Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3749 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

Palsar אכן, וגם לי היה ברוקולי על הכתף כמו בסמלון שלך. כנראה שהופרדנו בלידה.

 

לגבי החלפת הידית, הרעיון הוא לא להאט או להגביר את מהירות המנוע, אלא את תדירות הניגוב.

 

לכן ידית "משוכללת" או מעגל 555 יעשו את העבודה. המעגל שצירפתי קודם הוא MONOSTABLE ופה אנחנו צריכים ASTABLE.

 

תן לי להסיר את החלודה ממה שלמדתי בתקבילית , ונסדר את זה.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
Palsar אכן, וגם לי היה ברוקולי על הכתף כמו בסמלון שלך. כנראה שהופרדנו בלידה.

 

לגבי החלפת הידית, הרעיון הוא לא להאט או להגביר את מהירות המנוע, אלא את תדירות הניגוב.

 

לכן ידית "משוכללת" או מעגל 555 יעשו את העבודה. המעגל שצירפתי קודם הוא MONOSTABLE ופה אנחנו צריכים ASTABLE.

 

תן לי להסיר את החלודה ממה שלמדתי בתקבילית , ונסדר את זה.

אשכרה יאאאלה, תקבילית זה יותר אלקטרוניקה סיפרתית...לא?

פורסם
http://www.ebay.com/itm/NE555-DC-12V-Delay-Timer-Switch-Adjustable-0-to-10-Second-Monostabillity-/281826728321?hash=item419e2e9981:g:Dm8AAOSwo0JWHLXb

 

הבעיה היחידה במעגל הזה היא הפוטנציומטר שמן הסתם צריך להחליף אותו לאחד נורמלי שאפשרי למקם אותו יפה בדשבורד ולשחק איתו באמצע נהיגה.

 

עריכה: נראה לי שצריך לעשות עוד שינויים במעגל הזה. הוא בעצם נותן דיליי מזמן ההדלקה ועד היתפסות הריליי. זה לא מה שאנחנו צריכים כאן.

אני מציע לך לבנות מעגל שאינו מבוסס על נגד משתנה אלא על מפסק בורר בעל 3-4 מצבים. שינוי בעזרת פוטנציומטר כאשר מחובר למעגל ממסר שממתג את העומס עלול לגרום לריטוטים או פתיחה/סגירה של הממסר בצורה אקראית.

אל תשכח שלממסר מכני יש זמן תגובה של פתיחה/סגירה שהינו יחסית ארוך לכן שינוי רציף בעזרת נגד משתנה עלול לגרום לבעיות.

 

האם במערכת המגבים ברכבך קיים ממסר השולט על המנוע החשמלי ?

איזה כייף לי :)

פורסם
אכן החלפת ידית בלבד לא תעזור.

יכול להיות שלא כ"כ הבנתי על מה אתה מדבר, אבל בקישור לאתר הרוסי שאסף צירף רואים שקיימים שני דגמים של ידית:

 

אחת עם מצבים OFF-LOW-HIGH.

השניה עם מצבים OFF-INT-LOW-HIGH.

 

לידית ה"משוכללת" יש כרטיס אלקטרוני שאין בידית ה"פשוטה".

 

הכותב שם החליף ידית בלבד. נוסף לו מצב INT כלומר פעולת מגבים עם השהייה, מה שלא היה קודם.

 

כמו כן נוספה פונקציה של הפעלת מגבים אוטומטית לאחר שמפעילים מתזים, גם זה לא היה קודם. מדובר בגטס לאחר מתיחת פנים של אמצע 2006.

 

 

פורסם

לא יודע לקרוא רוסי לכן ביקשתי מאסף סכימה חשמלית של מערכת הווישרים בגטס.

 

אם המנוע החשמלי של הווישרים מלכתחילה מתוכנן לשתי מהירויות HI-LOW אכן הוספת ידית עם פיקוד מתאים עשוייה להוסיף פונקציונליות נוספת לפעולת המגבים.

איזה כייף לי :)

פורסם

המנוע מתוכנן לעבוד ב HIGH ו LOW.

 

מה שהחברה' לדעתי רוצים כאן, זה לא להאט את המהירות ב LOW אלא להוסיף מצב פעולה עם השהייה.

 

בעת פעולה עם השהייה (מצב INT) המגבים עושים מחזור אחד במהירות LOW כל 3 או 4 שניות. הטיימר ככל הנראה הוא חלק מהמעגל האלקטרוני של הידית ה"משוכללת".

 

 

פורסם

חברים אתם לא קוראים הודעות קודמות.

 

זה מה שאמרתי - שולטים בתדירות ולא במהירות.

 

הידית היא המוח. כל מה שהיא עושה זה לקצר בין פין 12 ל-13 בזמנים שהיא קובעת.

 

קח את יוסי מהרחוב תושיב אותו לידך ותגיד לו לקצר את הפינים כל 3-4 שניות, או קח מעגל 555 ו"תגיד" לו לקצר את הפינים. הכל אותו דבר, רק שידית תהיה הפתרון הכי אסתטי.

Stay Dirty

פורסם

אני דווקא כן קראתי, כולל הקישורים (אחד מהם לא עובד).

 

אם זה היה האוטו שלי, הייתי ללא כל ספק קונה ומחליף ידית.

 

זה לדעתי הפתרון האלגנטי, האמין והטוב ביותר.

 

כולל הבונוס של הוישרים שעושים שלושה מחזורים אחרי שטיפת שמשה, שהוא חשוב גם.

 

 

פורסם
חברים אתם לא קוראים הודעות קודמות.

 

זה מה שאמרתי - שולטים בתדירות ולא במהירות.

 

הידית היא המוח. כל מה שהיא עושה זה לקצר בין פין 12 ל-13 בזמנים שהיא קובעת.

 

קח את יוסי מהרחוב תושיב אותו לידך ותגיד לו לקצר את הפינים כל 3-4 שניות, או קח מעגל 555 ו"תגיד" לו לקצר את הפינים. הכל אותו דבר, רק שידית תהיה הפתרון הכי אסתטי.

הבנו ממזמן שאתה רוצה שהמגבים יעבדו לסרוגיין כול פרק זמן מסויים, המעגל שצירפתי עושה בדיוק את שחיפשת. כתבתי גם קודם לכן שימוש ב-555+פוטנציומטר זה לא פיתרון נכון.

 

לפני שאתה מחבר את המעגל שרכשת למערכת המגבים ברכב חבר מנוע פשוט למעגל שרכשת ותבדוק.

איזה כייף לי :)

פורסם

מה שאני לא מבין הוא : למה באקסנט הפשוטות של שנות ה90, היו שלוש מהירויות ובנוסף שלושה סיבובים לאחר הפעלת השפריצר, אבל בגטס עשור לאחר מכן הורידו את ה"טכנולוגיות" האלו

לחסוך ?

פורסם

גם ב I20 שנת 09' שהיתה לי לא הופעלו המגבים לאחר הפעלת המתיז, וגם לא היתה השהיית מגבים.

היו רק 2 מהירויות, מוזר בעליל.

השהיית מגבים הופיעה לראשונה במכוניות אמריקאיות כבר בסוף שנות ה 60', כמו גם הפעלת מגבים לאחר הפעלת מתיז השמשות.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
מה שאני לא מבין הוא : למה באקסנט הפשוטות של שנות ה90, היו שלוש מהירויות ובנוסף שלושה סיבובים לאחר הפעלת השפריצר, אבל בגטס עשור לאחר מכן הורידו את ה"טכנולוגיות" האלו

לחסוך ?

 

ברור שזה כדי לחסוך. כמו שאתה רואה, קיימת לאותו דגם ידית עם הפונקציות הנ"ל, רק שהיא עולה יותר.

 

 

פורסם
מעדכן כי הזמנתי את הידית "המשוכללת" יותר , שלי זה GETZ דור 1,

אעדכן שיגיע האם נוספו לי השכלולים המדוברים והאם היא תדע עכשיו להכין גם קפה. :lol:

רמאי ! יש לך בתמונת פרופיל גטס דור שני!

בכל אופן, תנסה להדביק על ההגה סמל הונדה, אולי זה יוסיף לעגלה כ"ס


×
×
  • תוכן חדש...