Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3684 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתמול ניגשתי לבצע מבחן שנתי לרכב ולוחיות הרישוי שלי, היו דהויות, מאחורה ומקדימה.

 

חשוב להקדים להגיד, כי לאחר שבדקתי, מתברר שיש פגם יצור במספר לוחיות יצור משנת 2012 ובנוסף מסתבר, שעל לוחיות רישוי, יש 5 שנות אחריות (בחיי שלא ידעתי שיש אחריות על לוחיות רישוי) ועקב 2 הדברים האלה, מגיע לי החלפת לוחיות רישוי חינם, לפי תקנה של משרד התחבורה.

 

הגעתי לטסט ולאחר הבדיקה הראשונה, הבוחן אמר לי שאני צריך לבצע החלפת לוחיות רישוי, קידמית ואחורית.

שאלתי את הבוחן האם החלפת הלוחיות הן בתשלום והוא ענה לי שכן, שאלתי מדוע לא חינם תחת אחריות והוא שאל לגיל הרכב (לא הבנתי למה) וזהו.

לאחר מכן המשכתי לשאר התחנות ובסוף גיליתי כי נרשם החלפת לוחיות רישוי חינמיות, בגדר האחריות.

 

אז יכול להיות שהבוחן הראשון צחק עימי ויכול להיות שלאחר שאלתי, מישהו סימן החלפה חינם.

ניגשתי לעמדת החלפה, נתבקשתי למסור מספר טלפון והעובד מילא את פרטי הרכב שלי ולאחר מכן, החליף לי את לוחיות הרישוי באופן חינמי וקיבלתי אישור על טסט וזהו.

 

האמת שיש לי טעם חורה בדבר.

א. בין אם החליפו בעקבות שאלתי ובין או לא, חבל שלא אומרים ללקוחות מדוע זה בחינם.

ב. לפי תקנות משרד התחבורה, אמור להיות שלט ברור בנוגע לתקנות לוחיות הרישוי הפגומות.

לצערי הרב, לא ראיתי אף שלט בנוגע לזה, במהלך המבחן.

מידע כלשהו בנוגע להחלפות הלוחיות, ראיתי בחלקו הפנימי של מחסן החלקים ושם מוסבר על איזה לוחיות תחת אחריות וכו'...

 

חלק פה יקראו לי קטנוני, פחות מעניין.

 

אותי מעניין לתת שירות וידע ללקוחות שידעו, אבל אין שום מידע ללקוחות, אין שום הסבר ללקוחות, תמהני.

פרנקופיל מושבע!

פורסם

לי היה מקרה דומה שבמקרה הסתדר במכון רישוי בדרום תל אביב. הבוחן אמר לי להחליף לוחיות ולחזור.

ניגשתי למחלקת אביזרים, העובד אמר שהחלפת הלוחיות בתשלום. כבר חייב אותי באשראי עבור ההחלפה. מנהל מחלקת אביזרים שראה במקרה את הלוחית שהוחלפה בא ואמר לי "חכה שנייה, יכול להיות שהלוחית שלך נכללת בריקול של לוחיות הרישוי".

בדיקה קצרה שלו אישרה זאת והוא ניגש איתי לדלפק לקבלת זיכוי עבור ההחלפה שבוצעה וחוייבה.

פורסם

זה מזכיר לי ביטוח לאומי, אם אתה לא שואל ו\או לא יודע, לא יגידו לך, יקחו את הכסף וזהו.

זה די עצוב מבחינתי.

 

אתה ראית שלט כלשהו בנוגע להחלפה, במכון טסט?

פרנקופיל מושבע!

פורסם

אם אני זוכר נכון בחלל מחלקת אביזרים לא, היה חדר פנימי שבו נמצאת מכונת הגריסה של הלוחית הישנה והכנת החדשה ששם הייתה רשומה הפקודה על הקיר.

פורסם

אין כל חובה להציב שלט בדבר הח' לוחיות רישוי פגומות בטסט(אתה מוזמן לקרוא את הוראת הנוהל האחרונה בנושא).

יש חובת הצבת שלט ע"כ שאין חובת בעל הרכב להחליף לוחיות(בכלל) במכון, אלא הוא יכול לקבל התחייבות אישית ל-48 שעות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

כי משרד התחבורה הוציא נוהל שמחייב את מכוני הרישוי, להחליף ללקוחות לוחיות רישוי דהויות ללא תשלום במידה והן בגדר האחריות.

הבעיה היא שמכוני הרישוי הרבים, ממשיכים לעבוד במתכונת ''שיטת המצליח'', וזה בא לידי ביטוי ב''הסתרת'' המידע מהלקוח שאינו יודע דבר על כל עניין הלוחיות האלו, ופשוט ממשיכים לנסות לעשות כסף על לקוחות שלא מודעים לעניין הזה.

למה אני חושב שהם מסתירים?, כי בשבילי זה אומר שאם הם כן יודעים על זה (והם כן יודעים), הם צריכים להגיד גם ללקוחות, ברגע שהם לא אומרים ללקוחות, בשבילי זה נקרא הסתרת מידע.

 

אתם מוזמנים לקרוא פה בשרשור http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?562046-%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%AA-%D7%A0%D7%95%D7%94%D7%9C-31(26-3-15)-%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A9-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9C%D7%95%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%99-%D7%A4%D7%92%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA/page4, את התגובה הארוכה שלי תחת מספר 46, בה רשמתי ותיארתי את כל ההתנהלות שקרתה לי לא מזמן לגבי עניין הלוחויות הדהויות, כשהייתי צריך לבצע טסט שנתי לרכב שלי.

גם עלי ניסו לעשות כסף, למרות שהלוחיות שלי הן באחריות, לא ידעתי על עניין האחריות כלום, ואף אחד גם לא אמר לי כלום במכון הרישוי בו פסלו אותי על הלוחיות, הם ישר אמרו לי - זה יעלה לך 120ש''ח שתי לוחיות להחלפה, וזהו.

פשוט מגעיל איך שמכוני הרישוי פועלים, לא כולם אבל כנראה רובם.

בעבר - Daihatsu Sharade (White) Classic 1997 1.5i MT - עדיין במשפחה

בעבר - Mitsubishi Lancer (White) X 2008 1.8 GTS CVT

בעבר - VW Jetta (White) MK6 2013 1.2TSI DSG7

כרגע (סוף סוף) - Seat Leon FR (not White anymore)) 2016 1.8TSI DSG7

פורסם

מה אתה אומר?!

מה באמת, לא ידענו :roll:

תבדוק את זהות פות"ש ואז תחזור להאיר את עיננו.

אתה מוזמן לשתף גם את דף הפייס בנושא זה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

אם כך, אם אני מבין נכון, לכל לוחית רישוי יש 5 שנות אחריות שבמהלכן אם יש צורך

להחליפן, זה נעשה מבלי שהלקוח נדרש לשלם?

למעשה, אם זה המצב, ניראה שרוב הלוחיות אמורות להיות מוחלפות בחינם, שכן הלוחיות

שורדות שנים בודדות בשמש הישראלית (לפחות לפי הבוחנים במכוני הרישוי, הדורשים החלפתן),

כבר מהרגע שהרכב חדש - אם כך, בהסתברות גבוהה איננו אמורים לשלם על לוחיות רישוי (הרי גם ללוחית שתוחלף

יהיו 5 שנות אחריות)?

פורסם

תתפלא, אך ישנם רבים שרכבם נמצא בחניה מקורה, כך שהלוחית ברכבם דוהה לאורך זמן רב יותר מ-5 שנים.

התופעה של לוחיות רישוי דהויות קיימת בינתיים בשנתנונים 11', 12' ו-13'. עדיין לא נתקלתי בלוחיות פגומות מתחת ל-11' וכן מעל לזאת.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
מה קורה עם לוחית רישוי נפלה בדרך..איפה מקבלים חדשה ומה הוא התהליך וכמה עולה לעשות חדשה ?

 

נפלה לוחית, נגנבה, נעלמה, לדעתי אתה צריך לגשת לסניף משטרתי ולהצהיר על זה.

הם ייתנו לך מסמך איתו תוכל לגשת לאחד ממכוני הרישוי לשם התקנת לוחית חדשה, בתשלום או לא זאת כבר שאלה אחרת, אני לא יודע.

 

היה אצלי מקרה בלאנסר הקודמת שלי, שבוודאות תלשו לי (גנבו) לוחית רישוי קידמית עם התושבת.

לא זוכר מי, אבל מישהו אמר לי שצריך לגשת למשטרה.

ניגשתי, הצהרתי על כך שנגנבה לי לוחית רישוי, עם כל שאר הפרטים, הם נתנו לי מסמך איתו ניגשתי לאחד ממכוני הרישוי, ושם התקינו לי לוחית רישוי קידמית חדשה ללא עלות, עקב כך שהמקורית שלי נגנבה.

בעבר - Daihatsu Sharade (White) Classic 1997 1.5i MT - עדיין במשפחה

בעבר - Mitsubishi Lancer (White) X 2008 1.8 GTS CVT

בעבר - VW Jetta (White) MK6 2013 1.2TSI DSG7

כרגע (סוף סוף) - Seat Leon FR (not White anymore)) 2016 1.8TSI DSG7

פורסם
תתפלא, אך ישנם רבים שרכבם נמצא בחניה מקורה, כך שהלוחית ברכבם דוהה לאורך זמן רב יותר מ-5 שנים.

התופעה של לוחיות רישוי דהויות קיימת בינתיים בשנתנונים 11', 12' ו-13'. עדיין לא נתקלתי בלוחיות פגומות מתחת ל-11' וכן מעל לזאת.

תודה עמית. אצלנו ברכב מ 2015 ניראה שהלוחית כבר לא במיטבה (יש עוד כשנה עד הטסט,

מעניין האם ידרשו להחליף אותה - אם כן, אדרוש שההחלפה תבוצע ללא עלות מצידי).

 

-

לגבי לוחית שנגנבה\אבדה וכו' - אכן מדווחים על כך בתחנת המשטרה, אינני מכיר דבר כזה שמקבלים

לוחית ללא עלות במכון הרישוי במקום הלוחית שאבדה\נגנבה.

פורסם

א.האם כל מכון מכבד קבלה של החלפת לוחית רישוי גם אם זה ממכון אחר?

ב.האם חייב להראות קבלה או שהם יכולים להסיק בעצמם את שנת הלוחית?

פורסם
...לגבי לוחית שנגנבה\אבדה וכו' - אכן מדווחים על כך בתחנת המשטרה, אינני מכיר דבר כזה שמקבלים

לוחית ללא עלות במכון הרישוי במקום הלוחית שאבדה\נגנבה.

 

כמו שכתבתי מעל, זה היה עוד ברכב הקודם שלי, כן, זה היה מזמן, לפני כ-7 שנים, בשנת 2009 בערך.

אני לא ממציא דברים, באמת נגנבה לי לוחית רישוי מהרכב (כמו כן גם הסמל האחורי,בלילה אחד, כנראה עבריינים), פניתי למשטרה, והם נתנו לי טופס להתקנת לוחית חדשה ללא עלות.

אני לא יודע, אולי אז זה היה ככה, והיום זה כבר השתנה, ולוחיות שנגנבו\נאבדו, הם כבר מתקינים תמורת עלות שהנהג כן צריך לשלם...

בעבר - Daihatsu Sharade (White) Classic 1997 1.5i MT - עדיין במשפחה

בעבר - Mitsubishi Lancer (White) X 2008 1.8 GTS CVT

בעבר - VW Jetta (White) MK6 2013 1.2TSI DSG7

כרגע (סוף סוף) - Seat Leon FR (not White anymore)) 2016 1.8TSI DSG7

×
×
  • תוכן חדש...