Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3463 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברשות המשפחה הרכב הנ"ל עם כ 115,000 ק"מ. רכב מטופל ושמור. נוזל הקירור הוחלף פעם אחרונה לפני כ 25,000 ק"מ (5 שנים) במוסך מורשה. הנוזל היה אדום, לא זוכר את שם היצרן של הנוזל. האם כדאי להחליף עכשיו שוב את הנוזל קירור לאחר 5 שנים ו 25,000 ק"מ? או אולי כדאי להמשיך לסוע ללא החלפה? ואם להחליף, איזה נוזל לרכוש וכיצד לבצע ההחלפה? אם הריקון מתבצע ע"י פתיחת הצינור התחתון של הראדיאטור, או בדרך אחרת? איך לנקז אויר? כמה נוזל נכנס? דברים נוספים שעלי לדעת? (הנוזל נראה נקי ובהיר עם הגוון האדמדם ללא משקעים) .

 

שאלה דומה לגבי נוזל בלמים ושמן גיר שגם הוחלפו פעם אחרונה במורשה לפני 5 שנים ו 25,000 ק"מ? האם להחליף? האם למשוך?

מניח ששמן גיר לא אוכל להחליף לבד בבית, אבל מה עם נוזל בלמים? האם רק לשאוב עם מזרק את הנוזל מהכוסית ולמלא שוב? או אולי דרך אחרת שניתן לעשות בבית? אם להחליף, איזה נוזל ואיזה כמות נדרשת להחלפה עם שאיבה מהכוסית ולחילופין להחלפה מלאה?

 

חשוב לי מאוד לשמור על הרכב במצב מיטבי. הרכב עדיין נוסע פנטסתי.

כל פעם שאני נוהג בו, אני מתלהב מחדש.

 

תודה

פורסם

באיזה מנוע מדובר ? 4A-FE או 3ZZ ?

 

אם קורולה כמו של אושריקו, תצטרך להעביר את בורר הטמפ' של המזגן לחימום עד הסוף כי יש ברז מכני על צינור רדיאטור חימום.

 

תקנה גלון ZEREX ASIAN אדום, חפש בורג פרפר בתחתית הרדיאטור, או פשוט תנתק צינור תחתון, תן לכל הנוזל להתנקז, סגור את הצינור, תמלא נוזל חדש ישירות לרדיאטור עד הקצה.

 

תלחץ מעט על צינורות המים למיניהם. תניע עם פקק רדיאטור פתוח, תמשיך למלא נוזל במשך 5 דקות, תלחץ מדי פעם על הצינורות עד שתראה שהרדיאטור כבר לא "שותה", ושכבר לא יוצאות בועות אוויר.

 

סגור את מכסה הרדיאטור והמתן לפעולת המאווררים עם עין על שעון החום.

 

לגבי נוזל בלם - מחליפים כל שנתיים. קנה לך חצי ליטר דוט 4. אל תחליף רק בכוסית. צריך לנקז מכל גלגל בעזרת אקדח ואקום.

 

גם שמן גיר תוכל לעשות בבית, תקנה גלון VALVOLINE MAX LIFE, תרוקן מהקרטר של הגיר, ותמלא עם משפך דק וארוך דרך שרוול המדיד.

Stay Dirty

פורסם

תודה אסף על התגובה המהירה והמפורטת. דגם המנוע הוא 3ZZ.

האם זה משנה את אופן החלפת נוזל הקירור כפי שרשמת, או פשוט לדבוק בהנחיות שכבר רשמת, כולל הסטת בורר החימום הפנימי?

 

תודה

פורסם

5 שנים או 60K נשמע לי הגיוני.

 

למה לא לגעת? הנוזלים ברכב מאבדים מהתכונות שלהם עם הזמן. תעשה החלפה חלקית, זה יעשה רק טוב.

 

כמובן תקפיד על שמן בתקן של טויוטה, כמו השמן שהזכרתי למעלה.

Stay Dirty

פורסם
באיזה מנוע מדובר ? 4A-FE או 3ZZ ?

 

אם קורולה כמו של אושריקו, תצטרך להעביר את בורר הטמפ' של המזגן לחימום עד הסוף כי יש ברז מכני על צינור רדיאטור חימום.

 

תקנה גלון ZEREX ASIAN אדום, חפש בורג פרפר בתחתית הרדיאטור, או פשוט תנתק צינור תחתון, תן לכל הנוזל להתנקז, סגור את הצינור, תמלא נוזל חדש ישירות לרדיאטור עד הקצה.

 

תלחץ מעט על צינורות המים למיניהם. תניע עם פקק רדיאטור פתוח, תמשיך למלא נוזל במשך 5 דקות, תלחץ מדי פעם על הצינורות עד שתראה שהרדיאטור כבר לא "שותה", ושכבר לא יוצאות בועות אוויר.

 

סגור את מכסה הרדיאטור והמתן לפעולת המאווררים עם עין על שעון החום.

 

לגבי נוזל בלם - מחליפים כל שנתיים. קנה לך חצי ליטר דוט 4. אל תחליף רק בכוסית. צריך לנקז מכל גלגל בעזרת אקדח ואקום.

 

גם שמן גיר תוכל לעשות בבית, תקנה גלון VALVOLINE MAX LIFE, תרוקן מהקרטר של הגיר, ותמלא עם משפך דק וארוך דרך שרוול המדיד.

 

אסף לגבי התשובה שלך..מה קורה אם אין ברדיאטור פקק ? הכוונה מה עושים לגבי ריקון ומילוי חדש ?

פורסם

פקק ריקון או פקק עליון למילוי?

 

אם אין פקק ריקון אז פותחים צינור רדיאטור תחתון, אם אין פקק עליון ברדיאטור אז יש מיכל עיבוי שדרכו ממלאים נוזל קירור.

×
×
  • תוכן חדש...