clogging.

 

MikMan - הערת אגב, ממליץ לך מאוד להתייחס בספקנות למרווחי החלפת שמן שנקבת בהם לרכב שלך (30K כמדומני). אני במקומך הייתי מצמצם את המרווח.

אני לא מהנדס רכב ולא מכונאי... קניתי רכב חדש רשום בספר 30,000 או שנה. מאמין שמהנדסים ישבו וחשבו והגיעו למסקנה שזה מה שצריך לעשות. המוסך היה כמובן שמח שאקפוץ כל חודש אבל אני ישאר על פי הגדרות יצרן.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

חברים. גם אני עומד בפני קניית רכב .. וגם אני מתלבט האם דיזל או בנזין... ואדגיש: אני בכל מקרה אקנה חסכוני.. השאלה היא בעצם בין בנזין שיעשה 1:12 בממוצע לבין דיזל שיעשה 1:16 או 1:17 בממוצע...

אני אסע גג 12k בשנה.. רוב הנסיעות (מעל 50%) לא בעיר.. השאלה האם בנתון כזה, כיום, עדיף לי דיזל או בנזין? קרי: האם בדיזל יהיו לו הוצאות תחזוקה יקרות יותר שכבר לא שווה את החיסכון בדלק?

פורסם
אני לא מהנדס רכב ולא מכונאי... קניתי רכב חדש רשום בספר 30,000 או שנה. מאמין שמהנדסים ישבו וחשבו והגיעו למסקנה שזה מה שצריך לעשות. המוסך היה כמובן שמח שאקפוץ כל חודש אבל אני ישאר על פי הגדרות יצרן.

 

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

אם תקרא טוב תראה שיש הערה שברכבים שנוסעים בעיקר בעיר או בתנאים קשים צריך לקצר את מרווח הטיפולים אפילו ל 18,000 ואם תקרא מה מוגדר תנאים קשים תקרה שישראל עומדת בזה יפה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

×
×
  • תוכן חדש...