Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היסטוריה -הספורטיביות בישראל- מאת: אילן פייביש


turbo
שימו לב! השרשור הזה בן 5926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שנת 2000

 

 

 

 

 

 

 

CITROEN

אין ספורטיביות בסיטרואן ישראל....

 

 

 

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

האם זו נקמה אישית ברוני :-x ?

או שהסקסו פשוט יובאה לפני שנת 2000?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שנת 2001

 

 

 

את שנת 2001 ,אני מקדיש לזיכרו של אברהם פורת ז"ל - 2001-1956.

 

פורת בכיר כתבי מגזין 'אוטו', לצערי הרב, לא הכרתיו אישית, אך זכיתי להכירו,

דרך הכתיבה המרתקת, עומק הידע, למדתי מפורת ה-מ-ו-ן,אני מתגעגע אליו,

אומרים כי לכל אחד יש מחליף,אני סבור,כי לאברהם פורת אין מחליף,אדם מיוחד ונדיר היה.

כל כתבה אותה אני קורא מאז הלך מאיתנו, אני מדמיין כיצד הוא היה כותב זאת,ומה היתה דעתו,לולא פגש כיום (2005) את M5/M6, וכיצד הטכנולוגיה השתכללה, פורת אתה חסר,ממש חסר , וכל חודש שעובר זה ניכר ממש ניכר,עם כל השקה של מכונית,או כל חידוש טכנולוגי, הדורש הסבר מעמיק מאת: אברהם פורת.

 

אברהם פורת ,הלך מאיתנו בתאונת מטוס ב 2001.

 

יהי זיכרו ברוך.

 

 

 

שנת 2001

 

שנת 2001, זו שנה בה הספוררטיביות מתחזקות/ משודרגות, ישנן ספורטיביות, המקבלות מראה מיניוואני, הן מרווחות, מפוארות/מאובזרות, כבדות יותר. ההגה הופך לחשמלי.

הספורטיביות הופכות למכוניות מפוארות יותר,וכן עם שלל מערכות בקרה,ושליטה.

הספורטיביות מתחזקות במיוחד, אם מדד/רף למכונית חזקה בשנות ה-80', עמד על 120 כ"ס, ובשנות ה -90', בין 220-150 כ"ס, אזי בשנות ה2000, המדד עומד על 500-200 כ"ס לפחות. עליהם צריכים לעבוד קשה הרבה יותר(לא ,לא בדיוק את/ה הנהג/ת ,אלא הגמדים האלק' שעושים את כל ההבדל).

 

 

רחוב המסגר ת"א 2001 ועוד.

 

 

Audi

 

 

TT

סאגת "נפלאות" ה TT נמשכת, Audi , העולמית מודיעה על ריקול לדגמי Audi TT Quattro. צ'מפיון מוטורס יבואנית Audi TT Quattro לישראל מקבלת הודעה , ומזמנת את 17 בעליה של Audi TT Qattro, לקריאת תיקון במוסך,עקב אפשרות לכשל/בעיה במיתלה אחורי בגרסאות Quattro, מ 1999, תחילת 2000.

* TT , הספויילר האחורי תקני בכולן.

 

A3- זו עוברת מתיחת פנים, ונוסף לה גיר טיפטרוניק.

 

A4, לישראל מגיעה ה A4 החדשה, A4 3.0: בעלת 220כ"ס, 7.5ש', 235 קמ"ש.

 

S4 - בחו"ל נחשפת הS4 החדשה: 2,671 סמ"ק 30V, ביטורבו,265כ"ס, 5.5ש', 250קמש*

זו יובאה ארצה בייבוא אישי.

RS4 - מנוע:2,671 סמ"ק ,30V ביטורבו, 380 כ"ס, 4.8ש', 250קמ"ש*

 

A8 -זו מקבלת גרסת LONG (מוארכת), וכן זוג מנועים:

 

W12- מנוע: 5,998 סמ"ק , 12 צילינדרים, 420כ"ס, 5.8ש', 250 קמ"ש*

 

S8 - מנוע: 4,172 סמ"ק, V8 , בעלת 340 כ"ס, 5.4ש', 250 קמ"ש*

גרסאות אלו יובאו לישראל בהזמנה מיוחדת.

 

 

OPEL

 

ASTRA GSI 2.2

זו מגיעה לישראל בחודש פברואר 2001, למרות כי תומחרה, זול מ- GOLF GTI, ויקרה במקצת מרנו קליאו ספורט 172, היא לא צלחה בישראל, ונחשבה לרמת גימור במרכב 3/5דלתות, לא מעבר לכך.

ASTRA GSI 2.2 - מנוע: 2.2 ליטר, 147 כ"ס, 9ש', 214 קמ"ש.

אסטרה GSI הראשונה בישראל מס' רישוי: 10-297-54 אדומה.

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 1963 נשלחה לראלי אקרופוליס משלחת מישראל עם מכונית סברה פאר היצירה המוטורית הישראלית דאז, הנהג כמדומני היה עמוס זורבסקי כיום שמאי רכב,

עוד אוסיף כי בשנות ה50 למדינה,נערכו מירוצי ראלי אספלט רשמיים בחסות ממסי בחיפה,

בוא לא נשכח את מירוץ פורמולה 2 באשקלון 1970 המירוץ שלא התחיל קראו לו כי הקהל התפרץ למסלול.

והנהגים העכשווים ראלי אליפות העולם 2000 ו2002 קפריסין רמי שוכטוביץ, דני לוי, נדב דותן. גוני ווסברג.

הפרעונים, פריז דקר, ועוד תחרויות בגולה שנכפו על המתחרים הישראלים מפאת אוזלת היד של המתיימרים להיות נציגי הספורט המוטורי בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד שכחתי להוסיף פיגורה נוספת שנעלמה מכתבתך, מי שהיה ראשון כתבי הרכב ושותפו הבכיר של רוני

 

אהרונוביץ הוא -אדוארד אטלר עורך טורבו המיתולוגי.

מעניין היכן הוא היום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאט לאט עכשיו שבנות ה2000 אם ישימו לה הרבה דגמים יתחילו להעלם עקב היורו

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2001 המשך.

 

 

 

ALFA ROMEO

 

 

אלפא בסימן סלספיד

 

בחודש מאי 2001, החל שיווק אלפא 147 בישראל,כדגם 2002.

בליסימה אמיתית אותה 147,לא סתם נבחרה כמכונית השנה 2000, רבים

מוקסמים מן המראה, זו מקשטת את כבישי ישראל, בעיצוב מרנין למכונית מסוגה.

 

147 סלספיד- 2.0 ליטר, 150 כ"ס, 9.3ש', 208 קמ"ש.

156 סלספיד, 2.0 ליטר, 150 כ"ס, 8.8ש', 214 קמ"ש.

156GTA- זו מוצגת בפרנקפורט 2001, ותגיע מאוחר יותר לישראל.

 

נספח: בוגאטי

 

סאגת הוירון נפתחת, זו נחשפה כגרסת תרום ייצור ב 2001, והיתה אמורה

להגיע ללקוחות ב2003... :shock:

פרארי חששה לשווא מהויירון, זו המוצהרת עם 16 צילינדרים, 4 מגדשי טורבו ו..1001כ"ס.

 

 

 

BMW

 

שגעון המיני נוחת בישראל, ישנם המתרפקים על עבר המיני מיינור בישראל,

זו ממש לא זו, אך עיצובה שובה הלב, קונה לה פה ושם קהל יעד בנישה משלה.

המיני קופר S, נוחתת כאן בחודש יוני 2001: מנוע: 1,598 סמ"ק סופרצ'ארג'ר,

163 כ"ס, 7.4ש', 217 קמ"ש. מחירה לצרכן הציוני= 135,000 ש"ח!!! זו יקרה

משמעותית מרנו קליאו ספורט 172 המתחרה הישירה.

בחו"ל מוצגת הקופר S אלפינה, בעלת 200 כ"ס.

 

*BMW מצהירים בג'נבה 2001, כי בעתיד נכונה לייצר: סידרה 1, סידרה 6 - חדשות .

 

סדרה 3

זו משווקת בישראל, בשלל גרסאות קופה & קבריולט,ועוברת מתיחת פנים.

330i - מנוע: 3.0 ליטר, 231 כ"ס, 7 ש', 240 קמ"ש.

M3- זו בתערוכת ג'נבה (מרץ 2001) מקבלת את גיר ה - SMG.

M3GTR - בחו"ל מוצגת רפליקת מסלול לכביש-מנוע: 4.0 ליטר V8, בעלת 350כ"ס .

M3CSL - זו מוצגת בתערוכת פרנקפורט :מנוע: 3.2 ליטר, 350 כ"ס, 4.8ש', 250 קמ"ש*

 

סדרה 5

 

סידרה 5 עברה שידרוג, מתיחת פנים.

540i- מנוע: 4.4 ליטר, 286 כ"ס, 6.4ש', 250 קמ"ש*

M5 - מנוע:4,941 סמ"ק V8, בעלת 400 כ"ס, 5.2ש', 250 קמ"ש* בייבוא אישי לישראל.

 

סדרה 7

 

ישראל מתבאנגלת (ע"ש המעצב כריס באנגל) ,לא שבעבר לא נעו כאן באנגליות ע"ע פיאט קופה...

 

סידרה 7 החדשה, הוצגה רשמית בפרנקפורט 2001, וספגה דעות לכאן ולכאן,אך כולם

הסכימו בדבר אחד, יש לה הופעה, והיא הכתיבה רף גבוהה.

לישראל מגיעה סדרה 7 החדשה, בחודש נובמבר 2001, ונמכרת כדגם 2002.

745i- מנוע: 4.4 ליטר, 333כ"ס, 6.3ש', 250 קמ"ש*

 

Z8

 

ה Z8, זו הוצגה כדגם ייצור , מגיעה לישראל בהזמנה מיוחדת

Z8 - מנוע: 4.4 ליטרV8, בעלת 400 כ"ס, 5.1ש', 250 קמ"ש* מנוע זה שירת את ה M5.

הZ8 כיכבה בסירטו של ג'יימס בונד.

גרסת הZ8 אלפינה נחשפת בפרנקפורט.

 

X5

זו מקבלת מנוע 4.6i ליטר, V8, בעל 347 כ"ס, 6.3ש', 250 קמ"ש*.

 

 

HONDA

 

בסימן Type R

 

ארצה מגיעה שחקנית ספורטיבית ,לצידה של המופלאה S2000, בשם אקורד Type R.

אקורד Type R - מנוע: 2.2 ליטר, 212כ"ס, 6.8ש', 228 קמ"ש.

ממנה נמכרו בודדות.

בג'נבה מוצגת לראשונה, ה CIVIC Type R, החדשה -בעלת 200 כ"ס, 6.8ש', 230 קמ"ש.

בקרוב בישראל....

 

נהיגת התרשמות שלי על HONDA CIVIC Type R , ראה קישור מצורף :

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=19809

 

 

 

VOLVO

 

בסימן TURBO

 

S40T4- מנוע: 2.0 ליטר, 200 כ"ס, 7.3 ש', 235 קמ"ש.

V40T4 - ע"ע S40 T4.

S60T5- מנוע: 2.3 ליטר,250 כ"ס, 7ש', 245קמ"ש (מסוף ינואר בישראל).

V70T5 - ראה S60T5

C70 - מנוע: 2.3 ליטר, 250כ"ס, 7.2ש', 240 קמ"ש.

S80T6 -מנוע: 2.8 ליטר, 272 כ"ס, 7.2ש', 250 קמ"ש.

 

*VOLVO מציגה את ה -SCC, לימים הקומפקטית של וולוו S30, שתוצג במהלך 2005...

 

 

TOYOTA

 

MR2- כמובן

YARIS T SPORT -מוצגת ומשווקת בחו"ל.

 

 

JAGUAR

 

X-Type - מנוע: 3.0 ליטר, 231כ"ס, 7.5ש', 229קמ"ש. זו הוצגה בג'נבה, בספטמבר בארץ

XJ8 - מנוע: 4.0 ליטר, 290 כ"ס, 7.3ש', 240 קמ"ש.

XJR - מנוע: 4.0 ליטר סופרצ'ארג'ר ,370 כ"ס, 5.6ש', 250 קמ"ש.

XK8 - מנוע: 4.0 ליטר, 290 כ"ס, 6.4ש', 250 קמ"ש.*

XKR - מנוע: 4.0 ליטר סופרצ'ארג'ר, 363 כ"ס, 5.4ש', 250 קמ"ש.*

XKR סיברסטון-מנוע: 4.0 ליטר סופרצ'ארג'ר, 410 כ"ס, 4.8ש', 250 קמ"ש.

*גרסאות אלו הגיעו ב 2 תצורות מרכב - קופה & קבריולט.

 

יונדאי

קופה בדרך...

 

 

LANCIA

זו חשפה את מחליפת הקאפה בשם תזיס - מאכזבת :cry:

 

 

MAZDA

 

MX-5 מיאטה לוטה בערפל :cry:

 

בדטרויט ינואר 2001, נחשפת ה RX8, בגרסת ייצור, זו תגיע לישראל בייבוא מיוחד ב 2004

*ביפן נחשפת המאזדה 6.

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2001 המשך

 

 

MITSUBISHI

 

EVO 7

 

בחודש ינואר 2001, נחשפת ביפן הלנסר EVO 7 בעלת 280 כ"ס, מחליפת ה EVO 6 המופלאה.

השיווק ביפן החל בחודש מרץ 2001, ובמקביל, זו נחשפת כן בתערוכת ג'נבה,ותשווק

באירופה, (תקן אירופאי), לקראת חודש ספטמבר 2001. בתכנון גרסת 340 כ"ס!!!!

בכלמוטור :?: יבואנית מיצובישי לישראל , דממת אלחוט :cry::idea:

 

 

MERCEDES

 

 

חגיגה רבתית

מרצדס חושפת לראווה את ה SL החדשה, זו החליפה את הדגם הוותיק מ 2000-1989.

ומשיקה בחגיגיות את ה SL55AMG -בעלת 476כ"ס, 4.7ש', 250 קמ"ש*

זו תגיע בקרוב לישראל....

 

כאן משווקות:

A-CLASS- דגם A190 : מנוע: 1.9 ליטר, 125 כ"ס, 10 ש', 193 קמ"ש.

C-CLASS החדשה בישראל.-C32AMG: מנוע:3,199 סמ"ק, 354כ"ס, 5.2ש',250 קמ"ש*

E-CLASS

S-CLASS גרסת 500: מנוע: 5.0ליטר, 306כ"ס, 6.5ש', 250 קמ"ש*

CLK - מנוע: 4.3 ליטר, 279כ"ס, 6.3ש', 250 קמ"ש*

SLK32AMG - מנוע: 3,199 סמ"ק, 354 כ"ס, 5.2, 250 קמ"ש*ייבוא אישי

 

*מרצדס מצהירה כי המאייבך מגיע לאולמות הייצור....

 

*כולמוביל: מצהירה כי תייבא את הסמארט לישראל.

 

 

NISSAN

 

ה 350Z נחשפת בדטרויט.

ב ראשית 2005, זו מיובאת ארצה בייבוא מיוחד, ידוע על זוג אקזמפלריות שחורה ,ולבנה.

תודה ל - @$%#...

 

 

SAAB

 

5-9 3.0 גריפין טורבו - מנוע: 3.0 ליטר, 200 כ"ס, 8.8ש', 235 קמ"ש.

 

 

 

 

SUBARU

 

 

כחול הוא הצבע, STi היא המלכה.

 

כאמור, גרסת האימפרזה WRX הגיעה לישראל בשלל תצורות:

WRX - מנוע: 1,994 סמ"ק, 218 כ"ס, 6.1ש', 230 קמ"ש.

WRX סטיישן : נתונים ע"ע WRX.

WRX פרודרייב.

WRX STi - הו, על זה רציתי לדבר איתכם:

זו קיבלה תקינה אירופאית, ומוצגת בפרנקפורט 2001 (ספטמבר), בחודש דצמבר 2001,

היא עולה לישראל. כאן בארה"ק, האימפרזה הפכה ממש לכת/דת אם תרצו, כל דבר השווה לאימפרזה, זו הפכה ממש למטבע לשון ,באם רצית להגדיר דבר מה מהיר.

מי שלא נהג/נסע באחת(אפילו כטרמפיסט), נחשב למצורע.

WRX STI -מנוע: 2.0 ליטר טורבו,הנעה כפולה, 265 כ"ס, 5.5ש', 238 קמ"ש.

האימפרזה שולטת בסיגמנט הספורטיבית הנחשקת להמונים - (הרי ה EVO 7 לא כאן)

 

 

SEAT

 

איביזה טורבו ספורט - מנוע: 1.8 ליטר, 156 כ"ס, 7.9 ש', 218 קמ"ש.

 

*בחו"ל נחשפת האיביזה החדשה.

 

קורדובה ספורט SX - מנוע: 1.6 ליטר, 101 כ"ס, 10.8ש', 188 קמ"ש.

 

החל מחודש אפריל 2001, מיובאת לישראל הליאון טורבו 4,ה -1 מס' רישוי: 35-707-43.

ביוזמת היבואן, מוקם מועדון SEAT, המושק במרכז ההחלקה ביקום.

גרסת ה R מושקת לראשונה בתערוכת ברצלונה.

 

בישראל משווקת:

LEON - מנוע 1.8 ליטר טורבו 4X4, בעלת 180 כ"ס, 7.7 ש', 224 קמ"ש.

 

 

SKODA

 

אוקטביה 1.8T - מנוע: 1.8 ליטר 20VT , בעל 150 כ"ס, 9.8 ש', 215 קמ"ש.

גרסת ה RS - מנוע זהה, אך בעל 180 כ"ס, 8ש', 232 קמ"ש . בדרך לישראל....

 

 

VOLKSWAGEN

 

נתחיל עם המצב המביך של מנועי ה V5 בישראל 2000.

באירופה תקן הדלק שודרג ל יורו 4, בעוד שבישראל, התקן עמד על יורו 3.

מה שהביא לאיכות דלק ירודה, ולתקלות וכשלים מכניים, במנוע ה V5 המיובא לישראל.

עקב זאת במחצית השניה של שנת 2000, הופסק יבוא גרסאות ה V5 לישראל.

בראשית 2001, תוקן האבל, ולאחר בדיקה מקפת, ושידרוג הדלק לתקן יורו 4, חודש

יבוא דגמי ה V5 לישראל.

 

בישראל נמכרת כאמור ה POLO GTI- ראה 2000.

הפולו החדשה, (עם הפנסים העגולים) מוצגת בתערוכת פרנקפורט.

 

חיפושית בארץ כאמור משווקת גרסת ה 2.0, בחו"ל קיימות שלל גרסאות

החזקה שבהן היא: חיפושית RSI שהוצגה עוד בג'נבה 99'.

 

GOLF V5 - הפעם : מנוע: 2.3 ליטר, 170 כ"ס, 8.8 ש', 220 קמ"ש.

בחו"ל מושקת הGOLF GTI לרגל 25 שנה ל GOLF GTI.

PASSAT- בנוסף ל 1.8T, הגיע לישראל גם הגרסה המחומשת בגיר טיפטרוניק, וכן V5

PASSAT V5: מנוע: 2.3 ליטר,170 כ"ס, 9 ש', 224 קמ"ש.

 

בג'נבה הוצגה הפאסאט W8 4Motion: בעלת 275 כ"ס, 6.3ש', 250 קמ"ש.

 

 

PORSCHE

 

טורבו כי ישאג

 

911TURBO - מנוע: 3.6 ליטר,420 כ"ס, 4.2ש', 305 קמ"ש.

לאחר הצגתה בג'נבה 2000, זו כעת משווקת בישראל, ידוע על 4 לפחות.ברי מזל החבר'ה...

 

911GT2 - מנוע: 3.6 ליטר, 462כ"ס, 4.4ש', 250 קמ"ש.

 

*לסוכנות פורשה בישראל, הקצו זוג CARRERA GT.

 

911 עוברת מתיחת פנים, המנוע הוגדל ל 3.6 ליטר, וכך ההספק גדל מ 300 כ"ס ל 320 כ"ס.

הביצועים בהתאם: 5 שניות, 285 קמ"ש.

 

 

FIAT

 

הפיאט קופה המופלאה, יורדת מפס הייצור -2001-1993.

זו הופכת מידית לקלאסיקה מודרנית - בימים אלה (2005) היא זוכה לעדנה בישראל.

זמן מה לפני סוף הייצור,הוצגה גרסת לימיטד אדישן LE, בעלת 6 הילוכים, מושבים שונים,

לחצן START, מושבים שזורים בתפירה אדומה, וצבעים ייחודיים,הכיתוב 20V TURBO

על הקורה צבוע באדום. נתגעגע אליה מאוד,לפחות אני :cry:

 

STILO

יורשת הבראבו/בראבה, זו נחשפת בפרנקפורט 2001

מנוע: 2.4 ליטר, 170 כ"ס, 8.5 ש', 230 קמ"ש.

סמל"ת הטילה עליה אמברגו עקב חוסר בגיר הפלא - (כלומר גרסה אוטומטית).

 

פונטו HGT - הראשונה מס' רישוי: 35-007-92 ,צהובה.

 

 

FERRARI

 

מר לוי היקר, עדיין מתענג על ה456GT.....

בחו"ל האנזו בקנה.....

 

 

 

PEUGEOT

 

תאמרו יפה שלום ל 306, וכן ל 106, בגרסאות החמות GTI , RALLYE, הנפלאות,שהלהיבו אותנו כ"כ.

ארצה מגיעה ה - 206CC, וכן ה 307 החדשה Mk1.

 

206GTI - מנוע: 2.0 ליטר, 136 כ"ס, 8.4 ש' , 190 קמ"ש -זו לא הצליחה כפי שהצליחה

הרנו קליאו ספורט 172. לדעתי בצדק. זאת יוכיחו גם המכירות.

206CC - מנוע: 2.0 ליטר, 138 כ"ס, 9.3ש', 204 קמ"ש, תחילת שיווק בחודש מרץ.

בין מרצדס SLK ופיז'ו 206CC, היה מתח עקב שיטת מנגנון פתיחת הגג הזהה.

206CC, הפכה לצב אופנה, חביבתם של ספריות צמרת ובני תפנוקת :wink:

307XSI -מנוע: 2.0 ליטר, 138 כ"ס, 9.8ש', 205קמ"ש-זו נחשפה רשמית בתערוכת

ג'נבה 2001 בחודש מרץ, בחודש יולי , החלה להמכר בישראל.

פיז'ו 307 מכונית השנה באירופה 2001.

 

 

RENAULT

 

בחו"ל נחשפת בחודש אפריל 2001, קליאו ספורט 172 MK2.

בישראל, עדיין משווקת הקליאו ספורט 172, בגרסת MK1- מכירת כל הסטוק התקוע בנמל...

ולשם כך, רנו-קרסו יוצאים במבצע:

*כל משפחה הרוכשת רנו,ולה ילדים עד גיל 10, מקבלת מושב בטיחות תואם.

*מבצע מספטמבר עד נובמבר: כל הרוכש ו/או רכש קליאו ספורט, מקבל קורס לנהיגה מתקדמת במרכז ההחלקה באשקלון.

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2001 המשך

 

 

גרסאות הדיזל, "מרימות עף", כלומר מתחזקות משמעותית. לא עוד מכוניות גמלוניות יחסית, אלא חזקות באמת עבות מומנט - ע" BMW 330d, וכן גרסאות TDI , מבית פולקסווגן ועוד.

תיבות הילוכים : תיבות ההילוכים משתדרגות, ומשתכללות כאחד, אלו חברו מזה זמן לבקרות אלק' מתקדמות יותר. גם כן תפעול מההגה, ידיות אינטגרליות ע"ע סלספיד, וכו' .

וכן תיבת ה DSG הבווארית (BMW)...

 

בג'נבה מוצגת מחליפת הדיאבלו - למבורג'יני מורצ'יאלגו.

פרארי מציגה את ה 360 מודנה ספיידר& 550 ברקטה.

 

ראלי - ריצ'ארד ברנס אלוף העולם 2001 עם האימפרזה טורבו.

 

רמי שוכטוביץ' עם ניצחון בדירוג הכללי, בראלי ספארי בקפריסין גרופ N , שוכטוביץ' נהג במיצובישי לנסר EVO 5, יחד איתו השתתפו בראלי גם דני לוי , ונדב דותן שנהגו באימפרזה טורבו.

 

 

 

פורמולה 1 - נו' באמת אתם כבר יודעים את התשובה - ולמי שלא, אז מיכאל שומאכר ופרארי.

 

 

 

 

בישראל

 

*פסטיבל מוטורי ים - המלח.

בו נוטלים חלק משלל קטגוריות מוטוריות: ג'יפים, קארטינג, אופנועים ועוד....

 

ראלי ספרינט מגידו - בחודש יוני, מתקיים ראלי ספרינט מגידו:

 

מקום 1 - נדב דותן.

מקום 2 - מישל גדז'.

מקום 3- דני לוי.

במירוץ השתתפו גם שלל קטגוריות, ג'יפים, באגים, וכן:

אביב קדשאי, גל גדז', ארז אברמוב, הלל סגל, ג'קי זית, עידן זהבי, יוני רווה, נדב לוגאסי, - אם שחכתי משתתף זה או אחר אני מתנצל מראש.

אך אירוע זה דווקא יזכר, בעיקר בלכתה של האינטגרלה, הנהוגה ע"י ניר ירון שנכנסה בעץ.

 

בחודש נובמבר מוקדש ראלי מגידו, לזיכרו של אברהם פורת ז"ל.

 

פסטיבל אילת אקשן הראשון

בחג סוכות מתקיים באילת לראשונה פסטיבל "אילת אקשן" 8/10/01 - 6.

 

ערוץ 5 מעלה את "אוטו פלוס" - המפיק בפועל: בועז מאירי, יחד עם טל שביט (תסריטאי).

 

ספורט מוטורי חוקי?

החל להתגלגל תהליך ע"י אביב קדשאי, וכן דני לוי. המטרה - חוק ספורט מוטורי בישראל.

 

 

ג'ימקאנה במחתרת.

 

פורומי המכוניות היו אז בחיתוליהם. תחילה IOL, וכן Ynet, ועוד...

מתחילה להתגבש קבוצה רצינית יותר ,של חובבי מוטוריקה אמיתיים.

לאחר אי אילו תיזוזים, מתחילים להיפגש לג'מקאנות באתרים מסויימים בישראל.

חזרה לעין שמר, ממש נוסטלגיה המקום הזה, מהמיון של משתתפי התחרות שהתרשה בעפולה 84', בעין -שמר התבצע מבחני המיון. דרך אי אילו תחרויות ומפגשים, שהתרחשו במקום, בשנות ה -80'. וכעת ג'ימקאנות, שאוגנו ע"י ה"חבר'ה הטובים" באמת חבר'ה טובים של ממש.

אולי אזכיר כמה שמות דני, ג'רמי, וחלק מהמשתתפים כמו מיודעינו sronis, ועוד....

זכור לי במיוחד אחת הג'ימקאנות ב 13/10/01, שם לצערי הרב ,נהגתי בקליאו ספורט נישקתי נשיקה קלה מאוד את מכוניתו המלוקקת של צוקרמן. :oops:

אלו היו ימיי תרום פריחת מועדוניי הרכב בישראל...אפשר לומר משם הכל התחיל להתגלגל תרתי משמע...

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2001

 

ג'מקאנה בעין -שמר חלק ב'.

 

עשבים שוטים בתרבות מוטורית....

 

לאחר מספר ג'מקאנות, בהם השתתף קומץ בודד של מביניי עיניין,ואני ביניהם.

שבוע לאחר אותה ג'ימקאנה ב 13/10/01, עקב ה" רעש " בפורומים מאותם

ג'ימקאנות מופלאות, מהנות, רוויי אדרנלין,שאורגנו בשקט ולתפארת. בדיוק שבוע לאחר מכן ב יום שבת

20/10/01, התקבצו בבוקרו של אותו יום שבת ,מעל ל 100 רכבים לפחות, בעין-שמר,

היתה שם ג'ימקאנה, אך החלו קצת להתפרע, מכוניות החלו להאיץ' בישורת והחלו אי אילו תחרויות ,שנגררו עקב עשבים שוטים של אותה "תרבות"... למקום הגיעו ניידות משטרה.

 

* ניתן לציין, כי גם מיודעינו מישל גדז', אירגן ג'ימקאנות במקום (עין שמר).

 

המשך יבוא

אילן פ ייביש - turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שאלה לגבי הג'מייקנה

האם זה דריפט או בכלל משהו אחר כי אני יודע שדריפט זה החלקות במסלול מפתול ומי שמראה ביצועים הכי טובים בחלקות ובזמן מקבל יותר נקודות

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אוסיף כי בשנות ה50 למדינה,נערכו מירוצי ראלי אספלט רשמיים בחסות ממסי בחיפה,
dorot, אשמח לשמוע פרטים נוספים על מירוצים אלה, שמעתי הרבה שמועות, אבל שום דבר לא מבוסס, אשמח לשמוע על פרטים מדויקים.

 

אילן [turbo]

 

אם אתה כבר רושם את ההיסטוריה, אז אני מרגיש את הצורך לתקן אותך [בכדי שיהיו ברורים]:

 

 

אך אירוע זה דווקא יזכר, בעיקר בלכתה של האינטגרלה, הנהוגה ע"י ניר ירון שנכנסה בעץ.
האינטגרלה ננהגה ע"י בנו של ניר, נדב, וזה היה במירוץ שנערך בפברואר 2002, מירוץ שנערך לכבוד נציגי משרד התחבורה, שרצו להתרשם מהפקה ואירגון של מירוץ [תחילתו של תהליך חקיקת חוק הספורט המוטורי].

אגב, בעונת 2001, נערכו 7 מירוצי ראלי ספרינט, הראשון בבית קשת, השאר במגידו, כשבטווח מירוץ אחד נערך בקיבוץ גבע. באותה שנה נערכו מירוצי ראלי ספרינט [2 אם אני זוכר נכון] ביער יתיר, ע"י המועדון המוטורי [ד"ר ברוך שליט].

 

אביב קדשאי היה זה שהגיש בג"ץ כנגד המדינה, על כך שאין מירוצי מכוניות ואופנועים בארץ הקודש, לאחר מכן, התאגדו מספר נהגי מירוץ, והגישו בג"ץ נוסף בעזרתו של עו"ד רון דרור, שאוחד לאחר מכן עם עתירתו של אביב קדשאי. לאחר מכן, דני לוי לקח את המושכות לידיו כנציג הנהגים, וייצג בעזרתו של עו"ד רון דרור, את הנהגים כנגד המדינה.

 

אלון

If you can’t see the Bright side of life , Polish the Dull side

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

לאילן שלום רב,

הכתבה שלך מרתקת ומסקרנת, בעיקר שנות ה70-80, שנים מעורפלות בעיני, ותבין למה עוד רגע,

קוראים לי עמרי זיטמן ואני בן 15, יליד 89', כל חיי אני נתקל בסיפורים, אנשים וכל מה שנוגע למירצוים ומכוניות בארץ בגלל משפחתי ולא ממש הבנתי בברור למה, עם הימים גדלתי והתחלתי להתעניין בעבר המשפחתי.

 

אבא שלי, שאול זיטמן, היה בין מקימי המועדון המוטורי הישראלי (טריפל הי - Triple A בגלל ה"ה" שחוזרת 3 פעמים), בשנת 89' היה יו"ר המועדון המוטורי אחרי חנן וולוצקי, יאיר פארן ודני עירון שבא מאלפא רומיאו.

באותה תקופה פרסם רמי שוכוטוביץ את מכוניות אלפא ובשל המצאות הנחש בסמלה של אלפא כינו את רמי, "הנחש".

אני לא זוכר אם כתבת על נורידה אבל בכל מקרה, פסת מידע מעיניו של אבי.

היו מפגשים חודשיים בקיבוץ נורידה, בחדר התרבות שכללו הרצאות וסרטונים מהעולם.

בהמשך אימי, אביבה זיטמן, החלה את דרכה ההתנדבותית במועדון המוטורי בתקופת יאיר פארן ששימש כיו"ר. מאוחר יותר אף נדבקה בחידק המירוצים והשתתפה כנהגת מין המניין על מיני מיינור ביחד עם דוד גפני לסירוגין, במרוץ אשקלון מאי 86' כאשר נהגה במיני מיינור זכתה לתעודת מתהפך. (אם אתם מבינים את הרמיזה).

 

בנוסף רשימה של מקימי הספורט המוטורי שלא הוזכרו (או שכן?)

אבי אנג'ל - מוסך דוב

יעקב צלאל - עיתונאי רכב

אריאל אדורם - נהג

דני פרומצ'נקו - ירחון אוטו

שאול שביט - נהג

שאול קרנר - נהג

דוד מנשה - נהג

דוד דהן

אריה חיימוביץ' - נהג

נתי ברנר

חנן וולוצ'קי - נהג

דורון לבנת

יעקב אמיר

 

כמו כן, יש לזכור מקום כבוד לקבוצת המרשלים שעשו עבודתם נאמנה ובהתנדבות מלאה.

אם אתה מעוניין פרטים נוספים ומעמקים יותר (והרבה תמונות/כתבות מהתקופה היפה) פנה אלי.

 

 

pc1617443ug.th.jpg[/url]

 

 

pc1617508cb.th.jpg

 

pc1617527sp.th.jpg

 

pc1617577zj.th.jpg

 

pc1617649vh.th.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

כמה תיקונים הסטוריים:

 

1.הסוכנויות הראשונות לרכב היו שלוחות של סוכנויות בקהיר ובבירות והן פעלו ממשרדים ביפו ובירושלים עוד בשנות העשרים. בזמן הקמת המדינה היו כאן סוכנויות רבות ומסודרות, ליאו גולדברג (שברולט), נוע פונטיאק וג'י אמ סי), החברה הישראלית למובילים (אוסטין וסטנדרד וטרקטורי פרגוסון), החברה הישראלית לאוטומובילים (פורד), אלברט כהן (פיג'ו) וכו' וכו'. כך שתרבות מוטורית מפותחת היתה כבר בימי המנדט.

2. החברה הא"י לאוטומובילים, הסוכנות הראשונה בבעלות יהודית, ייבאה בהתחלה מכוניות..שברולט ולא פורד.

3. בשנות החמישים לא שווקו כאן מכוניות אמריקאיות ולא שווקו מכוניות בכלל כי זה היה אסור... היו כאן מכוניות מהרכבה מקומית כאשר הכי נפוצה היתה הקטר שוו והדופין מתוצרת רנו צרפת דווקא..

4. תעשיות רכב נצרת לא הרכיבו את הקונטסה והלארק. הן הורכבו בארץ אמנם אבל על ידי מפעל אחר (אילין).

5. ולמי שהזכיר את הסברה ב"ראלי אקרופוליס", הנהג הראשי היה קורט גומפרט ז"ל שראוי להיות מוכתר בתואר "נהג המרוצים הראשון בישראל". הוא בא עם נסיון במרוצים מגרמניה.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...