Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4105 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

למה חייבת להיות בעייה של חשמל ?

בעיניין הסאב , זה כרגע הדגם שיש במלאי .

הדרישה היתה למשהו איכותי , חדש , ובתיבה מתאימה.

מש"ק זרזור

פורסם

מבלי להתיחס לדיון המכובד שנוצר פה.

מעניין אותי יותר מהם רכיבי המערכת

ואיזה סאב היה לך בעבר ומה הייתה דעתך עליו.

וזאת על מנת לקבל פרספקטיבה קצת יותר טובה.

פורסם (נערך)

סרגיי & סרגיי :)

אני חושב שאתם מרחיקים לכת. לבנאדם היה דאבל אינפיניטי, כיום יש לו מונובלוק לייטנינג אודיו והוא רוצה סאב SQL, נכנסנו פה לניתוחי T/S, ולדאמפינג פאקטור כתלות בהתנגדות, אני חושב שגם ב 1 אוהם, עם סאב טוב ותיבה נכונה, הוא ישפר משמעותית את התוצאה הקודמת שהיתה לו, יש את שיטת ה 80-20: 80% מהתוצאה ב 20% מההשקעה (ובשביל להשיג את ה 20% הנותרים צריך להשקיע עוד 80%...).

שוב- כל מה שכתבתם נכון, אבל צריך להכניס את הכל לפרופורציות. מה גם שכל מגבר הוא אינדיבידואלי, יש מגברים שהמצב ההתחלתי שלהם טוב מאוד, גם אם תעבוד איתם ב 1 אוהם או 2 אוהם אתה תקבל תוצאה טובה מאוד, יש מקרים שבהם חוסר שליטה של האלמנט בכלל נובע ממצב של חוסר בכוח ומאמץ יתר.

אז למשתמש הממוצע- אם הוא יעבוד ב 2 אוהם, או אפילו, ה' ישמור, ב 1 אוהם, בהקפדה על דברים אחרים, הוא עדיין יכול לקבל תוצאה טובה מאוד.

בוא גם לא נשכח שהוא סה"כ רצה המלצה לסאב, אני לא חושב שזה נכון לשלוח אותו להחליף מגבר (שלדעתי, שוב, יש מגברים שב 1 אוהם ישלטו בסאב הרבה יותר יפה ממה שהמגבר הזה יעשה ב 4 אוהם, קל וחומר כאשר מדברים על SQL והמגבר הנ"ל מפיק ב 4 אוהם 250RMS מוצהרים).

 

נ.ב.

לפני תקופה מסוימת עשינו ניסוי מעניין ברכב עם מערכת ברמה גבוהה יחסית.

עשינו את כל מה שטאבו בתאום האודיופיליה:

חיברנו טוויטרים ומידים על מגבר דיגיטלי.

חיברנו את המגבר של המידבאסים ב 2 אוהם (שני זוגות על ערוץ אחד)

והיו עוד כמה דברים שאני לא זוכר כרגע.

הכנסנו כמה וכמה אנשים לשמוע ברכב (חלקם שמעו את הרכב גם לפני השינויים הללו), ושאלנו אותם באופן מודגש:

מה אתה חושב על הדיוק של המידבאס?

מה אתה חושב על הפירוט באופן כללי?

איך היית מגדיר את אופי הסאונד ברכב הנ"ל?

 

כמעט כל התשובות היו:

שליטה פנומנלית

פירוט מדהים ("שמעתי פה צלילים שלא שמעתי אצלי ברכב...)

הסאונד נשמע מאוד חי (וחלק גם אמרו שגוון הסאונד היה חם)

 

אפשר לשבת ולדבר שעות על הסייגים מהניסוי הקטן שערכנו, בפועל זה היה ניסוי בתנאי מציאות (לטוב ולרע), עם אנשים מן המניין, לא שופטים בתערוכות אלא אנשים מתחום האודיו לרכב שהיו להם סטאפ טוב או שניים.

 

אני חושב שזה הראה כמה אנחנו ממהרים לקבוע על פי התיאוריה מה נשמע טוב ושוכחים לתת לאוזן שלנו להחליט בעצמה

עריכה אחרונה על ידי srool

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

נכון!

אוזן - הוא מחליט

:-D

לכן גם שאני נותן טיפים אני תמיד מגדיש.. אוזן שלך אתה חייב להיות שלם איתו :-P

(HU: Pioneer Dex-p90rs + deq90 (twik: DC/DC Unit & Tube preamp

Speakers: 3 way AD MM1, MM4, MM6 / Sub: JL 12W6V2-D4

Amps: Butler TD475 / Butler TD1500 / Phoenix Gold Titanium Ti 1200.1

פורסם

אני לא ממש רוצה להכנס לזה, אבל לא נשכח מה קורא במפגש.

לפני שמישהו נכנס לאוטו אוה שואל מה יש לך ורק אחרי זה שומע כאשר הוא מוכן ויודע שזה נשמע טוב או רע על בסיס רכיבים שיש לך.

לכן אני לא משוכנע עד הסוף לגבי זה.

מבחן איוור שקרעתי לא מזמן על חיווט RCA הראה שאנשים שלא יודעים מה לשמוע לא מבדילים בכלום.

אנשים שיודעים דרגו בדיוק לפי הרמה של חיווט.

לא צריך להשתגע ,ללא ספק, אבל יש שאלה? יש תשובות והמלצות ורעיות לפתוח את הראש ולחשוב הוא תמיד טוב לדעתי.

גם אם מישהו אחר יכנס ויקראה מה זה דאמפינג פאקטור הזה ואיך אוכלים את זה.

זה רק המלצות על הפורום ולא יותר מזה.

אני חושב וזאת רק דעה שלי בלבד שאם כבל לקנות סאב,אז בכסף שלו לקנות את הכי טוב שאפשר. לכן אני ממש לא מזלזל בID כי גם לי יש אחד משלהם. אבל לקנות IDQ חדש כאשר ישנם אופציות הרבה יותר מעניינות ,זה גם בזבוז וגם ב 1 אוהם שהוא יחבר את הסאב הזה,אתה חושב שלא יהיה בעיית חשמל? אני ממש,אבל ממש לא בטוח.

IMHO

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

תודה

srool ,

 

בעתיד הקרוב , אשמח גם להחליף את המונו במשהו יותר מתאים לסט-אפ הזה ..

 

מחר , רוב הסיכווים אלך לקנות את הסאב , מי שירצה לשמוע מוזמן ))

מש"ק זרזור

פורסם
אני לא ממש רוצה להכנס לזה, אבל לא נשכח מה קורא במפגש.

אני חושב וזאת רק דעה שלי בלבד שאם כבל לקנות סאב,אז בכסף שלו לקנות את הכי טוב שאפשר. לכן אני ממש לא מזלזל בID כי גם לי יש אחד משלהם. אבל לקנות IDQ חדש כאשר ישנם אופציות הרבה יותר מעניינות ,זה גם בזבוז וגם ב 1 אוהם שהוא יחבר את הסאב הזה,אתה חושב שלא יהיה בעיית חשמל? אני ממש,אבל ממש לא בטוח.

IMHO

 

אז מה אתה מציע לעשות בעצם ? לא ללכת על ההצעה ? אשמח לשמוע את דעתך

מש"ק זרזור

פורסם
אני לא ממש רוצה להכנס לזה, אבל לא נשכח מה קורא במפגש.

לפני שמישהו נכנס לאוטו אוה שואל מה יש לך ורק אחרי זה שומע כאשר הוא מוכן ויודע שזה נשמע טוב או רע על בסיס רכיבים שיש לך.

לכן אני לא משוכנע עד הסוף לגבי זה.

 

אני באופן אישי, למדתי מהגבוה מכולם-ליאור-תלתלים-ארזה ואני שואל במפגש מה יש ברכב אחרי ששמעתי וגיבשתי כבר דעה.

אם כי לפי מה שאתה אומר, בוא נהרוס את הסאונד לגמרי, העיקר שיהיה מדבקה של משהו היי אנד.

להזכיר לך כמה פעמים הגיעו לאותם מפגשים אנשים עם סקאנספיק, דיינאודיו, סינפוני ומה לא, והם קיבלו ביקורות פושרות? אפילו אני לא התביישתי לתת לדני, חבר טוב עם רכב תצוגה מעלף שעלה סכום אסטרונומי, ביקורות שליליות כשהיה צריך.

 

מבחן איוור שקרעתי לא מזמן על חיווט RCA הראה שאנשים שלא יודעים מה לשמוע לא מבדילים בכלום.

אנשים שיודעים דרגו בדיוק לפי הרמה של חיווט.

 

ואני אראה לך על כל מבחן כזה, 10 מבחנים עם אנשי סאונד רציניים שנופלים במבחנים העיוורים האלה כמו זבובים.

ועם זאת זו לא השאלה שלי, נצא מתוך הנחה שאני מסכים איתך- אתה מסכים איתי שאדם ממוצע ירגיש יותר הבדל אם תחליף לו לרמקולים יותר טובים במקום לכבל היי אנד? באותה המידה הוא ירגיש הבדל גדול יותר עם סאב מאוד איכותי ותיבה נכונה ב 2 אוהם מאשר עם סאב פשוט יותר או תיבה לא מתוכננן כהלכה ב 4 אוהם. אני לא אומר שהתנגדות הסאב לא חשובה להשפעה על הדאמפינג פאקטור, אני פשוט אומר שהיא מהווה אחוז מאוד קטן מהמכלול שניתן לשפר, וחבל להתרכז בתפל במקום בעיקר.

לא צריך להשתגע ,ללא ספק, אבל יש שאלה? יש תשובות והמלצות ורעיות לפתוח את הראש ולחשוב הוא תמיד טוב לדעתי.

גם אם מישהו אחר יכנס ויקראה מה זה דאמפינג פאקטור הזה ואיך אוכלים את זה.

 

מסכים, תמיד טוב שמתפתחים דיונים מעניינים ומצטבר מידע זמין לכל לכל דורש.

 

זה רק המלצות על הפורום ולא יותר מזה.

פה מגיע הקטע הבעייתי.

הבעיה לא איתי, אני מסכים איתך ב 1000%.

מי שיש לו קצת רקע, יודע איך עובד פורום, מכיר את הלך הרוח, את תופעות העדר, את הנטיות להפריז בתיאוריה ולהזניח את המגבלות המיצאותיות- ייקח את זה כ"זה רק המלצת פורום ולא יותר מזה".

מי שאין לו את הרקע הזה, אין לו ניסיון עם הנושא/התחום הספציפי, והוא בא למצוא תשובה לשאלה שלו- מבחינתו מה שהוא יקרא זה אורים ותומים, ממש בגדר "ראה וקדש" וכל חנות שהוא ייכנס אליה הדבר יהיה נר לרגליו, ולפי זה הוא יבחר את הציוד שהוא רוצה לקנות. אין בעיה שהוא יילך לחנות ויבקש מגבר עם דאמפינג פאקטור גבוה, אבל בינינו, האם זה העיקר של מה שהוא צריך להתייחס אליו?

אז זה מחזיר אותנו לפרופורציות.

 

אני חושב וזאת רק דעה שלי בלבד שאם כבל לקנות סאב,אז בכסף שלו לקנות את הכי טוב שאפשר.

 

מסכים. מחליפים פעם אחת וחוסכים כבר עכשיו את השדרוג הבא.

לכן אני ממש לא מזלזל בID כי גם לי יש אחד משלהם. אבל לקנות IDQ חדש כאשר ישנם אופציות הרבה יותר מעניינות

 

אני כיבואן (גילוי נאות) לא יישמע אובייקטיבי אם אחווה דעתי בנושא.

אני אן אגיד משהו שאודיו קינג התייחס אליו:

פותח השרשור רוצה סאב SQL, אני בהחלט סבור שעבור אדם שהיה לו סאב כפול 12", צפויה אכזבה בנושא העוצמה של הסאב, ואכן כשילוב של עוצמה ואיכות, כאשר הרפרנס הוא הדאבל אינפיניטי (כי כפי שסרגיי AD כתב לפני כן, זה לא באמת הגדרה יבשה המונח SQL), כנראה שהייתי בוחן עוד אפשרויות.

 

גם ב 1 אוהם שהוא יחבר את הסאב הזה,אתה חושב שלא יהיה בעיית חשמל? אני ממש,אבל ממש לא בטוח.

 

מסכים איתך. אנשים קונים מגברים חזקים וחושבים שהם יכולים לייצר כוח יש מאין.

אז זהו שלא.

It takes power to make power.

1000RMS זהו מעין קו-גבול מאוד מאוד גס של התייחסות למערכת חשמל. אם יש לך מצבר מאוד ישן, כבל 4 גייג' CCA, אלטרנטור קטן ועייף וכו', אל תצפה שהכל יהיה חלק ויעבוד חזק.

עם זאת- אני לא אומר שצריך להשתגע, הרי ההספק בפועל שהמגבר יספק אחרי העליה בהתנגדות של הסאב, יהיה משהו כמו 250-350 ב 2 אוהם, או אולי 500-750 ב 1 אוהם, זה מצד אחד לא בשמיים, ומצד שני מספיק בשביל לעשות צרות אם יש תשיתי רעועה, אז אני כן ממליץ לפותח השרשור לצפות את העניין ושאם הוא רוצה להפיק את המקסימום שהמגבר שלו יודע לתת, מומלץ שיהיה מצבר חדש (ככל האפשר) כבל מתח עבה ובעל אחוז גבוה של נחושת (ככל האפשר) וכו', כמובן שזה לא אומר לרוץ להחליף מצבר, אבל בהחלט לקחת בחשבון את העניין הזה.

 

IMHO

 

התשובות באדום.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

אם הייתי מחפש סאב SQL באזור התקציב הייתי שוקל :

 

מורל אולטימו SC 122

JBL GTI MK2

DD 1012B

הרץ HX300D

אם אני לא טועה אפשר עדיין לרכוש סאנדאון SA10 במחיר זול גם יכול להיות אופציה טובה.

אני גם לא שולל את ה IDQ V4 שהצעתה ,הבחירה היא שלך.

פורסם

לא צריכה להיות בעיה אם אתה לא מחליף מגבר

(HU: Pioneer Dex-p90rs + deq90 (twik: DC/DC Unit & Tube preamp

Speakers: 3 way AD MM1, MM4, MM6 / Sub: JL 12W6V2-D4

Amps: Butler TD475 / Butler TD1500 / Phoenix Gold Titanium Ti 1200.1

פורסם

ובכל זאת.

אני עדיין ממליץ לך לעשות נסיונות.

כך סאב יד שנייה, אם לא תוהב אותו תמכור באותו כסף בארך,

אם אתה קונה חדש ולא מתאים לך אתה מפסיד כסף במקום.

לדעתי חדש קונים רק באתה סגור 101% על דגם והיה לך או שכבר התרשמת ממונו לטובה ולא לפי

דעות שונות בפורום

:-D

אתה, לב ואוזן שלך זה יועצים שגם קובעים לך

אנחנו בפורום ננסה לעזור לך, אבל אתה קובעה :arrow:

(HU: Pioneer Dex-p90rs + deq90 (twik: DC/DC Unit & Tube preamp

Speakers: 3 way AD MM1, MM4, MM6 / Sub: JL 12W6V2-D4

Amps: Butler TD475 / Butler TD1500 / Phoenix Gold Titanium Ti 1200.1

פורסם

אני מחזק ומוסיף.

אני בחיפוש האחרון עשיתי סיבוב בחצי מהארץ שלנו. לקחתי דיסק שאני מכיר טוב על המערכת שלי ורכב שלי ונסעתי לשמוע לכמה והאנשים שמכרו סאבים. אחרי כמה וכמה סאבים בחרתי מה מתאים לי ונשמע לי טוב ברכב שלי.

נכון, כמה מהאנשים גם אמרו לי מראש ללכת על הסאב הזה ובסוף גם קניתי אותו, אבל רציתי לשמוע לבד.

נכון,זה זמן ודלק,אבל לדעתי זה כן שווה את זה. אתה מקבל תמונה טובה יותר איך נשמע סאב ברכב שלך.

אם אתה שמעת אותו ברכב אחר,זה לא אומר הרבה. פיזור צליל שונה וישנה השפעה של שאר המערכת. לכן אני תמיד אומר לשמוע כל דבר על מערכת שלך בלבד.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

×
×
  • תוכן חדש...