Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - רנו זואי - פלאשבקים לאקדמיה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז כאמור, גם בחלקי נפלה ההזדמנות להצטרף למקסים לנסיעה על הזואי.

 

שימו לב: את ההתרשמות שלי אני אעביר בצורה קצת שונה - אני אתעלם מהעובדה שהמכונית חשמלית, אתעלם מטווח הנסיעה שלה ומהמחיר. אני אתייחס אליו כאל רכב רגיל לחלוטין ואסקור אותו כפי שהוא, ואנסה לבחון מה הוא מציע כסופר מיני מן המניין. בסוף אשקלל לבפנים את הנקודות שהשמטתי, ונראה מה ייצא.

 

אז ככה, מבחוץ המכונית נאה, אם כי לא בצורה שתמשוך יותר מדי מבטים. עיצוב מוצלח סה"כ, די מתבסס על הקליאו, שהיא מכונית טובת מראה בפני עצמה, אז ככה שהיה קשה לפקשש יותר מדי. אין יותר מזה מה להרחיב, אפשר לסמן פה וי.

 

נכנסים פנימה. העיצוב ממשיך להיות מוצלח, יש הרבה מקומות אחסון לדחוף אליהם את כל הקבלות של התידלוקים (אה רגע… :rolleyes:), אבל - איכות החומרים... אוי… אין אפילו משטח רך אחד לרפואה. הכל פלסטיק נוקשה ולא נעים למגע. אפילו הגג חסר את הריפוד המקובל ומרגיש כאילו הדביקו עליו פיסת לבד דקה.

איכותו הלקויה של תא הנוסעים נותנת את ההרגשה כאילו אתה נוסע ברכב זול. נו שוין, קנינו סופר מיני, לא איזו S Class, לא?

 

מערכת המולטימדיה חביבה, מלא תפריטים. כשנכנסים לחלק מהם, היא מציגה כל מיני אנימציות שמספרות על איזה זרם חשמלי, פריקה וטעינה של בטריה כלשהי, לא יודע… סתם הציק לי בעיניים. ניסיתי לברוח מזה ולהתמקד בלוח השעונים, אך האנימציות האלה הופיעו גם שם…

 

מבחינת נוחות נסיעה, הרכב סה"כ נוח, בעיקר בנסיעות בתוך העיר. המושבים (החביבים למראה) מרגישים נוחים אם כי חסרי תמיכה צידית. את יד ימין אין ממש היכן להניח. הרכב מתמודד בצורה סבירה עם מהמורות כביש, למרות שאינו מרגיש רך מידי.

 

הלאה. איך הביצועים אתם שואלים? תשמעו, נראה לי שהרכב מגיע עם מגביל מהירות מוזר שמופעל כברירת מחדל. אני לוחץ על הגז, וכלום לא קורה! גם לא שומעים את המנוע, אז אני לא יודע אם הוא בכלל מתאמץ. בקושי הצלחתי להגיע ל-95 קמ"ש, שם מגביל המהירות כבר עצר אותי לגמרי. כדי לבטל אותו צריך ללחוץ על כפתור Eco בקונסולה המרכזית - אז המצב נהיה כבר סביר, הרכב זז בקצב מספק יחסית, ואפשר אפילו לגשת לכביש המהיר. הבעיה היחידה היא שאיך שמבטלים את מגביל המהירות הזה, האנימציות במסכים שהזכרתי קודם, ביחד עם איזשהו מונה לאחור שגם קיים שם כל הזמן ברקע, מגבירים קצב ומתחילים לנוע ממש מהר. לא זכור לי שהפעלתי GPS במערכת (לא יודע אם יש, לא בדקתי, יותר מדי תפריטים מצויירים), אז אני לא יודע מה זה...

 

מבחינת התנהגות, לא ממש יצא לנו לקחת את הרכב לכבישים מאתגרים כדי לבחון את זה, גם כי מקסים היה מודאג משום מה שהוא יתקע עם הרכב למחרת בדרך חזרה לסוכנות, אז השתדלנו שלא להאריך בדרכים. לא כ"כ הבנתי את הדאגה שלו, כי אני די בטוח שרכבי הדגמה באים עם דלקן, אבל מילא…

 

לסיכום, מלבד איכות החומרים בתא הנוסעים, סה"כ מדובר ברכב עירוני שעושה את עבודתו לא רע. במידה ויתומחר פחות או יותר כמו המתחרות שלו בקטגוריה, קרי סביבות ה-80 אלף, אני חושב שזו תהיה תמורה לא רעה למחיר.

 

אבל רגע……..

 

בסוף הנסיעה מקסים גילה לי כמה פרטים חשובים שקצת, טיפ טיפה, משנים את התמונה:

  1. הרכב חשמלי, קרי ה"תדלוק" צריך להתבצע בבית עם עמדת טעינה ייעודית, קרי צריך להגדיל משכנתא ולקנות בית פרטי עם חניה פרטית. עמדות טעינה בדרכים - לא ממש ברור כמה יש והיכן הן, ואם בכל זאת תתקל באחת תאלץ להיתקע שם לפחות שעה כי זה הזמן שהסיפור הזה של טעינה חשמלית לוקח.
  2. יש לו טווח מקסימלי של 150 ק"מ (שעם הזמן ילך ויתקצר). וגם זה די אופטימי, וגם בהנחה שאתם מקפידים להישאר כמו ילדים טובים ומחונכים על מצב Eco המסרס. המשמעות של זה היא קריטית - כל נסיעה צריכה להיות מחושבת. כמובן שנסיעות למרחקים שמעבר ל-70 ק"מ (צריך גם לחזור…) הופכות להיות ללא רלוונטיות, אבל גם בשימוש היום יומי בנסיעות קצרות יותר, אתה תמיד צריך להיות עם יד על הדופק (או עין על המונה יתרת טווח) כדי שלא תתקע. זו דאגה שתמיד תלווה אותך עם השימוש ברכב הזה.
  3. המחיר - 132,000 ש"ח. לרכב סופר מיני עם המגבלות לעיל.

 

אתם יכולים כבר לנחש מה אני חושב על הכדאיות רכישה של הרכב הזה.

 

אתם יודעים מה? אם היא באמת הייתה עולה 80K, הייתי עוד איכשהו יכול להתחיל להבין את מחבקי העצים שהיו רוכשים אותה. או אם לחלופין היא הייתה מביאה איתה סוג של יוקרה או אפקט שופוני. במחיר של 132 אלף שקל, אני לא באמת רואה סיבה הגיונית אחת למה שמישהו יעשה את זה לעצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
אני אגיד את מה שאני אומר תמיד על חשמליות: מי שקונה אחת כזו כיום בעצם משתתף באיזשהו beta testing - גם עם טווח של 300 ק"מ זה עדיין לא כלי תחבורה נורמאלי, כי מה קורה כשאני רוצה לסוע לאילת? עוצר באמצע הדרך לחצי שעה/שעה/שעתיים "לתדלק"? אז נכון שליומיום של רובנו זה מספיק, אבל מה עם אילת/צפון? שוכר רכב?

 

לא - העתיד הוא חשמלי, אבל הסוללה היא משהו זמני פשוט כי ככה אנחנו יודעים היום להניע מנוע חשמלי. עתיד הרכב החשמלי תלוי ביצור חשמל תוך כדי נסיעה (תא דלק, לדוגמה) והזנת המנועים החשמליים, ואז ניתן יהיה להמשיך כמו היום: נוסעים, עוצרים לחמש דקות תדלוק (במימן לדוגמה), וממשיכים לסוע.

הפתרון לטווח היה החלפת הסוללה בתחנות, אך לצערי, הוא חוסל ע"י מחסלי בטר פלייס...

 

ד"א, הרנו זואי היתה אמורה להצטרף לטכנולוגיה, במידה ולא היו קוברים הכל לפני כמעט 4 שנים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...