Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד מונדאו 2011 / פורד פוקוס 2013 סטיישן


ana90
שימו לב! השרשור הזה בן 2582 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא בהכרח, הדגם עם הטורבו מוצלח יותר.אבל אין טוב בלי רע.

 

אם את לא רוצה צרות תקני קיה פורטה או יונדאי i30 הן מכוניות יותר פשוטות ופחות מהנות - אבל יהוו המשך ישיר מהאלמרה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הן יקרות יותר והמונדאו יותר מרווחת ובטיחותית יותר ולכן אני מעדיפה את המונדאו. בפורד אמרו לנו להגיע אליהם עם התוצאות של בדיקת הרכב והם יגידו לנו אם לקנות או לוותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יקרות יותר כן, אבל את ההבדל את עלולה לשלם בעלויות תיקונים למונדאו.

 

זה כן רכב נוח ומהנה יותר לנהיגה (לגבי בטיחות לא בטוח, יונדאי היום זה לא יונדאי שנת 96), אבל ברגע שהוא על ליפט, בזמן שנוספים עוד ועוד מספרים לחשבון במוסך, כל זה חסר משמעות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטיחות צריך לקחת ולבחון פר דגם ולא בהכרח לפי יצרן כזה או אחר.

 

לגבי האמינות? אין לדעת את האמת, נבדק היכן הרכב טופל?.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין מתקשה להאמין, שעל אף שנכון המונדאו "התברכה" במיגון כפול, במכון בדיקה לא היו מפרקים אותו בשביל לבדוק?

 

הם פשוט היו בוהים בו וממשיכים הלאה? איזה ביזיון שצריך אפילו לבקש שיפרקו אותו.

 

עם זה שהם בטח יסתכלו על מה שמעל המכסה עם עיני עגל חסרות אונים, אני לא מתווכח.

 

ובקשר לבדיקה, איזה מנחוס הבאתי, פורד הפסיקו לבדוק רכבים :D

 

 

אגב, אולי המונדאו החדשה מוצלחת יותר (מן הסתם) מבחינת ביצועים, אך לא חושב שהיא מתעלה מבחינת אמינות או בטיחות.

 

בנוסף, אני לא חושב שאם הרכב המדובר היה עם מנוע אטמוספרי, הסלידה הייתה כ"כ גדולה, היא עדיין הייתה קיימת אבל פחות.

 

 

מצטרף לשאלת קודמי, יש היסטוריה מסודרת לטיפולים?

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמי, הדגם עם הטורבו זה אותו דגם שנקרא MK4 (יש גם MK4.5) וכו', שמיוצר במשך 8 שנים, רוב הרכיבים זהים לחלוטין ומשתנים קצת מפה לשם בהתאם לסוג הרכב והאבזור.

מה שבסה"כ נוסף זה טורבו ואינטרקולר ומנוע שונה ותיבת הילוכים אחרת, מבחינת שאר המכלולים? זהים מאוד ולכן, האמינות זהה מאוד מלבד הגיר והמנוע עם הטורבו.

מה לעשות, עד כמה שהרכיבים האלו כן אמינים ברמה הכללית, לעולם אי אפשר לדעת וזה פשוט עוד סעיף שנכנס תחת "עלול לכשול".

 

מי שרוצה רכב ברמה אחת מעל האחרים, שיעשה את הצעד הנדרש ויכין מזומנים בהתאם.

מי שרוצה נטו אמינות והמשך ישיר לאלמרה שיילך על הדגמים האחרים, פשוט מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיכמת היטב :D

 

אגב, לאחר כ100 סירובים בפניות פרטיות ממוכרים שונים מאיביי, מצאתי מישהו מפולין שמוכן לשלוח את הכיסוי שחסר לי לארץ :)

 

עלה לי הכל כולל משלוח קצת פחות מ400 שקל :) , יש לציין שלא מצאתי מפירוק ובחברה ביקשו קרוב ל1500 שקל כולל מע"מ ואחרי הנחה למקורי, וכ1100 לתחליפי.

 

מה שקניתי עושה רושם כאיכותי, וכולל גם ברגים.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רמי, הדגם עם הטורבו זה אותו דגם שנקרא MK4 (יש גם MK4.5) וכו', שמיוצר במשך 8 שנים, רוב הרכיבים זהים לחלוטין ומשתנים קצת מפה לשם בהתאם לסוג הרכב והאבזור.

מה שבסה"כ נוסף זה טורבו ואינטרקולר ומנוע שונה ותיבת הילוכים אחרת, מבחינת שאר המכלולים? זהים מאוד ולכן, האמינות זהה מאוד מלבד הגיר והמנוע עם הטורבו.

מה לעשות, עד כמה שהרכיבים האלו כן אמינים ברמה הכללית, לעולם אי אפשר לדעת וזה פשוט עוד סעיף שנכנס תחת "עלול לכשול".

 

מי שרוצה רכב ברמה אחת מעל האחרים, שיעשה את הצעד הנדרש ויכין מזומנים בהתאם.

מי שרוצה נטו אמינות והמשך ישיר לאלמרה שיילך על הדגמים האחרים, פשוט מאוד.

 

לא ניתן להתעלם מבעיות המנועים בדגם הטורבו.

שאני חיפשתי S-max טורבו, מתוך כ-5 רכבים שראיתי, ב 4 מהם כבר הוחלף מנוע.

חלק גיליתי כאשר ביקשתי הסטוריה טיפולים וחלק זה בעל הרכב שסיפר בהתלהבות כי אני קונה רכב עם מנוע חדש.

שהעלתי את הנושא לאתר באותו שירשור קיבלתי עוד שני הודעות פרטיות בעלי רכבים עם אותו סיפור של המנוע.

גם על מגדשי טורבו שהוחלפו שמעתי.

זה היה לפני כ 7-8 חודשים שלבסוף קניתי S-max 2.3 2008.

לפני חודש נסעתי עם גיסי לחפש לו וולוו cx60 שנת 2013 עם אותו מנוע וגיר של הפורד, וגם שם אני פותח מכסה מנוע ורואה מנוע חדש, בעל הרכב סיפר שהוא לא יודע על זה, יום אחרי הוא שולח הסטוריה עם החלפת מנוע לפני שבועיים, כניראה שזאת גם סיבת המכירה.

לבסוף עלינו בשנתון והוא קנה s60 עם המנוע והגיר החדש של וולוו.

 

אז לבוא וחומר שהכל בסדר זה לא פייר.

אנו צרכים להתאים את הדרישות שלנו לפותח השירשור, מה שמבחינתך נחשב לרמה אחרת יכול להיות לא מעניין אדם אחר.

ואולי אפילו מיותר.

אם אמינות ועלויות החזקה זה מה שמעניין אותו אז למה להכניס אותו לזה?

בגלל שהוא מקבל באותו מחיר גם מנוע טורבו, אז מה.

 

עם כל זאת אני לפעמים מצטער שאני לא קניתי S-max עם המנוע טורבו.

ואולי עוד אחליף אותה לכזאת (אישתי רגילה ללנד קרוזר ומבחינת הפורד לא מספיק חזק/זריז) אבל אני קצת מהתחום ויודע כיצד להתמודד וגם לוקח בחשבון שזה יכול לבוא באיזה שהוא שלב, הוצאה גדולה כזאת.

לא לכל אחד זה מתאים, שהבנתי שגם בוולוו זה אותו סיפור, הצעתי לגיסי שירד מהעניין, אין לו שום סיבה להכניס את עצמו לזה.

 

לסיכום דעתי לפותח השירשור, אם אתה לא רואה צורך בעניין המנוע טורבו במונדאו, ולא בנוי להוצאות לא צפויות שעלותן יכולה להגיע עד לחצי מעלות הרכב וזה לא משנה גיר, מנוע, טורבו.

לא היתי קונה את המונדאו טורבו.

 

אם זאת אני גם לא רואה איזה עדיפות ללכת על מונדאו עם המנוע 2.3 ליטר ,יש בשוק עוד לא מעט רכבים שיכולים להיות אופציה לא רעה.

 

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי פלג_
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

*** אנה: הכוונה היא, כאשר הרכב יעלה על הליפט אם בכלל (לעולם אין לדעת) עלייך לבקש מהם להסיר את המיגונים התחתונים של הרכב, שמגנים על אגן השמן ותיבת ההילוכים וכו' ולראות בעין, מה המצב של הרכיבים השונים, הםא יש נזילות? בעיות? חופש כלשהו? וכו'.

 

פלג: אסכם הכל, כפי שרשמתי ואחזור שוב, "רמה אחרת אך שיכין מזומנים בצד" ועם ההסבר הקליל שקדם לכך שיש רכיבים... "חדשים".

קל ופשוט.

להכין מזומנים, זה הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר :) בנוסף כמו שכברציינתי למעלה יש לנו אחריות מורחבת לשנתיים על הכל חוץ מהטורבו אבל אבקש שיכניסו גם את זה . מקווה שיהיה בסדר בכל אופן הרכב יעבור יום רביעי או חמישי בדיקה אני אצרף לפה את התוצאות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שמעתי ברשת על בעיות מנוע אך מעולם לא נתקלתי באמת במישהו שכזה. אני כמובן לא שולל את זה, אך ממש לא נראה לי שזה משהו סדרתי. בפועל עד ממש לאחרונה הייתה בבעלותי מונדיאו טיטניום טורבו כ-6 שנים ו-110,000 ק"מ שבהן לא חוויתי שום בעיה ולו הקטנה ביותר. כמובן שלכל אורך התקופה הרכב נשמר וטופל היטב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2582 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...