Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4004 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי שספגה ביקורת על כך שלא דיווחה על תאונות בהן היו מעורבות מכוניות ללא נהג,

ולאחר שהיו מעורבות בשתי תאונות נוספות, גוגל מודיעה שתפרסם מדי חודש דו"ח מפורט

 

מצורף קישור לכתבה :

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4665727,00.html

 

ציטוט של מייסד גוגל :

אני גאה מאוד בהישגים של המכוניות (ללא נהג) שלנו. היעד שלנו הא להביס את הנהגים האנושיים

 

גוגל לא גוגל אבל לא ניראה שאי פעם הם יצליחו במשימה הזאתי .

הדבר היחידי שהם טובים בו זה מנוע החיפוש שלהם.

 

מה אתם חושבים חברים האם יגיע היום שבו באמת הנהג האנושי יהיה יותר נחות מנהג אוטומטי ?

פורסם

ברור שזה יגיע.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

לצערי אני חושש שזה יגיע.

 

בדרך כלל כתבות כאלו מכעיסות אותי, כי הכותרת מציגה את מכוניות גוגל כבעייתיות למרות שהתאונות לא באשמתן, אבל מצד שני אני כלכך לא רוצה שיקחו ממני את חווית הנהיגה שזה משמח אותי.

צביעות. :(

פורסם

סטטיסטית אני משוכנע שכבר היום זה יותר טוב מהנהג האנושי.

מחשב לא מתעייף, שום דבר לא מסיח את דעתו, הוא לא מתעסק בפלאפון, הוא כן יכול להסתכל לכמה כיוונים בו זמנית, הוא לא לוקח סיכונים (תלוי בכיול התוכנה כמובן), מגיב מהר יותר מרוב (אולי כל) האנשים, הוא לא מאבד סבלנות.

 

כמובן שלא חסרות בעיות, לדוגמא יכול להיות שבמקרה מסויים המחשב יחליט לדרוס אותי, כי אלגוריטמית זה הדבר הכי נכון לעשות באותו רגע כדי למנוע תאונה קשה יותר, דבר כזה יביא המון ביקורות.

הוא יכול כנראה "לקרוא" פחות טוב נהגים מסוכנים בסביבתו ולדעת להתרחק, משהו שאני מניח שהרבה נהגים עושים.

 

לדעתי אם כל או אפילו רוב המכוניות יהיו נהוגות על ידי מחשב, יהיו פחות פקקים ופחות תאונות.

פורסם

לדעתי אם כל או אפילו רוב המכוניות יהיו נהוגות על ידי מחשב, יהיו פחות פקקים ופחות תאונות.

 

מסכים איתך , מהסיבה כי אם תיקח עשר מכוניות אוטומטיות והם יתקשרו אחד עם השני בטח שהם יעבדו כמו שצריך כי כל מכונית צופה מה מכונית אחרת הולכת לעשות.

 

אבל עדיין אני לא חושב שמחשב יהיה יותר טוב מנהג אנושי בכל הפרמטרים.

 

כי לנו יש אינטליגנציה מה למחשב אין.

לבני אדם יש רגש מה שלמחשב אין. ועל מחשב אפשר לעבוד ולפרוץ.

פורסם

נכון, הוא לא יהיה יותר טוב בכל הפרמטרים, אבל בחלק כן.

עכשיו השאלה הנשאלת, מה הדברים החשובים בכביש?

לדעתי זמני הגעה ממקום למקום, כמות תאונות בכללי ועם נפגעים בפרט, עלויות.

מבחינת כמה זה מסוכן לגורמים עוינים זה כבר תלוי טכנולוגיה, ראיתי סרטון שמישהו פיתח אפשרות לפרוץ לרכבים החדישים של היום, ללחוץ גז, ללחוץ על הבלמים, לנעול את ההגה. כל זה בשליטה מכל מקום בעולם דרך האינטרנט.

אז בוא נשים רגע את הוויכוח הזה בצד כי זה סיכון שיש כבר היום, רק עניין של זמן עד שמישהו ינצל את זה לרעה.

 

בדברים החשובים לדעתי רכב אוטומטי לחלוטין יתפקד יותר טוב מרוב האוכלוסיה, משמע הוא עדיף.

אל תשכחו שרוב קוראי הפורום פה הוא אחוז נמוך באוכלוסיה, רוב האנשים בחוץ פשוט לא יודעים לנהוג, נתקעים בשמאלי, עוברים באדום, לא נותנים זכות קדימה, מתעסקים בפלאפונים וכן הלאה.

 

שים היום 300 מוניות בתל אביב (היום!), 150 ממוחשבות, 150 עם נהגים.

אני מאמין שהממוחשבות יהיו ריווחיות יותר - אין עלויות נהג, אין זמן מת, ואני מניח שמחשב ינהג חסכוני יותר.

אני גם מאמין שהם יהיו מעורבים בפחות תאונות, מהסיבות שכבר ציינתי.

 

אז איפה הנהג האנושי מנצח?

פורסם

הדבר היחידי שהם טובים בו זה מנוע החיפוש שלהם.

 

לא הייתי מפקפק במי שכל הידע האנושי נתון בידיו. לומר שהדבר היחידי ש Google טובים בו הוא מנוע החיפוש שלהם זוהי בורות. צא ולמד מעט ידידי, על פועלם של Google, ותופתע.

פורסם
הוא היחיד עד היום שאפשר לתת לו דו"ח

וזה נימוק הרבה יותר חזק ממה שזה נשמע. דו"חות הם הישג כלכלי מצוין של ממשלות רבות, ובייחוד בישראל. לכן, קשה לי להאמין שרכבים שנוהגים לבד הם משהו שנראה בישראל, בטח לא בעשורים הקרובים.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

כן אבל (כמו שציינת!) המכוניות הללו לא עושות עבירות תנועה, אז אין דו"חות.

בנוסף, אל תיתן רעיונות לפקידי הממשל. שמעתי שהם גולשים פה הרבה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
סטטיסטית אני משוכנע שכבר היום זה יותר טוב מהנהג האנושי.

מחשב לא מתעייף, שום דבר לא מסיח את דעתו, הוא לא מתעסק בפלאפון, הוא כן יכול להסתכל לכמה כיוונים בו זמנית, הוא לא לוקח סיכונים (תלוי בכיול התוכנה כמובן), מגיב מהר יותר מרוב (אולי כל) האנשים, הוא לא מאבד סבלנות.

 

כמובן שלא חסרות בעיות, לדוגמא יכול להיות שבמקרה מסויים המחשב יחליט לדרוס אותי, כי אלגוריטמית זה הדבר הכי נכון לעשות באותו רגע כדי למנוע תאונה קשה יותר, דבר כזה יביא המון ביקורות.

הוא יכול כנראה "לקרוא" פחות טוב נהגים מסוכנים בסביבתו ולדעת להתרחק, משהו שאני מניח שהרבה נהגים עושים.

 

לדעתי אם כל או אפילו רוב המכוניות יהיו נהוגות על ידי מחשב, יהיו פחות פקקים ופחות תאונות.

יש תיאוריה אני לא יודע עד כמה היא נכונה, שטוענת שהמקום הכי מסוכן ברכב משפחתי הוא מקום הנוסע לצד הנהג.

תאר לך מצב של אפשרות לתאונה חזתית כאשר הרכב בו נוהג הנהג ולידו יושב נוסע, עומדת להתנגש לצרוך הדוגמא משאית שבא ממול. האלגוריתם, סליחה האינסטינקת האנושי של הנהג הוא לברוח שמאלה על מנת למזער את הנזק כלפיו, אך מכיוון שכל זה קורה במאית שניה, הוא איננו מספיק לחשוב על הנוסע לידו ולרוב הוא זה שיפגע יותר בתאונה.

מצב דומה יכול לקרות בכביש חד סטרי או כביש שאין בו מקום לברוח שמאלה (גדר לדוגמא) ולכן הנהג יעדיף לברוח ימינה גם אם יש שם הולכי רגל. פשוט אינסטינקת השרדות.

 

סיפרתי את זה כדי להמחיש שגם האלגוריתם של בני האדם הוא איננו מושלם. נכון לא הייתי רוצה לדעת שהרכב של גוגל החליט להרוג אותי כי לדעתו זה יביא לתוצאה "טובה" יותר, אבל הוא לא שונה בקטע הזה מנהג אנושי שפועל מדחף הישרדות. ההבדל היחיד הוא שבמקרה של רכב רובוטי, יש את מי להאשים - מי שכתב את האלגוריתם.

פורסם
לא הייתי מפקפק במי שכל הידע האנושי נתון בידיו. לומר שהדבר היחידי ש Google טובים בו הוא מנוע החיפוש שלהם זוהי בורות. צא ולמד מעט ידידי, על פועלם של Google, ותופתע.

 

לא מפקפק בהם, פשוט הדבר הכי מוצלח שהם הקימו זה מנוע החיפוש .

הרי סך הכל רוב המוצרים שלהם זה מוצרים שנקנו כדוגמת youtube / android .

לגוגל יש מלא מהנדסים כשרוניים זה נכון, אבל עדיין לא עושה אותה לחברת הידע האנושי.

 

הטענה של גוגל היא שהם רוצים להפוך את העולם ליותר טוב - אני לא קונה את זה .

מה שהם רוצים זה מכונית שיהיה בה את כל השירותים שלהם - יותר משתמשים יותר כסף .

 

הדוגמא הכי טובה זה הגוגל גלאס - פשוט גימיק.

 

עכשיו אותו דבר זה יהיה עם המכונית אני מהמר שזה יהיה עוד קלנועית עם מסך מגע waze וגימייל

פורסם
יש תיאוריה אני לא יודע עד כמה היא נכונה, שטוענת שהמקום הכי מסוכן ברכב משפחתי הוא מקום הנוסע לצד הנהג.

תאר לך מצב של אפשרות לתאונה חזתית כאשר הרכב בו נוהג הנהג ולידו יושב נוסע, עומדת להתנגש לצרוך הדוגמא משאית שבא ממול. האלגוריתם, סליחה האינסטינקת האנושי של הנהג הוא לברוח שמאלה על מנת למזער את הנזק כלפיו, אך מכיוון שכל זה קורה במאית שניה, הוא איננו מספיק לחשוב על הנוסע לידו ולרוב הוא זה שיפגע יותר בתאונה.

מצב דומה יכול לקרות בכביש חד סטרי או כביש שאין בו מקום לברוח שמאלה (גדר לדוגמא) ולכן הנהג יעדיף לברוח ימינה גם אם יש שם הולכי רגל. פשוט אינסטינקת השרדות.

 

סיפרתי את זה כדי להמחיש שגם האלגוריתם של בני האדם הוא איננו מושלם. נכון לא הייתי רוצה לדעת שהרכב של גוגל החליט להרוג אותי כי לדעתו זה יביא לתוצאה "טובה" יותר, אבל הוא לא שונה בקטע הזה מנהג אנושי שפועל מדחף הישרדות. ההבדל היחיד הוא שבמקרה של רכב רובוטי, יש את מי להאשים - מי שכתב את האלגוריתם.

 

אתה צודק, האינסטינקט האנושי לא בהכרח יהיה טוב יותר, סביר להניח שברוב המקרים פחות טוב.

אבל כמו שאמרת, יש את מי להאשים, אני חושב שאנשים "יקטלו" הרבה יותר טעות מחשב וטעות אנוש, גם אם סטטיסטית המחשב עדיף.

ייקח זמן לשכנע את כולם שזה עדיף.

×
×
  • תוכן חדש...