Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היסטוריה -הספורטיביות בישראל- מאת: אילן פייביש


turbo
שימו לב! השרשור הזה בן 5904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Ilan, to my best of knowledge the only years that the Mk1 miata was imported to israel officially were 95, 97 and 98... note that in 94 they started making the 1.8L miatas while until then they were only 1.6L

 

I personally know of two 1.6L miatas in israel, both were imported as grey market cars, both are 92 and brought from the US, note the rear panel of the license plate takes only american format plate while israeli miatas were fitted with Euro style plate

 

The first miatas on the road in israel officially were given away in 95 in a Coca Cola sweepstakes... actually my first miata was won that way by its original owner

 

.Moti

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

1994

 

 

 

 

רחוב המסגר ת"א - 1994.

 

 

 

Audi - ה 100 מתה, תחי ה A6.

A4 נחשפת בג'נבה.

*S2- בעלת 2.2 ליטר, 230 כ"ס, 6ש', 250 קמ"ש.

מתמודדת מול מרצדס BMW M3 & C32AMG.

 

אופל - ראה 1993.

בנוסף לקורסה GSI16V, נמכרת כאילו ספורטיבית בשם קורסה ספורט:

1,389 סמ"ק, 90 כ"ס, 11ש', 173 קמ"ש.

האופל טיגרה -גרסת קופה ע"ב הקורסה ,בדרך לישראל.

 

 

אלפא - האלפא 33 מתה, ה 145/6 בדרך לישראל.

164Q4 - בעלת 3.0 ליטרV6 24V- לה 230 כ"ס, 7.3ש', 245 קמ"ש. (בחו"ל).

GTV & ספיידר החדשות מוצגות בתערוכת פריז- העולם מתענג עליהן.

 

BMW - *סידרה 5 & 7 הוחלפו. ה BMW 840i הגיע לישראל.

* ארצה מיובאים כל גרסאות סידרה 5.

* סידרה 3 החדשה מגיע בכל הגרסאות גם קבריולט ו...is.

* הקומפקט בישראל.

מנוע : 1,596 סמ"ק,102 כ"ס, 12.3 ש', 188 קמ"ש.

 

סידרה 3

318is קופה - 1,796 סמ"ק, 140 כ"ס, 12.3ש',188 קמ"ש.

325i - מנוע: 2,494 סמ"ק, 192 כ"ס, 8 ש', 233 קמ"ש.

M3 - מנוע 3.0 ליטר, 286 כ"ס, 6 ש', 250 קמ"ש (ייבוא אישי בלבד).

 

סידרה 5

540i - מנוע: 3,982 סמ"ק, 288 כ"ס, 6.8ש', 250 קמ"ש.

 

סידרה 7

מנוע: 3,982 סמ"ק, 286 כ"ס, 7.4ש', 240 קמ"ש.

 

840i

מנוע: 3,982 סמ"ק, 286 כ"ס, 7.4ש',250 קמ"ש.

 

* Z3 בתנור

 

ג'יפ - גראנד צ'ירוקי -מנוע 3,960 סמ"ק, 184כ"ס, 10ש',180קמ"ש.

 

דייהו - למען הפרטוקול- רייסר,סופר רייסר, פרינס, סופר סאלון.

 

דיהטסו - ראה 1993.

 

 

HONDA - ראה 1993.

שימחה וצהלה .....

HONDA CIVIC VTi - בתצורת האצ'בק, בחו"ל נמכרה גם בתצורת סדאן.

מנוע:1,590 סמ"ק, 160 כ"ס, 7.8ש', 215 קמ"ש.

כווווולם אוהבים אותה ומכבדים אותה,אך בודדים מידי רכשו אותה.

 

VOLV0 - לישראל הגיע ה 850 טורבו .

2,319 סמ"ק, 225 כ"ס, 7.7ש', 230 קמ"ש.

בג'נבה נחשפת גרסת ה R.

 

 

TOYOTA - ראה 1993.

הקורולה מוחלפת בחדשה.

הסליקה נעלמה :shock:

הסליקה החדשה נחשפת בג'נבה.

בישראל נמכרת ה 4 ראנר.

 

יונדאי - הקוראנים באים!!!!

לנטרה - 1.8GT

1,836 סמ"ק, 139 כ"ס, 10ש', 195 קמ"ש.

* יונדאי קופה בקרוב...

 

לאדה -ראה 1993.

 

לנצ'יה - הדדרה 1.8 כאן.

תמה טורבו16V, עדיין נמכרת.

הקאפה, מחליפת התמה מוצגת בפאריז, ב1995 תגיע לישראל....

ה EYENA, הזגאטו ע"ב אינטגרלה 16V, נמסרת ל 200 הלקוחות...המאושרים.

האינטגרלה נמכרת בישראל בייבוא אישי בלבד. בסוף השנה היא תמות :cry: .

אך האגדה לעולם תישאר.חובבי הרכב מאמצים אותה חזק לליבם...

 

מאזדה - ראה 1993.

לישראל מגיעה הקסדוס 9

מנוע: 2,497 סמ"ק, 170 כ"ס, 11ש', 210 קמ"ש.

ה MPV -מיניוואן בישראל.

ה MX5 , חוזרת לישראל רשמית ב 1995.

ה לאנטיס בישראל, מר ישראלי מתאהב- זו הופכת ללהיט

 

מיצובישי - ה(סופר) לאנסר GLXI להיט היסטרי,עקב תימחור, ופירסום מבריק....

הפאג'רו בישראל- הנובורישים קונים אותה בשקיקה...תרבות הפנאי

בישראל תופסת תאוצה....

אופייני לתקופה וו גרירה, כמעט לכל מכונית שהיא מותג, ביניהם הפג'רו.

הגוררים אופנועי -ים בדרך לכינרת....

 

מרצדס - E420 - מנוע : 4,196 סמ"ק , 279 כ"ס, 7.2ש', 250 קמ"ש.

S320 -(החדשה), מנוע 3,199 סמ"ק, 231 כ"ס, 8.9ש', 255 קמ"ש.

C32AMG - מנוע 3.6 ליטר, 280 כ"ס, 6.9ש', 250 קמ"ש. (בחו"ל)

סידרה E החדשה בתנור.

SLK נחשפת בג'נבה כקונספט.

 

ניסאן - חגיגה בניסאן

200SX - מנוע 1,990 סמ"ק טורבו , 200כ"ס, 7.5ש', 235 קמ"ש.

בגירסה אוטו' גם כן - 8.3 ש', 223 קמ"ש.

טרנו ארוך וקצר הגיע לישראל.

 

סאאב - ראה 1993.

900 2.3 ליטר קבריולט -150 כ"ס, 11ש', 205 קמ"ש.

 

סובארו - ראה 1993.

לגאסי 2.0 ליטר 4X4 - בעלת 115 כ"ס, 11.5ש', 190 קמ"ש.

SVX -ראה 1993.

האימפרזה GT TURBO 4WD, מוצגת בג'נבה בגרסת סטיישן.

לישראל תגיע ה טורבו רק ב 1995.

הVR6 עדיין נהנת ממנעמי השילטון....

 

סיאט - ראה 1993.

קורדובה GTI - נתונים ראה איביזה GTI 1993.

 

סיטרואן - ראה 1993.

גם בסיטרואן עורכים מסיבה לכבוד ה ZX 16V

1,998 סמ"ק, 155 כ"ס, 9.4ש', 220 קמ"ש.

חובבי הרכב מוקסמים ממנה....

 

פולקסווגן - בנוסף ל GOLF VR6, האיימתנית, מגיע ארצה ה פאסאט VR6.

2,792 סמ"ק, 174 כ"ס, 10.4ש', 218 קמ"ש.

*בחו"ל מוצגת החיפושית החדשה כקונספט....

בפריז נחשפת הפולו החדשה.

 

פורד - RS2000 בישראל

1,998 סמ"ק, 150 כ"ס, 8.2ש', 206 קמ"ש.

*למרות כי בישראל מסתובבות כמה RS TURBO, מראשית שנות ה90' -בייבוא אישי.

על האסקורט RS קוזוורט מוטל אמברגו.

 

 

פיאט - האונו טורבו ie , מתה :cry::-( , לישראל מגיעה הפונטו GT טורבו.

מנוע: 1,372 סמ"ק, 133 כ"ס, 7.9ש', 200 קמ"ש.

טיפו 2.0GT אוטומטית- 115 כ"ס, 12.3ש', 180 קמ"ש.

טיפו 2.016V - מנוע: 1,995 סמ"ק, 142כ"ס, 9.8 ש', 205 קמ"ש.

 

*הפיאט קופה שניחשפה בספטמבר 1993, תגיע ארצה רק בדצמבר 1995.

באירופה היא תופעה/להיט.בעיקר בדגם הטורבו 16V, למרות כי קיימים

באירופה גרסאות ללא מגדש.

 

 

 

פיז'ו - ראה 1993.

גל הספורטיביות מדגם 306 נחת בישראל, לקול צהלות חובבי הרכב.

ראשית בג'נבה הוצגה גרסת 106XSI עם מנוע 1.6 ליטר.

306XSI - מנוע 1,998 סמ"ק, 123 כ"ס, 10.4ש', 197קמ"ש -3/5 דלתות.

306S16 - מנוע:1,988סמ"ק, 150 כ"ס, 9.2ש', 215 קמ"ש.

306קבריולט -מנוע: 1,761 סמ"ק, 103כ"ס, 10.8ש', 194קמ"ש.

 

פיז'ו 605 טורבו - מנוע: 1,998 סמ"ק, 145כ"ס, 11.3ש', 210קמ"ש.

פיז'ו 605 3.0SV -מנוע: 2,975 סמ"ק, 170כ"ס, 10.9ש', 217קמ"ש.

 

 

קרייזלר - איגל ויז'ן - מנוע 3.5ליטר, 211כ"ס, 9.5ש', 214 קמ"ש.

 

 

רובר - 216 ראה 1993.

216 קבריולה - 1,593סמ"ק, 122כ"ס,9.6ש', 193קמ"ש.

416 - 1,590 סמ"ק, 111כ"ס, 9.7ש', 190 קמ"ש.

623 - 2,259 סמ"ק, 158כ"ס, 9.5ש', 214קמ"ש.

827 - 2,675 סמ"ק, 170 כ"ס, 9.6ש', 211קמ"ש.

 

דיפנדר 90

דיסקאברי

ריינג' רובר 4.0.

ריינג' רובר 4.6HSE - מנוע:4.6ליטר, 235כ"ס, 9.3ש', 200 קמ"ש.

 

 

רנו - ראה 1993.

ארצה מגיעה הלגונה(מחליפת רנו 21)

רנו 19 16V קבריולט בדרך לישראל...מנוע: 1,764 סמ"ק, 137כ"ס, 7.8ש', 220 קמ"ש

לארץ לא מיובאת הגרסה הסגורה.

סאפרן הגיע בייבוא אישי בלבד.

הסאפרן ביטורבו (לא הגיעה)-מנוע 3.0V6 BITURBO, (כפול מגדשים),286כ"ס,

7.2ש', 250 קמ"ש.

 

*המגאן והסניק בתנור....

 

 

בעולם

 

 

פורמולה 1

 

ב1 למאי 1994 איירטון סנה נהרג על המסלול בסן מרינו. סנה נכנס לסיבוב טמבורלו ב 300 קמ"ש, המכונית מתחילה לפנות שמאלה, אך לפתע בפתאומיות ממשיכה ישר לתוך קיר הבטון. עד היום הכשל הינו תעלומה. אירטון סנה בן 34 במותו.

אבל כבד ושלל חשדות והאשמות נופלות על חוג פורמולה 1.

סנה השאיר לאלן פרוסט,דיימון היל, נייג'ל מנסל, מיכאל שומאכר,להתמודד על הגביע.

שומאכר מכתיב את הקצב בפורמולה 1 ומוביל את השיירה בקרבות מרתקים.

מיכאל שומאכר ממשיך לנצח(פרארי לוטשת עיניים לכיוונו), והוא אלןף עולם לשנת 1994.

אלן פרוסט פורש(הפעם) סופית מפורמולה 1.

 

 

ראלי

 

 

קולין מקריי מנצח בסובארו אימפרזה...האגדות מתחילות להיבנות...

גיר מתוחכם משרת כעת את מכוניות הראלי דוגמא:ספורטשיפט".

עם עזרה מכמה גמדים נחמדים...

 

 

 

ישראל 1994.

 

שלום- מזרח תיכון חדש באופנה.... הפיגועים והזוועות בכל פינה בישראל....

חברות הסלולאר פותחות את שעריהן,סלקום, פלאפון מתחרות על ציבור המנויים.

למרות כי הסלולארי כבד עדיין, אך הוא קומפקטי, המוני ישראל משולהבים .פריצת דרך

נעשתה ,אפשר להשיג אותך בכל מקום.(עדיין ללא הגדג'טים וכו' שקיימים כיום.)

ההיי-טק פורח בשיאו, בועת ההי טק נראית חסינה מאי - פעם.

 

האיטרנט - בצורתו הפרימיטיבית עדיין ,מתחיל לטפטף אט אט לבתי האב בישראל.

אך הוא אננו מוכר ,ומתוחכם כפי שהוא כיום. עם שלל אתרים בעברית וכו'..

 

*ישנם שעוברים מספורטיביות, לג'יפים(עם ג'ט סקי)

 

 

מירוצים

 

בסוף 1991 גווע ענף מירוצי הרכב בישראל

 

עקב מותם של מירוצי הראליקרוס עפולה& אשקלון .

שלל פליטים נאלצים לרעות בשדות זרים...בקפריסין או צרפת.

ראם סמואל - עושה חיל בחו"ל, וכן מלווה חובבים לקורסי נהיגה מתקדמת בצרפת.

לימים יקים את ביה"ס מסלולים באשדוד בשנת 2004.

ראם סמואל, משתתף באליפות צרפת במכונית פורד קוזוורט בעלת 350 כ"ס.

 

מסע חוצה ישראל

 

מסע חוצה ישראל מהחרמון לאילת מתקיים השנה,בו נטלו חלק שלל ג'יפאים מנוסים.

 

 

 

 

 

 

 

ב22.5.94, יוצאים עקב יוזמתו של דני לוי וחבריו להתחרות בצורה מסודרת בקפריסין.

המשתתפים:

מישל גדז' -טלבו סמבה ראלי.

דני לוי -סיטרואן ויזה 4X4.

אהוד לביא - 205GTI

רמי שוכטוביץ'- אלפא סוד.

חנן וולוצקי -גולף.

דורון גלנט- טלבו סמבה ראלי

שרון אבר.

 

 

 

*ראלי הפרעונים - עורך קטע דירוג בישראל.-ז'אן מרי בלסר מנצח .

 

 

מירוץ ' סולו ' ג'ימקאנה באשדוד.

ב23.9.94,אורגן מירוץ ג'ימקאנה בביה"ס לתחבורה באשדוד.

בו השתתפו וניצחו :

מישל גדז'- סיטרואן ZX16V.

רמי שוכטוביץ'- הונדה סיוויק VTi

שמוליק שור -לנצ'יה דלתא HF TURBO.

אופיר מלול - AX SPORT.

 

בין היתר השתתפו גם מכוניות כגון: פיאט אונו טורבו ie, אופל אסטרה GSI16V ועוד.

 

 

 

מעניין יותר היה בגמר המירוץ, שכוווולם כולל משתתפי המירוץ ,יצאו לכביש אשדוד -צפונה...

שששששש...אל תגלו מה היה שם... :wink:

 

 

המשך יבוא.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה תיקונים מהירים

106ראלי - מנוע 1300 - 100 כ"ס 0-100 9.8 שניות

106 XSI בימים האלו אכן מנוע 1360 ( קרי 1.4 ) 105 כ"ס 0-100 9.6 שניות

 

חוץ מזה גם לZX16V וגם ל306S16 קיימים אותם שני מנועים RFT וRFY ,

שניהם הוצגו עם "155 כ"ס" , לאחר מכן כבר שינו את הנתונים , המנוע לפני הממיר הוציא 152 כ"ס ואחריו 150 כ"ס , סתם לידע כללי

מה גם שלמרות הנתוני 0-100 הלא מרשימים במבחן בזמנו שהשוו את ה16V לVTI , ה16V לקחה בכל תאוצה חוץ מהקלאסית מהמקום.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1995

 

 

 

 

 

רחוב המסגר -ת"א 1995 , ועוד...

 

הלוהטות של 1995:

יגואר, LEXUS, מאזדה מיאטה MX5,גולףVR6, אימפרזה GT TURBO 4WD

 

 

 

 

 

 

Audi - חידושים באאודי ושלל שידרוגים.

עידן ה A (כמעט)בכל הסדרות הגיע ארצה. A4,A6,A8.

 

A4 1.8T - מנוע: 1,781 סמ"ק,150 כ"ס,8.6ש', 222 קמ"ש.

A8 4.2 - מנוע:4,172 סמ"ק, 300 כ"ס, 7.3ש', 250 קמ"ש.

 

* ה TT מוצגת כקונספט, אאודי בוחנת את תגובות הקהל הנלהבות.

 

OPEL - ראה 1994.

טיגרה 1.6- מנוע:1,589 סמ"ק, 105כ"ס, 9.8ש', 203 קמ"ש.

בחו"ל משווקת הטיגרה רודסטר..

 

אלפא - ה 145/6 בישראל

145 1.7 -מנוע: 1,712 סמ"ק, 129 כ"ס, 9.8ש', 200 קמ"ש.

146 Ti - בדרך....

164 3.0 ידנית - מתוחת פנים- 2,959 סמ"ק, 210 כ"ס, 8ש', 240 קמ"ש.

* NEW GTV & SPYDER - בקרוב בישראל :wink:

155 רק בייבוא אישי, זו(עדיין) מביסה את המתחרות במירוצי הסאלון באירופה.

 

 

BMW -מנועי BMW המופלאים זוכים לשידרוגים,גם הM3, וכן V8 חדשים.

בנוסף ל325i מגיע לישראל ה328i בגרסת קופה, וסדאן 4 דל'.

 

328i- מנוע: 2.8 ליטר, 193 כ"ס, 7.3ש', 236 קמ"ש.

540i -מנוע: 3,982 סמ"ק, 286 , 6.8 ש', 250 קמ"ש.

740i & 840i ראה 1994. גרסת ה 850i יובאה בייבוא אישי.

M3 - משתדרגת ל 3.2 ליטר, 321 כ"ס(במקום 286כ"ס בקודמת) 5.6ש',250קמ"ש

רק בייבוא אישי.

 

 

HONDA - ה VTi החדשה לא מיובאת (רק בייבוא אישי)

לארץ מיובאת גרסת סיוויק קופה-מנוע:1,590סמ"ק, 125כ"ס, 8.7ש', 192קמ"ש

 

VOLVO -ראה 1994.

ה 850 עוברת מתיחת פנים ותקרא S70.

 

 

TOYOTA - כלומר LEXUS בישראל:

LS400 - מנוע:3,968 סמ"ק, 265כ"ס, 6.9ש', 242 קמ"ש.

הסליקה החדשה, וה MR2, אינן מיובאות לישראל.

 

JAGUAR - יגואר פתחה את שעריה בישראל.

לארץ מיבאות כל גרסאות היגואר

XJ6- מנוע: 3,980 סמ"ק, 246כ"ס, 8.4ש', 232קמ"ש.

XJR- מנוע:3,980 סמ"ק, 322כ"ס, 5.9ש', 250קמ"ש.

XJS -מנוע:3,980 סמ"ק, 237 כ"ס, 7.6ש', 237קמ"ש. גם קופה וכן קבריולט.

גם דיימלר.

* ה XK8, מחליפת ה XJS, בקרוב....

 

יונדאי- הקופה נחשפה בחו"ל גם בגרסת קבריולט.

 

LANCIA - הקאפה מחליפת התמה זצ"ל בישראל.

2.0 טורבו - 1,995 סמ"ק, 205 כ"ס, 7.3ש', 235קמ"ש.

גם גרסת ה 3.0 ליטר כאן. זו ממש אלגנטית ומפוארת במיוחד כיאה למעמדה.

חובבי הרכב מתגעגעים לאינטגרלה וכותבים לה שירי אהבה,וגעגועים....

הדלתא החדשה נחשפת בחו"ל.-אכזבה רבתי.

 

MAZDA - לצהלת חובבי הרכב המושבעים, תענוג, וכיף בלתי ניתן להסבר, נחתה כאן(שוב).

היא באה מאהבה ב 1992, חובבי הרכב ראו אותה כמו נרות חנוכה, כאן ואי אפשר

לרוכשה. היא נחתה כאן ב1992 לשם ניסיון, ולבסוף עקב שיקולים תמוהים

נעלמה. אך הפעם זה אחרת, היא באה במלוא הדרה,אפשר לברך על המוגמר

מכונית כיף,רודסטרית במחיר שפוי, רבים נישבו בקיסמה, והלכו אחריה כמוכי

ירח.....לא רבים רכשו אותה, אך היא בליבם של רבים,המביטים בה בעיניים כלות

בדרכים,בפקקים,ברמזור.....מכונית לנהג נטו.

מנוע: 1,839 סמ"ק, 130כ"ס, 8.7ש', 202קמ"ש.-אך זה לא הביצועים זה הכיף

שנובע מנהיגתה, הרוח ,הריחות ,אך.... תנהגו בה תבינו לבד.

 

מיצובישי - ראה 1994.

3000GT בייבוא אישי לישראל.

ביפן: ה FTO נבחרת ל " מכונית השנה ביפן 1994 " .

שלל חידושים, הנוגעים לגיר חדש וחכם וכו'.

מנוע: 2.0 ליטרV6, בעלת 200כ"ס, 7ש', 220קמ"ש.

 

מרצדס - סידרה C החדשה בישראל.

לישראל מגיע בייבוא אישי

600SEC V12 -במקרה הייתי עד אישית לכל התהליך .

סידרה E וכן ה A בקרוב...

 

NISSAN - כמובן ה200SX (ראה 1994).

 

 

SAAB - ראה 1994- ה 990 טורבו - מנוע: 1,985סמ"ק, 185כ"ס,8.5ש', 230 קמ"ש.

בישראל.

 

 

SUBARU - מוכנים............אני לא שומע? מוכנים?..........מ-ו-כ-נ-י-םםםםםםםםםםם

נו תגידו חיובי.... :wink:

האינטגרלה השאירה כאן חור שחור , אך לימדה אותנו רבות ,על היגוי ,אחיזה,

שליטה , ועוד, ועל ה חיבור הנעה כפולה, טורבו, ושאר טובין לכביש......

רבים עדיין התגעגעו אליה.

בארץ נפתחת מחדש מלחמת העולמות הנעה קדמית חזקה מול הנעה כפולה מוגדשת:

ובמילים- VR6 מול GT TURBO , תחילה האימפרזה לא היתה כ"כ מבוקשת.

רק מביני עיניין מעטים עד אפסיים.אך המכירות היו בודדות עד כמעט לא ניראות.

ה סובארו נתפשה כמכונית עממית,ולא רצו להיראות במחיצתה- שאלה של תדמית.

היה לסובארו קשה מאוד לעבוד על תדמית מחדש של סובארו בישראל.

מה שעזר כאן היה הניצחונות של קולין מקריי עם האימפרזה במירוצי הראלי.

בציבעי הספונסר החדש בצבע כחול ועם הספרות 555.אך מי ראה זאת ב T.V?

לסובארו אימפרזה טורבו,היה מאוד קשה להשתלב בישראל, רבים העדיפו את

ה VR6 על פניה , למרות כי האימפרזה היתה במחיר דומה ל VR6.

עדיין לא ניבנתה כאן תרבות או הילה של סובארו, ולמרות שזו יושבת לה ברחוב

המסגר ומביטה בעיניים בוכיות ,קנו אותי בבקשה קנו אותי, לא רבים , מביטים

לעברה. סקרנים נכנסים מידי פעם ללטפה....ולנחם ולעודד,"אל תדאגי חמודה,

את בישראל,ככה זה פה,את תתרגלי חמודה,עוד יבואו ימים טובים יותר"

האימפרזה GT TURBO 4WD הראשונה מס' רישוי - 08-999-34

 

סובארו כצעד ראשון תלשו את המידבקות 'גרנד לאונה' מאחור. וכך נולד המושג

אימפרזה בישראל.

 

לימים , האימפרזה העלתה כיתה את חובבי הספורטיביות והשאר היסטוריה.

 

 

CITROEN - באם חפצה נפשכם ב ZX 16V, הפעם עליכם להתאמץ יותר רק בייבוא מיוחד.

ארצה הגיע גם ה XM TURBO.

הSAXO מחליפת הAX בדרך לישראל,גרסאות הVTR & VTS נחשפו בחו"ל.

 

VOLKSWAGEN- הפאסאט VR6 נעלמה.

הגולף VR6, מתמודדת יפה מאוד מול הסובארו אימפרזה GT TURBO

הגולף VR6 להיט היסטרי במיוחד, רבים התמכרו לגירגור ה V6 ,

לצורתה הסולידית,היא הפכה מזמן למותג, לאיכות, אנשי האליטה

והשמנה העדיפו אותה גם על מרצדס וBMW, היא שידרה מכובדות,

נטולה כל ספויילרים מוחצנים חוץ מאותם ג'נטים מגודלים,וצמיגים

בחתך נמוך, היא דמתה לגולף של השכן, אך עם מנוע שהיה ללהיט.

לסובארו בעלת התדמית העממית, עד פשוטה, היה קשה עד בלתי אפשרי

(לתקופה )להתמודד מול כל זה. מבלי שום קשר לביצועים וכו'.

 

PORSCHE - לא לא עדיין אין פורשה בישראל -חוץ מאי אילו ברי מזל,שייבאו בייבוא שחור

אך אנשי עסקים התחילו להריח כסף והרבה, נפתחו המגעים לכיוון ייבוא

פורשה לישראל, רק בעוד כשנתיים הם ישאו פרי, וב1997 בדיוק שה911

מתחדשת בדגם חדש היא תגיע לישראל. חובבי הרכב בכוננות ספיגה...

אנשי העסקים חובבי המכוניות אלו שרוצים ייבוא סדיר ולא שחור במתח...

 

 

FIAT - ראה 1994.

 

בראבו / בראבה מוצגות בחו"ל בקרוב בישראל

בראבו 2.016V-מנוע: 1,998 סמ"ק, 20V, בעלת 147כ"ס, 8.5ש', 210 קמ"ש.

 

WOOOOOOOOOOOOOOOW פרארי בישראל: "אני אומרת לך זלדה ,ראיתי פרארי

פה בדיוק פה. חיה הולכת מביטה....הא? פרארי? את בטוחה? זה לא בדיוק הסמל

איפה הסוס?...ומעל החנות כתוב FIAT, בואי ניכנס לראות...."

 

הרחוב המום, אנשים עוצרים מלכת, ומצמידים את אפם לחלון הראווה, משפשים את

עיניהם כלא מאמינים, מה? מה? זה פיאט אתה בטוח?

 

הרחוב מורגל כי פיאט היא חברה שמייצרת מכוניות קטנות, פונטו זה פיאט, אבל זה?

 

בדצמבר 1995 נוחתת בישראל FIAT COUPE TURBO 16V

באירופה התרגלו אליה מזמן זו הוצגה בספטמבר 1993, ארצה היא הגיע רק עכשיו.

תמכר כדגם 1996. ביצועים חזקים יחסית בשילוב עיצוב שלא ניראה כאן מעולם

העיצוב מושך צעירים ומבוגרים גם יחד כוווולם בוהים בה בפליאה עוד יותר בגלל

הכיתוב FIAT בעכוזה, רבים יגלו כי הסמל הזה מתרחק קדימה במהירות מפתיעה

וישארו מאחור להריח את אגזוזה הנעלם....

מנוע: 1,995 סמ"ק, 16V TURBO, בעלת 195 כ"ס, 7.5ש', 225 קמ"ש.

כל זה עטוף בעור מעוצב ע"י כריס באנגל,ומיוצר בסדנת פיניפארינה באיטליה

בניחוח פרארי מובהק.ובאיכות גרמנית.

בחו"ל כבר מוצגת גרסת ה TURBO 20V, בעלת 220 כ"ס, 6 ש',250 קמ"ש.

 

בישראל הקופה נרכשת למרות מחירה הגבוהה 150,000 ש"ח של אז = 350,000 ש"ח

כיום.כאן לא ממש היה קשר ל תדמית של FIAT, העיצוב והביצועים היו בייבי פרארי.

הצבעים הבולטים היו אדום,צהוב,כסוף. רכשו אותה אנשי עסקים, זקנים, נשים,

רופאים, ומעט ילדיי תפנוקת (עקב המחיר).

 

פיז'ו - ראה 1994.

ה 406 קופה בדרך....

 

 

רובר- 216 קבריולט מנוע: 1,590 סמ"ק, 122 כ"ס, 9.6' ש', 193 קמ"ש.

620 טורבו בדרך לישראל

MGF הרודסטרית גם כן....

 

RENAULT- ראה 1994.

 

רבים חושקים בקליאו 16V וכמובן ב וויליאמס אך הן לא יובאו לישראל.

רנו 19 16V קבריולט-מנוע:1,764 סמ"ק, 137 כ"ס, 8.5ש', 212 קמ"ש.

 

רנו חושפת את המגאן והסניק.

מגאן 2.016V - מנוע: 2.0 ליטר, 150 כ"ס, 8ש', 210 קמ"ש.

 

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1995

 

בדצמבר 1995 נוחתת בישראל FIAT COUPE TURBO 16V

באירופה התרגלו אליה מזמן זו הוצגה בספטמבר 1993, ארצה היא הגיע רק עכשיו.

תמכר כדגם 1996. ביצועים חזקים יחסית בשילוב עיצוב שלא ניראה כאן מעולם

העיצוב מושך צעירים ומבוגרים גם יחד כוווולם בוהים בה בפליאה עוד יותר בגלל

הכיתוב FIAT בעכוזה, רבים יגלו כי הסמל הזה מתרחק קדימה במהירות מפתיעה

וישארו מאחור להריח את אגזוזה הנעלם....

מנוע: 1,995 סמ"ק, 16V TURBO, בעלת 195 כ"ס, 7.5ש', 225 קמ"ש.

כל זה עטוף בעור מעוצב ע"י כריס באנגל,ומיוצר בסדנת פיניפארינה באיטליה

בניחוח פרארי מובהק.ובאיכות גרמנית.

בחו"ל כבר מוצגת גרסת ה TURBO 20V, בעלת 220 כ"ס, 6 ש',250 קמ"ש.

 

בישראל הקופה נרכשת למרות מחירה הגבוהה 150,000 ש"ח של אז = 350,000 ש"ח

כיום.כאן לא ממש היה קשר ל תדמית של FIAT, העיצוב והביצועים היו בייבי פרארי.

הצבעים הבולטים היו אדום,צהוב,כסוף. רכשו אותה אנשי עסקים, זקנים, נשים,

רופאים, ומעט ילדיי תפנוקת (עקב המחיר).

 

 

למה אתה חוזר על הקשקשת הזו?

150K ש"ח הם לא 350K ש"ח במונחים של היום (לנו היא עלתה 136K ש"ח, אבל בו לא ניתפס לקטנות), איכות ההרכבה לא הגיע קרוב לרמה הגרמנית והעובדה שהיה לה סמל פיאט היא רק בגלל שבפיאט החליטו לא לשים את הסמל של החטיבה שבאמת היתה אחראית לקופה - לנצ'יה.

לגבי פרופיל הרוכשים, אתה למעשה טוען שסגמנט האוכלוסיה היחיד שלא רכש את הקופה הם גברים צעירים שאינם רופאים (מאיפה הקרצת את זה?) או אנשי עסקים. ניתוח סוציולוגי מעניין.

 

חוצמיזה היה מדובר במכונית מאוד חזקה (בייחוד אז), מאוד יפה (לטעמי) ומיוחדת בפנים ובחוץ, מרווחת, נוקשה, בלימה טובה, היגוי טוב, הילוכים זוועתיים, אוחזת מאוד (גם תחת כוח בזכות דיפרנציאל עם החלקה מוגבלת) אך עם התנהגות כביש הנוטה מאוד לתת היגוי עם תחושה של אף כבד מאוד. יופי של אוטו, אבל "בייבי פרארי"?!

נה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1995

 

 

 

ישראל - 1995

 

 

לראשונה ,נרצח ראש ממשלה בישראל. המדינה המומה, אבל כבד.

הפיגועים לא שוכחים....

הכבלים - תופסים מקום בישראל- גם ערוץ 2.

 

חתול ועכבר.

אלו עולים כיתה, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם השיטות מתוחכמות יותר.

נתחיל בזה שכעת יש סלולרי, ואפשר להתריע את החבר על מלכודת מזדמנת.

גלאים השתכללו : השולטים: וולנטיין, בל,אסקורט.

למהדרין ישנם לוחות צ'ימרה.

 

תרבות הפנאי

בישראל הג'יפים הם להיט, ותרבות הפנאי תופסת תאוצה, כך עם אופנועי הים,טרקטורונים,

בנחשונים, נפתח לראשונה מסלול קרטינג מכובד, לצערינו זה הספורט היחידי שמצליח להלהיב את מר ישראלי מירוצי אשקלון? רבים שכחו-חוץ מחובבי הרכב, שמסתכלים על מירוצי הראלי,והפורמולה 1 בחו"ל, בעיניים חולמניות.אך מצד שני ,ישנם שיוצאים לקורסים מאורגנים לנהיגה מתקדמת בחו"ל....בקרוב בישראל.

מאוחר יותר התארגנו קבוצות לליגת קארטינג משלהם.

 

קטגורית ה GTi הקלאסית המוכרת לנו משנות ה-80' כמעט ונעלמה לה מן העולם.

העולם המוטורי השתכלל והתבסס (כמעט) כמו חובבי הרכב, להם מוגשים כעט מכוניות ברצפט אחר, שונה משוכלל יותר- היי-טקי אם תרצו, אך חזק כמעט כפליים ממה שהיה מוכר ,חובבי הרכב משווים את המכוניות העדכניות ,לרף הניהוג וההיגוי ,שהוגלו אליו לא מזמן.

 

קצת מן העולם

 

טכנולוגיה (גם בישראל)

 

מערכות הסטריאו גילו את המולטימדיה, אט, אט ,ראשית, במכוניות יוקרה אמיתיות,

נראים במקרים נדירים בישראל , מסכים קטנים בשילוב מערכות הקול.

GPS, עדיין לא נחלת הכלל בישראל,לרוב איננו זמין כלל , בחו"ל הGPS להיט.

ונכנס ברכבים כאופציה, שרובם רוכשים.

גיר הטיפטרוניק של ZF שמשרת בעיקר רכבים אירפאים(גרמניות), מרשים במיוחד.

גם היפנים יודעים זאת ומפתחים גיר חכם משלהם גיר לומד, הגמדים עובדים שעות

נוספות, כל הבקרות מתחילות להתפתח ואט-אט ליזלוג למכוניות ה"פשוטות" יותר.

 

E-NCAP, ומלחמת הכוכבים.

 

מבחני הריסוק NCAP, תופסים תאוצה וחשיבות יתירה בעיניי היצרנים, מלחמת הכוכבים בין היצרנים. כריות האוויר נכנסים וחודרים ישר למכוניות הלחם והחמאה,

גם לפלח המכוניות הקטנות. ראשית עם כרית אוויר 1 אח"כ 2, ....

 

 

SUV

 

יצרני היוקרה פוזלים לעבר השוק החזק בעולם, קוראים את המפה, ומפתחים SUV

משלהם, לימים X5,בווארית, מרצדס ML, ועוד....

 

ספורט מוטורי

 

בישראל לא קיים מושג כזה ספורט מוטורי.

למרות כי קיימות אי אילו התארגנויות שונות ומשונות, ומתארגנים להם

כל מיני מירוצים ברחבי ישראל, בכל מיני מקומות נידחים.....

 

בראלי קפריסין משתתפים כמה ג'יפאים מישראל.

ראלי חוצה ישראל נערך שוב ב 1995.

ראם סמואל עושה חיל בחו"ל - משתתף בכמה מירוצים:

ראלי מונטה קארלו היוקרתי, קורסיקה, אליפות צרפת.

 

 

 

פורמולה 1

 

שומאכר מתרגל מהר לדוכן המנצחים.

בשלל קרבות הוא מנוצח ע"י דיימון היל. דיוויד קולטהרד, וברגר מאחוריהם.

 

*חואן מנואל פאנג'יו - אגדת נהגי המירוצים בעולם המוטרי ,הולך לעולמו בגיל 84.

 

 

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחת שבראלי הראשון בקפריסין השתתף גם ניר בן-ארי שניצח את המרוץ בקטגורית S10 וגם ניצח בין כל המתחרים הבין לאומיים עם הפורד סיירה קוזוורת'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1996

 

 

 

 

 

 

 

רחוב המסגר ת"א 1996 ועוד...

 

שנת COUPE בישראל - מדהים.

 

בחו"ל -אאודי חושפת TT...

ה GTV לראשונה בישראל.

הונדה, עם הפרלוד.

וולוו ,מציגה בחו"ל את הC70.

יגואר, XK8 הגיעה ישראל.

יונדאי קופה, הגיעה בישראל.

בחו"ל, זוכה הקאפה של לנצ'יה ,לגרסת קופה.

ניסאן 200SX , השתלבה כאן...

פיאט קופה טורבו -הלהיט של 1996.

פיז'ו מציגה בפריז את ה 406 קופה -מבית פינינפארינה.

בישראל כבר מריחים את פורשה... :-D

רנו -הגיע המגאן קופה 2.016V.

 

 

 

 

 

 

Audi - ראה 1995.

ה TTS רודסטר קונספט,הוצגה בטוקיו.

בג'נבה נחשפה ה TT כדגם לייצור, עקב התגובות הנלהבות של הקהל

והרוכשים הפוטנציאלים. לישראל זו תגיע בסוף שנות ה90.

 

OPEL- ראה 1995.

האופל אסטרה GSi 16v נעלמה לה.

זו, לא היתה לסיפור הצלחה מזהיר בישראל, והאופציה מפולקסווגן קרצה

ללקוחות הפוטנציאלים,הרבה יותר מהאסטרה GSI 16V. ישנם דווקא

שנשבו בקסמי הספויילרים האינטגרלים של האסטרה GSI16V. מה שלא היה ל VR6

 

ALFA ROME- חובבי אלפא ברקיע השביעי, אלפא מחדשת ימיה כקדם בישראל :lol:

ומייבאת לישראל את ה GTV & spyder החדשות.

הן התקבלו כאן בצהלות ,עיצובן מושך, מנוען חזק, האופי, הנשמה...

 

145 2.0 - מנוע: 1,969 סמ"ק, 150 כ"ס, 8.4ש', 210 קמ"ש.

146ti - מנוע: 1,969 סמ"ק, 150 כ"ס, 8.4ש', 210 קמ"ש.

 

GTV 2.0 - מנוע:1,969 סמ"ק , 150 כ"ס, 8.4ש', 215קמ"ש.

GTV 2.0 V6 TURBO -מנוע:1,997 סמ"ק, 200כ"ס, 7.4ש', 220 קמ"ש.

גרסת ה 3.0 ליטר של ה GTV , לא יובאה (רק בהזמנה מיוחדת).

 

SPYDER 2.0 -מנוע: 1,969 סמ"ק, 150 כ"ס, 8.4ש', 210 קמ"ש.

 

 

SPYDER 3.0 -מנוע: 2,959 סמ"ק, 192 כ"ס, 7.3ש', 225קמ"ש.

 

 

ה 166 היפהפיה מחליפה את ה 164.

 

*אלפא מציגה בפריז את האלפא(קונספט) נובולה היפהפיה....

 

 

BMW - ראה 1995.

BMW עוד זוכרת שייבאה בייבוא אישי, לישראל את ה Z1 , בראשית שנות ה-90'.

הפעם יובאה לישראל, הגרסה החלשה של........Z3. בגרסת 1.8 ליטר

חלושה, יחד עם 1.9. בחו"ל קיימת גרסת 2.8 חזקה, ו....M רודסטר,

שהוצגה בג'נבה.

M3 - עכשיו גם בגרסת קבריולט , בקופה מוצע גיר מתוחכם, חצי אוטומט 6 היל'

SMG -דור ראשון.

 

Z3 1.9 - מנוע: 1895 סמ"ק, 140 כ"ס, 9.5ש', 205 קמ"ש.

 

גירסאות ה M ,ממשיכות לזלוג ארצה בייבוא אפור....

 

 

 

HONDA - ראה 1995.

לישראל מיובאת הפרלוד.

מנוע: 2.0 ליטר, 134כ"ס, 10.8ש', 200 קמ"ש.

 

*בטוקיו , מוצגת מכונית תצוגה בשם SSM, לימים HONDA S2000.

 

 

VOLVO - ראה 1995.

C70, מוצגת בתערוכת פריז.

 

 

TOYOTA - ראה 1995.

*בטוקיו נחשפת מכונית קונספט בשם MRJ, - רמז עבה ל MR2 המוכרת כיום.

 

 

JAGUAR - ראה 1995.

XJR - מנוע: 3,980 סמ"ק, 322 כ"ס, 6.3ש', 250 קמ"ש.

XK8 -מנוע: 3,996 סמ"ק, 290 כ"ס, 6.7ש', 251 קמ"ש.

*גרסת הקבריולט בדרך. כך גם ה XKR.

אצולת האלפיון העליון (חלקם)מריחים דם כחול, וכמו כרישים מסתערים על

סוכנות יגואר בת"א....

 

יונדאי - הקוראנים כבר השלימו את יבוא כל הקוראניות לישראל.

יונדאי הביאה לחובבי הרכב, את גרסת הקופה.

יונדאי קופה:

1,975 סמ"ק, 138 כ"ס, 8.6ש', 200 קמ"ש.

אוטו': 10.7ש', 195קמ"ש.

 

 

LANCIA - ראה 1995.

*בחו"ל זוכה הקאפה לגרסת קופה.

 

 

MAZDA - ה MX-5 - להיט, ישנם שנישבו בקסמיה ולא יכלו לה,

אלו במיטב כספם רכשו מיאטה, והמשיכו למלמל זאת מתוך שינה.... :wink:

 

 

מיצובישי - ראה 1995.

*בחו"ל נמכרת גרסת הEVO של הלאנסר,זו עדיין מבוששת לבוא.

רק בשנת 2004 תגיע לישראל בגרסתה ה שמינית.

 

מרצדס - ראה 1995.

סדרות ה C & E , הצלחה בקרב נהגי המוניות.

*מרצדס חושפת קונספט בשם: AAV, לימים מרצדס ML הג'יפ המוכר.

*מרצדס חושפת בהופעת בכורה עולמית את.... ה SLK לייצור.

 

 

NISSAN - ה 200SX , עדיין איתנו, נמכרות בודדות בישראל.

אך זו עשתה את התפקיד שיעדו לה- משיכת לקוחות....

אך פיספו דבר מעניין ,ייבוא האלמרה GTI.

 

SAAB - גרסאות הטורבו של הסאאב נמכרות בישראל:

900 טורבו - 1,985 סמ"ק, 185כ"ס, 7.6ש', 240 קמ"ש.

900 טורבו קבריולט- 1,985סמ"ק, 185 כ"ס, 8.5ש', 210 קמ"ש.

9000CSE 2.3 TURBO - מנוע: 2,290 סמ"ק, 170כ"ס, 9ש' , 215קמ"ש.

9000AERO - מנוע: 2,290 סמ"ק, 225כ"ס, 7.4ש', 245 קמ"ש.

 

 

SUBARU - ראה 1995.

האימפרזה GT TURBO 4WD, עושה" צעדים ראשונים...." אך עדיין לא השתלבה

בישראל... תקופת הדגירה, ולימוד מחדש את ערכי סובארו הספורטיבית קשים

מאוד בישראל. גם כי זו זכתה באליפות העולם בראלי 1995, לא עזר לה ,

בישראל 1996 . הספורטיביות השולטות הן הקופה ובייחוד פיאט קופה טורבו.

 

SEAT - לאחר מתיחת הפנים מגיע לישראל האיביזה GTI 16V.

מנוע: 1,781 סמ"ק, 130 כ"ס, 8.9ש', 206 קמ"ש. בצהוב בבקשה....

 

 

CITROEN -ראה 1995. סקסו VTS & VTR , בקרוב.....

לישראל מיובאת הסקסו 1.6VSX.

מנוע:1,587 סמ"ק, 120 כ"ס, 9.9ש', 195 קמ"ש.

 

 

VOLKSWAGEN - הגולף VR6, בירידה, הלקוחות מעדיפים גרסאות קופה.

שלא לומר(שוב) פיאט קופה טורבו.... :wink: (בצדק...)

הפולו משווקת בגירסת ספורטיבית "לייט".... פולו 16V.

מנוע: 1,595 סמ"ק, 100כ"ס, 10.7ש', 186קמ"ש.

 

*חיפושית קונספט, מוצגת בטוקיו, לקראת ייצור...

 

*יום הולדת ל GOLF GTI. בת 20.

לכבוד יום ההולדת, יוצאת הגולף GTI, בגרסה מיוחדת

עטורת סמלים וצבעים המדגישים GTI.

אך זו נבלעת בגל ה VR6....

 

 

FIAT - ראה 1995.

הלהיט של 1996, היא הפיאט קופה טורבו 16V. מכונית קופה הנחשקת ביותר .

חזקה , יפה, וייחודית בהחלט. לאלו שידם אינה משגת לרכוש פרארי....

מנוע: 1,995 סמ"ק, 195 כ"ס, 7.5ש', 225קמ"ש.

בהמשך יובאה הגרסה בעלת 205 כ"ס.

לא רק בישראל, גם באירופה. בחו"ל זו מוחלפת ונמכרת כאמור בגרסת טורבו 20V

חזקה בעלת 220 כ"ס, 6.3 ש' , 250 קמ"ש.(נתונים דומים ליגואר XJR!!!!)

לישראל תיובא בהזמנה מיוחדת גרסה זו רק מ- 1999-1998.

 

בישראל משווקת ה בראבו HGT 2.0 20V

מנוע: 1,995 סמ"ק , 5 צילינדרים ,20V, בעלת 147כ"ס, 8.5ש', 210 קמ"ש.

 

לצער רבים הברקטה, הרודסטרית של פיאט איננה מיובאת לישראל, וחבל.

 

*בחו"ל, משווקת פונטו GT, בסידרה מוגבלת, עם מנוע הפיאט קופה טורבו 16V.

הניכרת בפגושים שונים, תפיחות בבתי הגלגלים, ג'נטים בעלי 6 חישורים...

הצבע? רק באדום בוהק.

 

 

פיז'ו - ראה 1995. ה 106 התעדכנה ושודרגה.

106 ראלי - 1,587סמ"ק, 103כ"ס, 9.6ש', 195 קמ"ש.

106 S16 - מנוע:1,587 סמ"ק, 16V, בעל 120 כ"ס, 8.7ש', 205קמ"ש.

 

*בפריז מוצגת פיז'ו 406 Coupe, יפהפיה מבית היוצר של פיניפארינה.

 

*מלחששים על מחליפת ה 205- הפיז'ו 206. כולם דרוכים, אולי סוף סוף

יורשת ל 205GTI 1.6/1.9, שהלכו לעולמן.

געוגועים חזקים במיוחד לאותה 205GTI. מכונית שנכנסה ללב חובבי הרכב.

 

 

PORSCHE - מריחים פורשה באוויר.....

חברת מ.ס.י , מכינה כבר את אולם התצוגה ,בדרך פתח תקווה בת"א.

שם תשכן אחר כבוד, את הפורשה החדשות,שתגענה לישראל ב1997.

 

*בחו"ל, נחשפת בג'נבה לראשונה כדגם לייצור: PORSCHE BOXSTER.

 

 

 

ROVER - גרסת טורבו חזקה הגיע:

620Ti - מנוע: 1,994 סמ"ק, 200 כ"ס, 8.2ש', 227 קמ"ש.

 

 

RENAULT- ראה 1995.

לישראל מגיעה המגאן קופה.

מנוע: 1,998 סמ"ק, 150כ"ס, 8.6ש', 215 קמ"ש.

גרסת הקבריולט של המגאן 2.016V, יובאה בייבוא אישי.

בישראל אפסו התקוות ליבוא הקליאו וויליאמס או ה 16V וחבל :cry: .

 

 

ישראל 1996

 

לראשונה נפתח אתר אינטרנט למכוניות ספורט בישראל , הראשון מסוגו בישראל.

http://www.carinfocus.co.il

 

בפסח 1996, מתקיימת תערוכת אוטומוטור, בגני התערוכה בת"א.

האטרקציה בתערוכה: יגואר XJ220. וכן המכונית החשמלית של ברטונה.

 

קארטינג

להיט, אחרי נחשונים, נפתחו מסלולי קארטינג בחדרה, ובשפיים.

 

קרן קיימת לישראל, אירגנה ראלי לונדון -ירושלים.

לישראל מגיעות לביקור שלל קלאסיות ומכוניות אקזוטיות יקרות ויפהפיות.

 

 

מרוצים בישראל

 

ברוך שליט, אירגן מירוץ ללא ספונסרים, אך בסיוע מועצה איזורית גילבוע,

ושמני מוטול. בו התקיים מקצה אופנועים. בקטגורית הראליקרוס, ניצחו:

סובארו אימפרזה טורבו - יובל מלמד/ג'וני וויסטברג.

אלפא סוד -רמי שוכטוביץ'

ויזה 4X4 - מישל גדז'.

 

 

פורמולה 1

 

שומאכר אלוף העולם 1995, בדרך לפרארי....

 

 

*פרארי מציגה את ה 550 מראנלו.

 

 

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נספח:

 

שיעור העשרה קצר

 

הנרי טויבונן - 1986-1956.

 

10 שנים למותו.- ולחיסול קבוצה B.

 

קישור:

 

http://sport.supereva.it/anpa1/ho_smesso/toivonen/henripics.htm?p

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1997

 

 

 

 

 

 

*תיקון- האתר למכוניות ספורט בישראל- הראשון מסוגו בישראל שנפתח ב1996,

כתובתו: http://www.carinfocus.com

 

 

PORSCHE, פורשה, פורש, או איך שתיקראו לה, באיזה שפה שרק אתם רוצים.

האגדה נחתה בישראל. יום חג הוא לנו ,כאן בבועה המוטורית המקומית....

לישראל הגיע לראשונה מכונית ספורט אמיתית -וזו תמכר בייבוא סדיר בישראל.

יש לה אולם תצוגה, ברחוב דרך פתח-תקווה בת"א. והיא מחכה לבית חם ואוהב,

עם חניה, והרבה אהבה ,וטיפול בחמוקיה, ובמנועה המופלא....אך...היינו כחולמים

פורשה בישראל.....WOOOOOOOOOOOOOOOOW :-P:-P:-P:-P

*העשירים צוהלים, אנשי ההי-טק מממשים אופציות.....וכוווווווווולם מקנאים.

מנקה חלון הראווה ,בפורשה ת"א עובד שעות נוספות... :wink:

 

 

 

רחוב המסגר ת"א 1997.

 

 

 

Audi - בג'נבה מוצגת ה A6 החדשה.

בדרך לישראל אאודי A3 1.8T -מנו: 1,781 סמ"ק טורבו, 150 כ"ס, 8ש',220קמ"ש

 

OPEL -ראה 1996.

 

ALFA ROMEO - ראה 1996.

לישראל מיובאת לראשונה בייבוא סדיר גרסת הGTV 3.0 V624.

מנוע:2,959 סמ"ק, V6 24V, בעל 220 כ"ס, 6.7ש', 240 קמ"ש.

*אלפא 156, מחליפת ה 155 , בדרך לישראל.

 

BMW - ראה 1996.

החברה הבווארית חושפת את ה -M COUPE, זו שתוצג לראשונה בדטרויט 98'.

מנוע: 3.2 ליטר, 321 כ"ס, 250 קמ"ש. - זו תיובא בייבוא אישי לישראל

מאוחר יותר. ידוע בוודאות על אקזמפלרית אחת :wink: .

 

 

HONDA - ראה 1996.

 

 

VOLV0 - ה 850 מתה, תחי ה S70.

S70 T5- מנוע: 2,319 סמ"ק, טורבו, 240 כ"ס, 7.7ש', 230 קמ"ש.

מכונית מצויינת, ומפוארת, שמשלבת יפה את אהבתו של ישראלי ...

גם למכובדות וכן לכוח. סוף סוף באמת וולוו חזקה ומהירה, מתמודדת

בכבוד מול הקאפה טורבו- למרות שרבים מחובבי הרכב "האמיתיים"

העדיפו את הלנצ'יה קאפה ,ע"פ הוולוו S70T5, אך ה וולוו, היתה ליותר

מבוקשת בקרב האוכלוסיה הרחבה, שביקשה מכונית מפוארת וחזקה-לאו דווקא

חובבי ספורטיביות.

C70 - בנוסף לקופה, קיימת גרסת קבריולה. הC70, מיובאת לישראל

בייבוא אישי בלבד/ או בהזמנה מיוחדת.

 

TOYOTA -ראה 1996.

 

JAGUAR - גרסת ה XK8 קבריולט בישראל.

אכן כך ה XK8, ב 2 תצורות מרכב : קופה , וקבריולט כאן...

אך עקב המחיר, והמתחרות, הן ממש אינן מתבלטות, ונמכרות בישראל

במספרים בודדים במיוחד...

 

יונדאי - ראה 1996. כמובן היונדאי קופה.

 

 

לנצ'יה - ראה 1996.

הקאפה טורבו, מכונית מבוקשת יחסית, ואחת המכוניות החזקות בישראל.

עומדת מול, הוולוו S70T5.

 

MAZDA - ראה 1996.

המיאטה עדיין כאן.

 

MITSUBISHI - ראה 1996.

בחו"ל נחשפה ה EVO 4, בישראל עדיין ישנם שמחכים לה..... :twisted:

 

מרצדס - ראה 1996. ה SLK בדרך לישראל... :-P

רבים מעדיפים לייבא, מרצדס חזקות בייבוא אישי.

 

NISSAN -ראה 1996.

ה 200SX עדיין איתנו, למרות כי היא נמכרת פה ושם בזעיר ענפין,

אך ,זו מיובאת בייבוא סדיר, ושומרת על הגחלת.

האלמרה GTI - גם השנה ,לא מיובאת לישראל :cry: ....

 

SAAB -ראה 1996.

 

 

SUBARU - ראה 1996.

גם השנה הקפיצות המרהיבות בראלי, של אחותה עם צבעי הקרב כחול 555,

וההובלה בראלי העולמי, עדיין האימפרזה GT TURBO 4WD,

לא מצליחה להתרומם, ולעשות את הפריצה המיוחלת.....

הGOLF VR6, עדיין בפירמידה, כך גם פאסאט 1.8T,הקופה מובילות...

כך גם גרסאות ה HOT-HATCH, מבית פיז'ו -סיטרואן.....

אך מאידך-גיסא, ישנן אימפרזה טורבו בודדות על הכביש, והן "נלחמות"

הן נושאות בעול, ונילחמות על התהילה....

 

SEAT - ראה 1996.

לישראל מגיעה הקופרה 16V.

מנוע : 1,781 סמ"ק, 150 כ"ס, 8.3ש', 216 קמ"ש.

 

 

CITROEN - לכל צהלות חובבי הרכב , לישראל מגיע ה SAXO VTS.

מנוע: 1,587 סמ"ק, 120כ"ס, 7.7ש', 200 קמ"ש.

מכונית דומה לאחותה ה 106 GTI, /S16, אך טיפונת חזקה ממנה.

יש אומרים מהנה יותר יש פחות. ממנה נמכרות בודדות בישראל.

 

 

VOLKSWAGEN - ראה 1996.

*בחו"ל מהפכת ה TDI של פולקסווגן, זו בדרך לישראל.

*הפאסאט 1.8T בישראל. מנוע: 1,781 סמ"ק 150 כ"ס, 8.7ש',223קמ"ש

זו נהפכת ללהיט היסרי, סוף סוף מכונית שהיא פולקסוגן, אך באיכות,

שתרם נראתה בפלח שוק זה. הפאסאאט הפכה לקובעת הרף בסיגמנט..

"מכוניות המנהלים" בישראל, וגירסת ה 1.8T, היתה למבוקשת במיוחד.

ה GOLF VR6, עושה חיל, אך לישראל לא מיובאת גרסת ה GTI 16V:

מנוע: 1,984סמ"ק, 150כ"ס, 8ש', 225 קמ"ש.

 

FORD - לישראל מיובאת לראשונה בייבוא סדיר ה פורד מוסטאנג 3.8.

מנוע: 3,979 סמ"ק, 152 כ"ס, 10.6ש', 180 קמ"ש.

לא משהו, אך השם, קורץ לאחדים....

הפורד פומה ע"ב הפיאסטה איננה מיובאת לישראל.

 

PORSCHE - ראה הקדמה :-P

BOXSTER - מנוע: 2,480 סמ"ק, 204כ"ס, 6.9ש', 240 קמ"ש.

 

911 (993). * ה 911 החדשה 996 רק בחו"ל תגיע בשנה הבאה 1998.

911 קאררה 3.6 - 3,600 סמ"ק, 286כ"ס, 5.4ש', 275 קמ"ש.

911 קאררה 4 - 3,600 סמ"ק , 286 כ"ס, 5.5ש', 270 קמ"ש.

911 טורבו - 3,600 סמ"ק, 408כ"ס, 4.5ש', 290 קמ"ש.

 

FIAT - ראה 1996. אוי הטיל השתדרג, והוא חזק יותר מתמיד...

כאמור הפיאט קופה שודרגה עוד ב1996, אך לישראל יובאה בדצמבר 1995.

ונמכרה כמודל 1996, ובמהלך 1996, הפיאט קופה טורבו 16V.ראה 1995/6.

ארצה הגיע ה FIAT Coupe 20V Turbo, ה"קטלנית" ואני ממש לא אומר

זאת כקלישאה שחוקה. זו מכונית מהירה מאוד וחזקה במיוחד, שהביסה בקלות,בחו"ל

בכל מבחן בו התמודדה ,כל מכונית שקראה עליה תיגר. היא גם מפוארת, עם

מושבי עור, בקרת אקלים, ושאר חישמול מקובל, גם מרווחת יחסית למכונית

קופה מסוגה, ו........מנוע נפלא וחזק . כעת לנתונים:

מנוע: 1,998סמ"ק, טורבו 20V ,בעלת 5 ציל', 220 כ"ס, 6.5ש',250 קמ"ש.

אף ספורטיבית בישראל ,לא התקרבה לנתונים ,ולטיל הזה חוץ מ.....פורשה 911.

הבוקסטר, חלושה לעומת ה פיאט קופה טורבו, מה גם שהבוקסטר , יקרה ממנה.....

BMW, ה M3 יובאה רק בייבוא אישי -לא סדיר.

יגואר XJR & XK8, יקרות במיוחד, אך רק גרסת ה R, תאמה את נתוני הפיאט.

גרסת ה XKR, הגיע שנה מאוחר יותר. כך שהפיאט קופה טורבו, שנמכרה כמודל

98', היתה המכונית הספורט/בית ה"עממית" החזקה ביותר בישראל,נקודה.

 

*הברקטה לא יובאה לישראל.

 

פיז'ו - ראה 1996.

בחו"ל פיז'ו 406 קופה היפהפיה נמכרת מזה זמן, והיא בדרך לישראל.

מנוע: 3.0 ליטר V6 24V, בעלת 194 כ"ס, 8ש', 235 קמ"ש.

הזמנות כבר נפתחות בת"א, בודדות מיובאות לישראל.

306GTI 6 - מנוע: 1,998סמ"ק, 167כ"ס, 8ש', 220 קמ"ש.

אוי איזה תענוג של מכונית, למרות כי מזו נמכרו אחדות, אך היא

בליבם של חובבי פיז'ו סיטרואן, סוף סוף, מכונית חזקה מבית פיז'ו.

106GTI - מנוע: 1,597 סמ"ק, 120 כ"ס, 8.2ש', 200 קמ"ש.

רבים מתגעגעים עדיין לאותה 205GTI, שקישטה בזמנו כל אירוע חגיגי

בפאב השכונתי, או במקומות הבילוי, והמספרות בישראל....

אך היתה מושא הערצה גם בקרב חובבי הרכב בישראל. הפיז'ו 106GTI,

לא הפכה למותג וכו', אך שמה הלך לפניה ,והיא היתה "מפוארת" יותר מגרסת

106 ראלי הנפלאה, ואכן כן, ישנם שרכשו את ה 106GTI על אף שזו היתה יקרה

במידה מסויימת. ומהנה מאוד לנהיגה (גרסת הראלי מהנה יותר,מפוארת פחות).

 

ROVER- סיבה למסיבה ברובר.

סוף כל סוף ,יובאה מכונית ספורט אמיתית, לישראל.

הספורטיביות הבריטיות הראשונות שהיו כאן היו שרידים (MGA), שהשאירו כאן,

קציני הצבא הבריטי, בימי המנדט בישראל. וכן אי אילו MG, שיובאו

לישראל בייבוא אישי כדוגמת ה MGB וכו'.

ב1997, רובר מייבאת את הרודסטרית MG החדשה, ב 2 גירסאות:

MG 1.8i - מנוע:1,796 סמ"ק, 120 כ"ס, 9.2ש', 193 קמ"ש.

MG VVC - מנוע:1,796סמ"ק, 145כ"ס, 7.7ש', 209 קמ"ש.

 

רנו - ראה 1996.

 

 

 

המשך יבוא.

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה (ותהיה) קטנה:

בשנת 1997 שווקה גם, כמו שציינת, הסובארו אימפרזה GT טורבו (218 כ"ס ו0 ל 100 ב6.1 שני'),שהנתונים היבשים (ללא כל קשר להתנהגות, שגם היא יותר.....) יותר טובים משל הפיאט קופה (הנהדרת, אבל זה לא קשור) שאותה אתה לא מפסיק להלל ולשבח........

 

ובעולם - כתבת " שהביסה בקלות,בחו"ל

בכל מבחן בו התמודדה ,כל מכונית שקראה עליה תיגר.".

איפה הEVO? והM3? ושלל הAMG?

 

שמוליק.

bmw e21 320i (318i) 1982

1971 bmw 1800

BMW 3.0 CSI 1973

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערה (ותהיה) קטנה:

בשנת 1997 שווקה גם, כמו שציינת, הסובארו אימפרזה GT טורבו (218 כ"ס ו0 ל 100 ב6.1 שני'),שהנתונים היבשים (ללא כל קשר להתנהגות, שגם היא יותר.....) יותר טובים משל הפיאט קופה (הנהדרת, אבל זה לא קשור) שאותה אתה לא מפסיק להלל ולשבח........

 

ובעולם - כתבת " שהביסה בקלות,בחו"ל

בכל מבחן בו התמודדה ,כל מכונית שקראה עליה תיגר.".

איפה הEVO? והM3? ושלל הAMG?

 

שמוליק.

עזוב, אילן לא מתעסק עם עובדות. הן מבלבלות לו הכתיבה...:wink:

 

הפיאט קופה טורבו 20V זכתה לביקורות מאוד לא מחמיאות בקשר להתנהגות הכביש שלה, שנחשבה לטובה פחות משל הדגם היוצא, והיא לא הצליחה להרשים בשום מבחן מהבחינה הזו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובעולם - כתבת " שהביסה בקלות,בחו"ל

בכל מבחן בו התמודדה ,כל מכונית שקראה עליה תיגר.".

איפה הEVO? והM3? ושלל הAMG?

 

שמוליק.

 

אל תזכיר לאילן M3 מול פיאט קופה, הוא מיד יביא את המבחן שבו הקופה ניצחה את ה-M3 בתאוצות ביניים (בהילוך חמישי אם אני לא טועה, אבל מי סופר :wink: )

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5904 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...