Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פאביה 2008 מנוע 1.6 BTS: בלמים חלשים עד חוסר יכולת לבלום


stio
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3368 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

היי,

 

ברשותי סקודה פאביה מנוע 1.6 אוטומטית דגם ספורט שנת 2008.

 

הבעיה היא שהבלמים חלשים בעיקר במהירויות נמוכות, כאילו קשה לבלום. דוושת הבלמים נלחצת, פשוט הבלמים לא עובדים כנדרש :shock:. הנושא בא לידי ביטוי בכך שבמהירויות גבוהות לקראת עצירה ברמזור נדרש יותר כוח על הדוושה ע"מ להשיג את אפקט הבלימה הרצוי, אבל הבעיה האמיתית היא במהירויות נמוכות - אז לקראת עצירה צריך ללחוץ עד הדוושה כאילו אין מחר כדי שהרכב יעצור (הערב כמעט נכנסתי ברכב לפניי, במזל הוא התקדם קצת ופספסתי אותו. מה הייתי עושה אם זה היה ילד במעבר חציה?)

 

כשאני נוהג על הפולו ואח"כ עובר לפאביה זה נראה כאילו המצב בפאביה קטסטרופה אמיתית.

 

הרכב הזה עבר 95K ק"מ, רפידות וצלחות מלפנים הוחלפו לפני כחצי שנה, רפידות אחוריות הוחלפו לפני כמה שנים וצלחות אחוריות מקוריות.

אדגיש שאני הוצאתי את הרכב הזה מהחברה כחדש בזמנו וזה ממש לא היה ככה אז. אין צפצופים / חריקות מהרפידות בעת בלימה.

 

אמי ואחותי נוהגות על הרכב הזה כדרך קבע (אני פחות) וגם הן התלוננו על הבעיה מבלי שאמרתי מילה.

 

מהי לדעתכם הבעיה?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לפורום ולעבודת קודש שנעשית פה בעזרה, במצב כמו שאתה מתאר אין מקום בכלל לפתוח שרשור, אלא פשוט לגשת בדחיפות למוסך.

למה אני אומר זאת? כי לא מדובר פה על נורה שרופה או בעיה נדירה (צוחק בקול) בגיר DSG, אלא בבלמים אשר במצב אותו אתה מתאר מהווה סכנה אמיתית גם עבורך וגם עבור אנשים אחרים.

 

גש למוסך בדחיפות, ואולי אז, אם אתה לא מקבל תשובות ברורות תתייעץ גם איתנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה לגשת למוסך כדי שיחלו להחליף חלקים בשיטת "מה יהיה יהיה", ומנגד אין לי זמן לנסוע לתל אביב לרון.

 

אני מעריך את התשובות שלכם, אולם אני בפורום מעל 12 שנה ויודע שמדובר בתקלה בטיחותית מדרגה ראשונה. עם זאת, ככל שאני מנסה לחשוב ועוד ועוד איני מצליח לעלות על המקור לבעיה: נוזל בלמים הוחלף, רפידות הוחלפו, צלחות קדמיות חדשות, אין חריקות, מגבר בלם עובד טוב, אין נזילות... אז מה עוד נשאר חוץ מלדפוק את הראש בקיר? אולי אוויר במערכת?

 

אחרי שאני נוהג בפאביה ועולה על הפולו אני בטעות לוחץ כ"כ חזק על הדוושה (מרוב הרגל) בצורה כזאת שהפולו בולמת בלימת חירום וכולם עפים לכיוון השמשה (מזל שיש חגורות). הזוי.

 

אם למישהו מכם יש מושג מה יכולה להיות הבעיה אשמח לדעת :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך מסך המחשב אפשר רק לנחש. אולי הבעיה בווסת הלחץ או brake-power regulator תלוי מה מותקן ברכבך. ייתכן שקיימת בעיה בצנרת הוואקום.

 

המתן לתגובה של חבר הפורום רון.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם רפידות אפריקאיות לא היו גורמות לירדה כזו בביצועי הבלימה. כנראה שיש בעיה בלחץ השמן ( נזילה ככל הנראה ). כמו כן יכולה להיות בעיה במערכת תגבור לחצי הבלימה. אינדיקציה מתאימה רק מוסך יוכל לתת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקר טוב

 

קודם כל אם אתה מתאר שהבלמים במצב כל כך גרוע אז אסור לך לנסוע אם הרכב בכלל!!! גם עד למוסך זה סיכון שאתה לוקח, בכל אופן הבעיה יכולה להיות סדק באחד הצינורות וואקום שהולכים לבוסטר או בבוסטר דולף או במשאבת בלם לא תקינה.

 

בכל אופן על מנת לבדוק את הדברים אתה צריך לגשת למוסך בדחיפות, אל תחכה שיקרה משהו, זה חיים של אנשים על הכביש, ברקסים זה לא משהו שאמורים לשחק איתו.

 

יום טוב ושבת שלום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר שפתחת שרשור שהרכב מתקשה לבלום כשהמזגן דולק, הזדהתי איתך במידת מה, אגב (שנתון ומנוע זהה).

מה שאתה מתאר הוא בכל מקרה מוגזם, האם הנהגות האחרות ברכב גם מתלוננת על כך?

 

מה רוחב הצלחות הקדמיות אצלך, 256MM או 288MM?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם התשובה מס' 10, יש בעיה בצנרת ואקום, שסתום חד-כיווני לא תקין או הבוסטר.

 

לגשת למוסך הקרוב, לא צריך לנסוע לרון :lol: (אפשר בגרירה לרון)

בשביל הבדיקה והתיקון.

שאל על מוסך טוב בסביבה וגש לשם, אל תשגע את הבנות באימוני לחיצה, זה סתם מלחיץ .

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות ששמו לך רפידות סיניות בהחלפה האחרונה ?

 

אני יודע שהצלחות הן TRW ואולי גם הרפידות (אם הם מייצרים גם רפידות - אין לי מושג). בכל מקרה הכל הותקן אצל רון ואני סומך על המוסך במיליון אחוז. זו לא הבעיה.

 

גם רפידות אפריקאיות לא היו גורמות לירדה כזו בביצועי הבלימה. כנראה שיש בעיה בלחץ השמן ( נזילה ככל הנראה ). כמו כן יכולה להיות בעיה במערכת תגבור לחצי הבלימה. אינדיקציה מתאימה רק מוסך יוכל לתת.

 

אין נזילות במערכת, אם היו נזילות נורת "(!)" היתה נדלקת לי.

 

אני זוכר שפתחת שרשור שהרכב מתקשה לבלום כשהמזגן דולק, הזדהתי איתך במידת מה, אגב (שנתון ומנוע זהה).

מה שאתה מתאר הוא בכל מקרה מוגזם, האם הנהגות האחרות ברכב גם מתלוננת על כך?

 

מה רוחב הצלחות הקדמיות אצלך, 256MM או 288MM?

 

הבעיה ההיא טופלה ע"י רון - היתה שם צינורית ואקום מקופלת ואפילו לא חייבו אותי על זה. לאחר מכן הבעיה נפתרה. פה זו בעיה שונה, שכן אין קשר למזגן ואתמול לא נסעתי עם המזגן עובד.

 

מה שכן, נסעתי עם הרכב היום והבעיה לא הופיעה היום - מכיוון שתקלות לא נפתרות מעצמן אני כה קרוב להעיף את הרכב לטרייד אין של אחד היבואנים שיתקן אותו, ימכור אותו ואז לרכוש משהו אחר. :-( (וחבל, דווקא רכב מאוד מאוד שמור חוץ מזה).

 

אין לי מידע לגבי רוחב הצלחות.

 

עריכה: כן, גם הנהגות האחרות מתלוננות על כך.

עריכה אחרונה על ידי stio
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה הולך לטרייד אין, אל תשכח להביא איתך וזלין

רכב שמור כזה שווה לנסות קודם למכור לבד

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא הייתי סומך על נורות, הייתי בודק ומסתכל אם יש נזילה כלשהי בכל מקרה כמו שאמרו לך ברקסים זה לא דבר לשחק בו, אין לך זמן אז אתה מעדיף לקחת את הסיכון בהריגה שלך ו\או גם של שאר משתמשי הדרך.. תרבות ישראלית שכזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את החפירה הזאת, גש למוסך - מדובר במערכת בלמים סטנדארטית למדי וכל מכונאי מקצועי אמור לאתר את התקלה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...