Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3366 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא בהכרח, הדגם עם הטורבו מוצלח יותר.אבל אין טוב בלי רע.

 

אם את לא רוצה צרות תקני קיה פורטה או יונדאי i30 הן מכוניות יותר פשוטות ופחות מהנות - אבל יהוו המשך ישיר מהאלמרה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

  • תגובות 71
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

הן יקרות יותר והמונדאו יותר מרווחת ובטיחותית יותר ולכן אני מעדיפה את המונדאו. בפורד אמרו לנו להגיע אליהם עם התוצאות של בדיקת הרכב והם יגידו לנו אם לקנות או לוותר

פורסם

יקרות יותר כן, אבל את ההבדל את עלולה לשלם בעלויות תיקונים למונדאו.

 

זה כן רכב נוח ומהנה יותר לנהיגה (לגבי בטיחות לא בטוח, יונדאי היום זה לא יונדאי שנת 96), אבל ברגע שהוא על ליפט, בזמן שנוספים עוד ועוד מספרים לחשבון במוסך, כל זה חסר משמעות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

בטיחות צריך לקחת ולבחון פר דגם ולא בהכרח לפי יצרן כזה או אחר.

 

לגבי האמינות? אין לדעת את האמת, נבדק היכן הרכב טופל?.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם (נערך)

אני עדיין מתקשה להאמין, שעל אף שנכון המונדאו "התברכה" במיגון כפול, במכון בדיקה לא היו מפרקים אותו בשביל לבדוק?

 

הם פשוט היו בוהים בו וממשיכים הלאה? איזה ביזיון שצריך אפילו לבקש שיפרקו אותו.

 

עם זה שהם בטח יסתכלו על מה שמעל המכסה עם עיני עגל חסרות אונים, אני לא מתווכח.

 

ובקשר לבדיקה, איזה מנחוס הבאתי, פורד הפסיקו לבדוק רכבים :D

 

 

אגב, אולי המונדאו החדשה מוצלחת יותר (מן הסתם) מבחינת ביצועים, אך לא חושב שהיא מתעלה מבחינת אמינות או בטיחות.

 

בנוסף, אני לא חושב שאם הרכב המדובר היה עם מנוע אטמוספרי, הסלידה הייתה כ"כ גדולה, היא עדיין הייתה קיימת אבל פחות.

 

 

מצטרף לשאלת קודמי, יש היסטוריה מסודרת לטיפולים?

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם

רמי, הדגם עם הטורבו זה אותו דגם שנקרא MK4 (יש גם MK4.5) וכו', שמיוצר במשך 8 שנים, רוב הרכיבים זהים לחלוטין ומשתנים קצת מפה לשם בהתאם לסוג הרכב והאבזור.

מה שבסה"כ נוסף זה טורבו ואינטרקולר ומנוע שונה ותיבת הילוכים אחרת, מבחינת שאר המכלולים? זהים מאוד ולכן, האמינות זהה מאוד מלבד הגיר והמנוע עם הטורבו.

מה לעשות, עד כמה שהרכיבים האלו כן אמינים ברמה הכללית, לעולם אי אפשר לדעת וזה פשוט עוד סעיף שנכנס תחת "עלול לכשול".

 

מי שרוצה רכב ברמה אחת מעל האחרים, שיעשה את הצעד הנדרש ויכין מזומנים בהתאם.

מי שרוצה נטו אמינות והמשך ישיר לאלמרה שיילך על הדגמים האחרים, פשוט מאוד.

פורסם (נערך)

סיכמת היטב :D

 

אגב, לאחר כ100 סירובים בפניות פרטיות ממוכרים שונים מאיביי, מצאתי מישהו מפולין שמוכן לשלוח את הכיסוי שחסר לי לארץ :)

 

עלה לי הכל כולל משלוח קצת פחות מ400 שקל :) , יש לציין שלא מצאתי מפירוק ובחברה ביקשו קרוב ל1500 שקל כולל מע"מ ואחרי הנחה למקורי, וכ1100 לתחליפי.

 

מה שקניתי עושה רושם כאיכותי, וכולל גם ברגים.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם (נערך)
רמי, הדגם עם הטורבו זה אותו דגם שנקרא MK4 (יש גם MK4.5) וכו', שמיוצר במשך 8 שנים, רוב הרכיבים זהים לחלוטין ומשתנים קצת מפה לשם בהתאם לסוג הרכב והאבזור.

מה שבסה"כ נוסף זה טורבו ואינטרקולר ומנוע שונה ותיבת הילוכים אחרת, מבחינת שאר המכלולים? זהים מאוד ולכן, האמינות זהה מאוד מלבד הגיר והמנוע עם הטורבו.

מה לעשות, עד כמה שהרכיבים האלו כן אמינים ברמה הכללית, לעולם אי אפשר לדעת וזה פשוט עוד סעיף שנכנס תחת "עלול לכשול".

 

מי שרוצה רכב ברמה אחת מעל האחרים, שיעשה את הצעד הנדרש ויכין מזומנים בהתאם.

מי שרוצה נטו אמינות והמשך ישיר לאלמרה שיילך על הדגמים האחרים, פשוט מאוד.

 

לא ניתן להתעלם מבעיות המנועים בדגם הטורבו.

שאני חיפשתי S-max טורבו, מתוך כ-5 רכבים שראיתי, ב 4 מהם כבר הוחלף מנוע.

חלק גיליתי כאשר ביקשתי הסטוריה טיפולים וחלק זה בעל הרכב שסיפר בהתלהבות כי אני קונה רכב עם מנוע חדש.

שהעלתי את הנושא לאתר באותו שירשור קיבלתי עוד שני הודעות פרטיות בעלי רכבים עם אותו סיפור של המנוע.

גם על מגדשי טורבו שהוחלפו שמעתי.

זה היה לפני כ 7-8 חודשים שלבסוף קניתי S-max 2.3 2008.

לפני חודש נסעתי עם גיסי לחפש לו וולוו cx60 שנת 2013 עם אותו מנוע וגיר של הפורד, וגם שם אני פותח מכסה מנוע ורואה מנוע חדש, בעל הרכב סיפר שהוא לא יודע על זה, יום אחרי הוא שולח הסטוריה עם החלפת מנוע לפני שבועיים, כניראה שזאת גם סיבת המכירה.

לבסוף עלינו בשנתון והוא קנה s60 עם המנוע והגיר החדש של וולוו.

 

אז לבוא וחומר שהכל בסדר זה לא פייר.

אנו צרכים להתאים את הדרישות שלנו לפותח השירשור, מה שמבחינתך נחשב לרמה אחרת יכול להיות לא מעניין אדם אחר.

ואולי אפילו מיותר.

אם אמינות ועלויות החזקה זה מה שמעניין אותו אז למה להכניס אותו לזה?

בגלל שהוא מקבל באותו מחיר גם מנוע טורבו, אז מה.

 

עם כל זאת אני לפעמים מצטער שאני לא קניתי S-max עם המנוע טורבו.

ואולי עוד אחליף אותה לכזאת (אישתי רגילה ללנד קרוזר ומבחינת הפורד לא מספיק חזק/זריז) אבל אני קצת מהתחום ויודע כיצד להתמודד וגם לוקח בחשבון שזה יכול לבוא באיזה שהוא שלב, הוצאה גדולה כזאת.

לא לכל אחד זה מתאים, שהבנתי שגם בוולוו זה אותו סיפור, הצעתי לגיסי שירד מהעניין, אין לו שום סיבה להכניס את עצמו לזה.

 

לסיכום דעתי לפותח השירשור, אם אתה לא רואה צורך בעניין המנוע טורבו במונדאו, ולא בנוי להוצאות לא צפויות שעלותן יכולה להגיע עד לחצי מעלות הרכב וזה לא משנה גיר, מנוע, טורבו.

לא היתי קונה את המונדאו טורבו.

 

אם זאת אני גם לא רואה איזה עדיפות ללכת על מונדאו עם המנוע 2.3 ליטר ,יש בשוק עוד לא מעט רכבים שיכולים להיות אופציה לא רעה.

 

בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי פלג_
פורסם

למה אתה מתכוון בהסרת מיגון כפול? ומה מומלץ לבקש עוד (מצטערת על השאלות אני פשוט בחורה ולא מבינה בזה)תודה

פורסם

*** אנה: הכוונה היא, כאשר הרכב יעלה על הליפט אם בכלל (לעולם אין לדעת) עלייך לבקש מהם להסיר את המיגונים התחתונים של הרכב, שמגנים על אגן השמן ותיבת ההילוכים וכו' ולראות בעין, מה המצב של הרכיבים השונים, הםא יש נזילות? בעיות? חופש כלשהו? וכו'.

 

פלג: אסכם הכל, כפי שרשמתי ואחזור שוב, "רמה אחרת אך שיכין מזומנים בצד" ועם ההסבר הקליל שקדם לכך שיש רכיבים... "חדשים".

קל ופשוט.

להכין מזומנים, זה הכל.

פורסם

תודה רבה על ההסבר :) בנוסף כמו שכברציינתי למעלה יש לנו אחריות מורחבת לשנתיים על הכל חוץ מהטורבו אבל אבקש שיכניסו גם את זה . מקווה שיהיה בסדר בכל אופן הרכב יעבור יום רביעי או חמישי בדיקה אני אצרף לפה את התוצאות

פורסם

גם אני שמעתי ברשת על בעיות מנוע אך מעולם לא נתקלתי באמת במישהו שכזה. אני כמובן לא שולל את זה, אך ממש לא נראה לי שזה משהו סדרתי. בפועל עד ממש לאחרונה הייתה בבעלותי מונדיאו טיטניום טורבו כ-6 שנים ו-110,000 ק"מ שבהן לא חוויתי שום בעיה ולו הקטנה ביותר. כמובן שלכל אורך התקופה הרכב נשמר וטופל היטב.


×
×
  • תוכן חדש...