Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 vs סקודה אוקטביה


door2005
שימו לב! השרשור הזה בן 3413 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את הישראלי הממוצע (Castrolz

)מעניין כמה ליטרים יש והוא לא מכיר את המושג מומנט וזמינות כוח

:lol:

הכל בהומור,כן?

 

עריכה:

leo69 ובטח נתת את הקיק של החיים.

עריכה אחרונה על ידי GABIUBOGI

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני גם בטוח שהוא היה עם ה 1.4 ו 122 כוחות סוס ולא החדשה עם 140 שהייתה משאירה לו עשן.

עריכה אחרונה על ידי inon007

SUZUKI CROSSOVER TURBO 2017

Alpine

spg-17cs

Hertz Hi Energy 250

HERTZ HCP 4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאה לי לעמוד ברמזור לצד גם 1.2 וגם מול 1.4 אכלתי את שניהם, אז 1.2 במקרה הטוב מפתיע מול 1.2 אחרים ו1.4 נצמדה אלי קצת יותר זמן.

לא נו.

היום תפרתי/ לעסתי/ קברתי מרצדס E350 ברמזור עם I25 שלי (ברצינות).

 

אם נבדוק קצת נתונים של מזדה 2 ליטר מול אוקטביה 1.4:

כ"ס

165 מול 140 לטובת המזדה

תאוצה

9 מול 8.5 לטובת האוקטביה

מומנט

25.4/1500 מול 21.4/4000 לטובת האוקטביה.

 

אוקטביה 1.4 תהיה עדיפה בקו ישר על מזדה 2 ליטר.

 

ועדיין אני ממליץ לפותח השירשור לבצע נהיגת מבחן היות ומדובר על שני מנועים כל כך שונים באופי שלהם כך שאולי רזרבות הכוח בסל"ד נמוך יספיקו לו גם ברסת ה 1.2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאה לי לעמוד ברמזור לצד גם 1.2 וגם מול 1.4 אכלתי את שניהם, אז 1.2 במקרה הטוב מפתיע מול 1.2 אחרים ו1.4 נצמדה אלי קצת יותר זמן.

אם אתה רוצה, תוכל לעמוד גם מול 2.0TDI ולספר לחברה איך לקחת אותו ברמזור והוא נשאר הרחק מאחור. מבטיח לא לעבור 2000סל"ד ולא ללחוץ מהר על הגז אלא לאט לאט כמו בשיעורי נהיגה.

מישהו עם מזדה 3 1.6 כבר לא התאכזב ו"עמד" מול המרצדס S500 שהייתה לי בזמנו והוא "לקח" אותי, בטח עד היום מספר לחבר'ה עד כמה המזדה שלו מיוחדת וחזקה ולוקחת מרצדס S500 ברמזור.

 

מעט מאוד אנשים עושים דראג רייסינג ברמזור, אם מישהו מזנק יחסית מהר זה לא אומר שהוא מתחרה או נותן פול גז. לכן, מי שיש לו רכב אפילו חלש יותר, אם הוא לוחץ פול גז הוא "ינצח" ב"רייס" הזה. לכן, לעמוד ברמזור מול מישהו לא אינדיקציה לכוח של רכב.

 

הנקודה היא, אם נפגשים שני חבר'ה צעירים עם רכב ליסינג של אבא, האחד עם מזדה 3 2.0 והשני עם אוקטביה 1.2, אוקטביה תעשה ברמזור חיים קשים מאוד למזדה, בעליות אפילו חיים קשים יותר, כאשר אם זו הייתה 1.4 היא הייתה פותחת פער משמעותי שהיה רק גדל עם המהירות, במיוחד בעליה - בכל מצב מכל מהירות. מומנט גבוה על סל"ד נמוך נותן יתרון, כי עד שרכב אטמוספרי מגיע למומנט מקסימלי, הרכב הגודש פותח פער, וככה בכל הילוך הסיפור חוזר על עצמו. במיוחד בגיר מרובה הילוכים עם יחסי העברה קרובים כמו DSG7.

לנתוני פרוספקט אין מה להסתכל, נתוני תאוצה בדרך כלל מאוד אופטימיים.

 

עריכה: סיכום מול רכבי טורבו של היום לרכבים אטמוספריים אין הרבה מה להציע. רמזור הוא לא אינדיקציה לביצועים, ללא בדיקה מקצועית של תאוצה לא ניתן להסיק מסכנות.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הישראלי הממוצע (Castrolz

)מעניין כמה ליטרים יש והוא לא מכיר את המושג מומנט וזמינות כוח

:lol:

הכל בהומור,כן?

 

עריכה:

leo69 ובטח נתת את הקיק של החיים.

 

לגבי ''הגאון'' שמשווה את הדרדס 1.2 של סקודה למנוע של מאזדה3 2 ליטר.

יצאת ממש איינשטיין

 

http://www.icar.co.il/%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94/%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%90%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%91%D7%99%D7%94/%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%90%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%91%D7%99%D7%94_%D7%97%D7%93%D7%A9/version10195/

 

http://pricelist.yad2.co.il/cardetails_n.php?SubModelID=27049

עריכה אחרונה על ידי Castrolz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאזדה 3

היתרונות: הרבה יותר מאובזרת מהאוקטביה,מחיר, מנוע וגיר יותר אמינים,עיצוב, מוניטין, נוחות נסיעה(האוקטביה נוקשה מדי).

החסרונות: המרווח הפנימי(תא נוסעים של אוקטביה מרווח הרבה יותר, במיוחד תא המטען), המנוע TSI1.4 כמו שאמרו פה עולה על מנוע של מאזדה מבחינת כח וחיסכון בדלק.

Hyundai IONIQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום סיכוי שאוקטביה 1.4 פחות מהירה מ- 3 2.0, לאחר שנהגתי על שני המנועים, אבל לכל רכב יש יתרונות וחסרונות משלו. רק נסיעת מבחן תעזור לך להכריע (ובעיני זו בכלל השוואה לא ברורה, בשל הבדלי הגודל בין הרכבים), האם מנוע ה- 1.2 מספק עבורך. למען הסר ספק - הוא בהחלט מספק, אבל לרכב יש חסרונות אחרים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה, תוכל לעמוד גם מול 2.0TDI ולספר לחברה איך לקחת אותו ברמזור והוא נשאר הרחק מאחור. מבטיח לא לעבור 2000סל"ד ולא ללחוץ מהר על הגז אלא לאט לאט כמו בשיעורי נהיגה.

מישהו עם מזדה 3 1.6 כבר לא התאכזב ו"עמד" מול המרצדס S500 שהייתה לי בזמנו והוא "לקח" אותי, בטח עד היום מספר לחבר'ה עד כמה המזדה שלו מיוחדת וחזקה ולוקחת מרצדס S500 ברמזור.

 

מעט מאוד אנשים עושים דראג רייסינג ברמזור, אם מישהו מזנק יחסית מהר זה לא אומר שהוא מתחרה או נותן פול גז. לכן, מי שיש לו רכב אפילו חלש יותר, אם הוא לוחץ פול גז הוא "ינצח" ב"רייס" הזה. לכן, לעמוד ברמזור מול מישהו לא אינדיקציה לכוח של רכב.

 

הנקודה היא, אם נפגשים שני חבר'ה צעירים עם רכב ליסינג של אבא, האחד עם מזדה 3 2.0 והשני עם אוקטביה 1.2, אוקטביה תעשה ברמזור חיים קשים מאוד למזדה, בעליות אפילו חיים קשים יותר, כאשר אם זו הייתה 1.4 היא הייתה פותחת פער משמעותי שהיה רק גדל עם המהירות, במיוחד בעליה - בכל מצב מכל מהירות. מומנט גבוה על סל"ד נמוך נותן יתרון, כי עד שרכב אטמוספרי מגיע למומנט מקסימלי, הרכב הגודש פותח פער, וככה בכל הילוך הסיפור חוזר על עצמו. במיוחד בגיר מרובה הילוכים עם יחסי העברה קרובים כמו DSG7.

לנתוני פרוספקט אין מה להסתכל, נתוני תאוצה בדרך כלל מאוד אופטימיים.

 

עריכה: סיכום מול רכבי טורבו של היום לרכבים אטמוספריים אין הרבה מה להציע. רמזור הוא לא אינדיקציה לביצועים, ללא בדיקה מקצועית של תאוצה לא ניתן להסיק מסכנות.

 

 

צודק ב100 אחוז. אגב, אתמול עמדתי ברמזור ולידי היו 2 בנות עם מאזדה 2 שטסה על הכביש. צעקתי עליהן כולה מאזדה 2, חושבות יש להן פרארי, אבל האוטו נותן בראש, לא זכור לי יציאות כל כך מהירות של רכבי סופר מיני ואפילו משפחתיות.

 

 

לדעתי מאזדה 3 החדשה פשוט מדהימה.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאנשים משקיעים את כל החסכון שלהם ( 142K ) במאזדה 3, ברור שנקבל כאן 4 עמודים מלאים בתגובות מחמיאות, אין ספק בכך.

לא שאני חס וחלילה מזלזל, נהגתי במספיק רכבים מהרבה קטגוריות שונות ובהחלט יכול לתת דעה בלתי תלויה לכאן ולכאן.

 

לכתוב כי המאזדה 3 רק כי יש לה מנוע עם הספק כוחות סוס גבוה יותר בסל"ד אסטרונומי אבל עם קג"מ חלשלוש לגמריי, שהיא " אוכלת " את הרכבים האחרים? נו באמת.

אנשים באמת חושבים שאם הם יצאו ראשונים או מהר והרכב השני "כאילו" מדביק אותם אבל לא באמת מדביק זה אומר שהוא עושה איתכם מירוץ?

 

אני יושב על 240 כוחות סוס ו 35 קג"מ עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים... ועדיין, מאזדה 2 ואפילו I10 לוקחות אותי וזה די מביך אפילו, יש מצב שיש לי בעיה ברכב אבל ככל הנראה אבדוק את זה מאוחר יותר.

ואני רכשתי את כל האבזור והצעצועים שלי ב 110,000 ככה ונשארתי עם 32K בצד, ונהנה מכל רגע כמו שאף אחד עם המאזדה שלו לא יהנה אף פעם נו אז מה? הכל תלוי במי רוצה את מה ומה דרוש לו מהרכב. ( הרכב בן 3 ).

 

יש לקרוא כתבות וביקורות בלתי תלויות ואף לקחת את הרכבים לנסיעות מבחן. אותם האנשים שטוענים כי הם "אוכלים" בלי מלח רכבים שבפועל ובהצהרת היצרן הנתונים שלהם נחותים ואיטיים יותר לעומת מנועים "קטנים" יותר זה כבר להחמיא יותר מדי על ההשקעה האסטרונומית במאזדה 3 במחיר של פסיכופטים.

 

חובה לגשת לסוכנויות, לתאם נסיעות מבחן, לבחון מקרוב את הרכבים, אבזור ואת כל מה שמסביב.

לאחר כל זה, ניתן רק להתחיל לקרוא מבחנים או ביקורות בלתי תלויות כלשהן, בכדי לדעת האם זה מה שגם אתם הרגשתם או לא.

אבל מן הראוי הוא לא לקחת את כל מה שאנשים כותבים כמובן מאליו, המון ממה שנתכב כאן בגדר השטויות במיץ. על ידי אותם האנשים שהגיעו להשוויץ ברכב נחות כזה או אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אתה מבין שבין ה"דרדס" של סקודה ל"מפלצת" של מזדה יש הבדל של 4 קג''מ בלבד.

הסקודה מקבלת את כל המומנט כבר ב1400 סל''ד ונהג המזדה צריך להנחית את הרגל כדי להגיע ל4000 סל''ד.

 

נכון שהמזדה בסופו של דבר תיתן לסקודה בראש אבל אל תמעיט בערכם של המנועים הקטנים עם הטורבו.

אל תחשוב ישראלי ותגיד שזה קצת מידי,אתה בטח גם חושב שמשפחתית עם נפח של פחות מ1600 היא עגלה.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.4 החדש של האוקטביה, ללא ספק מנוע עדיף על ה-2 ליטר החדש של מאזדה 3. לעזאזל, אפילו אני ישבתי על הזנב של 3 חדשה כשהוא לחץ עד הסוף (עוד איזה ערס בת ימי מתלהב ביציאה לאיילון).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי ככ הרבה תיאוריה ננסה להוסיף קצת מספרים להשוואה בין מנוע המזדה 2.0 אטמוספרי ל1.4 של האוקטביה.

דבר דומה נעשה בשרשור אחר של misterb בהשוואה בין האוקטביה לפוקוס 2.0.

 

כל הסופרלטיבים שנאמרו כאן על נוקאוטים רחוקים מהמציאות. הביצועים של השתיים דומים למדי. יתרון קל לאוקטביה מהמקום עד 140~ שנסגר בהמשך ויתרון קל למזדה בגלגול מ100 ל 180.

 

1.4 מימין, 2.0 משמאל:

 

2.0 vs 1.4 0-200.PNG

 

2.0 vs 1.4 through gears.PNG

 

 

בשורה התחתונה מדובר על רכבים עם רמת ביצועים כללית דיי דומה.

ברור שבחיי היומיום 25 קגמ ב1400 סלד ירגישו טוב יותר מ20 ב4000 אבל גם יתרון ההספק של המזדה בא לידי ביטוי.

 

גם אני עומד בהתלבטות בין שתיהן (ואולי בכלל אבחר ב308 החדשה :wink:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביעד, המספרים מאוד אינפורמטיביים ומראים שהתיאוריה ופרקטיקה באותו כיוון. במילים את הטבלה אפשר לתאר בצורה הבאה, כל עוד הטורבו גודש ומנוע לא מגיע לרוויה בגלל הנפח הקטן, יש יתרון למנוע הגודש הקטן נפח. ברור שמהירות הסופית תיהיה יותר גדולה לרכב בעל הספק מנוע גבוה יותר.

ברור שבגבוהות טורבו שנותן מומנט מקסימלי על סל"ד נמוך (כלומר טורבו קטן וכדי שתיהיה תגובה אז גם קל כלומר בעל אינרציה נמוכה), בסל"ד גבוה יהיה פחות אפקטיבי וכאן בא ההפסד במהירויות גבוהות.

 

העינין שרוב הנהגים לא עושים דראג רייסינג 0-200, לכן מהירויות כמו 180+ לא רלוונטיות. במהירויות שלהגיע עליהן פרקטי, לאוקטביה 1.4 יש יתרון מאוד משמעותי ואת זה רואים בטבלה בבירור. בעליות ההפרש אפילו יהיה משמעותי יותר כי למנוע הלא גודש יקח יותר זמן לעלות סל"ד, לאומת המנוע הגודש שנותן מומנט מקסימלי כבר בסל"ד נמוך מאוד. גם בתאוצות ביניים שזה הפרמטר המענין ביותר והכי רלוונטי רואים מסיבות האלו יתרון אדיר לאוקטביה במצבים ללא קיק דאון (כמעט כפול ויותר, למשל 8.5 שניות 80-120 לאומת כימעט 25 שניות במזדה על הילוך חמישי). זה אומר שאוקטביה יכולה לבצע עקיפות ביעילות ללא הורדת הילוכים וגם אומר שהיא יכולה בקלות לתמרן במצבים שדרוש לעלות מהירות מיד. כמו כן במצבים רבים שבמזדה צריך לטחון את המנוע, אוקטביה יכולה להתמודד בנון שלנטיות ללא הורדת הילוכים. והמנצחת היא - אוקטביה 1.4. :)

 

בנוסף לזה לא נשכח שבעזרת צ'יפ אפשר בקלות לעלות ביצועים של המנוע הגודש ואז גם בגבוהות יהיה יתרון לאוקטביה.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper
שגיאות כתיב

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאה לי לעמוד ברמזור לצד גם 1.2 וגם מול 1.4 אכלתי את שניהם, אז 1.2 במקרה הטוב מפתיע מול 1.2 אחרים ו1.4 נצמדה אלי קצת יותר זמן.

 

כבר אמרו את זה פה לפני אבל נו באמת, מה אתה ילד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.

חובה לגשת לסוכנויות, לתאם נסיעות מבחן, לבחון מקרוב את הרכבים, אבזור ואת כל מה שמסביב.

לאחר כל זה, ניתן רק להתחיל לקרוא מבחנים או ביקורות בלתי תלויות כלשהן, בכדי לדעת האם זה מה שגם אתם הרגשתם או לא.

אבל מן הראוי הוא לא לקחת את כל מה שאנשים כותבים כמובן מאליו, המון ממה שנתכב כאן בגדר השטויות במיץ. על ידי אותם האנשים שהגיעו להשוויץ ברכב נחות כזה או אחר.

 

מסכים לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3413 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...