Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3704 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תקרא כאן את ההסכם הקיבוצי

 

בעיקר סעיף 29 בו בזמנו זה היה בסעיף 18 שמופיע לך בפסק הדין שצירפתי

 

http://apps.moital.gov.il/Agreements/AgreementShow.aspx?id=20147029&w=נשק&type=AND

 

תחסוך לך את ההתייעצות עם עו"ד או בקש הסבר במועצת הפועלים בהסתדרות.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ישה

דאבל פוסט

אתה עלול לעמוד לדין משמעתי על התעללות בעמוס ;)

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

זה יותר מיועד כדי להפחיד אותך שלא לעזוב לפני השנה מאשר שתכלס תשלם לו את הכסף (בהנחה שהוא הכיר את החוק). אם כבר אתה עוזב, אז אין לו מה להפסיד. כנראה שירדוף אחריך עד שיבין שאתה הבנת שאין לו קייס.

מצד שני, זה לא הוגן מבחינתך שהתחייבת על תקופה מסוימת שעבורה הוא הסכים להעביר אותך קורס ואז אתה עוזב באמצע. just saying.

 

מעסיקים מחתימים על כל דבר אפשרי שיגן עליהם, גם אם לא חוקי לחלוטין, סוג של שיטת מצליח.

אבל, יש חוקים/זכויות שנקבעו ואתה לא רשאי לוותר עליהם גם אם תרצה. לכן זה לא משנה שחתמת על חוזה שהרי הוא לא חוקי.

פורסם

מצחיק

 

כי ההודעה הראשונה הייתה ריקה

 

לכן נכתבה פעם שניה

 

ואופס ההודעה הראשונה נתמלאה

 

מפלאי עמוס העמוס

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
זה יותר מיועד כדי להפחיד אותך שלא לעזוב לפני השנה מאשר שתכלס תשלם לו את הכסף (בהנחה שהוא הכיר את החוק). אם כבר אתה עוזב, אז אין לו מה להפסיד. כנראה שירדוף אחריך עד שיבין שאתה הבנת שאין לו קייס.

מצד שני, זה לא הוגן מבחינתך שהתחייבת על תקופה מסוימת שעבורה הוא הסכים להעביר אותך קורס ואז אתה עוזב באמצע. just saying.

 

מעסיקים מחתימים על כל דבר אפשרי שיגן עליהם, גם אם לא חוקי לחלוטין, סוג של שיטת מצליח.

אבל, יש חוקים/זכויות שנקבעו ואתה לא רשאי לוותר עליהם גם אם תרצה. לכן זה לא משנה שחתמת על חוזה שהרי הוא לא חוקי.

 

 

מובן לי שזה לא ממש בסדר. אך גם העבודה לא לפי הציפיות וגם לא כפי שהובטח.

פורסם

תחסוך את העו"ד, פשוט אל תביא לו את הצ'קים ותראה לו את המידע שישה מסר לך.

 

עכ"פ, לגבי עו"ד בחיפה והקריות - פנה אל חבר הפורום RK.

משכנתא זה קל

פורסם

ישה, מה לגבי הדבר הבא ?

תשלום עבור הכשרה לעובד קבלן המועסק במגזר הציבורי

 

ניתן לדרוש תשלום מעובד קבלן עבור הכשרה מקצועית בתנאי שמתקיימים שלושת התנאים הבאים:

מדובר בהכשרה מקצועית מוכרת, שמתקיים בה לפחות אחד מהתנאים הבאים:

ניתנה בסיומו תעודת גמר, דיפלומה, תעודת השתלמות או תעודת מקצוע, שהיא מוכרת בידי שר הכלכלה;

ניתנים בסיומו רישיון או הסמכה על פי חיקוק;

ההכשרה מתקיימת במוסד בעל ניסיון מוכח בהכשרה מקצועית, במשך 20 שעות הוראה לפחות, ובסיומו ניתנת תעודת גמר מטעם המוסד האמור;

המועמד לעבודה נתן הסכמתו מראש לתשלום בעד ההכשרה המקצועית, בכתב הכולל פרטים אודות ההכשרה המקצועית, כולל רמתה, היקף שעות ההוראה שלה, נושאיה, טיב ההכרה בה והתנאים לחיוב בתשלום בעדה;

המועמד לעבודה השלים את ההכשרה המקצועית, ובסמוך לכך הציע לו קבלן כוח האדם עבודה בתחום אותה הכשרה, והמועמד לעבודה סירב לקבל את העבודה האמורה או הפסיק מרצונו לעבוד בה לפני תום ארבעה חודשים מן היום שהחל לעבוד בה

 

מופיע כאן: http://www.kolzchut.org.il/he/%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8_%D7%92%D7%91%D7%99%D7%99%D7%AA_%D7%AA%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D_%D7%9E%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%99_%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%9F_%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8_%D7%94%D7%9B%D7%A9%D7%A8%D7%94_%D7%90%D7%95_%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%AA

 

זה בתוקף ? כי זה נוגד את ההרחבה של ההסכם הקיבוצי.

האם מדובר פה גם על ענף השמירה או שזה עהף נפרד?

פורסם (נערך)

ענף אחר חל על קבלן כוח אדם

 

עליך חל מה שקשור לשמירה ואבטחה, ושם זה לא חל.

 

לא קשור אבל חשוב

 

אתר כל זכות

 

אתר מעולה וניתן למצוא בו תשובה לכמעט כל שאלה הקשורה בחוקים , התנהלות מול מוסדות כמו ביטוח לאומי כו'

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

קודם כל ההסכם הקיבוצי אינו תקף, יצא צו הרחבה להסכם והוא זה שיש להתייחס אליו.

http://economy.gov.il/Employment/WorkRights/ExtesionsOrders/H053.pdf

 

צו ההרחבה לא מתייחס לנושא זה מכיוון שמה שהמעביד מבקש ממך זה לא קנס אלא תשלום עבור קורס.

 

כאשר הקורס אותו עברת יכול לשמש אותך בחיים האזרחיים או בעבודה אחרת אז אתה מחוייב להחזיר למעביד את העלות היחסית לתקופת העבודה שהחסרת.

אתה יכול לטעון שמחיר הקורס שהוצג גבוה מידי ואתה גם יכול לא לשלם לו ולקוות שלא יהיה לו כוח להתעסק עם זה, בכל מקרה אתה חייב לו כסף.

 

דבר נוסף, אם יש עוד שכר שהוא לא שילם לך אז המעסיק זכאי להוריד לך את הכסף הזה מהשכר.

 

רק לציין שכמובן שאני לא מכיר את כל המקרה, אבל מעיון מהיר בו נראה שהמעביד צודק, זה לא קורה הרבה בתחום הזה אבל זה קורה לפעמים.

פורסם

לפי מה שרשום בכל זכות כמו שפירסמתי בהודעה הקודמת התנאי לא מתקיים

המועמד לעבודה השלים את ההכשרה המקצועית, ובסמוך לכך הציע לו קבלן כוח האדם עבודה בתחום אותה הכשרה, והמועמד לעבודה סירב לקבל את העבודה האמורה או הפסיק מרצונו לעבוד בה לפני תום ארבעה חודשים מן היום שהחל לעבוד בה

האם יש לי פה קייס או שאני אנסה להוריד אותו קצת ואשלם וזהו ? אני מבין שהעניין הוא תחום נורא אפור.

פורסם
עברתי הכשרה של 9 ימים במטווח בהרצליה.. בחוזה הקנס הוא עד 8000, מה שהוא עשה זה פשוט חילק את הקנס ל12 ועשה כפול מספר החודשים שנשארו לי לחוזה..

 

.

 

קודם כל ההסכם הקיבוצי אינו תקף, יצא צו הרחבה להסכם והוא זה שיש להתייחס אליו.

http://economy.gov.il/Employment/WorkRights/ExtesionsOrders/H053.pdf

 

צו ההרחבה לא מתייחס לנושא זה מכיוון שמה שהמעביד מבקש ממך זה לא קנס אלא תשלום עבור קורס.

 

כאשר הקורס אותו עברת יכול לשמש אותך בחיים האזרחיים או בעבודה אחרת אז אתה מחוייב להחזיר למעביד את העלות היחסית לתקופת העבודה שהחסרת.

אתה יכול לטעון שמחיר הקורס שהוצג גבוה מידי ואתה גם יכול לא לשלם לו ולקוות שלא יהיה לו כוח להתעסק עם זה, בכל מקרה אתה חייב לו כסף.

 

דבר נוסף, אם יש עוד שכר שהוא לא שילם לך אז המעסיק זכאי להוריד לך את הכסף הזה מהשכר.

 

רק לציין שכמובן שאני לא מכיר את כל המקרה, אבל מעיון מהיר בו נראה שהמעביד צודק, זה לא קורה הרבה בתחום הזה אבל זה קורה לפעמים.

 

אתה לא מדייק בלשון המעטה.

 

ההסכם קיים , וחוץ מזה הוא הורחב לכל אותם חברות שלא מאורגנות.

 

זה מהותו של צו הרחבה!!

 

הנה התחלת הצו

 

"אני מצווה כי תורחב תחולתןבתוקף סמכותי לפי סעיף 25 לחוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957של הוראות ההסכם הקיבוצי הכללי שמספרו 2014/7029 ,מיום כ"ד בתמוז התשע"ד )22 ביולי 2014 ,)שבין הארגון הארצישל מפעלי השמירה והאבטחה בישראל לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה, האגף לאיגוד מקצועי, וכי ההוראותהמורחבות שבתוספת יחולו על כל העובדים והמעסיקים בענף השמירה והאבטחה בישראל.צו זה יחול מיום ח' בחשוון התשע"ה )1 בנובמבר 2014 )או מיום פרסומו, לפי המאוחר מביניהם."

 

אם תקרא היטב תראה שההסכם שהבאתי וצו ההרחבה זהים.

 

ועכשיו תעבור לסעיף 29 בהסכם / בצו ההרחבה ותראה שהמעביד לא יכול לבקש / לנכות מהעובד אגורה אחת

 

מהיכן הבאת את המוכחל?

 

ומהירוק ברור שלא התעמקת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

את המוכחל הבאתי מפסיקות שונות בנושא, שחברות הקבלן אוהבות להשתמש בהן.

ובסעיף 29 כתוב "במהלך תקופת העבודה", ניתן לראות בקורס כקורס לשנה, ואז הקורס לא נעשה במהלך עבודתו כי הוא סיים את עבודתו מוקדם.

 

גורו, אין לי שום מטרה לאכזב אותך, אבל לא נראה שיש לך סיבה אמתית לא לשלם את כל הסכום, הייתי מתמקד בלנסות להפחית אותו, יש לך גם אפשרות לנסות להתחמק ממנו.

פורסם

בשבילך אני מקווה שאתה לא עו"ד או לא מתכוון ללכת לכיוון הזה.

 

כאן לא מדובר בחברות קבלן אלא חברה מענף השמירה והאבטחה. הבדל קטן אבל משמעותי.

 

לכן לא חל עליו חובת תשלום.

 

לא הבנתי את מה שכתבת בפסקה השניה

 

מוכן להבהיר אותו בכלל ואת החלק המואדם בפרט.

 

"בסעיף 29 כתוב "במהלך תקופת העבודה",

ניתן לראות בקורס כקורס לשנה,

ואז הקורס לא נעשה במהלך עבודתו כי הוא סיים את עבודתו מוקדם."



 

פות"ש עשה קורס של 9 ימים לפני תחילת עבודתו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...